Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, loukkaantuisitko, jos mies vaatisi isyystestiä?

Vierailija
22.01.2023 |

Tai avioehtoa?

Kommentit (284)

Vierailija
221/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minusta miehellä on sama oikeus kuin minulla tietää totuus. N25

Vierailija
222/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle on edullista tehdä lapsia monen eri miehen kanssa. Silloin kaikki munat eivät lisääntymisbiologisessa mielessä ole samassa vasussa. Samalla nainen tarvitsee kuitenkin vakituisen kumppanin, joka on turvallinen ja luotettava. Tästä syystä on helppo ymmärtää naisten vastustus isyystestiä kohtaan.

Miehen kontribuutio lisääntymispeliin ovat tietysti lehtolapset, joita mieluusti on paljon, mutta joiden elatuksesta mies ei itse joudu vastaamaan. Taaskaan kaikki munat eivät ole samassa korissa.

Seurauksena on epäsymmetrinen tilanne molemmissa tapauksissa ja syvä ristiriita miehen ja naisen suhtautumisessa seksiin ja jälkeläisiin. Ketjun mielipiteet noudattelevat kauniisti näitä evolutiivisia rooleja.

Biologi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle on edullista tehdä lapsia monen eri miehen kanssa. Silloin kaikki munat eivät lisääntymisbiologisessa mielessä ole samassa vasussa. Samalla nainen tarvitsee kuitenkin vakituisen kumppanin, joka on turvallinen ja luotettava. Tästä syystä on helppo ymmärtää naisten vastustus isyystestiä kohtaan.

Miehen kontribuutio lisääntymispeliin ovat tietysti lehtolapset, joita mieluusti on paljon, mutta joiden elatuksesta mies ei itse joudu vastaamaan. Taaskaan kaikki munat eivät ole samassa korissa.

Seurauksena on epäsymmetrinen tilanne molemmissa tapauksissa ja syvä ristiriita miehen ja naisen suhtautumisessa seksiin ja jälkeläisiin. Ketjun mielipiteet noudattelevat kauniisti näitä evolutiivisia rooleja.

Biologi

Mihin muuhun nainen tarvitsee kumppania kuin siihen lisääntymiseen?

Vierailija
224/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako lasta sinulla onkaan? Missä vaiheessa teillä tuli isyystestit puheeksi, hyvissä ajoin vai vasta lapsen synnyttyä?

Vierailija
225/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukava nähdä nainen, joka ei ole miesvihaaja. Ja vielä nuori.

Vierailija
226/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako lasta sinulla onkaan? Missä vaiheessa teillä tuli isyystestit puheeksi, hyvissä ajoin vai vasta lapsen synnyttyä?

Minun ei tarvitse perustella mielipidettäni tämän ketjun miesvihaajille ja katkerille feministeille. Minun mielipide. N25

Vierailija
227/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava nähdä nainen, joka ei ole miesvihaaja. Ja vielä nuori.

Thanks. :3 N25

Vierailija
228/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologi

Voi vee mitä paskaa taas... Mitään mielenkiintoa ei ole minulla tehdä lapsia useamman miehen kanssa, en ole pettänyt ja sanaani voi luottaa tässä asiassa. Kuten myös luotan siihen ettei mieheni "mieluusti" kulje panemassa ja tee lapsia ympäri kylää. Ja jos tämä luotto loppuu, loppuu myös suhde. Väitän että tämä on ylivoimaisen enemmistön kanta asiaan.

Vierailija
229/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tietyllä tavalla naisten pöyristymisen tästä luottamusnäkökulmasta, mutta toisaalta kaikenlaista elämäni aikana nähneenä ja lukeneena tajuan sen tosiasian, että siihen lapsen siittämiseen ei kovin montaa minuuttia mene. Osa meistä on niin impulsiivia ettei vieraan kanssa sänkyyn hyppääminen vaadi mitään viikkokausien suunnittelua vaan nainen voi vaikka vihastuessaan juosta illalla baariin ja sieltä jonkun vieraan miehen sänkyyn. Sitten selitellään kuinka ollaan oltu kaverin luona yötä yms.

Joten näin tulevien miessukupolvien huolenpitäjänä kannatan automaattista isyystestiä syntyville lapsille. Varsinkin kun avoliitot ja muut suhdemuodot yleistyvät kovaa vauhtia, niin jäisi se erillinen kiusallinen isyyden tunnustaminen samalla pois.

Todellakin näin. Isyyden tunnustaminen ilman näyttöä todellisesta isyydestä on käsittämätön käytäntö. Suunnilleen sama kuin tunnustaisi tehneensä kännissä rikoksen, vaikka ei muista tilanteesta tuon taivaallista. "Kaipa minä sitten sen olen tehnyt, pannaan vaan nimi paperiin." Ja jos haet isyystestistä todistetta niin seurauksena on parku ja ero. Ei ole helppoa miehilläkään.

Jos rinnastat avosuhteessa syntyneen lapsen kännissä rikoksen tekemiseen niin ehkä kannattaisi miettiä sitä terapiaa.

Jos molemmissa tapauksissa tunnustat jotakin, mistä et voi olla varma, analogia on mielestäni melko toimiva.

Itse voisit terapia-argumenttisi tilalle keksiä jotakin hiukan omaperäisempää ja kenties myös terävämpää. Vai voisitko sittenkään?

Miksi panet paljaalla naista jonka epäilet pettävän sinua? Analogia toimisi paremmin, jos menisit kännäämään helvetin enkeleiden kerhoiltaan.

On myös olemassa se vaihtoehto, että panen paljaalla ihanaa naista, jota en epäile pettämisestä, mutta joka silti pettää. Isyystesti pelastaa minut silloin olemasta hyväksikäytetty narri. Tässä maailmassa kaikki kun on mahdollista.

Vierailija
230/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitse perustella mielipidettäni tämän ketjun miesvihaajille ja katkerille feministeille. Minun mielipide. N25

Eli oikeesti taas Jorma 45 v :D.

Vierailija
231/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, että milloin asian on ottanut esille. Jos on heti tapailun / parisuhteen alkumetreillä asiasta maininnut ja kertonut oman syynsä, miksi testin haluaa, niin se olisi iha ok. Jos raskauden aikana, tai synnytyksen jäleen asian ottaa esille, niin kyllä se silloin loukkaisi. Toisaalta ymmärrän miesten näkökannan, koska itse olen 100% varma siitä, että lapsi on minun. Kyse on kuitenkin elämän suurimmasta asiasta, joten ymmärrän, jos mies haluaa tässä asiassa saman 100% varmuuden.

Vierailija
232/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tietyllä tavalla naisten pöyristymisen tästä luottamusnäkökulmasta, mutta toisaalta kaikenlaista elämäni aikana nähneenä ja lukeneena tajuan sen tosiasian, että siihen lapsen siittämiseen ei kovin montaa minuuttia mene. Osa meistä on niin impulsiivia ettei vieraan kanssa sänkyyn hyppääminen vaadi mitään viikkokausien suunnittelua vaan nainen voi vaikka vihastuessaan juosta illalla baariin ja sieltä jonkun vieraan miehen sänkyyn. Sitten selitellään kuinka ollaan oltu kaverin luona yötä yms.

Joten näin tulevien miessukupolvien huolenpitäjänä kannatan automaattista isyystestiä syntyville lapsille. Varsinkin kun avoliitot ja muut suhdemuodot yleistyvät kovaa vauhtia, niin jäisi se erillinen kiusallinen isyyden tunnustaminen samalla pois.

Pitääkö isyystesti tehdä myös raiskaustapauksissa, missä raiskattu ei halua olla missään tekemisissä raiskaajan kanssa?

Suosittelen aborttia tuollaiseen tilanteeseen, jos tilanne näyttäytyy mahdottomalta.

Vierailija
233/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologi

Voi vee mitä paskaa taas... Mitään mielenkiintoa ei ole minulla tehdä lapsia useamman miehen kanssa, en ole pettänyt ja sanaani voi luottaa tässä asiassa. Kuten myös luotan siihen ettei mieheni "mieluusti" kulje panemassa ja tee lapsia ympäri kylää. Ja jos tämä luotto loppuu, loppuu myös suhde. Väitän että tämä on ylivoimaisen enemmistön kanta asiaan.

Monet eivät optimoi lisääntymismenestystään biologisessa mielessä. Se on kulttuurievolutiivinen piirre meissä. Jotkut silti edelleen tekevät niin.

Vierailija
234/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan Laura 25 v. :)

Miksi olet ikärasisti naisvihaaja? :)

Vierailija
235/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin näin. Isyyden tunnustaminen ilman näyttöä todellisesta isyydestä on käsittämätön käytäntö. Suunnilleen sama kuin tunnustaisi tehneensä kännissä rikoksen, vaikka ei muista tilanteesta tuon taivaallista. "Kaipa minä sitten sen olen tehnyt, pannaan vaan nimi paperiin." Ja jos haet isyystestistä todistetta niin seurauksena on parku ja ero. Ei ole helppoa miehilläkään.

Jos rinnastat avosuhteessa syntyneen lapsen kännissä rikoksen tekemiseen niin ehkä kannattaisi miettiä sitä terapiaa.

Jos molemmissa tapauksissa tunnustat jotakin, mistä et voi olla varma, analogia on mielestäni melko toimiva.

Itse voisit terapia-argumenttisi tilalle keksiä jotakin hiukan omaperäisempää ja kenties myös terävämpää. Vai voisitko sittenkään?

Miksi panet paljaalla naista jonka epäilet pettävän sinua? Analogia toimisi paremmin, jos menisit kännäämään helvetin enkeleiden kerhoiltaan.

On myös olemassa se vaihtoehto, että panen paljaalla ihanaa naista, jota en epäile pettämisestä, mutta joka silti pettää. Isyystesti pelastaa minut silloin olemasta hyväksikäytetty narri. Tässä maailmassa kaikki kun on mahdollista.

Jos se sun nainen pettää sua, silloin teillä ei ole rakkautta suhteessa. Sen merkit vissiin vaan ohitat koska seksi ihanan naisen kanssa? Ei sinne helvetin enkeleiden kerhoiltaan ole pakko mennä. Kumit on keksitty ja vasektomia.

Vierailija
236/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun päätimme että haluamme lapsen, sitä pohdittiin pitkään ja hartaasti ja sitten alettiin ns. yrittää. Eli mitattiin parhaita aikoja tulla raskaaksi, ajoitettiin yhdynnät juuri niihin päiviin; söin kaikkia tärkeitä vitamiineja yms. 

Jos mies sitten raskaaksi tultuani olisi vaatinut isyystestiä niin olisin todella loukkaantunut. Ensinnäkin siitä että hän epäilisi minun pettäneen, mutta varsinkin siitä että hän olisi pitänyt minua niin tyhmänä ja sikamaisena että olisin voinut harrastaa suojaamatonta seksiä jonkun toisen miehen kanssa samalla kun nimenomaan yritin tulla raskaaksi hänelle!

Ajatus on niin älytön että jos mies olisi tuollaista epäillyt olisin ajatellut että hän on seonnut. Suhteen tulevaisuus ei olisi ollut kovin hyvä. 

Vierailija
237/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastot näyttää, että naiset pettää miehiä useammin, kyllä todellakin pyydän testiä, mutta en omalla kustannuksella.

Eipä tuolla mitenkään luotettava mennytkään ole. Villit vuodet mukana takana päin

Mitään haittaa hänelle jos asian varmistaa, mutta kyllä se minulle tuo mielenrauhan.

Vierailija
238/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Helsingissä kaksio, kun tavattiin, miehellä Espoossa pieni yksiö.

Mutta mieheni, tai ex.llä, vanhemmilla on paljon omaisuutta. Veikkaan useampi miljoona.

Tämä ei ole mitenkään näkynyt meidän arjessa, appivanhempien lahjat ovat olleet peruskastia jne. Kun menimme naimisiin, meni pieneksi vääntämiseksi.

Appivanhemmat halusivat mm kutsua heidän ystäviään häihin.

Häät olivat paisuneet melkoisesti, alunperin idea oli karata.

Kun anoppi toi listan, 25 nimeä plus avec, kysyin minnrköhän nämä istutetaan ja mistä budjetistä heidän ruokailut maksetaan. Appi totesi morsiamen vanhemmathan häät maksaa.

Tästä alkoi pieni kädenvääntö ja huvittavinta oli, etten minä ollut nähnyt näistä yhtään ja mieskin korkeintaan puolet, ollessaan lapsi.

He lupasivat maksaa heidän ruokailut. Me sitten maksettiin mm isompi hääpaikka, heidän juotavat, kutsut, kiitoskortit jne.

Eli appivanhemmat kutsuivat 50 vierasta heidän häihin, olikohan niin, että 1-2 ei tullut ja saimme appivanhemmilta häälahjaksi summan, joka lähes kattoi tämän ja minä sain asianajajan, joka selitti avioehdon minun kannalta. Tilaisuudessa asianajaja sanoi aikaa oli varattu ja maksettu vain tunti, joka ei tähän riitä.

Jos haluan tarkemman selvutyksen, se maksaa näin paljon.

Ennen häitä sovittiin tehdään avioehto heti, kun arki on alkanut. Minä en halua heiltä mitään ja näin tehtiin.

Olimme onnemme kukkuloilla, kun esikoinen syntyi. Jos sillä hetkellä mieheni olisi epäillyt isyyttään, olisin loukkaantunut.

Sen sijaan appi kerran, esikoinen oli alle vuoden, otti veriryhmät puheeksi.

Minun verenluovutuskorttini oli esillä keittiössä, oli siinä varmaan 10 v. Kysyi tiedänkö lapsen veriryhmää. Kerroin se on papereissa, kovasti pyysi, pyysi monta krt katsoisin. Hain paperit ja appi laittoi tiedon ylös.

Meni monta kk ja appi kerran sanoi oli ottanut selvää ja kyllä meidän veriryhmillä lapsi on meidän, siis heidän poika on lapsen isä.

Tällöin minä heitin heidät ulos ja kerroin vähään aikaan ei tarvi tulla.

Nyt muistan, oli lähellä joulua ja emme menneet heille jouluna, emmekä kutsuneet meille.

Jälkikäteen, kun appi pakotettiin pyytämään anteeksi, kerrottiin meillä oli ollut joku rokko. Kun ystävät ihmettelivät miksi vauva ei ollut jouluna appivanhemmilla.

Meillä välit muuttuivat hyviksi vasta, kun erosimme ja minä pidin appivanhemiin edelleen yhteyttä

Vierailija
239/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan Laura 25 v. :)

Miksi olet ikärasisti naisvihaaja? :)

Ihan varmaan joo paljastat nimesi täällä. Jarmo 45 v vahvistettu.

Vierailija
240/284 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö isyystesti tehdä myös raiskaustapauksissa, missä raiskattu ei halua olla missään tekemisissä raiskaajan kanssa?

Suosittelen aborttia tuollaiseen tilanteeseen, jos tilanne näyttäytyy mahdottomalta.

Entä jos aborttia ei voi enää tehdä?

Ei kai tilanne mitenkään mahdottomalta näytä, jos tämä raskaana oleva kuitenkin haluaa pitää lapsen? Mutta onko joidenkin mielestä todella ok, että isyystestiä vaadittaisiin myös silloin? Mites yhteishuoltajuutta ja vuoroviikkosysteemiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä