Miten toimitte sellaisten ihmisten kanssa, jotka kertovat liian intiimejä asioita?
Mua vähän ahdistaa tällaiset tapaukset ja lähinnä tekisi vaan mieli laittaa kädet korville.
Kommentit (20)
Mä sanon nopsaan, että "hei, ei mun ole ihan pakko kaikkea tietää". Yleensä ymmärtää lopettaa.
Toi on suomalaisten tapa ja toinen on liian syvällisiin sukeltaminen
Sanon suoraan että en halua kuulla yksityisasioita.Miten se on niin vapaata puhua seksistä nykyään. Ei se kuulu kaikille.
Riippuu niin tilanteesta, mitä sanoa tuollaiselle rajattomalle/huomionhakuiselle. Anna joku esimerkki?
Eräs lähisukulainen jostain syystä halusi kertoilla näitä minulle. Sanoin aina etten halua kuulla. Suuttui siitä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu niin tilanteesta, mitä sanoa tuollaiselle rajattomalle/huomionhakuiselle. Anna joku esimerkki?
"En halua kuulla enempää". Miten voi olla niin vaikeaa????
Vierailija kirjoitti:
Eräs lähisukulainen jostain syystä halusi kertoilla näitä minulle. Sanoin aina etten halua kuulla. Suuttui siitä.
Mitä sitten, siinähän suuttui. Jokaisella on oikeus pitää rajansa kuuntelemisessakin.
On ihan yhtä lailla seksuaalista häirintää kertoa seksiujuttuja ihmiselle, joka ei halua kuunnella. Kerro tämä ensi kerralla.
Sanon, että en halua kuulla enempää.
Ikävämpää on se, että moni ei ymmärrä näiden sanojen tarkoittavan, että ÄLÄ JATKA.
Jos on vieras ihminen, sanon ensin ja jos ei lopu poistun tilanteesta jos koen sen epämiellyttäväksi.
Tutummalle sanon suoraan jos hän ylittää rajat, sanon että tästä en halua keskustella mutta muuten voidaan jatkaa.
Rajattomuus voi tietysti olla myös oire sairaudesta, eli jos isoäitini alkaisi puhua juttuja joita ei ole aiemmin puhunut eikä osaisi hillitä juttujaan vaikka siitä on huomautettu, kertoisin oireesta terveydenhuollon edustajalle ja kysyisin miten toimia.
Yleisesti ajattelen että liian intiimien juttujen jakaminen kertoo joko sosiaalisen silmän/sosiaalisten taitojen puutteesta, erilaisten sosiaalisten suhteiden puuttumisesta tai röyhkeydestä/perversiosta. Suhtautuminen vaihtelee tulkinnasta syystä käytökselle.
Väsyin, samalla joku pato murtuoi minussa. Aloin kertoa myös omia intiimejä asioita. Jopa kuvottavia. Myös lapsen asioita. Sanoin lapselle kaiken tämän jälkeen, että on vammainen. Ei tule koskaan unohtamaan sitä.
En osaa puolustautua tai suojella itseäni. Ainoa keino on ruveta samanlaiseksi.
Osaan olla yhtä kuvottava.
Riippuu siitä mitä sinä katsot liian intiimiksi.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Sellainen tilanne, jossa työkaveri tulee maanantaiaamuna kahvihuoneeseen ja kertoo kuinka on p*llu kipeänä viikonlopun treffien takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toi on suomalaisten tapa ja toinen on liian syvällisiin sukeltaminen
Miksi alapeukut? Teen työtä useiden vaihtuvien ihmisten kanssa päivittäin ja tiedän tämän
Vierailija kirjoitti:
Joo suuttuvat usein kun joku laittaakin rajat, ihan perus. Ei siitä kannata hätkähtää.
Vierailija kirjoitti:
Sanon, että en halua kuulla enempää.
Ikävämpää on se, että moni ei ymmärrä näiden sanojen tarkoittavan, että ÄLÄ JATKA.
Pitää sanoa tarpeeksi painokkaasti, jos ei siltikään mene perille on varmaan joku pahempi vika psyykkeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Sellainen tilanne, jossa työkaveri tulee maanantaiaamuna kahvihuoneeseen ja kertoo kuinka on p*llu kipeänä viikonlopun treffien takia.
Ap
Anna mä arvaan, hoitoala ja "räväkkä pikkumyy" kyseessä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Anna mä arvaan, hoitoala ja "räväkkä pikkumyy" kyseessä :D
Arvasit oikein.. Käyttäytyy ihan kuin olisi maailman ainoa ihminen, jolla on seksielämää.
Ap
Kiihotuin