Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko suhde toimia jos ikäeroa 31 vuotta?

Vierailija
22.01.2023 |

Mies vanhempi. Koko suku täysin suhdetta vastaan. Olen 26 . Mies kuitenkin turvallinen, kiva ja luotettava ja vaikuttaa ikäistään nuoremmalta.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuoden ikäero toimi omalla kohdalla pari vuotta. Mies oli se vanhempi. Ei tietenkään perheenlisäyksestä puhuttukaan. Suhde päättyi mun aloitteesta. Mulle iski suhteen aikana kuolemanpelko ja myös jonkun asteinen masennus. Etenkin yöt vanhan miehen vieressä oli henkisesti vaikeita, vaikka päivällä harvemmin ajattelin ikäeroa. Yöt meni katkohengitystä kuunnellen ennen kuin mies sai CPAP-laitteen. Erektio-ongelmiakin jo oli ja leikattu eturauhasen liikakasvu. Kun suhde päättyi, tuntui kuin ois saanut itselle kokonaan uuden elämän, jonka sain alkaa täynnä energiaa ja ihan alusta. Nykyisin oon samanikäisen kanssa ja kahden lapsen äiti.

On ihan luonnollista, että jos kumppani on reilusti vanhempi, hän ei ole katkohengittävä erektio-oireinen tai naisena kuivuudesta kärsivä, vaan viriili, terve ja energinen. Moni 50-60 vuotias mies ja nainen on paremmassa fyysisessä kunnossa kuin monet 30-40 vuotiaat. 

Melkoista itsepetosta edes kuvitella kuusikymmentä vuotta eläneen ihmisen kropan vastaavan kolmekymppisen kroppaa. Solujen vanheneminen ja kuolema on tosiasia, jolle ihminen ei voi yhtään mitään.

Fyysinen kunto oli tuossa puheena. Sinulla näköjään lukutaidon mahdollistavat solut jo hyvin vanhoja, kun et tuon vertaa osaa lukea. 

Vierailija
62/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuoden ikäero toimi omalla kohdalla pari vuotta. Mies oli se vanhempi. Ei tietenkään perheenlisäyksestä puhuttukaan. Suhde päättyi mun aloitteesta. Mulle iski suhteen aikana kuolemanpelko ja myös jonkun asteinen masennus. Etenkin yöt vanhan miehen vieressä oli henkisesti vaikeita, vaikka päivällä harvemmin ajattelin ikäeroa. Yöt meni katkohengitystä kuunnellen ennen kuin mies sai CPAP-laitteen. Erektio-ongelmiakin jo oli ja leikattu eturauhasen liikakasvu. Kun suhde päättyi, tuntui kuin ois saanut itselle kokonaan uuden elämän, jonka sain alkaa täynnä energiaa ja ihan alusta. Nykyisin oon samanikäisen kanssa ja kahden lapsen äiti.

On ihan luonnollista, että jos kumppani on reilusti vanhempi, hän ei ole katkohengittävä erektio-oireinen tai naisena kuivuudesta kärsivä, vaan viriili, terve ja energinen. Moni 50-60 vuotias mies ja nainen on paremmassa fyysisessä kunnossa kuin monet 30-40 vuotiaat. 

Melkoista itsepetosta edes kuvitella kuusikymmentä vuotta eläneen ihmisen kropan vastaavan kolmekymppisen kroppaa. Solujen vanheneminen ja kuolema on tosiasia, jolle ihminen ei voi yhtään mitään.

Enhän sitä väittänytkään. Totesin vain, että 50-60 vuotias on monesti paremmassa fyysisessä kunnossa kuin moni 30-40 vuotias. Itse ja puolisoni olemme lähes 60. Mieheni vetää yli 20 leukaa, tekee 60 punnerrusta joka aamu, juoksee kympin lenkkejä ja nostaa 120 penkistä. Itse en naisena ihan samoihin pysty, mutta vastaavaan naiselliseen suoritukseen. Harva edes armeija ikäinen pystyy samaan. Monilla 30-40 vuotiailla on korkeampi verenpaine, huonommat maksa- ja sokeriarvot ja enemmän elämäntapasairauksia. Väitteesi, ettei ihminen voi mitään, on puppua. Ihminen voi vaikuttaa tosi paljon,  sekä huonompaan että parempaan suuntaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mick Jaggerilla on 44 vuotta nuorempi tyttis. Hyvin pyyhkii.

Vierailija
64/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoista itsepetosta edes kuvitella nuoren iän takaavan hyvän fyysisen kunnon ja nuorekkaan kehon. 

Vierailija
65/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se täällä vertailukohtana mainittu ylipainoinen ja rapakuntoinen kolmekymppinen voi saada itsestään ruokavalio- ja treenimuutoksella huippukuntoisen, mutta huippukuntoinenkaan kasikymppinen ei voi enää saada itsestään fyysisesti kolmekymppistä.

Vierailija
66/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimii. Ystäväni on ollut 21 vuotiaasta asti parisuhteessa 26 vuotta vanhemman miehen kanssa. Nyt ystäväni on 35 ja mies 61. Ystäväni oli aikoinaan itse aloitteellinen mieheensä. Heillä on samanlaiset arvot ja mielenkiinnon kohteet. Ovat mm. purjehtineet maapallon ympäri, ajaneet moottoripyörillä Etelä-Amerikan halki ja pyörittävät yritystä yhdessä. 

Tämä. 99% oman ikäisistä ei olisi ollut kykenevä ja valmis tuollaiseen. Sitten siitä prosentin seikkailuhenkisestä olisi pitänyt löytää vielä sielunkumppani, jonka kanssa tulee toimeen maapallon ympäri purjehtiessa ja arjessa. Saa olla todella onnellinen, että löytää tuollaisen sielunkumppanin, iästä riippumatta. 

Vierailija
67/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä on kuvitellut, että 60-vuotiaan kroppa vastaa 30-vuotiaan kroppaa? Tosin oikeastihan homma menee niin, että monella 60-vuotiaalla on kroppa huomattavan paljon paremmassa kunnossa kuin osalla 30-vuotiaista. Katsos kun sitä solujen vanhenemista voi omilla valinnoillaan joko edistää tai hidastaa. Sipsi-kalja-dieetillä vanhenee 30 vuodessa saman verran tai enemmänkin kuin terveellisillä elämäntavoilla 60 vuodessa. Ihmeellistä, eikö?

Vierailija
68/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max. 10v ikäero En minä ainakaan halua kenenkään omaishoitajaksi.

N47

Vierailija
69/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se täällä vertailukohtana mainittu ylipainoinen ja rapakuntoinen kolmekymppinen voi saada itsestään ruokavalio- ja treenimuutoksella huippukuntoisen, mutta huippukuntoinenkaan kasikymppinen ei voi enää saada itsestään fyysisesti kolmekymppistä.

Monesta kolmekymppisestä vain ei ole treenaamaan itsestään fyysisesti huippukuntoista ja henkisesti sekä älyllisesti kiinnostavaa. Sen sijaan moni 50-60 vuotias on valmiiksi sellainen. He ovat olleet tietenkin huippua jo kolmekymppisenä, mutta päälle on tullut henkistä kasvua ja viisautta. 

Vierailija
70/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mick Jaggerilla on 44 vuotta nuorempi tyttis. Hyvin pyyhkii.

Paitsi et tiedät heistä faktana vain sen, että ikäero 44 vuotta. Hitostako sen tietäisit miten heillä pyyhkii.

Vierailija
71/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen sitten on fyysisesti kolmekymppinen? Ovatko kolmekymppiset mielestäsi identtisiä?

Vierailija
72/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaile millainen on tuo fyysisesti kolmekymppinen. 

Vierailija
73/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Max. 10v ikäero En minä ainakaan halua kenenkään omaishoitajaksi.

N47

Useimmilla on muutenkin viisi parisuhdetta takana, kun itse on 50. Joten...elä hetkessä. Jos nyt on hyvä, älä mieti vuosikymmenien päähän. Voi olla, ettet saa elämäsi aikana yhtään hyvää suhdetta. Parempi yksi laadukas 20 vuotta kuin viisi kelvotonta.

Vierailija
74/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesta kolmekymppisestä vain ei ole treenaamaan itsestään fyysisesti huippukuntoista ja henkisesti sekä älyllisesti kiinnostavaa. Sen sijaan moni 50-60 vuotias on valmiiksi sellainen. He ovat olleet tietenkin huippua jo kolmekymppisenä, mutta päälle on tullut henkistä kasvua ja viisautta. 

En kovin korkealle arvostais sellasta 50-60 vuotiaan henkistä kasvua, joka näyttäytyy seksuaalisena kiinnostuksena omien lastensa ikäisiä kohtaan....

Vierailija
75/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin tuo kroppa vanhenee nopeasti ja isät on vanhoja kun nuita mielenterveys poikia tulee vaan enempi ja enempi. Armeija ikäisinä jo kruunun raakkeja.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4676840f-1583-4bbe-8811-7302ac1dc1ec

Vierailija
76/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen sitten on fyysisesti kolmekymppinen? Ovatko kolmekymppiset mielestäsi identtisiä?

Sä et tunnu tietävän mitään ihmisen ikääntymisestä. Kun ihminen vanhenee, esim. kollageenin tuotanto lakkaa ja iho alkaa roikkumaan. Voit vielä kolmekymppisenä treenata ihon kimmoisaksi mut et enää viisikymppisenä

Vierailija
77/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voi sujua hyvin. Ikäero ei ole ainoa ratkaiseva tekijä. Tunsin pariskunnan, joka meni yhteen kun nainen oli 21 ja mies 46. Parempaa liittoa ei voisi kuvitellakaan. He saivat kolme lasta. Mies siirtyi ajasta ikuisuuteen 76 vuotiaana muutama vuosi sitten.

Vierailija
78/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tää pappojen kriisi tässä ketjussa 🤣 joo kyllä kuusikymppinen voi olla kuin kolmekymppinen ellei jopa nuorempikin!!!

Vierailija
79/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et tunnu tietävän mitään ihmisen ikääntymisestä. Kun ihminen vanhenee, esim. kollageenin tuotanto lakkaa ja iho alkaa roikkumaan. Voit vielä kolmekymppisenä treenata ihon kimmoisaksi mut et enää viisikymppisenä

Olen huomannut kun katsoo nyky koululaisia. Ei todellakaan iho roiku. Ovat niin söpön punaposkisia pulleroita.

Vierailija
80/92 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se vähän aikaa toimia. Kuitenkin riskit ja todennäköisyydet ovat selvät jos ajatellaan loppuelämän parisuhdetta ja perheen perustamista No, vähänpä mikään loppuelämä nykyisin ihmisiä kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan