Mikä on parasta kasvisruokaa mitä olet koskaan syönyt?
Kommentit (446)
Munakoisolasagne on kyllä herkkua😋. Samoin feta-pinaattipiirakka. Kiinalaisissa ruoissa mun suosikki on Mapo Tofu. Siinä on tosin usein jauhelihaa mukana, mutta jos saa ihan vegenä, niin on tosi hyvää kunnolla maustettuna.
Vierailija kirjoitti:
Pizzavalintani on yleensä mozzarellapizza. On se niin hyvää.
Bataattisosekeitto, bataattiranskalaiset, uunivihannekset missä bataattia... T: bataattifani
Kevätrullat.
Malai kofta kiinnostaa, en ole vielä sitä syönyt. Täytyy jossain vaiheessa käydä läheisessä nepalilaisessa ravintolassa kokeilemassa.
Äh, unohdin listasta feta-tomaattipastan ja Santa Fe:n cheese fajitaksen. Jälkimmäisessä halloumia, vuohenjuustoa ja chilipaahdettuja siemeniä.
Vierailija kirjoitti:
Kukkakaali/parsakaali gratiini, keitetytporkkanat valkokastikkeella, kesäkeitto, kasviskeitot
Kukkakaaligratiini + rakuunaporkkanat. Nam.
Englannissa intilaisissa häissä, älyttömän hyvät kasvis samosat alkuun ja sitten kasvis cyrry ja basmatiriisiä. Vieraita oli lähemmäs tuhat ja ruokaa meni paljon.
Uunimakkara. "Liha on kuin ruoho."
Siitä on pari vuosikymmentä, mutta ravintola Kosmoksen tempura-annos oli ikimuistettava. En tiedä tarjotaanko tänä päivänä enää.
Parsakaaligratiini on oma suosikki.
Leivitetyt juuriselleripihvit sienimuhennoksen kera. Päälle vielä sitruunalohko.
Oikein tulee nälkä kun lukee näitä viestejä. Sille ei nyt voi mitään, että joka ikiseen kasvisruokaketjuun tunkee noita kateellisia porsastelijoita pelleilemään.
Opiskelen kokiksi ja jotkut opiskelijakaverini tekivät ihan sairaan hyviä falafelpyöryköitä. Mausteisia ja meheviä, paljon parempia mitä itse kotona saanut aikaiseksi.
Salaatti, jossa on:
Pinaattia
Punaista lollo rossoa
Herneenversoja
Kurkkua
Sweety drops -minipaprikoita
Mustikoita
Kikherneitä
Pikkelöityä punasipulia
Cashew-pähkinöitä
Auringonkukansiemeniä
Kurpitsansiemeniä
Ja päälle hieman balsamicoa ja vegemajoneesia.
Nam 😋
Mennään vuoteen 1997 ja Tukholmaan intialaiseen raflaan siinä vanhan kaupungin kupeessa. En muista mikä oli annos, mutta ne kasvispyörykät oli maailman parhaimpia, pistaasikastike, se riisi jne. Ei ole niin maukasta sapuskaa tullut missään vastaan sen jälkeen.
Toinen paikka ysärillä myös, Roballa Persepoliksen papukastike ja ne paistetut perunat. Eipä ole semmoisiakaan muualla koskaan ollut.
Itse teen parhaat falafelit, latkesia ja kastikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen kokiksi ja jotkut opiskelijakaverini tekivät ihan sairaan hyviä falafelpyöryköitä. Mausteisia ja meheviä, paljon parempia mitä itse kotona saanut aikaiseksi.
Onko lihapyöryköiden teko vasta syventävissä opinnoissa?
Vierailija kirjoitti:
Grillattu sika.
Eikö sillekin ole jo kehitetty joku vegeversio...
Pizzavalintani on yleensä mozzarellapizza. On se niin hyvää.
Bataattisosekeitto, bataattiranskalaiset, uunivihannekset missä bataattia... T: bataattifani
Kevätrullat.
Malai kofta kiinnostaa, en ole vielä sitä syönyt. Täytyy jossain vaiheessa käydä läheisessä nepalilaisessa ravintolassa kokeilemassa.