Mitä asioita et vain kertakaikkiaan ymmärrä?
Itellä tulee heti ekana mieleen se, kun jotkut eivät syö aamupalaa, miksi?!
Kommentit (1703)
Vierailija kirjoitti:
Miks veemäinen nainen saa helpommin miehiä kun muita huomioiva?
Tätä mä olin tulossa kans kirjoittamaan..
Mä en voi ymmärtää..
En ymmärrä nykyistä peruskoulun matematiikan opetusta. En käsitä joukko-oppiakaan enkä nykyistä jakolaskua. Mummu tässä tuskailee.
Tätä uutta translakia. En vaan pysty ymmärtämään!
Kvanttimekaniikka menee yli vaikka miten yrittäisin ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten Suomi on mennyt tällaiseen alennustilaan.
Pisa tulokset, katuväkivalta, sairaanhoito:aikoja kuukausien päähän,
Päivähoito, vanhustenhoito, maataan mieluummin sohvalla kuin mennään töihin (joo ei tartte selittää,
et pitääkö sillä palkalla elää, olisit kouluttautunut) nuorten mt ongelmat.
Maahanmuutto ja rahan käyttö vääriin kohteisiin.
En ymmärrä, ketkä voi äänestää vihreitä.
Miksi hönöt naiset menee kaupaksi keskivertoälykkäille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että ihmiset eivät ajattele omilla aivoillaan, kyseenalaista ja kysy, hae tietoa ja ota selvää. Vaan vanhoja tai muiden antamia teesejä hoetaan totuuksina eikä edes ymmärretä mitä niillä tarkoitetaan.
Ihmiset on keskimäärin keskimääräisen älykkäitä. Niin siinä sitten käy.
Antakaapa tulla kirjoitti:
Mitä naiset kuvittelee saavuttavansa sillä, että miestä pitää muuttaa?
Kuteet pitää vaihtaa, kaverit pitää vaihtaa, auto pitää vaihtaa, duuni pitää vaihtaa.
Kyllä te tiedätte.
Mulla on tähän sanottavani, mutta haluaisin ensin kuulla perusteluiden yritykset.
Mites miehet jotka haluaa muuttaa naista? Pidemmät hiukset, vaaleammat hiukset, isommat tissit, hoikemman, sporttisemman mitä nyt ikinä keksiväktään että vaimon pitäisi olla miellyttääkseen ukkoaan. Jotkut miehet määrää jopa vaimojensa pukeutumisen ja oman perheen ja sukulaisten, ystävistä puhumattakaan, tapaamiset, harrastuksiaankaan ei saa kaikki vaimot itse päättää.
Nykyisen hallituksen junailemaa pakko rokotus -ja karanteeni lakia en millään ymmärrä.
Tai ymmärrän sen että mariini vihervasemmiston tuella järjestelee lainsäädännön valmiiksi 2030 maailman hallintoa varten, mutta miksi ihmiset menevät teuraalle tekemättä mitään?
Miksi ihmiset eivät vastusta omien oikeuksiensa polkemista, sitä minä en ymmärrä.
En ymmärrä miksi ihmiset kuvaavat onnettomuuspaikalla.
Haluaisitko tulla kuvatuksi kun sinua siirretään loukkaantuneena ambulanssin kyytiin?
Saatko jotain outoa tyydytyksen tunnetta toisten hädästä tai epäonnesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa on ihme, että niin monet syövät aamulla, koska silloin on nälkähormoni greliinin taso alimmillaan. Minulla ei ole heti aamulla nälkä enkä usko väkisin syömiseen. Syön yleensä aikaisintaan parin tunnin päästä heräämisestä.
Ihmiset ovat erilaisia, enkä itse keksi juuri mitään, mitä ihmettelisin muissa, ellei oteta lukuun väkivaltaisissa suhteissa olemista, lasten ja eläinten rääkkäämistä ynnä muuta itsestään selvää.
Aamulla kuuluisi olla nälkä. Hormonisi ovat sekaisin.
Tämä on kyllä ihan väestötason löydös, joka pätee kaikkiin terveisiin ihmisiin. Omia arvojani ei ole mitattu, mutta luulisin nälkä- ja kylläisyyshormonieni olevan ihan ok, koska olen normaalipainoinen.
Monella lihavallahan ei enää ole normaalia vaihtelua greliinin ja kylläisyyshormoni leptiinin tasoissa, joten he eivät tunnista sen enempää nälkää kuin kylläisyyttä.
Tätä ihmettelen, että yleistetään tämäkin että kun sanotaan, että monella lihavalla. Varmasti joillakin lihavuuden selittävä syy on se, että he tuntevat tarvetta syödä liikaa vaikka ei olisi edes nälkä, se saattaa johtua joku elimellisestä/hormonaalisesta syystä, tai mielenterveydellisestä syystä.
Mutta se on vain joillakin. Minä esimerkiksi olen lihava, ja tunnen muitakin, ei ole mitenkään yleistä, että lihavat söisivät älyttömästi eivätkä tuntisi nälkää tai kylläisyyttä, mutta tiedän kyllä hoikkia ihmisiä jotka syö ihan älyttömiä määriä ruokaa.
Minä tunnen kyllä nälkää, mutta se ei tarkoita sitä että hyökkäisin heti syömään älyttömän määrän ruokaa, minä en syö aamupalaa koska aamuisin on niin väsy ja suorastaan oksettava olo sen takia. Myöskään lounasta en yleensä syö kun olen töissä, koska se voisi aiheuttaa ibs kohtauksen, ja se on töissä aina vähän hankalaa kun joutuu työpuheluja puhumaan pöntöllä. Mutta tunnen kyllä päivän mittaan nälkää kovastikin, mutta hillitsen sitä juomalla jotain, ja sillä saa sokerinkin pysymään aisoissa niin jaksaa työpäivän. Illalla syön sitten mitä syön, mutta vältän ähkyyn syömistä, koska se huono olo kestää sitten 6-8h ja myös ylensyöminen voi aiheuttaa ibs kohtauksen (kova kipu ja ripulointi) Se kohtaus sisältää usein kovempaa kipua kuin synnytys, joten yritän välttää sitä. Minulla tulee maha helposti täyteen pienestä ruokamäärästä, enkä näe syytä syödä enempää, jos tulee ähky, se on silkka vahinko.
Olen ollut sairaaloisen ylipainoinen jo 20 vuotta, ja silti se ei ole mitenkään poistanut kykyäni tuntea nälkää tai kylläisyyttä. Tänään nukuin myöhään, ja olen syönyt jugurttia ja yhden mars patukan, hiukan on nälkä, mutta en tiedä vielä mitä söisin päivälliseksi, pitää käydä kaupassa ensin.
Tämä on varmasti jo mainittu useasti mutta sanon silti:
Minkä IHMEEN takia täällä poistetaan ihan kaikki keskustelut missä puhutaan nykymenossa tai kritisoidaan vähänkin yhteiskuntaa? Tänne jää vaan nämä kevyet viihdettä koskevat keskustelut? Tänään taas lähti kolme keskustelua mitä seurasin. Hakemaasi sivua ei löydy. En vain ymmärrä mikä tämänin palstan idea enää on
Vierailija kirjoitti:
Miks veemäinen nainen saa helpommin miehiä kun muita huomioiva?
koska yleensä veemäinen on viehättävämpi kuin muita huomioiva.....
Vierailija kirjoitti:
Minkä IHMEEN takia täällä poistetaan ihan kaikki keskustelut missä puhutaan nykymenossa tai kritisoidaan vähänkin yhteiskuntaa? Tänne jää vaan nämä kevyet viihdettä koskevat keskustelut? Tänään taas lähti kolme keskustelua mitä seurasin. Hakemaasi sivua ei löydy. En vain ymmärrä mikä tämänin palstan idea enää on
Siksi koska sinä olet onnellinen, ei ole aihetta kritiikkiin. ...
Miksi tupakoitsijat selittävät itselleen sen, että heidän tupakointinsa aiheuttaa vahinkoa lähestulkoon kaikille? Tupakanviljely aiheuttaa ympäristötuhoja viljelymaissa (sademetsien tuhoutumista, vesien saastumista lannotteiden ja kasvinsuojeluaineiden takia, maaperän pilaantumista keinokastelun vuoksi, metsänkaatoa myös kuivaamisen käytettävän puun takia), se sairastuttaa viljelyalueiden ihmisiä (mm lapset siarastuvat tupakanviljelyn kasvinsuojeluaineiden käytön vuoksi), se pakottaa ihmisiä edelleen orjatyöhön. Tupakoitsijat myös kuljettavat myrkkyjä vaatetuksessaan, ihollaan, hiuksissaan ja hengityksessään ympäristöönsä ja aiheuttavat vähintäänkin huonoa oloa ja migreeniä muille ihmisille, mutta myös altistavat muita syöpävaarallisille kemikaaleille.
Miten tupakoitsijat kykenevät elämään tämän tiedon kanssa ja vielä kirkkain silmin väittämään, että heidän tupakointinsa ei kuulu kenellekään muulle eikä haittaa ketään muuta?
Ja nyt en vielä puuttunut lainkaan siihen, kuinka paljon vuosittain menee rahaa tupakoitsijoiden sairauksien ja vaivojen hoitoon (mm. merkittävä osa selkäkivuista aiheutuu/pahenee tupakoinnista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan idea osama kun pohjoiskorean tiedotusvälineillä.
Tämän palstan ainoa tehtävä on tukea vihervasemmiston täysin ylivoimaista ja autuaaksi tekevää agendaa keinoja kaihtamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joo, anteeksi poikkesin hyväksytystä narratiivista.
Vierailija kirjoitti:
Matematiikkaa. Olen aina ollut siinä erittäin huono.
Näin munkin ope yritti selittää mulle, etten osaa matikkaa. Sain esim. koulussa aina oikeen vastauksen mutta open mielestä se oli sattumaa, koska oli kaikki oli laskettu aivan oudosti eli ei sen opetetun systeemin mukaan.
Myöhemmin olen tajunnut, etten ole huono matematiikassa.
Siksi oon sitä mieltä, että oppilaat tarvitsisivat hyvän matemaatikon opettajakseen, sellasen, joka tietää että on olemassa monia eri tapoja laskea ja hahmottaa matematiikkaa.
Sitä, että ihmiset eivät ajattele omilla aivoillaan, kyseenalaista ja kysy, hae tietoa ja ota selvää. Vaan vanhoja tai muiden antamia teesejä hoetaan totuuksina eikä edes ymmärretä mitä niillä tarkoitetaan.