Yli 80% suomalaisista kannattaa eutanasia laillistamista, mutta silti asia ei tunnu millään etenevän poliittisessa päätöksenteossa?
Outo ristiriita mielestäni...
Ei asia saa olla joidenkin lääkäreiden päätettävissä. Tämä on poliittinen kysymys.
Kommentit (413)
Kun Roomassa rakennettiin teitä, tiedättekö miten työnvalvojan kävi, jos ohjasi huonoa rakentamista?
Suomessa tunarit vain tulee Brysselistä linnanjuhliin, kehtaavat näyttää naamaansa!
80% on sama kun natoäänestystulos puhelinäänestyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedottoman lapsen surmaminen abortilla on vassarihallitukselle kunnia-asia, mutta tiedostavan ja tahtonsa esittäneen aikuisen pyyntö ei ole.
Mitä ihmettä nyt :D Kyllä se on Kristillisdemokraatit, Keskusta ja Perussuomalaiset, jotka vastustavat eutanasiaa eniten.
Kuka ryhtyy pyöveliksi? Sitä ei voi vaatia lääkäreiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo 80% on vetäisty? En minä ainakaan tunne ketään, joka kannattaisi.
En minäkään. Itse en kannata, enkä tiedä kenenkään muunkaan kannattavan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä gallup on tehty saattohoitokodin tai -osaston ulko-ovella eikä kristillisdemokraattien puoluekokouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin 80% kannattaa.
Jos asiaa kysytään esim. vanhustyötä tekeviltä tai ylipäätään hoitotyöläisiltä, heistä eutanasiaa kannattaa varmasti lähemmäs 100%. Moni muukin asia olisi toisin, jos lakeja laatisivat ihmiset, joiden elämää ne koskettavat.
En mä ainakaan kannata.
Vierailija kirjoitti:
Jospa vaikka se sama hoitaja joka piikittää kipulääkettä antaisi lopullisen nukutuksen. Joku niistä kipupiikeistä on kuitenkin viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue tämä ketju huolellisesti läpi.
Vielä todellako sen jälkeen et kannata?
Haluan muuten huomauttaa, että eutanasian ollessa laitonta myös kuolemansairaat lapset joutuvat käymään läpi hirvittäviä ja tuskallisia kuolemia. Anna yksikin hyvä syy sille, miksi näin pitäisi saada jatkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon! Lähipiirisi koostuu sadisteista ja idiooteista.
Te jotka vastustatte eutanasiaa, vastustatteko myös ns. toivottoman tapauksen irrottamista letkuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin 80% kannattaa.
Jos asiaa kysytään esim. vanhustyötä tekeviltä tai ylipäätään hoitotyöläisiltä, heistä eutanasiaa kannattaa varmasti lähemmäs 100%. Moni muukin asia olisi toisin, jos lakeja laatisivat ihmiset, joiden elämää ne koskettavat.
En mä ainakaan kannata.
Silloin siis kannatat sitä, että asiat jatkuvat näin:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005010252.html
Lue tämä ja oikeasti mieti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan muuten huomauttaa, että eutanasian ollessa laitonta myös kuolemansairaat lapset joutuvat käymään läpi hirvittäviä ja tuskallisia kuolemia. Anna yksikin hyvä syy sille, miksi näin pitäisi saada jatkua?
En lue, enkä kannata.
Luotan siihen, että Jumala huolehtii ihmisen täältä poiskin ajallaan. Hoitajana olen myös nähnyt monenlaisia loppuja. Äkillisiä ja vähän pidempiä. Jos kuoleminen niin pelottaa, niin mikään ei estä rukoilemasta sen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lue, enkä kannata.
Luotan siihen, että Jumala huolehtii ihmisen täältä poiskin ajallaan. Hoitajana olen myös nähnyt monenlaisia loppuja. Äkillisiä ja vähän pidempiä. Jos kuoleminen niin pelottaa, niin mikään ei estä rukoilemasta sen puolesta.
Puhetta ei tule enää koskaan, ei koskaan enää yhtään askelta, ei ylipäänsä mitään inhimillistä elämää. Fysioterapiaa ei aloiteta, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Kun aivot ovat tuhoutuneet, ne ovat tuhoutuneet.
ALKAA kuuden viikon kärsimysnäytelmä, joka ajaa vanhemmat henkisesti ja fyysisesti äärirajoille ja joka on Einolle kivulias. Sillä vaikka lapsi ei mitään ymmärräkään, niin hän reagoi kaikkeen käsittelyyn: asennon muuttaminen, testit, toimenpiteet. Itkuilme nousee tuolloin lapsen kasvoille ja pieni vartalo yrittää taipua kaarelle.
Harri (Einon isä) hymähtää niille, jotka korostavat, että ihmisen täytyy antaa kuolla luonnollisesti.
Mitä se luonnollinen on? Onko hengityskone luonnollinen? Onko nenämahaletku luonnollinen? Kun lääketiede koko ajan kehittyy, me voimme pidentää sellaisten ihmisten elämää, jotka muuten luonnollisesti kuolisivat. Einon luonnollinen kuolema olisi tapahtunut heti ensimmäisenä päivänä. Mielestäni lääketiede ottaa vastuuta ihmisen elämästä manipuloimalla sairausprosesseja. Mikä kuoleman avustamisesta sitten tekee luonnotonta? Onhan sekin lääketieteellinen toimenpide.
Minä en rukoile mitään enkä ketään, joka antaa pienen lapsen kuolla tuolla tavalla. Sinunkaltaistesi ansiosta, tämä saattaa jatkua. Häpeä.
Mistä tuo 80% on vetäisty?
Esimerkiksi tästä: https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005182066.html. Tämän artikkelin mukaan noin 74% suomalaisista kannattaa eutanasian laillistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lue, enkä kannata.
No niin, eli pelkäät siis itsekin kun et uskalla kohdata totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lue, enkä kannata.
Anna yksikin HYVÄ syy, miksi ihmisen pitää kärsiä päiviä tai jopa viikkoja ennen kuolemaansa?
Vierailija kirjoitti:
Itse vetää napit naamaan tai puoliso voi laittaa ruiskulla jos niin on sovittu. Sit vaan lääkäri toteaa kuolleeksi ja hautausurakoitsija roudaa pois.
Ei se lemmikkienkään lopettaminen sen kummempaa ole. Kuuluu eläinlääkäreiden hommaan. Ensin nukutus, sitten sydämen pysäyttävä lääke ja sit kuunnellaan että kuollut on. Tuskin he itseään uneen itkevät töidensä takia.
Johonkin se raha on laitettava, jotta bileet jatkuu ja EU-pystit aukeaa.
Ei ihme, että presidentti Niinistöllä on usein se ilme, mikä on... näyttää siltä, kuin hän ajattelisi: "huh, tätä pelleilyn (kusetuksen) määrää; mutta tätäpä se on melkein aina ollut."