Opinnoissa pakollinen Tilastotieteen johdantokurssi - en kestä, halua, osaa... tähänkö kaatuu tämä opiskelu :' (
Tsemppausta kaivataan, matikassa en mikään ihan kuupo ole, mutta toi on tylsääkin tylsempää ja kestää melkein koko kevätlukukauden (kerran olen jo aloittanut, mutta jäi sairastumisen takia pahasti kesken... ehkä sekin ottaa pannuun, että joutuu aloittamaan kaikki alusta, mitään kun en muista...).
Kommentit (9)
Tilastotieteestä tulee yo-opinnoissa ainakin eteen vaikeampiakin kursseja. Ja tylsempiä! Pakko ottaa siltä kannalta että kiva oppia näitäkin asioita.
Jo monet opiskelijasukupolvet ennen sinua ovat pähkäilleet kyseisen kurssin kanssa - ja läpäisseet sen. Kysy jos on mahdollista tehdä vaikka opintopäiväkirja, silloin usein aihe saattaa avautua helpommin kun sitä käsittelee uudesta näkökulmasta (vrt. ulkoluku luentomuistiinpanoista). Tsemppiä!
työnohessa opiskelee, on tosi vaikea löytää aikaa ja motivaatiota tilastotieteeseen, kun se ei juuri liity opintoihin mitenkään (kvalitatiivista tutkimusta pääasiassa, ja kvantitatiivistä ymmärtääkseni en mielestäni kyllä tarvitsisi noin massiivista kurssia...)
Kyllä vaikutti nettisivuilla ainakin niin hyvin suunnitellulta kokonaisuudelta, ettei tuohon mitään opintopäiväkirjoja tai muita ratkaisuja mennä ehdottelemaan!
Jos on niin se on hauska veikko :) Opetti valtsikan kurssia kun itse kävin v. 2003. Se toinen joka meidän laitoksen kursseja opetti olikin kuulemma karmea, ei antanut tenttiin kaavojakaan. En muista nimeä... Kurssin asiat oli kyllä muistaakseni oikeasti tosi helppoja, todennäköisyyslaskentaa ja jakaumia suurelta osin. Tarvithan perustiedot niistä tulkitaksesi tutkimuksia lähialoiltakin, ehkä siitä löytyy tsemppi. t: 4
Silti suoritin tilastotieteen ilman tuskia hyvin tiedon, vaikka olin silloin todella masentunut.
aloitin useamman kerran.. ja VIHDOIN olen sen läpäissyt. et ole siis yksin tunteidesi kanssa mutta tunne on mahtava kun se on takana. aihetta juhlaan vähintäänkin!
Ja siks tuntuu, että opinnot tyssää nyt tähän.. Vai kuinka tarkkaan ne katsoo onko se tilastomatsku suoritettu vai ei... Haluaisin lykätä omaani kesän avoimeen yliopistoon jolloin keskittyisin ainoastaan matikkaan. Kevään haluaisin lukea oman aineen opintoja.
Tiedän, että kurssin pääsee läpi vaikka ei mikään nero olisi, mutta sen työläys laskuharjoituksineen ja luentoineen (joista ei oikeasti tajua erkkikään...), laskuja tekemällä sitä oppii, mutta a-h-d-i-s-t-a-a!