Minusta on äärimmäisen huvittavaa kun niin moni kehuskelee tipattomalla tammikuulla
Aivan kuin kyseessä olisi jokin suurenpikin saavutus ja elämäntapahtuma :D Minäkään en ole juonut tammikuussa tähän mennessä pisaraakaan alkoholia, enkä ole ajatellut että se olisi muka jokin saavutus. Porukka tuntuu kyllä olevan erittäin riippuvaista tuosta alkoholista eikä pää tunnu kestävän elämää selvänä.
Kommentit (82)
Mä olen nyt ollut 2 päivää selvinpäin ja nyt mä pystyn ottaa silleen vähän ettei tartte tulla känniin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ollaan niin alkkiksia, ettei ruokaakaan voida syödä ilman, että alkoholi on mukana kuvioissa. Joo, ehdottomasti se pihvi pitää syödä viiniä kittaamalla. Todellakin säälittävää.
Ryyppäämisellä ja pihvin syömisellä punaviinin kanssa ei ole kyllä mitään tekemistä toistensa kanssa.
Niin joo, punaviini ei tosiaan sisällä alholia ja pihviä ei voi missään nimessä syödä minkään muun alkoholittoman juoman kanssa. Minäkin syön aamiaisleivätkin viinin kanssa, koska muutoin elämys menee pilalle.
Mitä sekoilet? Jos menen ravintolaan ja tilaan pihvin niin kyllä siihen lasi punaviiniä kuuluu kylkeen. Siihen ei ryyppääminen tai päihtyminen liity millään tavalla.
Kyllä olen pihvejä käynyt syömässä ja kertaakaan ei ole sitä viiniä kylkiäisenä tuotu. Aina on kysytty mitä tulee juomaksi. Kerro ravintolat jossa väkisin tuodaan.
Oletpas hauska.
Miksi Pepsi pihvin kanssa olisi ok, mutta lasillinen punaviiniä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä asenneilmapiiri on kyllä niin syöpää, että jostain saisi olla iloinen tai ylpeä vasta sitten, jos se on joku ennennäkemättömän suuri saavutus, joku polio-rokotetta vastaava tms.
Jos on asian kanssa ongelmia, niin tottakai se on tälle kyseiselle henkilölle asia josta voi olla ylpeä ja iloinen. Sillä on vieraille ihmisille hyvin vähän merkitystä, mutta se ei tee siitä sille asianomaiselle yhtään pienempää tapahtumaa.
Siinä vaiheessa kannattaisi kuitenkin itselleen myöntää, että alkoholin kanssa tosiaan on ongelmia, kun se kuukausikin oli vaikea olla ilman.
Tämä juuri. Porukka vetoaa, että ei heille alkoholi ole ongelma, koska juovat vain maltillisesti kerrallaan. No olkaa sitten kuukausi kokonaan ilman, jos se on helppoa. Jos ei ole riippuvuutta, niin kuukausi menee helposti ja lähes huomaamatta. Tuo on ihan yhtä lailla riippuvuus kuin joillekin esim sokerin syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei 25 vuotta sitten juonut viinejä ruuan kanssa. Ei kerrassaan kukaan, ja hyvin saatiin maittavasti ruuat alas ilman niitäkin. Lähinnä viinejä pidettiin pahan makuisina ja katsottiin lähinnä kieroon jos jollakin harvalla viinipullo oli. Nykyään niitä lipitetään ruuan kanssa, koska niistä on tullut trendi. Yhtä pahalta ne maistuu kuin 25 vuotta sittenkin, mutta kun trendi velvoittaa.
Mitä ihmettä höpiset?
Tuletko jostakin körttiläisperämetsästä?
Absolutistina en pysty ymmärtämään miksi alkoholi joillekkin naisille niin tärkeää, että ilman sitä ei voi elää. M27
Niin, on ihmisiä, jotka eivät osaa iloita toisen kanssa jostain toiselle ihmiselle tärkeästä onnistumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Absolutistina en pysty ymmärtämään miksi alkoholi joillekkin naisille niin tärkeää, että ilman sitä ei voi elää. M27
Mutta ymmärrät, miksi se on joillekin miehille niin tärkeää?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei 25 vuotta sitten juonut viinejä ruuan kanssa. Ei kerrassaan kukaan, ja hyvin saatiin maittavasti ruuat alas ilman niitäkin. Lähinnä viinejä pidettiin pahan makuisina ja katsottiin lähinnä kieroon jos jollakin harvalla viinipullo oli. Nykyään niitä lipitetään ruuan kanssa, koska niistä on tullut trendi. Yhtä pahalta ne maistuu kuin 25 vuotta sittenkin, mutta kun trendi velvoittaa.
Minusta ainakin viini usein maistuu todella hyvältä, ruuan kanssa etenkin, mutta yritän kyllä minimoida käytön,
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Kyllä mun lapsuudenperheessä juotiin viiniä hyvillä aterioilla. Meille lapsillekin annettiin teininä lasillinen ruualla. Hyvin harvoin juon nyt aikuisena, mutta jos on juhla-ateria tai olen paremmassa ravintolassa illallisella, niin lasi viiniä kyllä "kuuluu" asiaan.
Multa varmaan puuttuu joku osa aivoista, kun mua ei kiinnosta pätkän vertaa onko joku tässä kuussa juonut tahi ei, saatika että jaksaisi huvittua moisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ymmärrät, miksi se on joillekin miehille niin tärkeää?
Vähänkin kun seuraa Instaa, niin kaikilla naisilla on viiniä ruualla. Harvemmin miehet juo alkoholia RUUALLA! Ja Tinderissä naisilla on aina viinilasi kädessä. Naurettavaa tulla ulisemaan "miehet juo myös, uskokaa nyt", kun puhuin naisten alkoholin käytöstä. M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Kyllä mun lapsuudenperheessä juotiin viiniä hyvillä aterioilla. Meille lapsillekin annettiin teininä lasillinen ruualla. Hyvin harvoin juon nyt aikuisena, mutta jos on juhla-ateria tai olen paremmassa ravintolassa illallisella, niin lasi viiniä kyllä "kuuluu" asiaan.
Meidän perheessä ei silloin kun olin lapsi, eikä näin aikuisenakaan alkoholi "kuulunut" yhteenkään asiaan.
Vallan mainiosti ollaan osattu olla ilman, oli ruokana sitten kaurapuuroa, sisäfilettä tai kaviaaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä asenneilmapiiri on kyllä niin syöpää, että jostain saisi olla iloinen tai ylpeä vasta sitten, jos se on joku ennennäkemättömän suuri saavutus, joku polio-rokotetta vastaava tms.
Jos on asian kanssa ongelmia, niin tottakai se on tälle kyseiselle henkilölle asia josta voi olla ylpeä ja iloinen. Sillä on vieraille ihmisille hyvin vähän merkitystä, mutta se ei tee siitä sille asianomaiselle yhtään pienempää tapahtumaa.
Siinä vaiheessa kannattaisi kuitenkin itselleen myöntää, että alkoholin kanssa tosiaan on ongelmia, kun se kuukausikin oli vaikea olla ilman.
Tämä juuri. Porukka vetoaa, että ei heille alkoholi ole ongelma, koska juovat vain maltillisesti kerrallaan. No olkaa sitten kuukausi kokonaan ilman, jos se on helppoa. Jos ei ole riippuvuutta, niin kuukausi menee helposti ja lähes huomaamatta. Tuo on ihan yhtä lailla riippuvuus kuin joillekin esim sokerin syöminen.
Hmmm, itse olen välillä ollut puolikin vuotta juomatta alkoholia ihan yrittämättä erityisemmin. Jos ei vaan ole ollut vaikkapa illan istujaisia, juhlia tai mitään muutakaan syytä. Kotona en itsekseni juo käytännössä koskaan, en harrasta mitään saunajuomia tai vastaavia. Sitten voi mennä kesällä useampana iltana viikossa, kun käydään terasseilla, ulkona syömässä, tulee kavereita mökille...
Kyllä se maltillinen ja satunnainen juominen tosiaan voi olla juuri sitä. Tipaton tammikuu ei olisi ongelma ollenkaan, mutta ensi viikolla on yksi työpaikan illallinen, niin kyllä sen lasin viiniä varmasti otan.
valkoviini menee hyvin spriten kanssa tai booliin, ja punaviini kelpaa vain sangriaan tai varpaiden pesuun. en lähtisi hyvää ruokaa pilaamaan jollain viinin litkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä ei silloin kun olin lapsi, eikä näin aikuisenakaan alkoholi "kuulunut" yhteenkään asiaan.
Vallan mainiosti ollaan osattu olla ilman, oli ruokana sitten kaurapuuroa, sisäfilettä tai kaviaaria.
No en mä nyt tiedä mikä hyve tai itseisarvo täysi raittiuskaan on. Jos joku nauttii viinistä ruuan kanssa, niin onko siinä jotain pahaa? Omassa tapauksessani tällaisia parempia illallisia on ehkä 5-6 kertaa vuodessa, eli ei mitään jokaviikkoista.
Minusta on äärimmäisen huvittavaa, kun niin moni kehuskelee olevansa sokerittomalla tai herkuttomalla tammikuussa. Ihan kuin se olisi joku saavutus, ettei syö karkkia, pullaa, suklaata, kakkua, keksejä, limuja, sipsejä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ollaan niin alkkiksia, ettei ruokaakaan voida syödä ilman, että alkoholi on mukana kuvioissa. Joo, ehdottomasti se pihvi pitää syödä viiniä kittaamalla. Todellakin säälittävää.
Ryyppäämisellä ja pihvin syömisellä punaviinin kanssa ei ole kyllä mitään tekemistä toistensa kanssa.
Niin joo, punaviini ei tosiaan sisällä alholia ja pihviä ei voi missään nimessä syödä minkään muun alkoholittoman juoman kanssa. Minäkin syön aamiaisleivätkin viinin kanssa, koska muutoin elämys menee pilalle.
Mitä sekoilet? Jos menen ravintolaan ja tilaan pihvin niin kyllä siihen lasi punaviiniä kuuluu kylkeen. Siihen ei ryyppääminen tai päihtyminen liity millään tavalla.
Kyllä olen pihvejä käynyt syömässä ja kertaakaan ei ole sitä viiniä kylkiäisenä tuotu. Aina on kysytty mitä tulee juomaksi. Kerro ravintolat jossa väkisin tuodaan.
Oletpas hauska.
Miksi Pepsi pihvin kanssa olisi ok, mutta lasillinen punaviiniä ei?
Terveyden kannalta se punainen liha on haitallisempaa kuin lasillinen punaviiniä.