Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykit olleet sunnuntaista asti pyykkikoneessa. Luovutanko jo vai annan olla edelleen?

Vierailija
20.01.2023 |

Riidellään tarpeettoman usein puolison kanssa siitä, että minä (mukamas) nalkutan jatkuvasti pyykkien ripustamisesta. Ongelma on se, että mies kyllä pesee pyykkiä, muttei koskaan muista ripustaa niitä narulle. Ei siis huolehdi pyykinpesusta kuin osittain, koska unohtaa ne pyykit aina koneeseen. Olen usein pari päivää tai viikonkin työmatkalla ja palatessa pyykkikoneessa on lähes aina monta päivää sitten pestyt pyykit.

Viimeisimmän riidan päätteeksi sanoin, etten tästlähin enää muistuta ripustamisesta. Jos mies pesee pyykkiä, sen täytyy itse muistuttamatta muistaa myös ripustaa ne. Tai pyytää mua ripustamaan, jos ei itse ehdi.

Mies pesi urheiluvaatteitaan sunnuntaina. Ne ovat edelleen koneessa. Ja siis pyykinpesukoneemme on talon ainoassa kylpyhuoneessa ja mies käy suihkussa päivittäin.

Pyykkivuori kasvaa, kun en niitä pese, koska en suostu avaamaan konetta ja ripustamaan niitä miehen urheiluvaatteita.

Luovutanko vai annako olla edelleen?

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osoita kovinkaan suurta älykkyyttä, jos pesee sunnuntaina pyykkiä. Joten anna vaan niiden olla koneessa pari viikkoa, niin tuoksukin saa rauhassa vahvistua. Toivottavasti miehesi tekee jatkuvasta nalkutuksestasi oikea johtopäätökset.

Öööh miten sunnuntai liittyy asiaan mitenkään? Sama se on minä päivänä sitä pesee. Vai oletko vielä 70-luvulla jumissa ja mielestäsi "pyhinä" ei saa tehdä kotitöitä?

Vierailija
62/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavat tuoksut niissä ap:n omissa vaatteissa kun seuraavan kerran niitä pesee 🤣

Voihan sitä liikutella vaikka kuinka. Meilläkin vaimoa kiukututti pyykinpesu. Ostin kuivausrummun, ei ollut vaikutusta, vieläkin päivät ovat olleet yhtä pyykkiä pyykkiä pyykkiä. Mulla itellä kestää muutaman minuutin täyttää se kone ja minuutin heittää ne rumpuun, kymmenen minuuttia viikata ne. Minulle se ei ole mitään. Mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä harvoin pestään pelkkiä treenivaatteita tai "omia" vaatteita, sehän ei ole energiatehoskastakaan.

Jos mies pesee treenivaatteet, niin huikkaan kyllä sille, että laita mukaan kaikki muutkin likaiset, jotka sopivat siihen pesulämpötilaan. Se ripustaa kuivumaan ken ehtii.

Mutta, kun ap:n parisuhteessa vahditaan tarkkaan, ettei vain toinen pääse vähemmällä. Siksi kumpikin pesee omat pyykkinsä.

Vierailija
64/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta kone ei mene pilalle siitä homehtuneesta pyykistä. Jos kone haisee niin laittaa jauhemaista pyykkiainetta, tai koneen puhdistusainetta ja pesee puhdistusohjelman läpi.

Jos ei ole puhdistusohjelmaa niin valkopyykki 90 astetta läpi.

Voi myös tehdä niin että laittaa 30 asteisen ohjelman, annan mennä sen alun pumppauksen ohi ja kaadat sitten pesuainelokeroon puolipulloa kloriittia ja tuon jälkeen käytä vielä lyhyt ohjelma. Tiivisteet kannattaa pyhkiä myös kloriitilla ja heti perään putsata kloriitti veke.

Heti loppuu haiseminen.

Vierailija
65/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä naisena pesen meillä pyykit. Ei ole koskaan siitä asiasta riitaa ollut. Mies tekee paljon kaikenlaista kotona  - myös ruokaa.

Minustakin kaikki sujuu paremmin kun jokainen hoitelee niitä asioita mitkä parhaiten luonnistuu. Tiukasta jaottelusta tulee vaan turhaa riitaa. Meillä mies vaihtaa auton renkaat, kolaa lumet  ja hoitelee viemäritukokset jne. Minä vastaan ihan mielelläni vaatehuollosta sun muusta vastaavasta. Riitely on työlästä.

Nyt et ymmärtänyt asian pointtia. Menet sivuraiteille ja vastaat asian vierestä. Nyt oli kyse ihan muusta. Eli se joka työn aloittaa tekee sen loppuun. Eli jos keität puuroa, niin et jätä sitä hellalle palamaan pohjaan, että miehesi pitäisi sitten tulla hätiin ja pelastaa puuro ja hella sekä siivota pohjaan palanut kattila.

No ei toikaan kuulosta järkevältä että viikko seisotetaan märkiä pyykkejä koneessa. Ei kovin rakentava tyyli hoitaa tuollaisia juttuja.

Vierailija
66/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän tilanteeseen pätee: laita mies asialle, ja mene itse perästä :D

Vierailija
67/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta kone ei mene pilalle siitä homehtuneesta pyykistä. Jos kone haisee niin laittaa jauhemaista pyykkiainetta, tai koneen puhdistusainetta ja pesee puhdistusohjelman läpi.

Voi myös tehdä niin että laittaa 30 asteisen ohjelman, annan mennä sen alun pumppauksen ohi ja kaadat sitten pesuainelokeroon puolipulloa kloriittia ja tuon jälkeen käytä vielä lyhyt ohjelma. Tiivisteet kannattaa pyhkiä myös kloriitilla ja heti perään putsata kloriitti veke.

Heti loppuu haiseminen.

Ei menekään pilalle, mutta naiset nyt hakee draamaa kaikesta.

Vierailija
68/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Käy pesemässä omia jossain muualla.

Vierailija
69/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osoita kovinkaan suurta älykkyyttä, jos pesee sunnuntaina pyykkiä. Joten anna vaan niiden olla koneessa pari viikkoa, niin tuoksukin saa rauhassa vahvistua. Toivottavasti miehesi tekee jatkuvasta nalkutuksestasi oikea johtopäätökset.

Öööh miten sunnuntai liittyy asiaan mitenkään? Sama se on minä päivänä sitä pesee. Vai oletko vielä 70-luvulla jumissa ja mielestäsi "pyhinä" ei saa tehdä kotitöitä?

No ainakin tässä tapauksessa se piru vei nyt puolet pyhätyöstä!

Ja riittääkökään, jos meni  vaatteiden lisäksi pyykkikone ja parisuhde.

Vierailija
70/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin pois koneesta, jos tarvitset sitä omien vaatteidesi pesuun. Jättäisin puolison märät vaatteet sitten pyykkikoriin/lattialle kasaan ja mainitsisin aiheesta. Omapahan on ongelmansa.

Sivuhuomiona, että kuulostaa kyllä vähän mahdolliselta ADHD:lta tms. Hän ei ehkä siis kertakaikkiaan muista niitä pyykkejä tai saa ohjattua toimintaansa niiden ripustamiseen. Ei liene laiskuutta tai välinpitämättömyyttä.

Eli ole kyse ADHD:sta, vaan siitä, että on todennäköisesti jo oppinut siihen, että olen aina muistuttamassa (=nalkuttamassa) pyykkien ripustamisesta. Nyt sitä muistutusta ei ole tullut, niin yksinkertaisesti on unohtanut. On voinut jättää asian tietoisesti mielestä, koska yleensä olen ollut muistuttamassa.

ap

No ei kyllä ihan normaalilta kuulosta, että pyykit on koneessa useita päiviä, koska kukaan ei muistuta. Unohteleeko tai hukkaileeko hän muuten asioita?

Vierailija
71/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti loppuu haiseminen.

Mutta kysymys  taitaa olla, että kuka tekee koneelle nyt tuon syväpuhdistuksen?

Vierailija
72/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset hoitaa pyykit. Aamulla ohjelmoidaan koneet valmiiksi. Koulusta tultuaan lapset painavat pesukoneen nappia. Kun kone piippaa, siirtävät he vaatteet kuivaajaan ja kun sekin piippaa, nostavat vaatteet tasolle viikattuina. Ei vie montaa minuuttia, enemmän aikaa menee sillä, joka tekee välipalan ja hoitaa tiskikoneen.

Vierailija
73/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä ihmiset riitelee. Vaatteet on jo pilalla ja koneen tiivisteet myös. Haju on sitten järkyttävä kun joku suostuu sen luukun avaamaan.

Samaa ajattelin. Ilmeisesti ap:lla ei ole lapsia ja neuvoni on, että älkää hankkikokaan. 

En ymmärrä tuollaista lukkiutumista poteroihin parisuhteessa.

Voisi laittaa veikkauksen pystyyn, kuinka kauan olette vielä yhdessä. 

Parisuhde voi hyvin. Aika monella parilla on kuitenkin joku pieni juttu hiertää vuodesta toiseen. Se voi olla kaikkea tavasta mässyttää ruokaa oman äidin mielistelyyn ja kaikkea siltä väliltä. Meillä se on tämä pyykkien ripustaminen.

Mies ei kestä mun "nalkutusta", joten en sitten nalkuta. Huomaa jossain vaiheessa, että olen nalkuttanut ehkä syystä.

ap

Vierailija
74/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä harvoin pestään pelkkiä treenivaatteita tai "omia" vaatteita, sehän ei ole energiatehoskastakaan.

Jos mies pesee treenivaatteet, niin huikkaan kyllä sille, että laita mukaan kaikki muutkin likaiset, jotka sopivat siihen pesulämpötilaan. Se ripustaa kuivumaan ken ehtii.

Mutta, kun ap:n parisuhteessa vahditaan tarkkaan, ettei vain toinen pääse vähemmällä. Siksi kumpikin pesee omat pyykkinsä.

Mistähän vetäisit tällaisen tulkinnan? :O

Kyse ei todellakaan ole töiden tasaisesta tekemisestä, vaan mun nalkuttamisesta. Minä kun kuulemma aina nalkutan pyykkien ripustamisesta, vaikkei pitäisi, niin nyt en sitten nalkuta. 

ap

Vierailija
75/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti loppuu haiseminen.

Mutta kysymys  taitaa olla, että kuka tekee koneelle nyt tuon syväpuhdistuksen?

Totta, mies tietysti ja lisää nalkutusta,

Parempi naisen vaan muuttaa pyykkeineen muualle

Vierailija
76/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nostaisin sen miehen pyykkikasan siihen kylppärin lattialle tai johonkin pyykkikoriin tms., jos haluaisin itse pestä pyykkiä (ja ettei kone alkaisi haista ja menisi pilalle). Ehkäpä tuo sitten tajuaisi ne ripustaa.

Vierailija
77/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset hoitaa pyykit. Aamulla ohjelmoidaan koneet valmiiksi. Koulusta tultuaan lapset painavat pesukoneen nappia. Kun kone piippaa, siirtävät he vaatteet kuivaajaan ja kun sekin piippaa, nostavat vaatteet tasolle viikattuina. Ei vie montaa minuuttia, enemmän aikaa menee sillä, joka tekee välipalan ja hoitaa tiskikoneen.

Siis lapset hoitavat vuoroviikoin nuo hommat. Pyykkivuorolainen vie myös lajitellut roskat, bio, seka- ja muovijäte omiin luukkuihinsa, meillä on putkikeräys täällä Kalasatamassa.

Vierailija
78/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavat tuoksut niissä ap:n omissa vaatteissa kun seuraavan kerran niitä pesee 🤣

Voihan sitä liikutella vaikka kuinka. Meilläkin vaimoa kiukututti pyykinpesu. Ostin kuivausrummun, ei ollut vaikutusta, vieläkin päivät ovat olleet yhtä pyykkiä pyykkiä pyykkiä. Mulla itellä kestää muutaman minuutin täyttää se kone ja minuutin heittää ne rumpuun, kymmenen minuuttia viikata ne. Minulle se ei ole mitään. Mies

Miksi sinä et sitten pese kaikkia pyykkejä? Jos vaimo inhoaa ja sulle ei ole mikään vaiva?

Vierailija
79/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinä varmaan otat sitten pyykkivastuun itsellesi kun selvästi se on sulle helppo homma ja vaimolle vastenmielinen. Vaimolle löytyy varmasti joku muu homma sen sijaan.

Vierailija
80/130 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä ihmiset riitelee. Vaatteet on jo pilalla ja koneen tiivisteet myös. Haju on sitten järkyttävä kun joku suostuu sen luukun avaamaan.

Samaa ajattelin. Ilmeisesti ap:lla ei ole lapsia ja neuvoni on, että älkää hankkikokaan. 

En ymmärrä tuollaista lukkiutumista poteroihin parisuhteessa.

Voisi laittaa veikkauksen pystyyn, kuinka kauan olette vielä yhdessä. 

Parisuhde voi hyvin. Aika monella parilla on kuitenkin joku pieni juttu hiertää vuodesta toiseen. Se voi olla kaikkea tavasta mässyttää ruokaa oman äidin mielistelyyn ja kaikkea siltä väliltä. Meillä se on tämä pyykkien ripustaminen.

Mies ei kestä mun "nalkutusta", joten en sitten nalkuta. Huomaa jossain vaiheessa, että olen nalkuttanut ehkä syystä.

ap

Kuinka parisuhde voi hyvin, jos sinua v*tuttaa koko ajan , kun pyykkikoneessa edelleen märät pyykit jo viidettä päivää. Tuo ei ole enää pikku juttu. Olisit ripustanut muuten ne jo moneen kertaan, sillä aikaa kun roikut av:lla.

Sinä passiivis-aggressiivisesti pidättelet nalkutustasi, kuinka se parisuhde muka voi silloin hyvin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi