Loukkaantuisitko tällaisesta? Miehen sukuun liittyen
Jos miehesi serkku, naispuolinen kutsuisi moneen kertaan miestäsi käymään mutta ei koskaan muuta perhettä? Voi kirjoittaa monet kerrat avoimesti vaikka facebookissa että tule käymään tai olisi kiva nähdä sua. Tai jos mies laittaa kuvan jossa ollaan samalla paikkakunnalla koko perhe niin tulee yksäriä, että tule nyt kahville! AINA yksikössä. Kerran ehdotti että "voin hakea sut", johon mies vastasi että ollaan koko perhe täällä, vastaus oli jaa. Ei muuta eikä siis enää kylään pyytänyt. Itse vastaavassa tilanteessa olisin sanonut että tulette tietenkin kaikki! Olenko niuho vai onko tuo muidenkin mielestä epäkohteliasta?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Voisin olla tuo serkku. Jos haluan rupatella rauhassa yhteisistä tutuista, niin serkun vaimon ja lasten paikalletulo tarkoittaa sitä, että eipä rupatella, koska koko ajan joutuisi selittämään, että "Maiju oli siis luokallani ja seurusteli kesällä 2014 veljeni kanssa" tai "Laura Mikkola oli riparilla isosena ja nähtiin viime viikolla". Olisi epäkohteliasta puhua asioista, joista serkun vaimo ei ymmärtäisi yhtään mitään.
Vietin itse ison osan lapsuudenkesistä serkkujen kanssa, koska mummola oli kotini vieressä ja serkut siellä lomilla. Samanikäisinä vietettiin aikaa yhdessä, käytiin samaa koulua, osin oli sama kaveriporukka.
Etkö osaa puhua itsellesi vieraiden ihmisten kanssa? Onko ainoa mahdollinen rupattelun aihe jotkut lapsuuden jutut?
Käytöstapoja voi myös opetella.
Teen tuota kiusallani, serkun vaimo on supermustasukkainen eikä tajua, että olen lesbo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin olla tuo serkku. Jos haluan rupatella rauhassa yhteisistä tutuista, niin serkun vaimon ja lasten paikalletulo tarkoittaa sitä, että eipä rupatella, koska koko ajan joutuisi selittämään, että "Maiju oli siis luokallani ja seurusteli kesällä 2014 veljeni kanssa" tai "Laura Mikkola oli riparilla isosena ja nähtiin viime viikolla". Olisi epäkohteliasta puhua asioista, joista serkun vaimo ei ymmärtäisi yhtään mitään.
Vietin itse ison osan lapsuudenkesistä serkkujen kanssa, koska mummola oli kotini vieressä ja serkut siellä lomilla. Samanikäisinä vietettiin aikaa yhdessä, käytiin samaa koulua, osin oli sama kaveriporukka.
Etkö osaa puhua itsellesi vieraiden ihmisten kanssa? Onko ainoa mahdollinen rupattelun aihe jotkut lapsuuden jutut?
Käytöstapoja voi myös opetella.
Osaan, mutta juttelen serkun vaimon (tai oikeastaan serkkujen vaimojen) kanssa mielestäni ihan tarpeeksi perhejuhlissa, tavatessamme kaupassa jne. ja ihan kohteliaisuuttani en silloin muistele menneitä, koska vaimoilla ei ole kosketuspintaa niihin juttuihin. Olisi kiva tavata kahdestaan tai vielä mieluummin pelkällä serkkuporukalla ja muistella menneitä. Nyt siihen ei ole tilaisuutta.
Mutta tietty minä olen sen käytöstavaton.
Ei kai sitä puolison jokaista sukulaista ja ystävää tarvitse perheenä tavata? Ihan hyvä, että molemmat hoitavat omia ihmissuhteitaan myös itsenäisesti. Oma puolisoni tapaa sisaruksiaan usein ilman minua, koska heillä on omat juttunsa, joihin minä en liity.
En mäkään oikein aina jaksaisi serkun miestä kun silloin tosiaan ei voi samalla tavalla muistella lapsuus- ja nuoruusjuttuja. Vierailusta tulee ihan erilainen.
Ajattele ap että se serkku olisi vaikka sun miehen entinen luokkakaveri. Pitäisikö silloinkin koko perheen tunkea kylään?
En ymmärrä..miksi ei muka voisi tavata vain serkusten kesken. Tilanne ei ole yhtään sama, jos on muita paikalla. Harmi, jos perheellisiä ei voi tavata yksilöinä. He ovat usein persooninakin erilaisia yksin ollessaan ja toisenlaisia taas perheensä kanssa. Eivät ehkä itse tätä edes tajua.
Mun mies ei ole ole vuosikausiin tavannut sukulaisiaan ilman minua koska ensinnäkin tosiaan asumme kaukana suvusta ja toisekseen ei häntä kiinnosta. Lähisukua hänellä on jäljellä yksi ja siinä se. Se sukulainen käy meillä ja me heillä. Serkkujaan mies ei ole kiinnostunut tapaamaan tosiaan etenkään jos/kun olemme reissussa yhdessä ja sitten hänen pitäisi yksin mennä kylään koska meitä muita ei haluta.
Ja tällä serkulla on itsellään pienet lapset ja on eronnut. Että meidän isompien koululaisten takia ei tarvitsisi pistorasioita tukkia. :D
Sama se, eipä tarvitse tavata. Mutta ei ihan normaalia käytöstä.
En viitsisi loukkaantua tuollaisesta, ihan turhaa mielensä pahoittamista. Jos ei tykätä, niin ei väkisin.
Outo ongelma. Mieheni tapaa serkkujaan ilman minua, yhtä naispuolista jopa kerran viikossa, koska heillä on sama harrastus. Pitääkö minun nyt ymmärtää olla loukkaantunut? Harkita eroa? Kieltää miestä?
Vierailija kirjoitti:
Outo ongelma. Mieheni tapaa serkkujaan ilman minua, yhtä naispuolista jopa kerran viikossa, koska heillä on sama harrastus. Pitääkö minun nyt ymmärtää olla loukkaantunut? Harkita eroa? Kieltää miestä?
Riittää jos opettelet lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Outoa jos autoon ei mahtuisi koko perhe.
Mitäs outoa siinä on? Jollain voi olla 2-paikkainen auto ja itsellänikin on 4-paikkainen urheiluauto, johon ei aikuinen oikein mahdu takapenkille.
Eipä noihin mahdu ekaan kuin 1 ylimääräinen kuskin lisäksi ja jälkimmäiseen 3.
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin tapaan serkkujani, sukupuolesta riippumatta, yksinkin. En tajua ongelmaa enkä tajua, miksei ap:n mies vieraile serkullaan. Serkku nyt sentään on aika läheistä sukua.
Emme asu samalla paikkakunnalla vaan kaukana tästä serkusta. Silloin haevoin kun käymme siellä päin, olemme siellä koko perhe. Ei mies ole halunnut jättää minua ja lapsia kaupungille kuljeskelemaan siksi aikaa että menisi yksin tapaamaan serkkuaan, ja vain koska serkku kutsuu vain hänet.
Ja muutoin eivät ole missään tekemisissä.
Siis provo sittenkin. Juurihan kerroit, kuinka 'mies ajelee yksin" ko. paikkakunnalle.
Kuulostaa siltä, että heillä on ollut sutinaa joskus. Tiedän serkkuavioparinkin, joten ei mikään mahdottomuus.
Vierailija kirjoitti:
En viitsisi loukkaantua tuollaisesta, ihan turhaa mielensä pahoittamista. Jos ei tykätä, niin ei väkisin.
Kyllä minusta olisi outoa, jos miespuolinen serkkuni lähettäisi tuollaisia viestejä. Ollaan yhteyksissä, mutta hän kutsuu meidät yhdessä kylään eikä vain minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi kovin läheinen, luulisi, että haluaisi tavata välillä kahden kesken, ja toisinaan taas koko perhettä.
Harva sinkku tai ylipäätään lapseton haluaa sisustaa kotinsa jonkun toisen mielen mukaiseksi eli lapsiperhettä varten koristeet piiloon, pistorasioihin suojukset, kaapit lukkoon jne. Ei jaksa!
Miksi oletat, että nuo toimet pitää tehdä. Meidän lapset jalastenlapset ovat osanneet aina pitää näppinsä erossa tavaroista muiden kodeissa sekä omissaankin.
Kasvatuksessa pahasti puutteita, jos tuollaista on.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin tapaan serkkujani, sukupuolesta riippumatta, yksinkin. En tajua ongelmaa enkä tajua, miksei ap:n mies vieraile serkullaan. Serkku nyt sentään on aika läheistä sukua.
Emme asu samalla paikkakunnalla vaan kaukana tästä serkusta. Silloin haevoin kun käymme siellä päin, olemme siellä koko perhe. Ei mies ole halunnut jättää minua ja lapsia kaupungille kuljeskelemaan siksi aikaa että menisi yksin tapaamaan serkkuaan, ja vain koska serkku kutsuu vain hänet.
Ja muutoin eivät ole missään tekemisissä.Siis provo sittenkin. Juurihan kerroit, kuinka 'mies ajelee yksin" ko. paikkakunnalle.
Ehei. Vaan kyse oli tilanteesta jolloin mies lähti vapaapäivänä ajelemaan moottoripyörällä lähiseudulla ja laittoi siitä somepäivityksen. Silloin tämä serkku innostui että nyt ajele tänne! Mutta ei mies siellä saakka pyörällä käy.
En todellakaan loukkaantuisi. En koe puolisoni sukua sellaiseksi, että meidän pitäisi joka paikassa pyöriä kuin siamilaiset kaksoset jakamassa jokaista kohtaamista jokaisen sukulaisen kanssa. Päinvastoin kannustaisin menemään serkkuaan moikkaamaan ja tekisin lasten kanssa jotakin muuta kivaa sen ajan.
Aina voi myös ehdottaa toisinpäin, että tule moikkaamaan meitä ja mennään sellaiseen paikkaan jossa lapset saavat touhuta oloissaan. Se, että olisiko minun pakko paistatella tapaamisen kuningattarena ei olisi mun juttu.
Jos mies laitttoi " Ajelen täälläpäin moottoripyörällä" , ei mielestäni ole outoa olettaa hänen liikkuvan yksin ja sanoa että käväise täälläkin. Sekin on ihan ymmärrettävää, että ei äkkiseltään halua kokonaista perhettä kutsua. Tarjoiltavat jne... Kun taas moottoripyörällä ohi ajavalle riittää varmaan kuppi kahvia.
Itse kohdistan tapaamispyynnöt vain tädilleni, en myös hänen miehelleen koska mies on ihan kauhea mörökölli ja töksäyttelijä eikä kahvilat tms.ole hänen paikkojaan.
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muutoin eivät ole missään tekemisissä.
No tässähän tämä vastaus jo tulikin.
Eivät ole muutoin tekemisissä ja silloin harvoin kun olette sielläpäin, haluaa tavata vain miehesi, koska haluaa vaihtaa kuulumisia miehesi eli serkkunsa kanssa rauhassa.
Paljon kivempi jutella ilman keskeytyksiä ja tosiaan epäkohteliasta olisi jutella asioista joita sinä et ole ollut kokemassa aikoinaan. Ym.ym.
Eiköhän he ole nussineet