Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko tällaisesta? Miehen sukuun liittyen

Vierailija
21.01.2023 |

Jos miehesi serkku, naispuolinen kutsuisi moneen kertaan miestäsi käymään mutta ei koskaan muuta perhettä? Voi kirjoittaa monet kerrat avoimesti vaikka facebookissa että tule käymään tai olisi kiva nähdä sua. Tai jos mies laittaa kuvan jossa ollaan samalla paikkakunnalla koko perhe niin tulee yksäriä, että tule nyt kahville! AINA yksikössä. Kerran ehdotti että "voin hakea sut", johon mies vastasi että ollaan koko perhe täällä, vastaus oli jaa. Ei muuta eikä siis enää kylään pyytänyt. Itse vastaavassa tilanteessa olisin sanonut että tulette tietenkin kaikki! Olenko niuho vai onko tuo muidenkin mielestä epäkohteliasta?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi tarkennus varmuuden vuoksi, mies siis laittoi kesällä someensa mp-kuvan josta selvisi että hän ajelee _meidän_ lähiseudulla koska vapaapäivä. Ei ollut siis lähelläkään tätä serkun asuinpaikkaa. Mutta kyllä ilmeisesti serkku siitä tajusi että yksin tosiaan ajelee ja siksi olisi pitänyt sitten ajaa heti useita satoja km hänen luokseen.

Vierailija
42/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä tapaan serkkujani nimenomaan "serkkujenginä". Enkä halua puolisoita mukaan, en omaa, en muiden. Sukujuhlissa treffataan sitten myös niitä kumppaneita. Että sikäli ymmärrän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ainakin tapaan serkkujani, sukupuolesta riippumatta, yksinkin. En tajua ongelmaa enkä tajua, miksei ap:n mies vieraile serkullaan. Serkku nyt sentään on aika läheistä sukua.

Emme asu samalla paikkakunnalla vaan kaukana tästä serkusta. Silloin haevoin kun käymme siellä päin, olemme siellä koko perhe. Ei mies ole halunnut jättää minua ja lapsia kaupungille kuljeskelemaan siksi aikaa että menisi yksin tapaamaan serkkuaan, ja vain koska serkku kutsuu vain hänet.

Ja muutoin eivät ole missään tekemisissä.

No tässähän tämä vastaus jo tulikin.

Eivät ole muutoin tekemisissä ja silloin harvoin kun olette sielläpäin, haluaa tavata vain miehesi, koska haluaa vaihtaa kuulumisia miehesi eli serkkunsa kanssa rauhassa.

Paljon kivempi jutella ilman keskeytyksiä ja tosiaan epäkohteliasta olisi jutella asioista joita sinä et ole ollut kokemassa aikoinaan. Ym.ym.

Ei minusta olisi epäkohteliasta jos muistelisivat lapsuuttaan yhdessä, olisihan se minustakin kiva kuulla. Epäkohteliaaksi taas näen sen ajatuksen että ihan sama minne perheesi lykkäät, tänne olet vain sinä tervetullut.

Jos/kun ovat viimeksi tavanneet 25 vuotta sitten ja kovasti tekisi mieli nähdä niin luulisi että tärkeintä olisi tavata ylipäätään.

Vierailija
44/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sukulainenhan se on. En itse ole missään yhteydessä miehen sukuun. Hoitakoon itse.

Vierailija
45/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on taas ongelma. Jokainen saa tavata just sen ihmisen jonka haluaa. Miehesi serkku haluaa nähdä vain miehesi ja sillä hyvä.

Vierailija
46/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, että näkisi mieluummin miestäsi ilman tämän perhettä, mutta että ilmaisee sen noin selkeästi, on epäkohteliasta.

Vanhojen ystävien ja serkkujen tapaaminen on hyvin erilaista, jos toisella perhe mukana, Silloin ei voi niin hyvin puhua niitä omia juttuja ja vuorovaikutus on erilaista.

Mulla on moni ihmissuhde kuivunut kasaan, kun kaveria ei oo enää voinut nähdä yksilönä. Sinkut muuten muutenkin ajattelee tuntemiaan ihmisiä enemmän yksilöinä kuin jonkin perheen osina. Ihmiset on aika usein silleen itsekeskeisiä, että katsovat asioita omasta vinkkelistään. Sinkut miettii yksilöitä ja perheelliset perheitä.

Vierailija
47/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook? Siellähän näitä kutsuja on ja sitten kun normaalisti SOITTAA PUHELIMELLA tyypille "hei älä ota kaikkea niin tosissaan". Se on esitystä , ei muuta. "hei mä välitän nyt mun serkusta , kattokaa miten sukurakas mä oon   ####sukuonparhainjarakkain  .  Sinuna blokkaisin facesta tämän serkun ja odottelisin aikuisten puhelin soittoja!

Vierailija
48/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin olla tuo serkku. Jos haluan rupatella rauhassa yhteisistä tutuista, niin serkun vaimon ja lasten paikalletulo tarkoittaa sitä, että eipä  rupatella, koska koko ajan joutuisi selittämään, että "Maiju oli siis luokallani ja seurusteli kesällä 2014 veljeni kanssa" tai "Laura Mikkola oli riparilla isosena ja nähtiin viime viikolla". Olisi epäkohteliasta puhua asioista, joista serkun vaimo ei ymmärtäisi yhtään mitään.

Vietin itse ison osan lapsuudenkesistä serkkujen kanssa, koska mummola oli kotini vieressä ja serkut siellä lomilla. Samanikäisinä vietettiin aikaa yhdessä, käytiin samaa koulua, osin oli sama kaveriporukka.

Etkö osaa puhua itsellesi vieraiden ihmisten kanssa? Onko ainoa mahdollinen rupattelun aihe jotkut lapsuuden jutut?

Käytöstapoja voi myös opetella.

Mä oon eri ja osaan ja tuossa tilanteessa varmasti rupattelisinkin, mutta kokisin sen epäkiinnostavaksi. En saisi jutella niitä asioita, joista just serkkuni kanssa haluaisin jutella

Vierailija
49/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jo on taas ongelma. Jokainen saa tavata just sen ihmisen jonka haluaa. Miehesi serkku haluaa nähdä vain miehesi ja sillä hyvä.

Tai siis jokainen saa haluta tavata just sen jonka haluaa. Mieheni ei halua tavata häntä joten win-win.

Ja ei, en ole kieltänyt vaan ehdottanut että heittää meidät vaikka ostoskeskukseen siksi aikaa. Ei ole mies suostunut koska pitää tuollaista niin epäkohteliaana.

Vierailija
50/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai siis jokainen saa haluta tavata just sen jonka haluaa. Mieheni ei halua tavata häntä joten win-win.

Ja ei, en ole kieltänyt vaan ehdottanut että heittää meidät vaikka ostoskeskukseen siksi aikaa. Ei ole mies suostunut koska pitää tuollaista niin epäkohteliaana.

No mutta mikä sitten on ongelma? Mies ei halua tavata, joten ei sitten tapaa.. Yllä taas on kerrottu syitä, mitkä serkulla vaikuttaa

Vierailija
51/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin olla tuo serkku. Jos haluan rupatella rauhassa yhteisistä tutuista, niin serkun vaimon ja lasten paikalletulo tarkoittaa sitä, että eipä  rupatella, koska koko ajan joutuisi selittämään, että "Maiju oli siis luokallani ja seurusteli kesällä 2014 veljeni kanssa" tai "Laura Mikkola oli riparilla isosena ja nähtiin viime viikolla". Olisi epäkohteliasta puhua asioista, joista serkun vaimo ei ymmärtäisi yhtään mitään.

Vietin itse ison osan lapsuudenkesistä serkkujen kanssa, koska mummola oli kotini vieressä ja serkut siellä lomilla. Samanikäisinä vietettiin aikaa yhdessä, käytiin samaa koulua, osin oli sama kaveriporukka.

Tilanne on kuitenkin jo eri, kun ollaan aikuisia ja perheellisiä. Silloin pitää tutustua jo toisen puolisoonkin ja lapsiin, jos edelleen pitää olla kovastikin yhteydessä.

Moukkamainen serkku tuo. Eikö sillä itsellään ole perhettä?

Kutsuuko se kaikki muutkin serkkunsa ilman näiden puolisoita ja lapsia luokseen?

Kyllä meillä serkukset pitää yhteyttä toisiinsa ihan puolisot ja lapset mukaan lukien.

Vierailija
52/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua kyllä ennemminkin imetyttää miksi ihmissuheiden pitäisi heti muuttua jos joku alkaa seurustelemaan tai tulee lapsi. Ihan samalla tavalla kalastuskaverit menee kahdestaan kalaan, tai jääkiekko-otteluun, tai saunailtaan, ilman sitä tyttökaveria tai lasta. Ikäänkuin siitä mukavasta kaverista tai serkusta tulisi nyt sen avokin orja ja hänen omistaman, joka ei saa yksin jatkaa myös omia kaverisuhteita. Avokilla pitää olla omaakin elämää, eikä ripustautua puolison kavereihin. Serkkukin on vähän rajatapaus. Ei hän ole oiekeesti perheenjäsen, niin kuin vanhemmat tai sisarukset, joten mielestäni ei hänellä mitään pakkoa ole aina ottaa huomioon isoa laumaa serkun muita perheenjäseniä. Siihen vielä päälle kensties puolison entiset llapsetkin mukaan? Ja syötät ja juotat nämä, kalliiksi tulee. Jos heillä oli hyvä ja läheinen suhde ennen sinua, miksi se ei voi jatkua sellaisenaan. Mulla on ystävä jolla oli näitä vaihtuvia miehiä. Entisestä tykkäsin kovin, ja teimmekin paljon nuorena asioita yhdessä, kaikki. Sitten he erosivat, ja sitä uutta en tunne ollenkaan. Jotenkin olisi vaivaannuttavaa jos hän tulisi kotiini, on paljon vanhempi , siis eri ikäluokkaa.

Vierailija
53/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta mikä sitten on ongelma? Mies ei halua tavata, joten ei sitten tapaa.. Yllä taas on kerrottu syitä, mitkä serkulla vaikuttaa

Ongelma? Mikä ongelma? Enhän mä mistään ongelmasta ole puhunut vaan kysynyt vain muiden mielipiteitä tällaisesta käytöksestä. Keskustelua, keskustelupalstalla. Relaa hiukan.

Vierailija
54/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minua kyllä ennemminkin imetyttää miksi ihmissuheiden pitäisi heti muuttua jos joku alkaa seurustelemaan tai tulee lapsi.

.....

Jos heillä oli hyvä ja läheinen suhde ennen sinua, miksi se ei voi jatkua sellaisenaan.

Ei pidäkään heti muuttua. Mutta me ollaan oltu yhdessä 25 vuotta niin voisi kuvitella että edes joskus kutsu koskisi myös minua ja lapsia?

Heillä ei myöskään ole ollut läheinen suhde. Lapsena olivat paljon tekemisissä, nuorena enää eivät. Eivätkä tosiaan ole nähneet 25 vuoteen eivätkä vaihdelleet kuulumisia, soitelleet tai mitään. Vain fb-kaveruus ja mies ei sitäkään aktiivisesti käytä.

Vierailija
55/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minua kyllä ennemminkin imetyttää miksi ihmissuheiden pitäisi heti muuttua jos joku alkaa seurustelemaan tai tulee lapsi.

.....

Jos heillä oli hyvä ja läheinen suhde ennen sinua, miksi se ei voi jatkua sellaisenaan.

Ei pidäkään heti muuttua. Mutta me ollaan oltu yhdessä 25 vuotta niin voisi kuvitella että edes joskus kutsu koskisi myös minua ja lapsia?

Heillä ei myöskään ole ollut läheinen suhde. Lapsena olivat paljon tekemisissä, nuorena enää eivät. Eivätkä tosiaan ole nähneet 25 vuoteen eivätkä vaihdelleet kuulumisia, soitelleet tai mitään. Vain fb-kaveruus ja mies ei sitäkään aktiivisesti käytä.

Joillain iskee vanhempana nostalgiapuuska. Just jos haluu lapsuutta muistella, niin siihen ei serkun perheen nykytilan päivitystä kaipaa.

Vierailija
56/56 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.....

Joillain iskee vanhempana nostalgiapuuska. Just jos haluu lapsuutta muistella, niin siihen ei serkun perheen nykytilan päivitystä kaipaa.

Herrajestas näin itsekkäällä ihmisellä ei taatusti oo kavereita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä