Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asioita et vain kertakaikkiaan ymmärrä?

Vierailija
23.01.2023 |

Itellä tulee heti ekana mieleen se, kun jotkut eivät syö aamupalaa, miksi?!

Kommentit (1703)

Vierailija
661/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää ihmistä,joka ei pidä eläimistä.Miten se voi olla mahdollista?

Vierailija
662/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa on ihme, että niin monet syövät aamulla, koska silloin on nälkähormoni greliinin taso alimmillaan. Minulla ei ole heti aamulla nälkä enkä usko väkisin syömiseen. Syön yleensä aikaisintaan parin tunnin päästä heräämisestä.

Ihmiset ovat erilaisia, enkä itse keksi juuri mitään, mitä ihmettelisin muissa, ellei oteta lukuun väkivaltaisissa suhteissa olemista, lasten ja eläinten rääkkäämistä ynnä muuta itsestään selvää.

Aamulla kuuluisi olla nälkä. Hormonisi ovat sekaisin.

Minulla taas on nimenomaan nälkä. Kolme kuppia kahvia ja parit leivät kunnon päällysteellä. Mmmm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaliittoteorioihin uskovia. Että sellaisen sivistyksen tason maassa kuin Suomessa, hallitus jne. yrittäisivät vahingoittaa omaa kansaansa. Huijata ottamaan vaarallisia rokotuksia tai valehtelevan ilmastonmuutoksesta.

Vierailija
664/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sote-ala on saatu ajettua näin pahaan kaaokseen ja umpisolmuun.

Rahapula.Vai onko sitä?

Vierailija
665/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en voi ymmärtää ihmisiä jotka ei tykkää eläimistä. Kissojen  vihaajia on nykyäänkin. Maaseudulla kissa ei ole vieläkään kovin arvostettu eläin vaikka oikeesti kissat ovat tunteellisia ja älykkäitä eläimiä.

Vierailija
666/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuointeja

Tupakointia

Venäjän ulkopolitiikka. Varsinkaan miksi Venäjä ei pärjää omillaan ja hyökkää ryöstämään naapuriaan. Tosin en kyllä Venäjän sisäpolitiikkaakaan. Ei mun asia.

Turkkia. Irania. Afganistania. Muitakaan maita, joissa naisia toden teolla sorretaan.

Ihmistä, joka huutaa ilmastotekoja ja luonnonsuojelua, muttei tee mitään siihen suuntaan. Siis omakohtaista luopumista mistään ilmasto- tai luontosyistä.

Vierailija
667/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaliittoteorioihin uskovia. Että sellaisen sivistyksen tason maassa kuin Suomessa, hallitus jne. yrittäisivät vahingoittaa omaa kansaansa. Huijata ottamaan vaarallisia rokotuksia tai valehtelevan ilmastonmuutoksesta.

Sama ihmetelly. Kuinka ihmiset voi uskoa että erittäin huolella tutkittu ja turvalliseksi todettu k-rokote olisi vaarallinen. Ne fimean kymmenet tuhannet haitta ilmoitukset on tehtailtu tietenkin pietarin trollitehtaassa, johan tästä on luotettavissa suomalaisissa medioissakin varoiteltu moneen kertaan.

Vierailija
668/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista että joku voi olla huolissaan,tänä päivänä siitä että tumppeja heitellään maahan,saastuttamaan luontoa!Vaikka Putiini ja Ukraina heittelee paljon muuta,en ole kuullut vielä mistään kommentteja miten tämä vaikuttaa ilmaston lämpenemiseen yms.

Vierailija
669/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meidän sähkönsiirtohinta on 16c/kwh. Sähkö on meilläpäin aina älyttömän kallista sen takia.

Vierailija
670/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en voi ymmärtää ihmisiä jotka ei tykkää eläimistä. Kissojen  vihaajia on nykyäänkin. Maaseudulla kissa ei ole vieläkään kovin arvostettu eläin vaikka oikeesti kissat ovat tunteellisia ja älykkäitä eläimiä.

Kissan ihanuuden tajuaakin vasta sitten, kun on tutustunut kissaan. Se ei käy kissoja potkimalla. Tarvitaan toisenlainen lähestymistapa. Eikä tutustuminen käy pikapikaa, vaan vie aikansa. Ei ehkä luonnistu instant-ihmisen pirtaan.

Vierailija
671/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestakaasujääkaappi. Miten laite jossa poltetaan liekkiä voi tuottaa kylmää.

Vierailija
672/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyrian sota on jäänyt minulle sekavaksi mysteeriksi. Ehkä selviäisi asiaan perehtymällä.

Vierailija
673/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lentokoneet pysyvät ilmassa.

Vierailija
674/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa on ihme, että niin monet syövät aamulla, koska silloin on nälkähormoni greliinin taso alimmillaan. Minulla ei ole heti aamulla nälkä enkä usko väkisin syömiseen. Syön yleensä aikaisintaan parin tunnin päästä heräämisestä.

Ihmiset ovat erilaisia, enkä itse keksi juuri mitään, mitä ihmettelisin muissa, ellei oteta lukuun väkivaltaisissa suhteissa olemista, lasten ja eläinten rääkkäämistä ynnä muuta itsestään selvää.

Aamulla kuuluisi olla nälkä. Hormonisi ovat sekaisin.

Tämä on kyllä ihan väestötason löydös, joka pätee kaikkiin terveisiin ihmisiin. Omia arvojani ei ole mitattu, mutta luulisin nälkä- ja kylläisyyshormonieni olevan ihan ok, koska olen normaalipainoinen.

Monella lihavallahan ei enää ole normaalia vaihtelua greliinin ja kylläisyyshormoni leptiinin tasoissa, joten he eivät tunnista sen enempää nälkää kuin kylläisyyttä.

Tätä ihmettelen, että yleistetään tämäkin että kun sanotaan, että monella lihavalla. Varmasti joillakin lihavuuden selittävä syy on se, että he tuntevat tarvetta syödä liikaa vaikka ei olisi edes nälkä, se saattaa johtua joku elimellisestä/hormonaalisesta syystä, tai mielenterveydellisestä syystä.

Mutta se on vain joillakin. Minä esimerkiksi olen lihava, ja tunnen muitakin, ei ole mitenkään yleistä, että lihavat söisivät älyttömästi eivätkä tuntisi nälkää tai kylläisyyttä, mutta tiedän kyllä hoikkia ihmisiä jotka syö ihan älyttömiä määriä ruokaa.

Minä tunnen kyllä nälkää, mutta se ei tarkoita sitä että hyökkäisin heti syömään älyttömän määrän ruokaa, minä en syö aamupalaa koska aamuisin on niin väsy ja suorastaan oksettava olo sen takia. Myöskään lounasta en yleensä syö kun olen töissä, koska se voisi aiheuttaa ibs kohtauksen, ja se on töissä aina vähän hankalaa kun joutuu työpuheluja puhumaan pöntöllä. Mutta tunnen kyllä päivän mittaan nälkää kovastikin, mutta hillitsen sitä juomalla jotain, ja sillä saa sokerinkin pysymään aisoissa niin jaksaa työpäivän. Illalla syön sitten mitä syön, mutta vältän ähkyyn syömistä, koska se huono olo kestää sitten 6-8h ja myös ylensyöminen voi aiheuttaa ibs kohtauksen (kova kipu ja ripulointi) Se kohtaus sisältää usein kovempaa kipua kuin synnytys, joten yritän välttää sitä. Minulla tulee maha helposti täyteen pienestä ruokamäärästä, enkä näe syytä syödä enempää, jos tulee ähky, se on silkka vahinko.

Olen ollut sairaaloisen ylipainoinen jo 20 vuotta, ja silti se ei ole mitenkään poistanut kykyäni tuntea nälkää tai kylläisyyttä. Tänään nukuin myöhään, ja olen syönyt jugurttia ja yhden mars patukan, hiukan on nälkä, mutta en tiedä vielä mitä söisin päivälliseksi, pitää käydä kaupassa ensin.

Jos on sairaalloisen ylipainoinen niin varmasti syö todella paljon per vrk. Siitä on turha valehdella.

Syy piilee siinä töissä juodussa sokeroidussa juomassa. Se on se, mikä sinulla nostaa painoa. Vaikea tilanne. En kyllä osaa sanoa, mitä voisit ottaa tilalle, jos suoli ei anna syömisen jälkeen työrauhaa. Ehkä jotain, jossa ei ole sokeria tai jossa sitä on vain vähän

Vierailija
675/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä,miten aikuinen mies kuseksii julkisella paikalla.Sellaista näkee vaan suomessa.

Vierailija
676/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset kuvaavat onnettomuuspaikalla.

Haluaisitko tulla kuvatuksi kun sinua siirretään loukkaantuneena ambulanssin kyytiin?

Saatko jotain outoa tyydytyksen tunnetta toisten hädästä tai epäonnesta?

Antaa kyllä ihan sairaan kuvan ihmisestä. Miten voikin vapaalla olla tuollaisia ihmisiä. Pakkohoitoon.

Yleensä puhelimeen turvautuminen joka paikassa. Tekstaako ne mammalleen että toi ukko kiusaa.

Vierailija
677/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten joku voi inhota musiikkia. Siis kaikenlaista musiikkia, niin ettei koko maailman musiikkitarjonnasta löytyisi mitään omaa korvaa miellyttävää.

Vierailija
678/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset kuvaavat onnettomuuspaikalla.

Haluaisitko tulla kuvatuksi kun sinua siirretään loukkaantuneena ambulanssin kyytiin?

Saatko jotain outoa tyydytyksen tunnetta toisten hädästä tai epäonnesta?

Antaa kyllä ihan sairaan kuvan ihmisestä. Miten voikin vapaalla olla tuollaisia ihmisiä. Pakkohoitoon.

Yleensä ovat nuoria. Nuoret on melkeinpä syntyneet puhelin kädessään. Puhelin on itsen jatke. Samat ihmiset, jotka kuvaavat onnettomuuspaikalla, heiluvat festareilla ja konserteissa puhelin ojossa koko keikan ajan, eivät siis katso sitä omilla silmillä lainkaan, saati nauti hetkestä ja tunnelmasta. Katselevatko he muka niitä ylipitkiä keikkatallenteitaan sitten kotona?

Vierailija
679/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneen vielä jotenkin ymmärrän työntövoiman takia, mutta eihän rauta voi pysyä veden pinnalla (laivat).

Vierailija
680/1703 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää vihervassareita äänestäneitä saati edelleen äänestäviä.