Mikä on parasta kasvisruokaa mitä olet koskaan syönyt?
Kommentit (272)
Grillatut maa-artisokat jonkin herkullisen kastikkeen kera. Naapuri kerran grillasi talkoiden päälle ja se oli tosi hyvää.
Balilla syöty nuudeliwokki. Siinä oli jotain vihreää kasvista, rapeaksi paistettua marinoitua tofua ja rapeita pähkinänmuruja, ja siinä oli jokin tosi hyvä kastike, jossa oli vähän potkua mutta ei liiaksi. Mitään yhtä hyvää en ole muualla saanut enkä itse onnistunut tekemään lukuisista yrityksistä huolimatta. Ko. ravintolaa piti kauan Balilla asunut ranskalainen nainen.
Kasvisjuomista olut. Pirkan nelonen aika hyvää.
Exän tekemät falafelit. Maailman parhaita.
Cheddar-papupaistos, jota syödään nachoilla:
Teen itse paljon kasvisruokaa, mutta opiskelupaikan Lindströminpihvit kasvisversiona ovat hyviä ja itse en saa läheskään niin hyviä tehtyä. He tekevät ne itse ja on selkeästi heidän bravuurinsa, koska niitä menee paljon.
Ratatouille. Perinteinen aito kasvisruoka, jota nykyään saa vain itse tehtynä, kun lounaspaikat tarjoavat pelkkiä mauttomia vegaanimättöjä kasvisruokana. Jos kinkkukiusaukseen vaihdetaan kinkun tilalle jotain härkkistä, niin ei se valmiiksi surkea ruoka siitä parane.
Parasta kasvisruokaa olen varmaan saanut Murussa. Kotona tehdyistä pasta alla norma on oma lohturuoka. Palsternakkapihvit ovat myös ihania, niiden idean kopioin Finnjävelistä aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitto
Tonnikalapihvi.
En tiedä mitä temppuja sille oli tehty mutta mennentullen parempi kuin mikään nautapihvi mitä olen syönyt.
Chili sin carne, on myös vegaaninen.
Joku intialainen kasvisruoka varmasti.
Pancho villan burrito on todella hyvää. Samoin nepalilaisten ravintoloiden kasvisruoat.
Itse tehdyistä varmaan lasagne jossa kasviksia ja hiukan soijarouhetta.
Uunikuivatut tomaatit. Oli tarkoitettu säilykkeeksi, muttei kyllä mulla säilynyt. Kuin karkkia, muttei yhtä äklömakeaa. Ei kai niinkään ruokalaji vaan naposteluna meni.
Uunissa paahdetut pähkinät (ei suolaa)
Uunijuurekset
Parsakaaligratiini
Makaronilaatikko, jossa lihan sijasta porkkanaraastetta ja tomaattia.
Bortskeitto.
Hernekeitto (lihaton)
Kesäkurpitsaa, kantarellia ja tomaattia paistinpannulla paistettuna.
Haudutettu punakaali.
Kaikki siis tavallisia arkiruokia, ja vielä kotimaisista aineksista paitsi naposteluherkku pähkinät.
Paistetut hummuskasvikset. Keitettyjä kasviksia marinoidaan mausteisessa hummuksessa ja paistetaan pannulla, lopuksi loraus kookosmaitoa, nam!
Kesäkeitto! Paitsi ettei ole vegaaninen, laitan maitoa ja voita. Aivan silkkaa vegeä en juurikaan syö, joko munia tai maitotuotteita on lähes aina. No, vispipuuro tietenkin. Uudet oman maan perunat. Tykkään kyllä monenlaisista kasviksista ja vihanneksista.