Mikä on parasta kasvisruokaa mitä olet koskaan syönyt?
Kommentit (272)
Eräässä pikkukaupungin ravintolassa kasvishampurilainen munakoisolla, halloumilla ja paprikakastikkeella. Peittosi kaikki hampurilaiset, myös lihaversiot, joita olen ikinä maistanut.
En tiedä mikä on kaikkein paras koskaan syömäni, mutta juuri nyt olen koukussa shahi paneeriin
Kolokithokeftedes,sisältää kylläkin munia ja fetaa.
Viimeksi söin intialaisessa malai koftaa, miehenikin maistoi lautaseltani ja pyysi että joskus tekisin samanlaista kotonakin vaikka ei kovin helposti yleensä innostu kasvisruuista.
Työpaikkaravintolassa oli aikoinaan aivan älyttömän hyvää linssikeittoa. Se oli täyteläistä ja valkosipulia aiankin oli. Kuulostaa vaatimattomalta, mutta mietin sitä edelleen vuosien jälkeen XD (olen sekasyöjä)
Itse tekemäni vegaanilasagne.
M 47
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli verinen naudan pihvi saksassa.
Minä suosin kukkoa wienissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli verinen naudan pihvi saksassa.
Minä suosin kukkoa wienissä.
Monta pitkää kylmää Lyypekissä
Tykkään Chana masalasta (kikherneet).
Ansa Ikosen lempiruoka. Katriina Rinteen keittokirjassa se oli tosin nimeltään Muistelojen pata. Ylipäätään paremmat kasvisruokareseptit on julkaistu viime vuosituhannella, niissä on keskitytty kasvisten omaan makuun eikä edes uneksittu Nyhtökauroista sun muista teollisista lihaa matkivista vaihtoehdoista.
Vierailija kirjoitti:
Vegaani Sheperd's Pie <3
Tein tätä juuri mifusta, jonka tekstuuri on kuin jauhelihalla
Vierailija kirjoitti:
Linssilasagne. Valkokastike kermasta ja Koskenlaskijasta. Tomaattikastikkeessa paljon kasviksia linssien lisäksi.
Koskenlaskija = juusto
Paneer = juusto
Parmesan = juusto
Feta = juusto,
mistä kasvista näitä saadaan?
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitto
Tämä Kaikki jossa ei ole lihan korviketta. Kaikki lihankorvikkeet mistuu kuin tunkisi raakaa pahanmkuista taikinaa suuhunsa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linssilasagne. Valkokastike kermasta ja Koskenlaskijasta. Tomaattikastikkeessa paljon kasviksia linssien lisäksi.
Koskenlaskija = juusto
Paneer = juusto
Parmesan = juusto
Feta = juusto,
mistä kasvista näitä saadaan?
Ehkä se tarkoitti voskenlaskijaa, vaneeria, varmesani ja vetaa?
Niitä saadaa kun kauraa kuivataan ha mylltään epämääräiseksi mössöksi ja maustetan eri maulla ja keksitään veellä alkavi nimiä lopulta niille.
Shahi paneer nepalilaisessa ravintolassa Itä-Helsingissä sekä kasvislasagne Tukholmassa.
Punajuurilaatikko