Nainen, loukkaantuisitko, jos mies vaatisi isyystestiä?
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Itse en vaatinut kahdesta lapsestani isyystestiä, koska arvasin, että siitä nostetaan metakka.
Tein sitten salaa isyystestit molemmille lapsilleni alle vuoden ikäisinä. Mitään erityistä syytä epäilyyn ei ollut.
Suosittelen samaa kaikille miehille. Testit saa netistä tilaamalla helposti
M41
Aivan. Ja mistähän kaikesta muusta sinä olet vaimoasi epäillyt? Mietitkö kenen kanssa hän mahdollisesti on hommissa, jos vaimosi lähtee tyttöporukalla ravintolaan? Haisteletko hänen housujaan pyykkikorista?
Ja mietitkö kenen kanssa se vaimokulta nyt on ja mitä tekee, jos vaimon kauppareissu venähtää.
Ja oletko joskus lähtenyt salassa seuraamaan vaimoasi, kun hän on sanonut lähtevänsä lenkille/salille ?
Josmiehelläon syytä epäillä lapsiensa alkuperää, niin kyllähän suhteessa on jotakin vialla.
Ainakin luottamus puuttuu kokonaan.
Sinun olisi parasta tunnustaa vaimollesi (joka tietenkin on mielikuvitus olento, ei sinulla ole vaimoa sen paremmin, kuin lapsiakaan) että olet tehnyt isyystestit lapsille, että vaimo voi miettiä, haluaako jatkaa liittoa epäilevän tuomaksen kanssa.
Elatusmaksuistakaan ei tule kinaa, jos vaimo päätyy eroon, kun tiedät VARMASTI elättäväsi omia lapsiasi. Ja heillehän haluat vain parasta ja maksat mukisematta kunnon elarit.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että näinkö se sairaalloinen mustasukkaisuus tuohon jäisi.
Jos mies tuollaista epäilisi, niin tuskinpa uskoisi testin tulostakaan, vaan epäilisi edelleen.
Tämä. Jos mies ajattelee naisensa olevan niin kertakaikkisen läpimätä pettäjä että harrastaa suojaamatonta seksiä muiden kanssa kun yritetään lasta, ja vielä valehtelevan miehen olevan varma isä, ajattelee hän naisesta paljon muutakin. Ei se tuohon jää, se on aivan varma.
It takes one, to know one! Jos mies alkaisi vaatia isyystestiä olisi selvää, että on itse käynyt vieraissa! Ei normaalissa suhteessa epäillä puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En loukkaantuisi. Minä en pidä sitä uskottomuusepäilynä. Minusta epäily tarkoittaa sitä, että pitää uskottomuutta todennäköisenä tai melko todennäköisenä. Minä ymmärrän, että isyystesti ei tarkoita sitä että pitäisi uskottomuutta todennäköisenä, vaan sitä että ymmärtää ettei se ole täysin 100% mahdotonta. Kuten ei ikinä missään parisuhteessa ole, vaikka muuta itselle uskoteltaisiin. Jos et kahlitse sitä puolisoa patteriin et voi ikinä olla varma. En minäkään usko puolisoni koskaan pettäneen minua, mutta en laittaisi esimerkiksi koko omaisuuttani tai lasteni terveyttä siitä pantiksi. Miksi? Koska ikinä ei voi olla täysin varma.
Ja ennen kaikkea, vaikka luottaisi 100% sokeasti ja pitäisi sitä pettämistä täysin mahdottomana, niin tällainen sokea luottamus ei todellisuudessa kuitenkaan suojele petetyksi tulemiselta. Tietty osuus sokeasti puolisoonsa luottavista ihmisistä on väärässä, eikä kukaan kukaan näistä tiedä sitä itse, jolloin kukaan ei voi itse tietää kuuluuko ryhmään "sokeasti luottavat jotka ovat oikeassa" vai "sokeasti luottavat jotka ovat väärässä".
Erittäin järkevää tekstiä, josta ilmenee taito eritellä asiaa tunteenomaisen kauhistelun sijaan sekä todellinen kyky asettua toisen asemaan, tässä tapauksessa miehen.
Onnellinen se mies, jonka kanssa elät tai tulet joskus elämään.
Taisit vastata omaan sepustukseesi :D
Mutta kuten sanottu, ongelmaa ei ole, kun mies jo tapailun alkumetreillä tekee selväksi, että haluaa mahdollisen lapsenteon merkeissä isyystestin. Tämä karsii heti pois ne naiset jotka ei sitä hyväksy.
Tuskin mies on suhteessa uskovaisenkaan naisen kanssa, jos tällä on periaatteita mitä mies ei allekirjoita tai toisin päin, ei uskovainen nainen välttämättä hyväksy ei uskovaista miestä, koska tällä ei ole samoja arvoja.
Tämä isyystesti on erääänlainen arvo jota joku kannattaa ja joku toinen ei.
Itse en ottaisi miestä, joka ei luota ja vaatisi isyystestiä. Se olisi minun arvojeni vastaista, että minun arvellaan lähtökohtaisesti pettävän ja vieläpä hankkivan lapsen jollekin randon miehelle.
Raskaaksi tuskin edes tulisi yhdestä pettämiskerrasta, joton mies luulisi minun pettävän jatkuvasti ja varsinkin silloin, kun pariskuntana alkaismme lasta yrittämään.
Ei jatkoon sellainen mies ja olisin onnellinen, jos mies kertoisi heti, että hän täälläisen testin haluaa, niin ei tuhlata kummankaan aikaa turhaan tutustumiseen.
Jos mies haluaa isyystestin mainitsemillani perusteilla, eli siksi että ymmärtää ettei se ikinä ole täysin mahdotonta tulla petetyksi, niin ei kai se mitään jatkuvaa pettämistä epäile. Vaikka siitä kertapanosta raskaaksi tulemisen todennäköisyys olisi miten pieni, niin se on silti enemmän kuin nolla. Siitähän tässä oli kyse. Miehelle ei riitä, että todennäköisyys väärään isyyteen on todella todella pieni, vaan hän haluaa olla täysin varma.
Puhu vain omasta puolestasi, äläkä kaikkein miesten puolesta.
Oletko koskaan ollut suhteessa, jossa olet voinut luottaa 100% kumppaniisi? Jos olet (veikkaan , että et, tuskin olet ollut missään suhteessa) ymmärrät, ettei sellaisessa liitossa tarvita isyys-eikä muitakaan testejä.
Jos taas et ole ollut suhteessa, jossa olet voinut luottaa kumppaniisi, et tiedä mitä puhut, koska sinulla ei ole kokemusta ihmissuhteessata, jossa voit olla luottavaisin mielin ja varma siitä, että toinen ei teksi sinulle niin katalaa temppua, että tekisi sinulle vieraan miehen lapsen.
Suhteita on monenlaisia , ja jos on ollut vain suhteissa, jossa petetään ja eletään, kuin pellossa, vai olla vailea kuvitella, että kaikilla ei suhteet ole tuollaisia. Joidenkin liitoissa on luottamus puolisoon.
Voin vain kuvitella, miten miehen naama venähtäisi, jos nyt 40 vuoden avioliiton jälkeen sanoisin miehelle, että " voi kulta, pitäisköhän meidän testata nuo meidän lapset (4) että onko ne sinun".
En kyllä tiedä miten perustelisin miehelle epäilykseni, ettei lapset ole hänen, mutta eihän sillä väliä ole, pääasia, että testataan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy (kondomi) voi pettää, joten nainen ei ole turvassa vahinkoraskaudelta.
Niin? Mikään ehkäisy ei ole 100 % varma, mutta pillerit ja kortsu on jo hyvä. Jättäisinkö naisena ehkäisyn miehen varaan jos missään tapauksessa ei saa lapsi lähteä alulle? Hell no! Miehet tekee tätä rutiininomaisesti ja sitten itketään kun käy niin kuin käy.
Miehethän ovat pettäneet kautta historian ja se on jopa ollut jossain määrin hyväksyttyä ja normaalia miehen toimintaa. Minkäs sitä mies itselleen voi.
Tästä varmaan kumpuaa tämä joidenkin vainoharhaisten miesten luottamuspula naisiin nähden.
Siitähän sitä toista epäillään, mitä itsekin tekee tai ainakin tekisi, jos se vain olisi mahdollista. (Jos siis löytäsi naisen jonka kanssa voisi pettää)
Jos ei voi vaimoonsa luottaa noin tärkeässä asiassa, oikeastaan kaikken tärkeimmässä, niin miksi jatkaa liittoa, vaikka se lapsi saattaisi ollakin oma? Jos kuitenkin koko ajan tietää, että nainen voi hypätä vieraissa ja kenties se seuraava lapsi on kuitenkin jonkun random kylänmiehen?
Miksi mies haluaisi olla tuollaisessa suhteessa?
Kun toinen vaihtoehto on, että etsii naisen johon todellakin voi luottaa ja jos ei voi luottaa yhteenkään naiseen, on parempi olla yksin. Jos ei koko maapallolta löydy naista, johon voi luottaa, niin miksi edes olla suhteessa naisen kanssa?
Jos mies ei pysty luottamaan vaimoonsa noin tärkeässä asiassa, niin missä sitten voi?
Voiko mies olla varma, ettei vaimo käy kauppareissulla vieraissa? No ei voi olla varma. Mihin mies sitten voi tuollaisessa liitossa luottaa? Siihen, että vaimo edes tulee työpäivän jälkeen takaisin kotiin, vaikkakin vieraan miehen kautta?
Miksi mies on tuollaisessa liitossa?
Isyystesti on aika huono "pettämistesti". Vaikka puoliso kävisikin silloin tällöin vieraissa niin ei ole silti kovin todennäköistä että se sattuisi juuri silloin kun pariskunta yrittää lasta ja vielä niin että sattuisi tulemaan raskaaksi juuri sille toiselle. Pitää olla melkoisen ahkera pettäjä että jää kiinni juuri isyystestillä.
Tämähän se on. Ei mies pysty tai ei ainakaan pitäisi nykyään: katsokaa vaikka kuinka yleistä on, että naiset lähtevät yllättäen hakemaan eroja ja tämä täysin puskista puolisolle? Eli jopa vuosia tiedetty mutta ylläpidetty kulissia ja elintasoa...
Tämmöinen testi pitäisi olla ihan rutiinia jokaisen syntyneen lapsen kohdalla, se laittaisi naisetkin lopulta vastuuseen teoistaan, kuten miehiäkin aina syytetään vaikkapa raskaudenehkäisyn jättämisestä naisten huoleksi. Tässä olisi kyllä tasa-arvon puolesta taisteleville hyvä idea lakiesitykseksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioehto ei, isyystesti pakottaisi kyllä käymään pitkällisen keskustelun siitä, että miksi sellaisen haluaa. Sehän automaattisesti tarkoittaa sitä, että mies epäili minun käyneen vieraissa. Mistä moinen epäilys/pelko kumpuaa, jne.
Öö, varmaan siitä, kun naiset pettää? N28
Niin pettää miehetkin. Mutta pointtina oli, että miksi epäilee MINUN pettäneen. Kuvitteleeko nähneensä jotain merkkejä, käyttäydynkö hänen mielestään jotenkin epäilyttävästi, jne. Mistä nämä epäilykset oikein kumpuaa.
Oletko kysynyt mieheltäsi vai luotatko vain vauva-palstan mielipiteisiin?
YksiHuijattu kirjoitti:
Tämähän se on. Ei mies pysty tai ei ainakaan pitäisi nykyään: katsokaa vaikka kuinka yleistä on, että naiset lähtevät yllättäen hakemaan eroja ja tämä täysin puskista puolisolle? Eli jopa vuosia tiedetty mutta ylläpidetty kulissia ja elintasoa...
Tämmöinen testi pitäisi olla ihan rutiinia jokaisen syntyneen lapsen kohdalla, se laittaisi naisetkin lopulta vastuuseen teoistaan, kuten miehiäkin aina syytetään vaikkapa raskaudenehkäisyn jättämisestä naisten huoleksi. Tässä olisi kyllä tasa-arvon puolesta taisteleville hyvä idea lakiesitykseksi!
Ne "yllättäen" otetut erot on sellaisia, että nainen on vuosien ajan kertonut mikä yhteiselämässä mättää eikä mies korvaansa lotkauta, väittää vain naisen nalkuttavan. Miehen mielestä kaikki olisi hyvin, jos nainen vaan lopettaisi nalkuttamisen. Kun se nalkuttaminen loppuu, se tarkoittaa sitä, että nainen on luopunut toivosta muutoksesta ja hän suunnittelee eroa. Vuosien odottelu johtuu siitä, että hän haluaa lapset isoksi niin voi muuttaa samaan aikaan lasten kanssa.
Mistähän teosta minut laitettaisiin vastuuseen isyystestin muodossa? Siitä, että olen harrastanut suojaamatonta seksiä oman mieheni kanssa?
YksiHuijattu kirjoitti:
"Katsokaa kuinka yleistä on että naiset lähtevät yllättäen hakemaan eroja--"
Mistä tämän voi katsoa? Onko jotain lähdettä? En tunne yhtään puskista eroa hakenutta naista, mutta tiedän useita joiden miehille ero tuli puun takaa, kun vaimo oli vuosia maanitellut terapiaan tai muuten ratkomaan suhteen ongelmia. Mies ei reagoinut ja yllättyi sitten kun vaimon mitta täyttyi lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Kai näille KAiKki oN MaHdOLLisTA-miehille sitten olisi ok, että nainen lukisi viestit puhelimesta joka ilta, asentaisi tietokoneeseen näppäimistön painallusten tallennusohjelman ja seurailisi miestä työpaikalle ja harrastuksiin. Pakko varmistaa ettei mies ole uskoton, koska KaIKki oN mAhDoLLisTa.
Eihän mies pääsisi jatkossa yksin minnekään harrastuksiin. Harrastaa voi kotona tai yhdessä perheen kanssa. Naurettava ajatuskin, että miehelle annettaisiin mahdollisuus pettää.
Loukkaantuisin, mutta ymmärtäisin kyllä. Helpompaa olisi, jos testi tehtäisiin automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluaa miehen, joka ei kyseenalaista naista. M27
siis tyhmänpuoleinen rahasampo
Minä luotan mieheeni. En ole epäillyt koskaan, että hän reissuillaan pettäisi minua. Minulle luottamus on parisuhteen perusta, en halua elää suhteessa, jossa toinen epäilee minua tai minä epäilen jatkuvasti toista pettämisestä. Kauhistuttaa ajastuskin, että miehen tullessa puoli tuntia myöhemmin töistä hiillostaisin häntä koko illan tunnustamaan, että hän on käynyt panemassa jotain toista. Vastaavasti mies ei ole epäillyt minua. Jos hän sanoisi, että kaiken sen suunnittelun ja yrittämisen jälkeen epäilee, onko hän lapsen isä vai ei, niin itsekin alkaisin miettiä, että mitä hän reissuillaan on puuhannut. Jatkuva epäilys syö ihmistä sisältä enkä minä halua sellaista elämää, joten ero siitä seuraisi.
Miksi miehen ei saa saa kyseenalaistaa naista onko petturi naiset taas puolustamas toisiansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluaa miehen, joka ei kyseenalaista naista. M27
siis tyhmänpuoleinen rahasampo
Suomalainen mieskö rahasampo. :'D Eivät omia lapsiaankaan pysty elättämään, saati halua.
Ajattelisin, että näinkö se sairaalloinen mustasukkaisuus tuohon jäisi.
Jos mies tuollaista epäilisi, niin tuskinpa uskoisi testin tulostakaan, vaan epäilisi edelleen.