Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikka ei miettisi päästöasioita lainkaan, niin onhan sähköauto ajettavuudeltaankin ihan ykkönen!

Vierailija
22.01.2023 |

Sähköauto lähtee nykimättä liikkeelle kuin raketti. Ei kukaan halua palata aatamin aikaisiin nykiviin polttomoottoriautoihin, kun on sähköauton pehmeään kulkuun tottunut.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se sähköauto ihan ylivoimainen. Harmi kun en vielä omaani ole saanut vaikka on ollut jo vuosia harkinnassa.

tuo mersun eqa 250+ on harkinnassa.

Millähän rahalla kuvittelit ostavasi jonkun Mersun??

Ihan euroilla. kyseinen auto minun haluamallani varusteilla ei maksa kuin 65 000 €. Ei mikään tekemätön paikka. Voisin ostaa säästöilläni jos haluaisin.

Vierailija
22/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaarallisia monen käsissä etenkin talviliukkailla, kun lähtevät kuin raketti.

Miten se talvikelillä lähtee kuin raketti kun renkaat pyörii tyhjää??!?

Oletko taas vetänyt jotain huumeita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normaali pien-tai keskituloisella ole varaa mitään sähköautoa hankkia. Pitäis olla vuositulot vähintään 100 000e.

miksei keskituloisella olisi varaa hankkia.  Sähköautot eivät enää ole juurikaan bensa-autoja kalliimpia. Minulla ainakin on vara ostaa sähköautohalutessani. Ja ihan keskituloinen olen (viime vuoden nettopalkka 66 000)

Ai keskituloinen, jonka NETTOpalkka on 66000 euroa vuodessa? 

Vierailija
24/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normaali pien-tai keskituloisella ole varaa mitään sähköautoa hankkia. Pitäis olla vuositulot vähintään 100 000e.

miksei keskituloisella olisi varaa hankkia.  Sähköautot eivät enää ole juurikaan bensa-autoja kalliimpia. Minulla ainakin on vara ostaa sähköautohalutessani. Ja ihan keskituloinen olen (viime vuoden nettopalkka 66 000)

No mihin luokkaan sinä sitten laittaisit?

Vierailija
25/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajettavuus on _vähän_ muutakin kuin täydellisen nykimätön kulku ja nopea kiihtyvyys. Jousitusmukavuus, suuntavakavuus, kaartekäytös, ohjaustuntuma ja sen sellaista. Esim. ensinmainittua en Tesla model 3:sta löytänyt juuri ollenkaan.

... ja noi kaikki rallimiesmutuhihafiilistelyt on merkityksettömiä kun auto ajaa itse.

Vierailija
26/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että isommasta painosta johtuen sähköauto nostaa ilmaan 1800 kertaa enemmän hiukkasia kuin vastaava polttomoottoriauto?

Jees painaako sähköauto 1800 kertaa enemmän?

Ei paina, en ole niin sanonutkaan, tuo tieto löytyi tekniikan maailman tekemästä testistä.

Vierailija
27/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheeseen ei tule koskaan sähköautoa.

Vetyautoa voi harkita mutta sähköautoa ei koskaan.

Vierailija
28/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Link ki?

Vierailija
29/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheeseen ei tule koskaan sähköautoa.

Vetyautoa voi harkita mutta sähköautoa ei koskaan.

Siitä vaan Miraita tilaamaan. Tulee matkailusta paljon jännempää kuin sähköautoilusta.

Montakos vetytankkauspistettä Levillä olikaan...

Vierailija
30/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brutto lienee tuossa luokassa yli 120000 euroa, joten hyvåtuloisiin minä tämän asettaisin.

Vierailija
31/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän vaihtelet 30000€ hintaisia akkuja kun tulee tiensä päähän. Auto menee paaliin heti kun akku on sippi. Ei paljon kannata ostaa käyettynä sähköautoa. Upporikkailla ei niin ole väliä kun voi aina ostaa uuden auton kun vanha hajoaa.

Vierailija
32/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sähköautolla ajaa ilman peräkärriä?

Onko pakko ajaa lappiin joka viikko jos ei halua?

Vierailija
33/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarekntaisin, että niiden kalliiden s-mersujen tms ajettavuus on yhtä hyvä, mutta tällä hintaluokassa, mihin itsellä on varaa, niin sähköauto on ykkönen.

Vierailija
34/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut hei, eikö ole jees, kun otat viiskybää lainaa, että voit käydä töissä sillä sähköautolla ja kun olet 20 vuoden päästä saanut sen maksettua, oletkin rahaton, eläkeiässä ja arvottoman loppuunajetun auton katkera omistaja.

Maksaako nuo romut vain 50€, ja sen takia olet loppuelämän köyhä.

Vierailija
35/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien autojen ajettavuus on ihan riittävän hyvä. Minulle riittää normaali keskiluokkainen auto. Ihan sama mitä siellä konepellin alla on. Laitan sinne pissappojan nestettä ja luukun kiinni.

36/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan paras. tyhmät ei uskalla edes ajatella.

Vierailija
37/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Sähkömoottori on valitettavasti vasta osa autoilua. Autolla pitää päästä paikasta toiseen, kamojen ja ihmisten kanssa, ja mielellään niin että itse auto ei ole se joka määrää reitin tai etenemisnopeuden. Näissä perusasioissa valitettavasti sähköauto jää polttiksesta jälkeen akkuteknologian takia.

Jos akut olisivat halpoja, latautuisivat parissa minuutissa täyteen ja kantama olisi tuplat nykyisestä niin sitten liputtaisin itsekin sähköautojen puolesta.

Vierailija
38/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. Sähkömoottori on valitettavasti vasta osa autoilua. Autolla pitää päästä paikasta toiseen, kamojen ja ihmisten kanssa, ja mielellään niin että itse auto ei ole se joka määrää reitin tai etenemisnopeuden. Näissä perusasioissa valitettavasti sähköauto jää polttiksesta jälkeen akkuteknologian takia.

Jos akut olisivat halpoja, latautuisivat parissa minuutissa täyteen ja kantama olisi tuplat nykyisestä niin sitten liputtaisin itsekin sähköautojen puolesta.

Ajettavuudestahan ap puhuikin

Vierailija
39/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

66 000 bruttokin on jo ylimmässä tulodesiilissä, joten mitäpä luulet?

Vierailija
40/112 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajettavuus on _vähän_ muutakin kuin täydellisen nykimätön kulku ja nopea kiihtyvyys. Jousitusmukavuus, suuntavakavuus, kaartekäytös, ohjaustuntuma ja sen sellaista. Esim. ensinmainittua en Tesla model 3:sta löytänyt juuri ollenkaan.

Niin siis ehkä sen huonoimman mahdollisen auton valitsit. Monessa muussa sähköautossa ajettavuus on järkyttävästi parempi kuin karvalakkiteslassa.

Aika nihkeästi on sitten valinnanvaraa vaikka alle 50 tonnin sähkäreissä, jos Teslakin pudotetaan pois. Eikä ole korealaisetkaan kaksisia noissa asioissa.

Koko sähköautojutussa on menty perse edellä puuhun ja kovaa. Ja mikään iso ongelma, joita tässä kuvitellaan ratkaistavan, ei ratkea tunkemalla rikkaat maat täyteen sähkäreitä tällä vauhdilla. Päin vastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi