Minusta on äärimmäisen huvittavaa kun niin moni kehuskelee tipattomalla tammikuulla
Aivan kuin kyseessä olisi jokin suurenpikin saavutus ja elämäntapahtuma :D Minäkään en ole juonut tammikuussa tähän mennessä pisaraakaan alkoholia, enkä ole ajatellut että se olisi muka jokin saavutus. Porukka tuntuu kyllä olevan erittäin riippuvaista tuosta alkoholista eikä pää tunnu kestävän elämää selvänä.
Kommentit (82)
Minä en ole juonut pisaraakaan alkoholia noin 15 vuoteen mutta en ole kertaakaan kehuskellut asiasta, mutta on se jotenkin huvittavaa jos jollekin kuukausi ilman alkoholia on jotenkin iso saavutus jota täytyy kehuskella vaikka heillä ei ole mitään ongelmaa alkoholin kanssa ja että alkoholilla on erittäin pieni rooli heidän elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole juonut pisaraakaan alkoholia noin 15 vuoteen mutta en ole kertaakaan kehuskellut asiasta, mutta on se jotenkin huvittavaa jos jollekin kuukausi ilman alkoholia on jotenkin iso saavutus jota täytyy kehuskella vaikka heillä ei ole mitään ongelmaa alkoholin kanssa ja että alkoholilla on erittäin pieni rooli heidän elämässään.
😁 Ei mullakaan ollut "ongelmaa" olla sitä kuukautta juomatta, ei vaan onnistunut ennen kun lopetin reilu 4v sitten kokonaan. Keskimäärin 1,5 shamppanja annosta tullut vuoteen sen jälkeen eikä enempää ole mieli tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ollaan niin alkkiksia, ettei ruokaakaan voida syödä ilman, että alkoholi on mukana kuvioissa. Joo, ehdottomasti se pihvi pitää syödä viiniä kittaamalla. Todellakin säälittävää.
Ryyppäämisellä ja pihvin syömisellä punaviinin kanssa ei ole kyllä mitään tekemistä toistensa kanssa.
Niin joo, punaviini ei tosiaan sisällä alholia ja pihviä ei voi missään nimessä syödä minkään muun alkoholittoman juoman kanssa. Minäkin syön aamiaisleivätkin viinin kanssa, koska muutoin elämys menee pilalle.
Mitä sekoilet? Jos menen ravintolaan ja tilaan pihvin niin kyllä siihen lasi punaviiniä kuuluu kylkeen. Siihen ei ryyppääminen tai päihtyminen liity millään tavalla.
Tätä kutsutaan raittiusnarsismiksi.
Pakonomainen tarve kehua sillä ettei juo.
Onhan se hienoa että edes joskus yrittävät olla juomatta, mutta kuitenkin tavallaan tosi surullista että suomalaiset juo niin paljon että koko tipaton tammikuu on edes keksitty.
Hän joi viiniä päivittäin ja eli 118 vuotta. Ei tipattomille!
Vierailija kirjoitti:
Tätä kutsutaan raittiusnarsismiksi.
Pakonomainen tarve kehua sillä ettei juo.
Niillä, jotka aina ihmettelee suureen ääneen kun joku ei juo, on vissiin sitten ryyppämisnarsisimi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hienoa että edes joskus yrittävät olla juomatta, mutta kuitenkin tavallaan tosi surullista että suomalaiset juo niin paljon että koko tipaton tammikuu on edes keksitty.
Voi sinua, ei se mikään suomalainen ilmiö ole, että vuoden alussa yritetään tehdä erilaisia terveyttä edistäviä valintoja. Joku laihduttaa, joku aloittaa kuntoilun, joku on juomatta alkoholia, tai vaikka herkkulakossa. Ihan normaalia joka puolella maailmaa. Uusi vuosi, uusi alku.
Mitä väliä? Jokainen olkoon ylpeitä saavutuksistaan, miksi niitä pitää toisten vähätellä, jos se on sille ihmiselle itselleen tärkeä.
Sober curious-ilmiö on kanssa aika huvittava. Että ihan kiinnostaisi kokeilla olla selvinpäin 😂🤪
Minäpä en ole juonut koko vuonna pisaraakaan :)
Ensi viikosta alkaen olen karkkilakossa ja toivon mukaan saan palauteltua koronan vuoksi jäänyttä kuntosaliharrastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ollaan niin alkkiksia, ettei ruokaakaan voida syödä ilman, että alkoholi on mukana kuvioissa. Joo, ehdottomasti se pihvi pitää syödä viiniä kittaamalla. Todellakin säälittävää.
Ryyppäämisellä ja pihvin syömisellä punaviinin kanssa ei ole kyllä mitään tekemistä toistensa kanssa.
Niin joo, punaviini ei tosiaan sisällä alholia ja pihviä ei voi missään nimessä syödä minkään muun alkoholittoman juoman kanssa. Minäkin syön aamiaisleivätkin viinin kanssa, koska muutoin elämys menee pilalle.
Mitä sekoilet? Jos menen ravintolaan ja tilaan pihvin niin kyllä siihen lasi punaviiniä kuuluu kylkeen. Siihen ei ryyppääminen tai päihtyminen liity millään tavalla.
Kyllä olen pihvejä käynyt syömässä ja kertaakaan ei ole sitä viiniä kylkiäisenä tuotu. Aina on kysytty mitä tulee juomaksi. Kerro ravintolat jossa väkisin tuodaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua, ei se mikään suomalainen ilmiö ole, että vuoden alussa yritetään tehdä erilaisia terveyttä edistäviä valintoja. Joku laihduttaa, joku aloittaa kuntoilun, joku on juomatta alkoholia, tai vaikka herkkulakossa. Ihan normaalia joka puolella maailmaa. Uusi vuosi, uusi alku.
"Tipaton tammikuu on vain suomalaisten juttu"
Vierailija kirjoitti:
Hän joi viiniä päivittäin ja eli 118 vuotta. Ei tipattomille!
Onko tämä nyt sitten miten verrattavissa suomalaisille tyypilliseen humalahakuiseen juomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä en ole juonut koko vuonna pisaraakaan :)
Ensi viikosta alkaen olen karkkilakossa ja toivon mukaan saan palauteltua koronan vuoksi jäänyttä kuntosaliharrastusta.
Osta pokasaha ja Fiskarsin kirves ja ala tienaamaan sillä kuntoilu innolla klapien teossa.
Italialaiset ystäväni oli että mitä ihmettä ja miksi kun kerroin tipattomasta tammikuusta jota moni harrastaa suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mulle kirjoitti:
Minua huvittaa ihmiset, jotka tekevät numeron siitä, että eivät juo/ polta/ käytä aineita.
Nää ne itsensä kehujoita ovat.
En ole saavutuksellani kehuskellut mutta osalla entisiä ryyppykavereitani tuntuu juomattomuuteni olevan isompikin ongelma. Arvotaan syitä miksi lopetin. Ei millään mahdu kaaliin kun sanon vaan että kiintiöni tuli täyteen. Ei tullut eikä ollut mitään AA kerhoja sen enempi kun Jeesustakaan apuna. Ihan oli oma päätökseni enkä vielä kertaakaan ole katunut.
Ainoastaan suomessa on ongelma.
Mä olen ollut kohta kuukauden tuntematta paremmuutta ketään kohtaan ja tuomitsematta.
Kukaan ei 25 vuotta sitten juonut viinejä ruuan kanssa. Ei kerrassaan kukaan, ja hyvin saatiin maittavasti ruuat alas ilman niitäkin. Lähinnä viinejä pidettiin pahan makuisina ja katsottiin lähinnä kieroon jos jollakin harvalla viinipullo oli. Nykyään niitä lipitetään ruuan kanssa, koska niistä on tullut trendi. Yhtä pahalta ne maistuu kuin 25 vuotta sittenkin, mutta kun trendi velvoittaa.
En ole saavutuksellani kehuskellut mutta osalla entisiä ryyppykavereitani tuntuu juomattomuuteni olevan isompikin ongelma. Arvotaan syitä miksi lopetin. Ei millään mahdu kaaliin kun sanon vaan että kiintiöni tuli täyteen. Ei tullut eikä ollut mitään AA kerhoja sen enempi kun Jeesustakaan apuna. Ihan oli oma päätökseni enkä vielä kertaakaan ole katunut.