Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatus elämästä ilman miestä tuntuu helpommalta kuin jatkaa liitossa tai olla suhteessa

Vierailija
21.01.2023 |

Ajatus siitä, että olisi sinkku, on alkanut tuntua paljon helpommalta kuin eläminen parisuhteessa (olen naimisissa). Mikään uusi suhdekaan ei voisi vähempää kiinnostaa, koska ajatus siitä, että arki olisi kenenkään miehen kanssa tuntuu raskaalta.

Olen yli 40 ja arkeni on ollut kevyintä ja helpointa aina, kun olen ollut sinkku. Kotitöitä olen joutunut hoitamaan silloin selvästi vähiten ja rahaakin vaikka ruokaan on kulunut vähiten. Eikä ole joutunut kuuntelemaan kiukuttelua. Eipä kerrostaloasumisessa edes mitään ns. miesten töitä ole.

Olen ihan oikeasti alkanut kyseenalaistamaan syitä olla ylipäätään parisuhteessa. Ihan vain taatakseni oman jaksamiseni ja hyvinvointini. Olenko ainoa, joka miettii näin? Mitä hyötyä oikeasti jostain parisuhteesta on?

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se kilttimies ja lähde munajahtiin

Vierailija
2/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se kilttimies ja lähde munajahtiin

En nyt millään jaksaisi tämän tason kommentteja. Toivon fiksua keskustelua.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupa erota

Vierailija
4/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupa erota

En minä hae täältä lupaa erota. Haluaisin jakaa ja kuulla ajatuksia aloituksen aiheesta.

Ap

Vierailija
5/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt aika todettu juttu, että parisuhteessa naisen kotitöiden määrä lisääntyy.

Vierailija
6/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lupa erota

En minä hae täältä lupaa erota. Haluaisin jakaa ja kuulla ajatuksia aloituksen aiheesta.

Ap

Yleisesti ottaen heteronormatiivista suhdetta tuupataan leffoissa ja somessa. Sitku pari yhtyy aletaan tarjoamaan feediin suloisia pariskunta videoita joissa näkyy ihmiskääre. Videoihin ujutetaan kalliita brändejä mitä varsinkin tuleva äiti voisi haluta ostaa. Summa summarum. Olet sosiaalisen paineen SEKÄ markkinavoimien viimeisin uhri.

Vierailija
7/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sama koskee myös toisin päin. Monesti olisi helpompaa olla yksin, ilman jankuttavaa riippakivenä olevaa naista.

Mikä estää eroamasta? Torista ja Facebookin kämppäkaveri ryhmistä löytyy kulujen jakajia. Vuokrasopimukseen voi kirjata siivouksen sisältyvän vuokraan. Tarkista luottotiedot.

Vierailija
8/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sama koskee myös toisin päin. Monesti olisi helpompaa olla yksin, ilman jankuttavaa riippakivenä olevaa naista.

Mikä sinun mielestä sitten tekee naisesta riippakiven?

Koska itse koen, että mies tuntuu usein riippakiveltä siksi, että asuessa miehen kanssa joudun tekemään paljon enemmän kotitöitä kuin asuessani yksin, joudun laittamaan enemmän ja useammin ruokaa, siivoamaan myös toisen sotkuja eli enemmän siivoamista ja lisäksi elämä tulee minulle kallimmaksi. Minulla ihan oikeasti sinkkuaikoina jäi palkasta selvästi enemmän rahaa säästöön. Ap

Vierailija
9/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta. Oikeastaan parisuhde tuntuu palvelevan vain niitä ihmisiä, jotka eivät osaa olla lainkaan yksin. Jos on ystäviä ja muuta tukea elämässä, mihin parisuhdetta edes tarvitsee. Elämä tuntuu liian lyhyeltä kompromissien tekemiseen. 

Vierailija
10/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän huonosta tai epätyydyttävästä suhteesta olekaan "mitään hyötyä" eikä sellaisessa kannata olla. Mutta on niitä hyviäkin ihmissuhteita vielä olemassa.

Vierailija
11/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaali tunne naisille, kun lapset on tehty. Lähes jokainen nainen tuntee samoin. Poikkeuksena ne joiden mies välittää parisuhteesta niin paljon, että jaksaa säännöllisesti huomioida vaimoaan.

Vierailija
12/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö nainen on riippakivi? Noo kyllä niitä ihmislapasia on nykyisin naisissakin yhä enenevässä määrin, että sohvalla makoilu naposteltavien ja sidukan kanssa kiinnostaa ig:n yms ohessa. Sitten romcom:a ja valitusta uupumus, haluttomuus jne.

Ja ehkä pahin on, kun pitäisi olla 24/7 emotionaalisina kainalosauvoina jatkuva marmatus töistä, sukulaisista, kavereista...ja aika monesa parisuhteessa se mies vaikuttaa nykyään tekevän ne hommat, ainakin jos niistä tulee yleensä mitään. 

Vierailija
13/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan normaali tunne naisille, kun lapset on tehty. Lähes jokainen nainen tuntee samoin. Poikkeuksena ne joiden mies välittää parisuhteesta niin paljon, että jaksaa säännöllisesti huomioida vaimoaan.

Meillä on tosiaan yksi lapsi, kuusivuotias. Se mutkistaa eroajatusta. Mutta ajatus yksinhuoltajanakin olemiselta alkaa tuntumaan helpommalta kuin mies hankaloittamassa arkea. Ap

Vierailija
14/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman todennut. Olen myös yli 40. Mulla on kaksi lasta ja jaksan niidenkin kanssa paremmin kun ei tarvitse olla antamassa jotain itsestään parisuhteeseen ja olla hoitamassa vielä parisuhdetta. Ihan riittävästi hoidettavaa ilman parisuhdettakin. Joillekin ihmisille se parisuhde on tärkeä ja se on ok. Mulle ei ole ja sekin on ok. Ärsyttävää kyllä, että oletusarvoisesti odotetaan, että sinkku etsii aina parisuhdetta. Ei etsi.

Vierailija
15/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KKaruselli kirjoitti:

Miksikö nainen on riippakivi? Noo kyllä niitä ihmislapasia on nykyisin naisissakin yhä enenevässä määrin, että sohvalla makoilu naposteltavien ja sidukan kanssa kiinnostaa ig:n yms ohessa. Sitten romcom:a ja valitusta uupumus, haluttomuus jne.

Ja ehkä pahin on, kun pitäisi olla 24/7 emotionaalisina kainalosauvoina jatkuva marmatus töistä, sukulaisista, kavereista...ja aika monesa parisuhteessa se mies vaikuttaa nykyään tekevän ne hommat, ainakin jos niistä tulee yleensä mitään. 

Nimimerkkisi vaikeuttaa sinun kommentin todesta ottamista. En oikein tiedä mitä vastaisin sinulle, kun tuntuu, että sinulla on tuossa taustalla tiettyä asenteellisuutta eikä ehkä valtavan paljon todellista kokemuspohjaa aiheesta.

Millainen on sinun oma parisuhdehistoria?

Ap

Vierailija
16/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nyt tiedä mitä keskusteltavaa tässä on. Sinkkuna on helpompaa ja keveämpää elää. Jos pitää vaativammasta elämästä niin sellaiselle sopii parisuhde.

Vierailija
17/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan parisuhde vain parisuhteen vuoksi kiinnosta. Pysyn sinkkuna, jos en tapaa niin ihanaa miestä, että mieluummin elän kanssaan kuin ilman.

Vierailija
18/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin eläminen on helpompaa kuin väärässä parisuhteessa kipuilu. Lapset eivät ole eron este; heillekään ei tee hyvää kasvaa perheessä, jossa joku on onneton. Mutta älä nyt vain sano, että miehesi mielestä kaikki on kunnossa.

Vierailija
19/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#voimaantuminen#seksimatkat#gambia#nuoretmiehet#onlyfans

#uniikkilumihiutale#polkupyöräkeksittyuudelleen

Vierailija
20/144 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteesta on hyötyä vai miehelle jossei sit mies ole rikas ja nainen saa rahallista hyötyä. Muuten mies on vain yksi vaativa lapsi lisää. Kaikki kulut ja stressitasot kasvaa