Onhan se kummallista ettei 50 ++++ kelpaa enää työntekijäksi
Mutta pitää ottaa oikea asenne. Ikään ei voi vaikuttaa.
Kommentit (13)
Kyllä välillä kelpaa, itse olen kieltäytynyt, kun yrittävät saada osaamista nöyryyttävän halvalla, en suostu.
Saapa nähdä, ensi kuussa tulee 50 v täyteen ja nykyinen työsuhde loppuu huhtikuun lopussa.
Pomotason hommissa ovat "sitkeimmät sissit". Muuten kieltämättä asemansa epävarma.
Jos hoitoala kiinnostaa, siellä ikä on vain plussaa.
Sellainen "työvoimapula"... Heh...
Automaatio vie ja syö koko ajan oikeita palkallisia töitä rotan lailla...
Me ollaan palkattu eläköityneitäkin takaisin. Ykskin hemmo jäi eläkkeelle vuodenvaihteessa indeksikorotusten takia ja nyt se on takaisin töissä Vappuun saakka ja vielä tuplapalkalla vanhaan verrattuna. Pitää sitten kesäloman ja tulee takaisin kun syyskuussa.
Firmalle tämä kannattaa, koska näķymät tulevaisuuteen on lyhyt ja alihankintaketjusta ei löydy lähellekään vastaavaa osaajaa ja jos löytyisi niin hän olisi vielä kalliimpi.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen "työvoimapula"... Heh...
Automaatio vie ja syö koko ajan oikeita palkallisia töitä rotan lailla...
Jos jonkun työn voi kannattavasti antaa koneen tehtäväksi, ei sitä kannata ihmisillä teettää. Ihmiset tehköön vaikeampia hommia.
Olen pohtinut tätä kans. Täytän tänä vuonna 48. Olen töissä hankkeessa, ja koko työurani on ollut silpputyötä kultturialan pätkissä ja hanketöissä. Tämä hanke päättyy elokuussa. Mitä sitten? Ihme, että olen tähän mennessä kelvannut, kun sitä huomaa, että työkaverit kulttuurialalla vain nuortuu. (Mikä on vähän erikoista, koska kulttuurialan kuluttajat eli loppukäyttäjät ovat kaltaisiani tätejä ja paljon vanhempiakin. Noin niin kuin keskimäärin.)
Onhan se perin kummallista, kun täysin työkykyiset ja -haluiset viiskymppiset heitetään jo ulos ja sitten on toisaalta olevinaan työvoimapula johon lääkkeeksi ei keksitä mitään muuta kuin maahanmuuttoa. 1/3 ihmisen työurasta ja ammattitaidosta jää hyödyntämättä...
Olen 65 enkä pääse pois töistä kun ei ole uutta osaajaa saatu tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Saisit toki lähteä lain mukaan, vai etkö?
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, 44 vuoden työputki takana, työnantaja lähes rukoilee jatkamaan kun tulijoita ei ole
Juhlapuheet ja tosi elämä eroavat kaikkialla, paitsi kokoomuksen puheissa.