Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopilla on miehen exän kuva kehystettynä seinällä

Vierailija
22.01.2023 |

Olenko pikkumainen? Koen ahdistavana tosiasiana sen, että anoppi ei halua meidän tai minun kuvaa seinälleen, mutta miehen exän kuvan on sinne ripustanut. Olohuoneeseen.. Hän ei tiedä että tämä nainen petti miestäni monta kertaa ja oli kulissin alla aika itsekäs. Olen ystävällinen ja kohtelias anopilleni, mutta tulen tästä kuva-asiasta ahdistuneeksi. Välit meillä on viileän kohteliaat. Meillä on kaksi lasta mieheni kanssa, ex poistui kuvioista 10 vuotta sitten ja me tavattiin miehen kanssa 7 vuotta sitten. Naimisissa emme ole.
Miten sinä kokisit tämän? Asia on pieni mutta suuri

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä ole.

Vierailija
2/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmillani oli ruokasalin seinällä kaikkien lastensa ensimmäset hääkuvat. Näin, vaikka sekä isäni, tätini, että pari setääni oli jo uusissa naimisissa. Joku näistä uusista vaimoista myös pahoitti asiasta mielensä, mutta se ei ukkia ja mummoa haitannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sinne kehystetty seinän kokoinen miehen exän kuva, vihjeeksi anopille. Kehykset kaiverrettua massiivipuuta. Poksauta shampanjaa, nyt juhlitaan taidetta.

Vierailija
4/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi asialle mitään. Anopin koti anopin päätös. Vaikka poikansa erosi, anopilla voi olla hyvät välit entiseen.

Vierailija
5/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Anoppi kyllä tykkää minusta ja on kiva minulle, mutta silti heillä on exän kuva makkarin lipaston päällä. Pidän sitä jotenkin kummallisena. Kiinnostaisi ymmärtää et miksi? Ovat vanhoja, asuvat maalla.

Vierailija
6/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi olla sen aiemman "exän kuva- kehyksissä" innoittama provo...

Vierailija
7/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi asialle mitään. Anopin koti anopin päätös. Vaikka poikansa erosi, anopilla voi olla hyvät välit entiseen.

Anoppi ei ole exän kanssa tekemisissä. Enkä toki voikaan tälle mitään. Voitko sinä ymmärtää että tämä on minusta ikävää? T:ap

Vierailija
8/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anopilla ei saisi olla omassa kodissaan juuri niitä valokuvia, joita hän sinne haluaa? Ei ihmisen itsemääräämisoikeus lopu siihen, kun lapsensa menevät naimisiin.

Vierailija
9/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkulla on yhteensä viiden exänsä kuvat makuuhuoneen lipaston päällä.

Nykyisen kuvaa ei ole...

Saanee sitten kuvansa galleriaan, kun tulee ero.

Vierailija
10/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ei ole exän kanssa tekemisissä. Enkä toki voikaan tälle mitään. Voitko sinä ymmärtää että tämä on minusta ikävää? T:ap

Voin ymmärtää, että on ikävää, että et voi määräillä anoppia.

Vierailija
11/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kuva provo meinaat ap kirjoittaa....

Vierailija
12/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käly veti kapallisen herneitä nenään, kun äidilläni on ns. valokuvaseinällä kuvat vain biologisista lapsenlapsista, ei hänen lapsistaan lainkaan. Kuulemma ei ole tasapuolista.

Äitini kysyi, saisiko hän tänne sitten myös miniänsä exän lasten kuvat, koska onhan nekin sisaruksia pojan perheen lapsille.

Vierailija
13/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-anopilla (tai oikeastaan avopilla) oli myös miehen exän kuva seinällä. Kun ekan kerran menimme heille kylään, anoppi kaivoi esille valokuva-albumin ja esitteli "Jennin" kuvia samalla huokaillen, miten k a u n i s Jenni olikaan! Kehuin kohteliaasti mukana.

Kehumissession lopuksi anoppi sanoi, että Jenni on täsmälleen saman näköinen kuin hän itse oli nuorena. Siinäpä se syy tulikin! Sitten kaivettiin esille anopin muutama nuoruuskuva, ja ehkä jotain samoja piirteitä oli joo (kuten leveä hammashymy ja suuret, kauniit silmät kaukana toisistaan). Itse edustan suppusuu-kategoriaa ja kasvoni ovat "pienet".

Vierailija
14/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on melkein, kuin Kauniista ja rohkeista;

Olohuoneen seinälle pääsi ensin ekan vaimon muotokuva, jota siellä aikansa roikotettiin.

Viimein oli vuorossa vaimo nro? ja nyt seinällä koreilee talon isännän kuva.

Vierailija
15/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex-anopilla (tai oikeastaan avopilla) oli myös miehen exän kuva seinällä. Kun ekan kerran menimme heille kylään, anoppi kaivoi esille valokuva-albumin ja esitteli "Jennin" kuvia samalla huokaillen, miten k a u n i s Jenni olikaan! Kehuin kohteliaasti mukana.

Kehumissession lopuksi anoppi sanoi, että Jenni on täsmälleen saman näköinen kuin hän itse oli nuorena. Siinäpä se syy tulikin! Sitten kaivettiin esille anopin muutama nuoruuskuva, ja ehkä jotain samoja piirteitä oli joo (kuten leveä hammashymy ja suuret, kauniit silmät kaukana toisistaan). Itse edustan suppusuu-kategoriaa ja kasvoni ovat "pienet".

Kamala ensikohtaaminen. Näitä kokemuksia on varmaan muillakin Tajuaako ne yhtään et tällä vain pilaa mahdollisuuden luoda hyvää suhdetta siihen uuteen.

Vierailija
16/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-anopilla voiskin jopa anolla. Olimme niin nuoria, niin rakastuneita ja nuoruuden innolla ystävystyin myös anoppini kanssa, hän oli vain 20 v minua vanhempi. Olin seurustelun alkaessa 17, hän 37, ihana ihminen. Monta kertaa yöpaidoissa istuttiin ulkorappusilla tupakalla maailmaa parantamassa.

Suhde päättyi parin vuoden päästä, lähdin opiskelemaan satojen km päähän, hänkin muutti toiselle paikkakunnalle, kun meni uusiin naimisiin. Yhteydenpito jäi. Mutta voisin kuvitella, että se yo-kuvani on edelleen hänen seinällään jossain. Se ei merkitse mitään enää. Exäni on varmaan naimisissa, on vaimo ja lapsia ja onnellista perhe-elämää kaikki hyvin. Minä olen vain muisto ex-anopille menneestä ajasta.

Vierailija
17/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin vituttaisi näin miehenä, jos anopin ja appiukon seinää koristaisi vuodesta toiseen jonkun oman kumppanin ex-kyrvän kuva. Laittaisin omassa kämpässä appivanhempien vierailun ajaksi paraatipaikalle kuvan, jossa oma exäni imee posket lommolla lermaani.

Vierailija
18/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä ap sanot siihen, kun mulla, ex-vaimolla on hyvät välit entiseen anoppiin? Jopa niin hyvät, että tulee taas huomenna lapsenvahdiksi mun kotiin, kun poikansa on uusissa naimisissa ja mä tarvin lapsenhoitoapua? Saman katon alle sovitaan ihan hyvin.

Vierailija
19/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkin on ollut enempi ihmissuhde kuin muodollisuus. 

Vierailija
20/43 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä ap sanot siihen, kun mulla, ex-vaimolla on hyvät välit entiseen anoppiin? Jopa niin hyvät, että tulee taas huomenna lapsenvahdiksi mun kotiin, kun poikansa on uusissa naimisissa ja mä tarvin lapsenhoitoapua? Saman katon alle sovitaan ihan hyvin.

Oikeastaan ei ole kyse siitä et exän olemassaolo haittaisi. Tuntuu vain oudolta kun se kuva on siinä ja minun kuvaa ei ole. Et siis joku edellinen onkin merkityksellisempi ja anoppi ei edes tiedä et poikansa oli aika rikki mimmin touhuista.