Ajatus elämästä ilman miestä tuntuu helpommalta kuin jatkaa liitossa tai olla suhteessa
Ajatus siitä, että olisi sinkku, on alkanut tuntua paljon helpommalta kuin eläminen parisuhteessa (olen naimisissa). Mikään uusi suhdekaan ei voisi vähempää kiinnostaa, koska ajatus siitä, että arki olisi kenenkään miehen kanssa tuntuu raskaalta.
Olen yli 40 ja arkeni on ollut kevyintä ja helpointa aina, kun olen ollut sinkku. Kotitöitä olen joutunut hoitamaan silloin selvästi vähiten ja rahaakin vaikka ruokaan on kulunut vähiten. Eikä ole joutunut kuuntelemaan kiukuttelua. Eipä kerrostaloasumisessa edes mitään ns. miesten töitä ole.
Olen ihan oikeasti alkanut kyseenalaistamaan syitä olla ylipäätään parisuhteessa. Ihan vain taatakseni oman jaksamiseni ja hyvinvointini. Olenko ainoa, joka miettii näin? Mitä hyötyä oikeasti jostain parisuhteesta on?
Kommentit (144)
Palstan miehettömät ylijäämänaiset kannustaa eroamaan, vaikka on lapsi, naurettavista syistä aikuisen mielestä, jotka olisi juteltavissakin.
-Aika harva kannustaa jäämään, katkerat ylijäämänaiset, niin kannattaako niitä kuunnella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sama koskee myös toisin päin. Monesti olisi helpompaa olla yksin, ilman jankuttavaa riippakivenä olevaa naista.
Mikä sinun mielestä sitten tekee naisesta riippakiven?
Koska itse koen, että mies tuntuu usein riippakiveltä siksi, että asuessa miehen kanssa joudun tekemään paljon enemmän kotitöitä kuin asuessani yksin, joudun laittamaan enemmän ja useammin ruokaa, siivoamaan myös toisen sotkuja eli enemmän siivoamista ja lisäksi elämä tulee minulle kallimmaksi. Minulla ihan oikeasti sinkkuaikoina jäi palkasta selvästi enemmän rahaa säästöön. Ap
Tuohan kertoo vain, että olet mokannut parinvalinnassa, ei mitään siitä että universaalisti yksin olisi parempi kuin yhdessä. Jo ihan normaalissa parisuhteessa kun kulut jaetaan reilusti, on mahdotonta hävitä taloudellisesti ellei sitten ole merkittävästi kovatuloisempi kuin kumppaninsa. Ja mikään ei pakota valitsemaan puolisoa, joka ei osaa siivota paitsi omia jälkiään, niin säännöllisesti myös minun jälkiäni.
Hmm. Parisuhteissani on ns. yhteiset kulut maksettu suunnilleen puoliksi. Ja tulotaso ollut suunnilleen sama.
Itse olen melko säästäväinen ihminen, joka pyrkii ostamaan asiat tarjouksesta tai alennusmyynnistä. Miehet, joiden kanssa olen ollut, eivät ole olleet tällaisia. Lisäksi kaikki tuntemani miehet syövät paljon enemmän kuin minä. Tämän vuoksi parisuhteessa ollessa minulla kuluu ruokaan enemmän rahaa. Tuntuisi tyhmältä alkaa laskea, että sinä söit enemmän niin maksa enemmän. Suunnilleen puoliksi maksaminen on ollut helpointa.
Ja itse pärjäisin ilman autoa, kun asutaan hyvien yhteyksien äärellä, mies haluaa että meillä on kallis auto. Hän ajaa sillä pääosin yksin, minä hyvin harvoin. Bensaan menee paljon perheemme rahoja.
Ja asumisen suhteen miehellä on tiettyjä vaatimuksia, jotka nostaa asumisen hintaa verrattuna siihen minä minulle riittäisi.
Miehellä on kalliita harrastuksia, minulla ei. Ne hän maksaa itse, mutta käytännössä niistä tulee minulle kuitenkin jonkin verran piilokuluja.
Jne.
Ja nämä ei koske vain nykyistä miestäni, vaan saman ilmiöt on olleet kaikissa elämäni parisuhteissa.
Ap
Minusta voisit kyllä pyytää miestä maksamaan enemmän kuluja, ei siitä tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa tms. Oikeudenmukaistahan se olisi :) Mies kun tuskin haluaa erota kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taloudellisesti nainen hyötyy avio/avoliitosta. Asuinkulut, kodintarvikkeiden ym hankkiminen edullista. Miehillä parempi palkka niim maksavat vielä enemmän kuin puolet.
Ihan yhtä paljon olen maksanut kodintarvikkeista, kuin avioliitossa. En tiennytkään, että avioliitossa näistä saa jotain alennusta.
No kai mies osallistuu kustannuksiin?
Eipä paljon ap:ta äidinvaisto paina, kun lapselta kotia viemässä lapsellisista syistä.
-EI avioliitto lapsineen voi olla jokapäiväistä unelmaa, välillä on huonompia jaksoja ja välillä parempia.
-Terapiaan kuulutte molemmat.
Lapsi=vastuu.
Ota huomioon.
Onko yh:na sitten todella parempi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taloudellisesti nainen hyötyy avio/avoliitosta. Asuinkulut, kodintarvikkeiden ym hankkiminen edullista. Miehillä parempi palkka niim maksavat vielä enemmän kuin puolet.
Minulla on kyllä aina ollut vähintään yhtä hyvä palkka kuin niillä miehillä, joiden kanssa olen ollut. Ja kaikissa suhteissa on maksettu asuat suunnilleen puoliksi.
Mitä edullisia kodintarvikkeita saa miehen kautta?
Ap
No jos maksat aina puolet kodinhankinnoista säästää pitkän pennin. Usein vielä mies on se joka maksaa televisiot jne. Naiset ei edes nähtävästi tajua tätä, huh vaan pitävät itsestäänselvänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaako ap kuolla yksinäisenä yksinään, löydetään kuukauden päästä kun raato haisee naapuriin?
Mieti nyt tarkkaan, haluatko oikeasti olla yksin elämäsi.
Hmm. Mieheni on minua pari vuotta vanhempi ja keskimäärin miehet kuolee nuorempana kuin naiset. Joten avioliitossa pysyminen ei taida taata sitä, että en olisi yhdeksänkymppisenä leski.
ApSitä yhteiskunnan lupaamaa uutta ritaria, eli rikasta miestä ei sitten todellisuudessa ole tarjolla, vaan elämäntapa-jännämiehiä ja muita junasta pudonneita.
-Jos sulla on hyvä mies, miettisin tarkkaan onko tiskaaminen todella järkevä syy erota.[/qu 1950-luku meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä aina ollut vähintään yhtä hyvä palkka kuin niillä miehillä, joiden kanssa olen ollut. Ja kaikissa suhteissa on maksettu asuat suunnilleen puoliksi.
Ap
No jos maksat aina puolet kodinhankinnoista säästää pitkän pennin. Usein vielä mies on se joka maksaa televisiot jne. Naiset ei edes nähtävästi tajua tätä, huh vaan pitävät itsestäänselvänä.
Ap maksoi miehen hankintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mies maksaa televisiot vai? Erikoinen ajatus. Ainakin meidän telkkari on minun maksama. Molemmat ollaan maksettu omat tietokoneemme.
Ap
Eroamaan kehoittajat, niin kertokaa syyne, miksi kannustatte eroa ja samlla onko itsellä miestä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan hyvä palkka ja sinkkuna säästin vähintään tuhat euroa joka kuukausi. Nyt miehen kanssa asuessa pitää kaikesta maksaa paljon enemmän, hänellä on isommat vaatimukset elintason suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Eroamaan kehoittajat, niin kertokaa syyne, miksi kannustatte eroa ja samlla onko itsellä miestä?
On mies, tehdään kotityöt suunnilleen puoliks (esim. vihaan pyykkäämistä hän vihaa imurointia niin toinen tekee toisen) ei se ole hyvä parisuhde jos kotityöt ja raha on kaikki epätasa-arvoisia. Tietty lapsen takia suosittelisin yrittämäön korjata tilanteen ensin mutta jos ei korjaannu niin ero vaan. Pelkästään senkin takia ettei pitäisi historiaan jämähtäneitä sukupuolirooleja opettaa lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oikeasti naurattaa nämä viestit! Meidän kodissa on YKSI televisio. Kuinka helvetin monta niitä teillä on, jos pitää erikseen mainita, että mies ostaa televisioT? Yleensä kaikki kodin elektroniikka kestää useita vuosia, joten onpa naurettava keulimisen aihe taas. Menee samaan sarjaan, kun miehen kotityö on vaihtaa auton renkaat kaksi kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan hyvä palkka ja sinkkuna säästin vähintään tuhat euroa joka kuukausi. Nyt miehen kanssa asuessa pitää kaikesta maksaa paljon enemmän, hänellä on isommat vaatimukset elintason suhteen.
Minulla on suunnilleen sama tilanne. Enkä vain jaksa alkaa riitelemään jokaisesta yksittäisestä hankinnasta. Moni niistä on aika pieniäkin. Mutta monesta pienestä kasvaa lopulta aika iso puro.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oikeasti naurattaa nämä viestit! Meidän kodissa on YKSI televisio. Kuinka helvetin monta niitä teillä on, jos pitää erikseen mainita, että mies ostaa televisioT? Yleensä kaikki kodin elektroniikka kestää useita vuosia, joten onpa naurettava keulimisen aihe taas. Menee samaan sarjaan, kun miehen kotityö on vaihtaa auton renkaat kaksi kertaa vuodessa.
Niin ja tuossa unohtuu vielä se, että ei ole oikein reilua, että mies maksaa television ja nainen maksaa ruokakauppalaskut, pyykkiaineen ja vauvan vaipat. Sen television arvo nimittäin säilyy aika paljon paremmin kuin vaipan. Erossa mies sitten pitää ostamansa television, naiselle ei jää mitään (suurin osa liitoista on nykyään joko avoliittoja tai avioehdolla varustettuja).
Aivan liian paljon tälläkin palstalla on valituksia kun on erottu ja vaikkapa asumuserossa niin miehellä on uusi muija heti että kuinka se kehtaa. Kun se mies tai nainen lähtee niin se on sinkku sen jälkeen ja saa tehdä mitä itse huvittaa lain puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian paljon tälläkin palstalla on valituksia kun on erottu ja vaikkapa asumuserossa niin miehellä on uusi muija heti että kuinka se kehtaa. Kun se mies tai nainen lähtee niin se on sinkku sen jälkeen ja saa tehdä mitä itse huvittaa lain puitteissa.
Miten tämä asia liittyy aloitukseni aiheeseen?
Ap
Kannattaa varautua olemaan myös lopun elämää yksin. Harva löytää hyvän uuden. Uusissa on joku muu vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä asia liittyy aloitukseni aiheeseen?
Ap
Osa eroavista vaan kuvittelee niin, että on vain etuja.
Ihan yhtä paljon olen maksanut kodintarvikkeista, kuin avioliitossa. En tiennytkään, että avioliitossa näistä saa jotain alennusta.