Neljäs lapsi?
Kauhea vauvakuume, mieli tekisi saada vielä se viimeinen lapsi, neljäs.
Mies ei ole varma, mutta ei tyrmää ajatusta heti. Ei oikein sano, mitä hän miettii.
Onko muilla ollut tällaista tilannetta ja kuinka kävi?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Meillä 11v ja 13v eli teini-iän kynnyksellä. Molempia kuskataan harrastuksiin lähes päivittäin. Syövät kuin hevoset kun treenaavat. Luetaan Wilmoja ja hommataan suksee, monoo,luistinta, polkupyörää. Koko ajan kaikki kamat pieniä ja vaatteet/kengät ei mahu päälle kun kasvavat joka kuukausi edellisistä. Näitä kun olisi tässä tuplat niin huh,huh! Ei kestäisi pää eikä kukkaro.
No tuohan on ihan oma valinta, että viedään harrastuksiin ym. Tiedän monia tuon ikäisiä , jotka kulkee jo itse
Kertokaa vielä 4-lapsiset perheet, onko oikeasti muka ollut este yöpyä hotellissa tms?
meillä 3 lasta ja totta että monet varsinkin edullisemmat hotellihuoneet ja laiva hytit on suunniteltu 4 ihmiselle. meidän nuorin on 2v ja hän pääsee vielä ilman viereen. nytkin ollaan menossa todella edullisella paketilla kylpylään talvilomalla. erikseen kysyttäessä nuorimmainen pääsi samalla hintaan muuten oli 2 aikuista ja 2 lasta. Joskus on perhepaketissa 2+3 mutta ei koskaan 4 lasta.
Vierailija kirjoitti:
meillä 3 lasta ja totta että monet varsinkin edullisemmat hotellihuoneet ja laiva hytit on suunniteltu 4 ihmiselle. meidän nuorin on 2v ja hän pääsee vielä ilman viereen. nytkin ollaan menossa todella edullisella paketilla kylpylään talvilomalla. erikseen kysyttäessä nuorimmainen pääsi samalla hintaan muuten oli 2 aikuista ja 2 lasta. Joskus on perhepaketissa 2+3 mutta ei koskaan 4 lasta.
Näin mäkin olen nähnyt. Joskus saattaa olla perhepaketti 3 lapselle ja 2 aikuiselle, mutta yleensä se malli on 2+2 ..
Isolla porukalla voi ehkä saada huoneen niin, että Lahdessa huoneessa on se väliovi, tietää varmaankin tuplahintaa. Myös vuokrahuoneistoista saattaa löytyä, mut ei varmasti helppo ratkaisu
Kolmen jälkeen tuntui hyvältä ja miehen piti mennä vasektomiaa, mutta ei saanut aikaiseksi. Vahinko kävi ja neljäs oli tulossa, mutta meni kesken. Emme ole päättäneet, tuleeko neljättä enää vai kuinka edetään. Mutta myönnän, että on hieman haikea olo ja uskon, että neljän kanssa olisi pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden lapsen äitinä saan väristyksiä tästä ketjusta kahdestakin syystä. Ensinnäkin koska itse hädin tuskin jaksoin yhden lapsen kanssa (toki ymmärrän että ihmiset on erilaisia) mutta eniten ehkä siksi että lapsista puhutaan kuin Arabian kulhoista joita pitää ostaa parillinen sarja. Jokainen lapsi on yksilö.
Samat ajatukset heräs mullekkin.
T. Ainokaisen äiti
Se on sanomattakin selvää, että jotkut ovat aivan poikki jo yhden kanssa. Toiset taas jaksavat sitä suurperhearkea
Lomamatkat on mielestäni toissijainen asia silloin kun mietitään lapsilukua
Meiltä löytyy kuitenkin jo kaikki tarpeellinen tavara. Eihän siinä tule alkuun juurikaan kuluja. Nytkin ollaan hyvin pärjätty
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mutta minusta se on silti iso tekijä. Ratkaiseva ei tietenkään. On ihan eri asia voidaanko yöpyä kaikki samassa huoneessa 200€ vai tarvitaanko 2 niitä 200€huoneita joka on jo 400€.
Mun on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka haluavat läjän lapsia. Yksi lapsi on meillä ollut aina suunnitelmissa eikä enempää tule. Sitten toisten on taas varmasti vaikea ymmärtää meitä, että miksi halutaan vain yksi. Lisää lapsia ei pidä hankkia, jos toinen vanhempi ei ole 100% sen päätöksen takana. Totta kai lapsi tuo iloa, mutta tuo myös lisää työtä ja murhettakin. Ehkä teidän ei kannata hankkia lisää lapsia kun mies epäröi asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka haluavat läjän lapsia. Yksi lapsi on meillä ollut aina suunnitelmissa eikä enempää tule. Sitten toisten on taas varmasti vaikea ymmärtää meitä, että miksi halutaan vain yksi. Lisää lapsia ei pidä hankkia, jos toinen vanhempi ei ole 100% sen päätöksen takana. Totta kai lapsi tuo iloa, mutta tuo myös lisää työtä ja murhettakin. Ehkä teidän ei kannata hankkia lisää lapsia kun mies epäröi asiaa?
Mun taas on vaikea ymmärtää niitä, joilla lapsi jää ainoaksi. Meillä kun on lapsia, ei tarvitse miettiä joka paikkaan omaa kaveria esim. Luisteluun menoon jne. Olen huomannut lähipiirissä, että ne perheet joissa yksi lapsi, koko ajan ollaan kaveria vailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mutta minusta se on silti iso tekijä. Ratkaiseva ei tietenkään. On ihan eri asia voidaanko yöpyä kaikki samassa huoneessa 200€ vai tarvitaanko 2 niitä 200€huoneita joka on jo 400€.
Just katselin kun tuttuni lähdössä 5 lapsen kanssa laivalle eikä meinanneet millään saada hyttiä
Vierailija kirjoitti:
Meiltä löytyy kuitenkin jo kaikki tarpeellinen tavara. Eihän siinä tule alkuun juurikaan kuluja. Nytkin ollaan hyvin pärjätty
Suurin osa kuluista tuleekin alkuvaiheen jälkeen.
Mäkin odotan kauhulla kun kuopus tulee vanhemmaksi eikä mene enää vieressä. täytyy tosiaan risteilyllekin alkaa valita 2 hyttiä sisäovella tai ei saman se maksaa ennen kuin joku kommentoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan riippuu siitä miten rahat haluaa käyttää, ostaako kaiken uutena jne
Vierailija kirjoitti:
Läjän?
Vierailija kirjoitti:
Haaveilin kans aikanaan neljännestä. Muistan elävästi kun ystävä heitti ilmaan kysymyksen että eikö voi elää täyttä elämää jos ei koko ajan ole vauvaa pyöriteltävänä? Ystävä osui ihan oikeaan mun kohdalla, lapsiluku jäi kolmeen.
Tämä siis vain mun tarina, jokainen ratkoo nämä asiat omalta kohdaltaan.
Kyllähän se pienin vie väistämättä huomiota. Koululaisilla alkaa olla jo omat jutut. Onko kiva kun siinä on aina vain pikkulapsiaikaa?
Yövalvomiset, vaippatouhut, sitten pitäs isojen koulunkäyntiä auttaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyyhän vauvalle olla vaunut, turvakaukalo, sängyt , kaikki.... Kyllä vauvaankin saa rahaa kulumaan. Ei kaikki kulut kyllä tule alkuvaiheen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Me aikoinaan haaveilimme neljästä lapsesta. Sitten tuli kolme melko peräkanaa, työkuviot muuttuivat yms., eikä sitä sopivaa hetkeä muka koskaan tullutkaan. Nyt lapset ovat jo aikuisia, ja vähän on jäänyt harmittamaan se neljännen puute.
No miten se neljännen puute näkyy?
Eikä mun mielestä kaikki lapset tarvitse omaa huonetta