Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka ei miettisi päästöasioita lainkaan, niin onhan sähköauto ajettavuudeltaankin ihan ykkönen!

Vierailija
22.01.2023 |

Sähköauto lähtee nykimättä liikkeelle kuin raketti. Ei kukaan halua palata aatamin aikaisiin nykiviin polttomoottoriautoihin, kun on sähköauton pehmeään kulkuun tottunut.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP. Sähkömoottori on valitettavasti vasta osa autoilua. Autolla pitää päästä paikasta toiseen, kamojen ja ihmisten kanssa, ja mielellään niin että itse auto ei ole se joka määrää reitin tai etenemisnopeuden. Näissä perusasioissa valitettavasti sähköauto jää polttiksesta jälkeen akkuteknologian takia.

Jos akut olisivat halpoja, latautuisivat parissa minuutissa täyteen ja kantama olisi tuplat nykyisestä niin sitten liputtaisin itsekin sähköautojen puolesta.

Ajettavuudestahan ap puhuikin

Tekstissä kyllä mainitsi ettei kukaan halua palata vanhaan tekniikkaan; näinhän asia ei kuitenkaan ole koska ajettavuus itsessään on melko pieni osa arkista autoilua.

Jos olisi rajannut asian vaikka rata-autoiluun niin sitten.

Vierailija
42/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nissan Qashqai e-power on auto, joka sisältää sekä sähkö- että polttomoottoriauton parhaat puolet. Vaihteistoa ei ole ja kaasupolkimen reagointi on sähköautomaisen nopeaa. Bensiinimoottori puolestaan pitää huolen siitä että toimintasäde on riittävä ja sitä saa muutamissa minuuteissa helposti satoja kilometrejä lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diesel autolla jos ajaa 200 tuhatta kilometriä on päästöt samalla tasolla kuin sähköauton akkuihin louhimisesta ja valmistuksesta syntyneet kulut , jolloin sähköauto on vasta tehtaalla lähtövalmiina myyntiin . Tähän päälle kaikki sähkö infra mitä tarvitaan auton lataamiseen sekä muutaman vuoden välein vaihdettava akku . Mitä vihreää tässä on ? BioDiesel polttoaineet on mahdollista valmistaa vaikka järvien ja merten levistä .

Vierailija
44/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nissan Qashqai e-power on auto, joka sisältää sekä sähkö- että polttomoottoriauton parhaat puolet. Vaihteistoa ei ole ja kaasupolkimen reagointi on sähköautomaisen nopeaa. Bensiinimoottori puolestaan pitää huolen siitä että toimintasäde on riittävä ja sitä saa muutamissa minuuteissa helposti satoja kilometrejä lisää.

Eka versio on kulutuksen suhteen todella epäonnistunut tekele.

TM testasi datsunia Toyotan, Kian ja Hondan kanss.

Taajamakulutus litran enemmän muilla testissä olleilla.

Vierailija
45/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi ap ei ole osannut ajaa perusautolla, jos on aina nykinyt lähtiessä. Ilmeisesti sähköautojen suurin ostajakunta on näitä, jotka eivät osaa kunnolla ajaa, eivät osaa tankata sekä luistattavat kytkintä.

Vierailija
46/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihastunut mun ID4:een. Kantama 80% latauksella 320 km näin talvella, eli täydellä akulla sen 400. Kotona lataan, töissä voin ladata ja cittarissa on pikalataus, saa kauppareissun aikana yleensä täyteen.

Heti lämmin, pehmeä, kiihtyvyys hyvä. En enää dinoa huoli.

Vierailija
47/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautolla ajo on sellaista tuntumahomostelua.

Vierailija
48/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uudesta tekniikasta kiinnostuneena olen päätymässä siihen että vaihdan kuin vaihdankin vähän ajetun bensikseni sähkäriin. Odotan ensin että tesla laskee hintojaan vielä toisella kymppitonnilla ja muut valmistajat seuraavat perässä, sitten isken mersuni tiskiin ja pyydän sähköautokauppiaalta kunnon tarjouksen.

Yksi merkittävä syy on nykyisen autoni sikakalliit huollot, jokainen vuosihuolto maksaa veholla melkein tonnin. Se on vähän ajavalle paljon rahaa. Sähköautoissa on halvat huollot ja kahden vuoden huoltoväli, toisaalta myös hieman kalliimmat vakuutukset ja käyttövoimavero.

Vierailija
49/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan sähköautolla ainoastaan Linnanmäellä.

Vierailija
50/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. Sähkömoottori on valitettavasti vasta osa autoilua. Autolla pitää päästä paikasta toiseen, kamojen ja ihmisten kanssa, ja mielellään niin että itse auto ei ole se joka määrää reitin tai etenemisnopeuden. Näissä perusasioissa valitettavasti sähköauto jää polttiksesta jälkeen akkuteknologian takia.

Jos akut olisivat halpoja, latautuisivat parissa minuutissa täyteen ja kantama olisi tuplat nykyisestä niin sitten liputtaisin itsekin sähköautojen puolesta.

Minun autoni range on yli 600 km. Mihin normaali- ihminen tarvitsee 1200 km rangea? muuten 400 km saa ladattua vartissa lisää matkaa.

Ainiin te ootte niitä peräkärryn kanssa itärajaa pitkin lappiin vaipat jalassa ajajia. Ja tämä reissu tietenkin viikoittai.

Vierailija
51/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi diesel aika helppo kun tankista saa ja sillä ajaa 1200 kilsaa. Ei tarvii pelata sähköjohtojen kanssa.

Hetken mietin uutta teslaa kun alkavat olemaan halpoja. Mahtaa omistajia harmittaa, kun hävisi auton arvosta 10000€ yhdessä yössä. Teslaan ei vaan mahdu meidän perhe ja vanhaa äksää ei uskalla ostaa. Sitä paitsi se on ruma.

Vierailija
52/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja varmaan saa jotain palkkaa siitä, että aloittelee sähköautoja kehuvia ketjuja joka päivä. Siinä menee aikansa, eikä ehtisi sähköautolla edes ajamaan missään vaiheessa.

Vierailija
53/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun autoni range on yli 600 km. Mihin normaali- ihminen tarvitsee 1200 km rangea? muuten 400 km saa ladattua vartissa lisää matkaa.

Ainiin te ootte niitä peräkärryn kanssa itärajaa pitkin lappiin vaipat jalassa ajajia. Ja tämä reissu tietenkin viikoittai.

Oletko lukenut Toyota Bz4x:n koeajoraportteja? 400km vartissa my ass. 

Minulla on jo parikymmentä vuotta ollut autoja jonka kantama on aina ollut yli 600km ja auton saa ladattua tyhjästä täyteen parissa minuutissa. Miksi ihmeessä pitäisi tyytyä yhtään vähempään? Sähköautoilijat tuntuvat jatkuvasti roikottavan autoaan kotitolpassa tai kauppakeskuksissa. No, jotkut jaksaa päivittäin puljata letkujen kanssa, minä en.

Vierailija
54/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun diisseli automaatilla varustettuna nykinyt lähdössä kertaakaan.

Vierailija
55/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motarilla Teslakuskit nauttivat ajokokemuksesta. Jurnutellaan 90 km/h rekan imussa.

Vierailija
56/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jo parikymmentä vuotta ollut autoja jonka kantama on aina ollut yli 600km ja auton saa ladattua tyhjästä täyteen parissa minuutissa. Miksi ihmeessä pitäisi tyytyä yhtään vähempään? Sähköautoilijat tuntuvat jatkuvasti roikottavan autoaan kotitolpassa tai kauppakeskuksissa. No, jotkut jaksaa päivittäin puljata letkujen kanssa, minä en.

MUITAKIN sähköautoja on kuin Toyota bz4x

Vierailija
57/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motarilla Teslakuskit nauttivat ajokokemuksesta. Jurnutellaan 90 km/h rekan imussa.

Se on heidän valintansa.

Ja muutenkin, kuulemma Tesla ei ole autona kummoinen. Etu on tietokoneessa.

Vierailija
58/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no kyllä minulla se auto on letkulla tolpassa talvisin vaikka minulla onkin polttis. Seuraava on sähkoauto

Vierailija
59/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian painava.

Vierailija
60/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautohullu taas vauhdissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme