Neljäs lapsi?
Kauhea vauvakuume, mieli tekisi saada vielä se viimeinen lapsi, neljäs.
Mies ei ole varma, mutta ei tyrmää ajatusta heti. Ei oikein sano, mitä hän miettii.
Onko muilla ollut tällaista tilannetta ja kuinka kävi?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan! Mulla meni hyvin, lapsilla seuraa toisistaan, kävin itsekin töissä. Nyt jo aikuisia, ihan täyspäisiä. Tarvitsette isomman auton.
Ei me tarvita, meillä on jo 7 paikkainen
Mietitte hyvät puolet ja huonot puolet. Miten lastenhoito nyt esim jakaantuu?
Keskusteltiin ja,ä mies haluaa, että teen listan miten neljäs lapsi vaikuttaisi meihin kaikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä riittäisi aika niille vanhemmille lapsille? Onko aikaa huomioida jokaista ihan omana yksilönään, antaa jokaiselle myös sitä ihan omaa aikaa, ehdittekö tukea jokaista koulunkäynnissä, teini-iän myrskyissä jne. jne...? Miettisin asiaa myös niiden isompien lasten, varsinkin esikoisen kannalta. Onko reilua jos aina tulee taas se uusi pieni, joka vie suuren osan vanhempien huomiosta?
Täh? Itselläni on viisi lasta, eikä ole ollut mitään vaikeuksia noissa mainitsemissasi asioissa.
Eniten käy sääliksi lapsia joiden sukupuoli ei kelpaa. Pakkomielle saada molempia vähintään yksi.
Liuta esim. poikia ja viimeisenä tyttö (tai toisinpäin) joka saa suurimman osan huomiosta.
Tunnen 2 tuollaista perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä riittäisi aika niille vanhemmille lapsille? Onko aikaa huomioida jokaista ihan omana yksilönään, antaa jokaiselle myös sitä ihan omaa aikaa, ehdittekö tukea jokaista koulunkäynnissä, teini-iän myrskyissä jne. jne...? Miettisin asiaa myös niiden isompien lasten, varsinkin esikoisen kannalta. Onko reilua jos aina tulee taas se uusi pieni, joka vie suuren osan vanhempien huomiosta?
Täh? Itselläni on viisi lasta, eikä ole ollut mitään vaikeuksia noissa mainitsemissasi asioissa.
Mä en aina ymmärrä tätä "miten teillä riittää aika" argumentti. Hyvin riittää aika, kun jätetään puhelimet sivummalle ja keskitytään lapsiin. Jos kaikki 3 lasta piirtävät pöydässä yhtä aikaa, otan itsekin paperia ja piirtelen, kyselen lasten kuulumiset samalla.
Vierailija kirjoitti:
Eniten käy sääliksi lapsia joiden sukupuoli ei kelpaa. Pakkomielle saada molempia vähintään yksi.
Liuta esim. poikia ja viimeisenä tyttö (tai toisinpäin) joka saa suurimman osan huomiosta.
Tunnen 2 tuollaista perhettä.
Mäkin tunnen erään, joka sanoo, että he tekee niin kauan, että tulee poika. Saivat kuusi tyttöä ja lopettivat siihen.
Minä olen sisarussarjassa juurikin se ainoa tyttö ja lisänä kaksi isoveljeä. Meillä pojat ovat aina olleet arvostetumpia, ainakin isäni silmissä. Minä sanoin jo teininä, että musta tulee sitten tyttöjen äiti. Kyllähän mä sen tiedän, että se ei välttämättä olisi ollut mahdollista ja poika olisi varmasti ollut yhtä rakas. Mutta, olen kolmen tytön äiti ja joskus mietin, että oman perhetaustan vuoksi tämä on mulle ns helpompaa. Nyt isäni kohtelee lapsiani samanarvoisesti, ilman sukupuoli lokerointia.
Se vain kummastuttaa, että muiden mielestä en voi olla onnellinen näin. Aina joku sanoo, kuinka kyllä se poika pitäs vielä saada. En vain ymmärrä mitä erilaista se poika meille toisi.
Katsoin säälien koulun joulujuhlassa kun nelilapsinenperhe koitti nauttia juhlasta. Toinen vanhempi paimensu kahta riehuvaa lasta ja toinen hyssytteli itkuista vauvaa
Haaveilin kans aikanaan neljännestä. Muistan elävästi kun ystävä heitti ilmaan kysymyksen että eikö voi elää täyttä elämää jos ei koko ajan ole vauvaa pyöriteltävänä? Ystävä osui ihan oikeaan mun kohdalla, lapsiluku jäi kolmeen.
Tämä siis vain mun tarina, jokainen ratkoo nämä asiat omalta kohdaltaan.
Hanki lapsi kunhan tiedät että se MAKSAA. Mullakin monta lasta ja 10ke bruttopalkka menee hujauksessa eikä riitä seuraavaan tilipäivään saakka.. useampi lapsi vaatii 2 hyvätuloista vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Haaveilin kans aikanaan neljännestä. Muistan elävästi kun ystävä heitti ilmaan kysymyksen että eikö voi elää täyttä elämää jos ei koko ajan ole vauvaa pyöriteltävänä? Ystävä osui ihan oikeaan mun kohdalla, lapsiluku jäi kolmeen.
Tämä siis vain mun tarina, jokainen ratkoo nämä asiat omalta kohdaltaan.
Onhan tämäkin totta. Tässä tullut pohdittua näitä asioita. Välillä neljäs tuntuu hyvältä idealta ja välillä en ole täysin varma. Tänään tätä ei onneksi tarvitse päättää. -ap
Vierailija kirjoitti:
Hanki lapsi kunhan tiedät että se MAKSAA. Mullakin monta lasta ja 10ke bruttopalkka menee hujauksessa eikä riitä seuraavaan tilipäivään saakka.. useampi lapsi vaatii 2 hyvätuloista vanhempaa.
Kaikille tämä ei ole se kriteeri
Näin kolmen lapsen vanhempana sanon, että kolmekin kanssa on välillä järjestäminen monessakin asiassa. Lisäksi lasten sairastelut saattaa välillä kestää ja tuntuu, ettei töissä edes juurikaan tule käytyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Tuntuu, että neljäs tekisi perheestä kokonaisen, eikä tarvitsisi miettiä, että vieläkö yksi. Neljännen jälkeen luulen, että ei tarvitsisi tätä miettiä
Neljä on hyvä luku. Helppo jakaa lapset tasan eron tullen.
Vierailija kirjoitti:
Neljä on hyvä luku. Helppo jakaa lapset tasan eron tullen.
En suostuisi eron tullen kyseiseen ratkaisuun
Jos haluaa lasten harrastavat niin sitten ne pienet usein kulkee mukana isossa perheessä. Illat menee kuskailuihin .
Onko kovasti eroa onko niitä lapsia 3 vai 4
Siitä vaan! Mulla meni hyvin, lapsilla seuraa toisistaan, kävin itsekin töissä. Nyt jo aikuisia, ihan täyspäisiä. Tarvitsette isomman auton.