Pyykit olleet sunnuntaista asti pyykkikoneessa. Luovutanko jo vai annan olla edelleen?
Riidellään tarpeettoman usein puolison kanssa siitä, että minä (mukamas) nalkutan jatkuvasti pyykkien ripustamisesta. Ongelma on se, että mies kyllä pesee pyykkiä, muttei koskaan muista ripustaa niitä narulle. Ei siis huolehdi pyykinpesusta kuin osittain, koska unohtaa ne pyykit aina koneeseen. Olen usein pari päivää tai viikonkin työmatkalla ja palatessa pyykkikoneessa on lähes aina monta päivää sitten pestyt pyykit.
Viimeisimmän riidan päätteeksi sanoin, etten tästlähin enää muistuta ripustamisesta. Jos mies pesee pyykkiä, sen täytyy itse muistuttamatta muistaa myös ripustaa ne. Tai pyytää mua ripustamaan, jos ei itse ehdi.
Mies pesi urheiluvaatteitaan sunnuntaina. Ne ovat edelleen koneessa. Ja siis pyykinpesukoneemme on talon ainoassa kylpyhuoneessa ja mies käy suihkussa päivittäin.
Pyykkivuori kasvaa, kun en niitä pese, koska en suostu avaamaan konetta ja ripustamaan niitä miehen urheiluvaatteita.
Luovutanko vai annako olla edelleen?
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Eilen mies oli lähdössä salille ja hihkuin jo mielessäni, että tajuaa vaatteiden olevan koneessa, kun ei löydä niitä. Eipä sitten mennytkään, pöh. Piina vaan jatkuu.
ap
Satavarmasti se muisti ne pyykit siellä koneessa. Teillä on pattitilanne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita miehellesi lappu, jossa lukee esim. "Muista tyhjentää pyykkikone". Näin et syyllisty "nalkutukseen", mutta kone ehkä tyhjenee. Pidä viesti ystävällisenä ja riittävän neutraalina, ei vahingoniloa tms.
Toivottavasti kukaan ei oikeasti suostu opastamaan aikuista miestä omissa arkitoimissaan kuin pientä lasta.
Mieluummin harrastatte passiivis-aggressiivista käytöstä ja puhisette itseksenne kiukusta?
Vierailija kirjoitti:
Minä naisena pesen meillä pyykit. Ei ole koskaan siitä asiasta riitaa ollut. Mies tekee paljon kaikenlaista kotona - myös ruokaa.
Miksi tämä saa pelkkiä alapeukkuja? Alapeukuttajat, selittäkää?
Saa sitä ongelmia näinkin, nyt sopisi se kirjainyhdistelmä jssap
Nostaisin ne penkille tai koriin ja pesisin muina naisina pyykkiä mutta vain omiani. Sama juttu taas seuraavaksi.
Jos ei tuosta tajuu niin oma vika. Silloin saat omat pyykit pestyä ja sinä et kärsi. Nyt näyttää että vain sinä kärsit ja aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita miehellesi lappu, jossa lukee esim. "Muista tyhjentää pyykkikone". Näin et syyllisty "nalkutukseen", mutta kone ehkä tyhjenee. Pidä viesti ystävällisenä ja riittävän neutraalina, ei vahingoniloa tms.
Toivottavasti kukaan ei oikeasti suostu opastamaan aikuista miestä omissa arkitoimissaan kuin pientä lasta.
Mieluummin harrastatte passiivis-aggressiivista käytöstä ja puhisette itseksenne kiukusta?
Ei kai siinä kiukusta tarvitse puhista vaikkei miestä passaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä naisena pesen meillä pyykit. Ei ole koskaan siitä asiasta riitaa ollut. Mies tekee paljon kaikenlaista kotona - myös ruokaa.
Koska ketään ei kiinnosta eikä tämä vastaa ketjun aiheeseen.
Ota ne miehen vaatteet pois koneesta, mutta älä ripusta ja pese omat vaatteet.
Voin kuvitella mikä haju koneesta leimahtaa kun se avataan
Älä tee hänen puolestaan.
Antaa miehen tehdä nyt homma kerrankin loppuun asti. Aikaa saattaa alkuun mennä, mutta eiköhän opi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan siksi että pyykinpesu ei ole yksin naiselle kuuluva työ.
Vierailija kirjoitti:
Pidä pintasi.
Joo, älä missään tapauksessa avaa :D. Kiva, kun pyykkikone rupeaa homehtumaan, saat uuden koneenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi laittaa kuivumaan narulle tai telineeseen.
Minä jättäisin siihen pyykikoneen päälle ja pesisin sitten omat vaatteet.
Kaikesta sitä ihmiset riitelee. Vaatteet on jo pilalla ja koneen tiivisteet myös. Haju on sitten järkyttävä kun joku suostuu sen luukun avaamaan.
Pese ne parissa erässä ja 60 asteessa mitkä mahdollisia+tilkka etikkaa ,jos on. Ja eiku siististi kuivumaan Katsot sitten miltä ne vaikuttaa.
Avaa kone ja laita miehen vaatteet vaikka muovipussiin haisemaan.
Meillä kun mies pesee omia pyykkejään ne jäisi myös koneeseen ellen mitään sanoisi.
Jos lähtisin työmatkalle, laittaisin illalla viestin: muista ripustaa pyykit.
En viitsisi vierestä seurata.
Eikä meillä mitään riitaa tuosta ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi laittaa kuivumaan narulle tai telineeseen.
Ei tässä enää kannata laittaa kuivumaan, vaan ne pitäisi pestä uudelleen, ehkä jopa kaksi kertaa peräkkäin ja tavallista korkeammalla lämpötilalla. Vaatteiden pesun jälkeen koneen pesu sitruunahapolla tai pesuun kehitetyllä aineella, jota saa marketista. Pari huuhtelua ja ehkä sitten kone on valmiina normaaliin käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan siksi että pyykinpesu ei ole yksin naiselle kuuluva työ.
Kukin pariskunta / perhe saa itse määritellä työnjaon, jos järjestely on molempien mielestä hyvä. Muistakaa ottaa myös lapset mukaan töihin.
Ottaisin pois koneesta, jos tarvitset sitä omien vaatteidesi pesuun. Jättäisin puolison märät vaatteet sitten pyykkikoriin/lattialle kasaan ja mainitsisin aiheesta. Omapahan on ongelmansa.
Sivuhuomiona, että kuulostaa kyllä vähän mahdolliselta ADHD:lta tms. Hän ei ehkä siis kertakaikkiaan muista niitä pyykkejä tai saa ohjattua toimintaansa niiden ripustamiseen. Ei liene laiskuutta tai välinpitämättömyyttä.
Eräs käytti tätä samaa sanomaan siivoukseen , jos kerran siivoo jne. mutta kyllä huomasi ettei ollut siivottu .