Olenko säälittävä, jos laitan viestiä?
Tapailusuhde on nyt ilmeisesti päättynyt. Miehen kommunikaatio on ollut tosi poukkoilevaa. On tunteita ja ei tiedä onko riittävästi ja on myös vaikeita tunteita. Haluaa kuitenkin jatkaa tutustumista, mutta pyytää vähän siimaa. Sitten, kun en ole yhteyksissä niin ihmettelee miksi en ole. Eilen illalla laitoin lopulta viestin, että olisikohan meidän viisainta jättää tämä tähän? Mies ei ole klikannut viestiä auki, vaikka on ollut WhatsAppissa moneen kertaan.
Minun tunteet heräsivät ja olisin mieluusti jatkanut tutustumista, mutta en nyt millä tahansa ehdoilla. Olen useampaan kertaan kertonut mitä toivoisin. Olemme olleet samalla sivulla puheissa, mutta käytännössä emme ehkä niinkään.
Olen nyt täysin ymmälläni, että aikooko hän vastata vielä jotain vai jääkö tämä nyt näin. Jos ei tunnu hyvältä jatkaa, niin sittenhän on viisainta päättää tähän. Olisin toivonut, että hän olisi kertonut että mitä vaikeita tunteita hänellä on ja kertonut ihan rehellisesti miksi on käyttäytynyt niin ristiriitaisesti. Ei ole tarkoitus jäädä ikuisuuksiksi tivaamaan, mutta en käsitä mitä sellaista on tapahtunut että hommaa ei voida asiallisesti päättää ja sitten molemmat pääsevät myös jatkamaan omaa elämäänsä ilman, että jää vaivaamaan. Tai en tietenkään tiedä jääkö häntä vaivaamaan, mutta minua jää. On myös kurja jäädä odottelemaan, että laittaako hän vielä viestiä vai onko viestit viestitelty.
Onko ihan säälittävää laittaa viesti, että mulle jäi tästä kaikesta tosi hämmentynyt olo? Mua jäi mietityttämään ne vaikeat tunteet mua kohtaan tai tätä tilannetta kohtaan. Kysyisin voisiko hän vielä kertoa niistä tarkemmin, niin olisi helpompi jatkaa omaa elämää.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Mies ei kykene avoimeen kommunikointiin ja vaikuttaa epävakaalta muutenkin. Älä tuhlaa enää sekuntiakaan aikaasi tuollaiseen venkoilijaan.
Hänellä on selkeästi vaikeuksia kommunikoida avoimesti. Toisaalta on kyllä kehittynyt siinä jonkin verran. En tiedä onko paine kommunikoida aiheuttanut hänelle ahdistavan olon tms. Ehkä jopa riittämättömyyden tunteen. En tiedä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei kykene avoimeen kommunikointiin ja vaikuttaa epävakaalta muutenkin. Älä tuhlaa enää sekuntiakaan aikaasi tuollaiseen venkoilijaan.
Hänellä on selkeästi vaikeuksia kommunikoida avoimesti. Toisaalta on kyllä kehittynyt siinä jonkin verran. En tiedä onko paine kommunikoida aiheuttanut hänelle ahdistavan olon tms. Ehkä jopa riittämättömyyden tunteen. En tiedä. ap
Huomaatko, miten keksit koko ajan tekosyitä miehen puolesta ja yrität selitellä miehen käytöstä parhain päin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että tilanne rasittaa ja harmittaa. Kuitenkin monta kuukautta tapailitte. Mutta neuvoisin kanssa antamaan olla :( Ei tuosta mitään pysyvää tule. Klisee, mutta kun joku oikeasti potentiaalinen mies löytyy, niin asiat menee helpommin.
Niin kai se on. Kun kaikesta tulee vaikeaa niin ei siitä mitään tule. Haluaisin vaan ymmärtää miksi tässä kävi näin. ap
Hakee itseään. Sun tehtävänä ei toistan EI ole toimia miehen elämäntapa koutsina. Älkää sortuko terapeutin rooliin! Kohauta olkia ja kato uusi. Tätä deittaileminen on. Haetaan kunnes kohdataan.
Tässä on melko varmasti kysymys siitä, että jollain tapaa hakee itseään. Ehkä jopa niin, että meidän yhdessäolo teki jonkun asian näkyväksi, joka hänen itsensä pitää käsitellä tai olla käsittelemättä. ap
Älä enää analysoi enempää, anna olla. Uusia tuulia päin vaan.
"Talk is cheap". Eli mies voi _sanoa_ mitä vaan, mutta hänen käytöksensä ja tekonsa kertovat onko hän tosissaan.
Eli kiinnistä huomiota nyt siihen, mitä hän TEKEE, ei se, mitä hän sanoo.
Haiskahtaa kyllä siltä, että hän ei halua mitään syvällisempää, hän ehkä haluaa vain tapailla ja harrastaa seksiä.
Täysin ymmärrettävää, että olet hämmentynyt.
Itsellä oli tuollainen (ghostaaja) hetken aikaa, mutta kun kiinnitin huomiota siihen, mitä hän oikeasti teki eikä vaan sanonut, huomasin, että hän ei oikeastaan halunnut muuta kuin panoa. Oli helppo katkaista kuvio siihen.
Lopeta jo hyvä ihminen! Mies pitää sua viemärinä. Sama neuvo kun sille toiselle naiselle. Vetäydy markkinoilta vahvan itsetutkistelun äärelle. Käy kaupasta hakemassa kynää ja paperia. Aloita säkin matka sinuuteen. Etkä palaa tyrkylle ennenkö voit varmuudelta sanoa löytäneesi itsesi. Tähän menee aikaa. Käytä aika viisaasti.
Huomaatko, miten keksit koko ajan tekosyitä miehen puolesta ja yrität selitellä miehen käytöstä parhain päin?[/quote]
Huomaan kyllä. Ehkä se on sitä, että spekuloimalla eri vaihtoehtoja tapahtuneelle yritän helpottaa omaa oloani ja sitä kautta pääsen elämässä eteenpäin. ap
Mies on tapaillut useampaa samanaikaisesti ja selittänyt ummet ja lammet teille kaikille. Nyt on rinkiin tullut joku uusi ja jonkun on jäätävä pois.
Törkeää käytöstä sinua kohtaan, jos ei edes viestiä aukaise/lue ja saati siihen vastaa. Jos hänen kommunikaatio ja ongelmien prosessointi tuota tasoa, niin jätä juttu tähän. Ansaitset paljon parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomaan kyllä. Ehkä se on sitä, että spekuloimalla eri vaihtoehtoja tapahtuneelle yritän helpottaa omaa oloani ja sitä kautta pääsen elämässä eteenpäin. ap
Pääset elämässä eteenpäin poistamalla keskustelunne ja hänen yhteystietonsa. Et ottamalla häneen yhteyttä.
Huomaa ap, että eihän tuo mieskään ole sellainen, jollaisen toivoisit hänen olevan. Toivoisit, että hän pitäisi enemmän yhteyttä ja kertoisi tunteistaan - mutta hän ei ole sellainen. Joten kannattaako häneltä toivoa enää mitään? Olet jo laittanut viestin, jossa ilmaisit, että haluat lopettaa - ei kannata lähteä siitä poukkoilemaan enää mihinkään muuhun. Mies ei vaikuta tarpeeksi kiinnostuneelta, joten noin lyhyen tapailun jälkeen sinun kannattaa vain todeta, ettei hän ollut sitä, mitä toivoit, eikä tuosta tulisi sellaista suhdetta, jota haluat - ja jatka eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Voit spekukoida niitä ihan itseksesi. Tuskin mies on halukas kanssasi pohtimaan tilannetta, ikävä kyllä. Rehellistä vastausta et kuitenkaan saa, joten kysymysket ovat sikäli turhia. Parempi ruotia asiaa vaikka yhden illan ajan hyvän ystävän kanssa viinipullon ääressä - luultavasti jopa siten saat paremmin vastauksia kuin mieheltä kyselemällä.
Mitäs jos ihan soittaisit hänelle ja pyytäisit tapaamista. Tämä nyky-ajan whatsup ym viestittelypolitiikka on ihan peestä. Mut on aikoinaan jätetty tekstiviestillä ja kesti todella kauan päästä siitä yli, juuri siksi etten tiennyt mitä tapahtui, miksi mies perääntyi ym. Monella meistä on ahdistusta ja pelkoa jätetyksi tullessa. Se voi johtua traumoista, mutta ei välttämättä. Eihän se kivalta tunnu, kun ihminen, josta välittää ei vastaa tunteisiin ja perääntyy, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikesta pitää itse kärsiä ja päästää "toinen" pälkähästä. Itse kadun sitä, etten marssinut sen tyypin ovelle juttelemaan. Olisin ehkä selvinnyt erosta huomattavasti nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa ap, että eihän tuo mieskään ole sellainen, jollaisen toivoisit hänen olevan. Toivoisit, että hän pitäisi enemmän yhteyttä ja kertoisi tunteistaan - mutta hän ei ole sellainen. Joten kannattaako häneltä toivoa enää mitään? Olet jo laittanut viestin, jossa ilmaisit, että haluat lopettaa - ei kannata lähteä siitä poukkoilemaan enää mihinkään muuhun. Mies ei vaikuta tarpeeksi kiinnostuneelta, joten noin lyhyen tapailun jälkeen sinun kannattaa vain todeta, ettei hän ollut sitä, mitä toivoit, eikä tuosta tulisi sellaista suhdetta, jota haluat - ja jatka eteenpäin.
Niin. Ei suhde osoittautunut sellaiseksi moneltakaan osin sellainen mitä haen. Vetovoima oli kuitenkin todella voimakas ja siitä syystä hänen unohtaminen on todella vaikeaa. Ihastun äärimmäisen harvoin ja siitäkin syystä ahdistaa ja on tosi surullinen olo. ap
Maikkis 69 kirjoitti:
Mitäs jos ihan soittaisit hänelle ja pyytäisit tapaamista. Tämä nyky-ajan whatsup ym viestittelypolitiikka on ihan peestä. Mut on aikoinaan jätetty tekstiviestillä ja kesti todella kauan päästä siitä yli, juuri siksi etten tiennyt mitä tapahtui, miksi mies perääntyi ym. Monella meistä on ahdistusta ja pelkoa jätetyksi tullessa. Se voi johtua traumoista, mutta ei välttämättä. Eihän se kivalta tunnu, kun ihminen, josta välittää ei vastaa tunteisiin ja perääntyy, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikesta pitää itse kärsiä ja päästää "toinen" pälkähästä. Itse kadun sitä, etten marssinut sen tyypin ovelle juttelemaan. Olisin ehkä selvinnyt erosta huomattavasti nopeammin.
Ehkä kysyn häneltä, että voisimmeko tavata. Saa nähdä mitä hän vastaa vai vastaako ollenkaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Maikkis 69 kirjoitti:
Ehkä kysyn häneltä, että voisimmeko tavata. Saa nähdä mitä hän vastaa vai vastaako ollenkaan. ap
Älä tee sitä! Tosi huonoja neuvoja tuossa viestissä muutenkin.'
Olen itse joskus penännyt tapailumieheltä syitä ja selityksiä hiljaisuuteen ja jutun lopettamiseen, ja lopulta sainkin niitä, mutta ei se helpottanut oloani YHTÄÄN. Sitä paitsi syvällä sisimmässäni tiesin ne syyt jo muutenkin, mutta olin vain valehdellut itselleni ja kieltäytynyt hyväksymästä asiaa ja elätellyt typeriä fantasiakuvitelmia.'
Eivätkä ne selitykset tyydyttäneet minua senkään takia, kun oikeasti olisin halunnut siinä tilanteessa, että mies muuttaisi mieltään ja alkaisi kohdella minua hyvin ja voisimme aloittaa ihan kunnon parisuhteen. Ei siinä mitkään puolivillaiset, kaunistellut selitykset lämmittäneet. Asiasta yli pääsemiseen auttoi aika, muun elämän hankkiminen ja kaiken yhteydenpidon katkaiseminen mieheen.
Parantaisiko se sitten oloasi jos mies vastaisi OK?
Tuon tyyppisiä ja luonteisia miehiä löytyy kyllä runsaasti, jos jää myöhemmin harmittamaan. Se miten hän kohtelee sinua kertoo kaiken oleellisen. Jättäisitkö itse ihmisen, josta välität, roikkumaan? Älä tuhlaa kallista elämääsi, arvosta itseäsi.
Maikkis 69 kirjoitti:
Minutkin on jätetty epämääräisesti viestillä ja muistan, kun kaverini ehdotti miehelle soittamista asian selvittämiseksi. Itse en pitänyt edes vaihtoehtona että olisin soittanut. Jos miehen arvostus minua kohtaan on niin heikkoa että jättää viestillä, se kertoo minulle ihan riittävästi. En halua enää kuulla sellaisen paskiaisen ääntä, saati että näkisin hänen naamansa.
Vaikeaa oli päästä yli enkä ole päässyt näin vuosien jälkeen kunnolla vieläkään, mutta yhtään en kadu etten soittanut.
Miten niin huono ohje ottaa yhteyttä? No ei ole! Jokaisella on oikeus saada selitys. Tiedän, että siinä kohtaa voi olla toive vielä yhteenpaluusta ja siksi se yhteydenotto jää- kun koskee kuulla se totuus- itselläkin toi oli se syy, mutta nyt kadun sitä, itse sitten pähkäilin melkein vuoden verran eroa. Mutta tässä se nöhdään, suurin osa juoksee karkuun, ei puhu suoraan, pälyilee, pakoilee- siksi deittailu onkin niin peestä, kun ihmiset on niin raukkamaisia.
Ei se helpota oloasi, että pidät vielä yhteyttä mieheen. Mikään miehen antama selitys ei tule kelpaamaan, jos nyt edes saisit sellaista (luultavasti et saisi). Kaikki, mitä mies sanoisi, olisi pettymys ja vain herättäisi sinussa lisää kysymyksiä. Mies ei ole kokenut juttuanne samalla tavalla kuin sinä, eikä hän ole tunnetasolla kiintynyt sinuun. Hän ei koe mitenkään tarpeelliseksi selittää sinulle mitään, sillä hän ei ole ollut sitoutunut sinuun eikä täten ole mitään velkaa sinulle. Ja ihan tottahan tuo on, vaikka se voikin kuulostaa kylmältä.
Suosittelen edelleen tuota aiemmin mainitsemaani Youtube-kanavaa. Sieltä saat neuvoja myös siihen, miten tällaisista jutuista on helpompi päästä yli ja miten jatkossa voi välttää satuttavat ja haitalliset tapailukuviot.