Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta on äärimmäisen huvittavaa kun niin moni kehuskelee tipattomalla tammikuulla

Vierailija
22.01.2023 |

Aivan kuin kyseessä olisi jokin suurenpikin saavutus ja elämäntapahtuma :D Minäkään en ole juonut tammikuussa tähän mennessä pisaraakaan alkoholia, enkä ole ajatellut että se olisi muka jokin saavutus. Porukka tuntuu kyllä olevan erittäin riippuvaista tuosta alkoholista eikä pää tunnu kestävän elämää selvänä.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrität lannistaa, jos toiset edes yrittää? Toisilla on ongelmia ja toisilla ei, mutta onhan se hyvä, jos eden kuukauden pystyy olemaan juomatta. 

Vierailija
2/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikesta jotkut sitten voikin äärimmäisesti huvittua. Ollaan me erilaisia.

En minä jaksa ruveta tuntemaan huvitusta, ärtymystä, ihailua, ylimielisyyttä tai muutakaan erityistä, kun ihmiset julkaisevat somessa tai muuten juttelevat karkkilakoistaan, laihdutus- ja kuntoilupäätöksistään, tupakkalakoistaan tai tipattomistaan. Tai vaikka päätöksestä ryhtyä lajittelemaan jätteensä tai ryhtyä pyöräilemään työmatkat. Kaikki tää on ihan ok, jos se päätöksen toteuttajalle tuo hyvää mieltä. Kannustan, jos joku tuntuu kannustusta kaipaavan.

En jaksa edes huvittua tämän aloittajan ajattelutavasta. Meinasin ensin tuntea pientä ärtymystä, mutta sitten ajattelin, että no, itsehän tuo joutuu omaa itseään sietämään päivittäin, onneksi minä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tietysti taas niitä, jotka eivät koko viime vuonnakaan juoneet alkoholia kuin yksittäisiä kertoa korkeintaan.

Vierailija
4/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yrität lannistaa, jos toiset edes yrittää? Toisilla on ongelmia ja toisilla ei, mutta onhan se hyvä, jos eden kuukauden pystyy olemaan juomatta. 

Voi mielensäpahoittajaa.

Ihmettelen vaan tuollaista asennetta. Itse en alkoholia juurikaan juo, mutta ymmärrän jos jollekin se kuukauden tipattomuus on jo saavutus, mutta tosi hyvä että yrittävät kuitenkin. 

Vierailija
5/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asenneilmapiiri on kyllä niin syöpää, että jostain saisi olla iloinen tai ylpeä vasta sitten, jos se on joku ennennäkemättömän suuri saavutus, joku polio-rokotetta vastaava tms.

Jos on asian kanssa ongelmia, niin tottakai se on tälle kyseiselle henkilölle asia josta voi olla ylpeä ja iloinen. Sillä on vieraille ihmisille hyvin vähän merkitystä, mutta se ei tee siitä sille asianomaiselle yhtään pienempää tapahtumaa.

Vierailija
6/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ollaan niin alkkiksia, ettei ruokaakaan voida syödä ilman, että alkoholi on mukana kuvioissa. Joo, ehdottomasti se pihvi pitää syödä viiniä kittaamalla. Todellakin säälittävää.

Vierailija
7/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa ihmiset, jotka tekevät numeron siitä, että eivät juo/ polta/ käytä aineita. 

Vierailija
8/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea syy tipattomaan tammikuuhun on että joulu ja uusivuosi vei kaikki rahat. Vielä 10 päivää tärinää niin pääsevät korkkaamaan.

Vierailija
9/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ollaan niin alkkiksia, ettei ruokaakaan voida syödä ilman, että alkoholi on mukana kuvioissa. Joo, ehdottomasti se pihvi pitää syödä viiniä kittaamalla. Todellakin säälittävää.

Ryyppäämisellä ja pihvin syömisellä punaviinin kanssa ei ole kyllä mitään tekemistä toistensa kanssa.

Vierailija
10/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kuvittelet että se on kehuskelua.

Vierailija
11/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle kirjoitti:

Minua huvittaa ihmiset, jotka tekevät numeron siitä, että eivät juo/ polta/ käytä aineita. 

Nää ne itsensä kehujoita ovat.

Vierailija
12/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä ollut ihan selvänä, vaikka olen yhden pienen saunakaljan juonutkin. Ja eilen maistoin vähän rommia.

Suomessa on todella outo suhtautuminen alkoholiin. Joko ollaan kokonaan ilman tai sitten "ei olla selvänä".

Vierailija
13/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä ollut ihan selvänä, vaikka olen yhden pienen saunakaljan juonutkin. Ja eilen maistoin vähän rommia.

Suomessa on todella outo suhtautuminen alkoholiin. Joko ollaan kokonaan ilman tai sitten "ei olla selvänä".

Pienillä annoksilla ei ole vaikutusta ja isommista tulee krapula. Kahden päivän kärsiminen yhden illan nautinnosta on aika huono diili.

Vierailija
14/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryyppäämisellä ja pihvin syömisellä punaviinin kanssa ei ole kyllä mitään tekemistä toistensa kanssa.

Niin joo, punaviini ei tosiaan sisällä alholia ja pihviä ei voi missään nimessä syödä minkään muun alkoholittoman juoman kanssa. Minäkin syön aamiaisleivätkin viinin kanssa, koska muutoin elämys menee pilalle.

Vierailija
15/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tulee aina ekana mieleen että henkilöllä ongelmia alkoholin kanssa jos viettää tipatonta. Joskus vuosia sitten itselläkin oli ongelmajaksoja liikakäytön kanssa ja silloin vietin tipattomia kuukausia.

Toisaalta olen myös viettänyt tipattomia jaksoja laihdutuksen takia, alkoholi suurimpia lihottajia kun lähes aina saa ahmimaan roskaruokaa. Mutta silloin sitä voisi kutsua laihdutusjaksoksi.

Vierailija
16/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä nyt taas, että ihan huvittaa. En itse käytä alkoholia enää ollenkaan ja mun mielestä on vaan hienoa jos joku koittaa elää terveemmin edes sitten kuukauden verran.

Vierailija
17/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton tammikuu on parempi kuin ei sitäkään, mutta itsekin kuulun niihin, jotka eivät kaipaa alkoholia muinakaan kuukausina.

Vierailija
18/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Vierailija
19/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on ongelma. Nimittäin se, että jos joku on iloinen ihan mistä tahansa syystä, ap murjottaa, koska ei osaa iloita.

Vierailija
20/82 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tietysti taas niitä, jotka eivät koko viime vuonnakaan juoneet alkoholia kuin yksittäisiä kertoa korkeintaan.

Sivusta: niin? Ja?