Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 80% suomalaisista kannattaa eutanasia laillistamista, mutta silti asia ei tunnu millään etenevän poliittisessa päätöksenteossa?

Vierailija
21.01.2023 |

Outo ristiriita mielestäni...

Ei asia saa olla joidenkin lääkäreiden päätettävissä. Tämä on poliittinen kysymys.

Kommentit (413)

Vierailija
161/413 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka vastustatte eutanasiaa, vastustatteko myös ns. toivottoman tapauksen irrottamista letkuista?

En tietenkään. Aktiivinen eutanasia on täysin eri asia kuin DNR tai toivottoman potilaan irrottaminen hengityskoneesta.

Vierailija
162/413 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas hatusta otettuja tilastoja, yhtä hyvin voi sanoa että 80% ei kannata eutanasiaa... eutanasiaa ajetaan siksi että sillä on kaupallisia mahdollisuuksia kuten esim. Kanadassa yksityiset yritykset tekevät valtavasti rahaa eutanasia-kaupalla...

Sössön sössön. Minä kannatan eutanasiaa, koska haluan itselleni mahdollisuuden lähteä pois, jos vaihtoehtona on vaipoissa lääkemäisiä viruminen.

Tilaan pillerit Sveitsistä, ellei tätä asiaa saada hoidetuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/413 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo 80% on vetäisty? En minä ainakaan tunne ketään, joka kannattaisi.

En minäkään. Itse en kannata, enkä tiedä kenenkään muunkaan kannattavan.

Lue tämä ketju huolellisesti läpi.

Vielä todellako sen jälkeen et kannata?

Haluan muuten huomauttaa, että eutanasian ollessa laitonta myös kuolemansairaat lapset joutuvat käymään läpi hirvittäviä ja tuskallisia kuolemia. Anna yksikin hyvä syy sille, miksi näin pitäisi saada jatkua?

En lue, enkä kannata.

Luotan siihen, että Jumala huolehtii ihmisen täältä poiskin ajallaan. Hoitajana olen myös nähnyt monenlaisia loppuja. Äkillisiä ja vähän pidempiä. Jos kuoleminen niin pelottaa, niin mikään ei estä rukoilemasta sen puolesta.

Anna yksikin HYVÄ syy, miksi ihmisen pitää kärsiä päiviä tai jopa viikkoja ennen kuolemaansa?

Ei pidäkään kärsiä. Nykyisellä saattohoidolla voidaan kyllä kärsimykset hoitaa. Eri asia tietysti jos jollain paikkakunnalla sitä ei saa, mutta silloin se asia pitää korjata.

Vierailija
164/413 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa kansan haluilla tai mielipiteillä ei ole mitään merkitystä vain maksajan rooli poliittisiin leikkeihin. Olemme puoli-sosialistinen valtio !

Vierailija
165/413 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
166/413 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
167/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä estää asian toteuttamiseen ihan itse....tietysti jos haluaa kädestä pitäjän vierelleen, niin eri asia.

Omalta osaltani se hoituu ihan itse, kun /jos sellainen tilanne tulee jonkin sairauden takia. Käsken puolison jonnekin, kaivan sen ennalta kirjoitetun kirjeen viereeni ja nukahdan pois. Siitä tunteesta on kokemus, kun sairaalassa ollessa antibiootin sivuvaikutuksesta lähti taju. Nyt kun tiedän sen , miksi niin tapahtui, niin osaan. asian hoitoon ei liity antibiootit, vaan lääke joita jokainen jossakin vaiheessa tullee käyttämään, ja kun 3 kk annosen saa, niin riittää kun muutaman ottaa kerralla.,,, vaikka yhden liuskan.

Tämä on ajankohtainen kun pitäisi jonnekin 'hoitokotiin' siirtyä 

Vierailija
168/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas hatusta otettuja tilastoja, yhtä hyvin voi sanoa että 80% ei kannata eutanasiaa... eutanasiaa ajetaan siksi että sillä on kaupallisia mahdollisuuksia kuten esim. Kanadassa yksityiset yritykset tekevät valtavasti rahaa eutanasia-kaupalla...

Sössön sössön. Minä kannatan eutanasiaa, koska haluan itselleni mahdollisuuden lähteä pois, jos vaihtoehtona on vaipoissa lääkemäisiä viruminen.

Ei tarvi tilata mitään, ihan tavallinen lääke takaa kivuttoman lähdön, en kerro mikä, mutta kun ajattelee asiaa niin se valkenee.

Vierailija
169/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkun tilaat sitten vaan. Sehän on täysin sun oma henkilökohtainen valintasi, mutta ei tuollaisia tppolakeja silti tarvitse sun tämän hetkisen mielipiteesi tähden oikein lakiin laittaa. Voit ihan vapaasti tehdä ilman lakiakin itsellesi mitä huvittaa, ei siihen tarvitse muita ihmisiä mukaan vetää 

Yhden ihmisen kuvitelma siitä, millaista sairaan elämä on ei voi olla peruste lain säädännölle 

Vierailija
170/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan muuten huomauttaa, että eutanasian ollessa laitonta myös kuolemansairaat lapset joutuvat käymään läpi hirvittäviä ja tuskallisia kuolemia. Anna yksikin hyvä syy sille, miksi näin pitäisi saada jatkua?

En lue, enkä kannata.

Luotan siihen, että Jumala huolehtii ihmisen täältä poiskin ajallaan. Hoitajana olen myös nähnyt monenlaisia loppuja. Äkillisiä ja vähän pidemp

Palliatiivinen hoito voi kestää vuosia ja tarkoittaa että elät morfiinikoukussa loppuelämäsi. Rumasti sanottuna päädyt hautaan narkomaanina!

Vierailija
171/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lue, enkä kannata.

Luotan siihen, että Jumala huolehtii ihmisen täältä poiskin ajallaan. Hoitajana olen myös nähnyt monenlaisia loppuja. Äkillisiä ja vähän pidemp

Saattohoitolaki pitäisi saattaa ensin ajan tasalle, ennkuin aletaan jakamaan ihmisille mitään lopullisia myrkkyjä 

Vierailija
172/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisessä A-studion ohjelmassa vierailleen kansanedustaja Päivi Räsänen (kd.) mukaan gallup-tuloksessa on kyseessä tietämättömyys siitä, mitä eutanasia merkitsee. Särähti korvassa tuo sana tietämättömyys, sillä sehän tarkoittaa, että 80 %:ia suomalaisista, jotka kannattivat eutanasiaa kyselyssä ovat kognitiivisilta taidoiltaan niin heikkotasoisia etteivät osaa ajatella asiaa itsenäisesti eivätkä ymmärrä, mistä siinä on kysymys. Samalla hän tuli paljastaneeksi omat defenssinä eli mitätöinnin ja vähättelyn, ja ylimielisen uskon itsensä paremmuuteen.

Vierailija
173/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä vtun tappolaeista täällä horistaan, se on oma päätös, ei kenenkän muun. Ei siihen suku voi vaikuttaa vaikka perintöä kärkkyvätkin. VAIN JA AINOASTAAN ITSENSÄ PÄÄTÖKSELLÄ.

Vierailija
174/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on keksitty kaikenmaailman lääkkeet ja hoidot joilla saadaan pitkitettyä ihmisten elämää? Nyt sitten tarvitaan eutanasiaa.

Koska lääketeollisuus, suomessa ei hoideta syytä vaan oiretta lääkkeillä.

Vierailija
175/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palliatiivinen hoito voi kestää vuosia ja tarkoittaa että elät morfiinikoukussa loppuelämäsi. Rumasti sanottuna päädyt hautaan narkomaanina!"

Ja mitähän väliä sillä kuolevalle on, että onko kuoleva jäänyt riippuvaiseksi jostain lääkeaineesta?

Vierailija
176/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä vtun tappolaeista täällä horistaan, se on oma päätös, ei kenenkän muun. Ei siihen suku voi vaikuttaa vaikka perintöä kärkkyvätkin. VAIN JA AINOASTAAN ITSENSÄ PÄÄTÖKSELLÄ.

Tuliko sulle yllätyksenä, että eutanasiassa toinen ihminen tapetaan?  Luulitko oikeasti, että jotain muuta. 

Vierailija
177/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilisessä A-studion ohjelmassa vierailleen kansanedustaja Päivi Räsänen (kd.) mukaan gallup-tuloksessa on kyseessä tietämättömyys siitä, mitä eutanasia merkitsee. Särähti korvassa tuo sana tietämättömyys, sillä sehän tarkoittaa, että 80 %:ia suomalaisista, jotka kannattivat eutanasiaa kyselyssä ovat kognitiivisilta taidoiltaan niin heikkotasoisia etteivät osaa ajatella asiaa itsenäisesti eivätkä ymmärrä, mistä siinä on kysymys. Samalla hän tuli paljastaneeksi omat defenssinä eli mitätöinnin ja vähättelyn, ja ylimielisen uskon itsensä paremmuuteen.

No ihan virallisen tutkimuksen mukaan kannatus perustuu kyllä tietämättömyyteen ja suurin kannattajaryhmä ovat hyvin nuoret ihmiset 

Vierailija
178/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä elämänkokemus laskee eutanasialain kannatusta 

Miksiköhän..

Vierailija
179/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko sulle yllätyksenä, että eutanasiassa toinen ihminen tapetaan?  Luulitko oikeasti, että jotain muuta. 

kukaan ei ''tapa'' ketää ilman tämän halukkaan lupaa' eli jollei kädet esim. toimi, niin avustaja voi mehulasia ojentaa, jossa on ne lääkkeet jolla asia hoituu.

Vierailija
180/413 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi v... näyttää pelottavan, että kaikki tapetaan ilman mitään....kun vain halukkaat sairaat saa sen haluamansa kivuttoman lähdön. Joka kyllä hoituu ilman lakejakin jos itsellä on vielä voimia saada lääkepurkki auki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän