Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 40+ naisen on todella vaikea löytää omanikäistä koulutettua, urheilullista, hyvässä työssä olevaa miestä parisuhteeseen?

Vierailija
18.01.2023 |

Mutta jo 55+ ikäisistä löytyy vireitä ja nuorekkaita paljon helpommin

Kommentit (1037)

Vierailija
221/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 50 miehet siis etsii nelikymppisiä, ja nelikymppiset miehet kolmekymppisiä. Näin se on pääteltävä aloituksesta.

Käytännössä nelikymppiset touhuavat 20-25-vuotiaiden kanssa ja 50v miehet maksimissaan 30-vuotiaden kanssa.

Vierailija
222/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa urheilullinen? Kyllä minä löysin samaa ikäluokkaa olevan. Pitää kunnostaan huolta, vaikka ei olekaan mikään hoikka juoksija. Toki monet nelikymppiset on vielä eroamattomia ja viisikymppiset eronneita. Mulla oli hyvä tuuri. Oma on kivan näköinen, ihana ja hyvässä työssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koulutettu, urheilullinen, hyvässä työssä oleva 40+ mies saa helposti paljon paremman ja kauniimman 30+ naisen parisuhteeseen.  Miksi minun pitäisi tyytyä rupsahtaneeseen nelikymppiseen naiseen?

Rumastipa täällä puhutaan naisista! Uskon kyllä.myös niin, että +40-vuotiaan naisen on helpompi löytää parisuhteeseen itseään vanhempi mies. Biologiset tosiasiat ohjaavat kuitenkin parinvalintaa, vaikka muitakin ohjaavia tekijöitä on. Tosin, mitä hedelmälliseen ikään tulee, naisten väliset erot ovat valtavia. Kannattaa muistaa, ettå myös miehillä on nykyään paljon hedelmällisyysongelmia.

Eikö muuten kukaan mies halua enää vanheta kumppaninsa kanssa tasa-arvoisessa parisuhteessa? Ei siis vaikkapa niin, että nuorempi vaimo toimii omaishoitajana.

Minä olen puoliksi tarkoituksella valinnut reilusti nuoremman vaimon. Olen siis turvannut sen, etten vanhuksena jää yksin vaikka läheisiä ja lapsia on, kuten Suomessa yleensä tahtoo käydä. Vaimoni ei ymmärrä vieläkään sitä, että täällä vanhukset kärrätään laitoksiin, eikä heitä käy lapset ja puolisot välttämättä edes katsomassa. Oma äitini toimi veljensä omaishoitajana tämän kuolemaan saakka ja pidän sitä erittäin arvokkaana työnä. Taatusti sai parempaa huolenpitoa laitoshoitoon verrattuna.

Pidätkö itse itseäsi itsekkäänä?

En. Miksi pitäisin?

Vierailija
224/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa urheilullinen? Kyllä minä löysin samaa ikäluokkaa olevan. Pitää kunnostaan huolta, vaikka ei olekaan mikään hoikka juoksija. Toki monet nelikymppiset on vielä eroamattomia ja viisikymppiset eronneita. Mulla oli hyvä tuuri. Oma on kivan näköinen, ihana ja hyvässä työssä.

Hirvittää ajatella mitä tapahtuu jos kumppani sairastuu tai työ lähtee muuten alta.

Vierailija
225/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koulutettu, urheilullinen, hyvässä työssä oleva 40+ mies saa helposti paljon paremman ja kauniimman 30+ naisen parisuhteeseen.  Miksi minun pitäisi tyytyä rupsahtaneeseen nelikymppiseen naiseen?

Rumastipa täällä puhutaan naisista! Uskon kyllä.myös niin, että +40-vuotiaan naisen on helpompi löytää parisuhteeseen itseään vanhempi mies. Biologiset tosiasiat ohjaavat kuitenkin parinvalintaa, vaikka muitakin ohjaavia tekijöitä on. Tosin, mitä hedelmälliseen ikään tulee, naisten väliset erot ovat valtavia. Kannattaa muistaa, ettå myös miehillä on nykyään paljon hedelmällisyysongelmia.

Eikö muuten kukaan mies halua enää vanheta kumppaninsa kanssa tasa-arvoisessa parisuhteessa? Ei siis vaikkapa niin, että nuorempi vaimo toimii omaishoitajana.

Minä olen puoliksi tarkoituksella valinnut reilusti nuoremman vaimon. Olen siis turvannut sen, etten vanhuksena jää yksin vaikka läheisiä ja lapsia on, kuten Suomessa yleensä tahtoo käydä. Vaimoni ei ymmärrä vieläkään sitä, että täällä vanhukset kärrätään laitoksiin, eikä heitä käy lapset ja puolisot välttämättä edes katsomassa. Oma äitini toimi veljensä omaishoitajana tämän kuolemaan saakka ja pidän sitä erittäin arvokkaana työnä. Taatusti sai parempaa huolenpitoa laitoshoitoon verrattuna.

En. Miksi pitäisin?

Kysyin vaan. Olet turvannut vanhuutesi mutta vaimosta viis.

Vierailija
226/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Miksi pitäisin?

Kysyin vaan. Olet turvannut vanhuutesi mutta vaimosta viis.

Vaimon turvana olen minä niin kauan kuin elän tai mistä sitä tietää, vaikka vaimo kuolisi ennen minua. Meidän suvussa on kuitenkin miehillä tapana elää yli 90-vuotiaiksi eikä yksikään ole maannut viimeisiä vuosiaan laitoksissa. Taloudellisesti hän tulee pärjäämään hyvin ja lapset luonnollisesti pitävät hänestä huolta kun vanhuus alkaa painaa päälle.

Vierailija
227/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 40+ miehiä todellakaan kiinnosta omanikäiset naiset. Jotkut niihin tyytyvät, kun eivät saa nuorempaa eivätkä halua olla yksin.

En koe, että minulla 46v miehellä olisi paljoa yhteistä jonkun 10-15 nuoremman naisen kanssa. Hän luultavimmin haluaa lapsia ja ne on minulla lähestymässä jo täysi.ikäisyyttä, joten mitään kiinnostusta ei ole palata lapsiasiassa alkuun. Deittisivuilla ja sovelluksissa pidän hakuikkunana oma ikä +-4 vuotta.

Perusongelma on ihmisten kohtaamisessa. Arjessa olen lähinnä töissä ja harrastuksissa. Ei tuolla tule sellaisia kohtaamisia, mistä kovin helpolla mitään syntyisi. Olen kokeillut deittisivuja ja -sovelluksia, mutta niissä kuvio on liian parisuhdekeskeinen eli kumpikin arvioi toista koko ajan pohjalta "onko tässä suuri rakkaus vai ei?". Kun vielä uuden kontaktin saaminen on erittäin helppoa, niin ellei heti syty voikin vaihtuu toiseen mahdollisuuteen.

Vierailija
228/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 40+ miehiä todellakaan kiinnosta omanikäiset naiset. Jotkut niihin tyytyvät, kun eivät saa nuorempaa eivätkä halua olla yksin.

En koe, että minulla 46v miehellä olisi paljoa yhteistä jonkun 10-15 nuoremman naisen kanssa. Hän luultavimmin haluaa lapsia ja ne on minulla lähestymässä jo täysi.ikäisyyttä, joten mitään kiinnostusta ei ole palata lapsiasiassa alkuun. Deittisivuilla ja sovelluksissa pidän hakuikkunana oma ikä +-4 vuotta.

Perusongelma on ihmisten kohtaamisessa. Arjessa olen lähinnä töissä ja harrastuksissa. Ei tuolla tule sellaisia kohtaamisia, mistä kovin helpolla mitään syntyisi. Olen kokeillut deittisivuja ja -sovelluksia, mutta niissä kuvio on liian parisuhdekeskeinen eli kumpikin arvioi toista koko ajan pohjalta "onko tässä suuri rakkaus vai ei?". Kun vielä uuden kontaktin saaminen on erittäin helppoa, niin ellei heti syty voikin vaihtuu toiseen mahdollisuuteen.

Minä taas halusin ehdottomasti kokea miltä lapsen kasvattaminen tuntuu vanhemmalla iällä. Uskon, että se on lasten kannaltakin hyvä juttu, koska voin olla paljon enemmän läsnä. Minulla on entuudestaankin lapsia, mutta ei heihin ole syntynyt sellaista kiintymystä, koska entinen vaimo pilasi niin paljon asioita.

Vierailija
229/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtainen kokemukseni on, että tuossa ikäluokassa "hyviä" naisia on todella harvassa.

Jos ulkonäkö ja pää on kunnossa, niin vähintään lapset, ystävät, lemmikit ja/tai ura vie kaiken tarjolla olevan ajan.

Siinä sitten yrität rakentaa suhdetta, kun yhteistä aikaa on muutama tunti viikossa ja silloinkin ollaan ihan liian väsyneitä tai järjestellään (vähintään ajatustasolla) jotain seuraavan viikon ohjelmaa.

Nuoremmassa ikäluokassa on paljon kriteerit täyttäviä naisia, joiden elämä ei ole niin täynnä ja tukossa etteikö sinne mahtuisi mukaan.

Vierailija
230/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vähän hölmö tapa suhtautua itseään nuorempiin ihmisiin yleensäkin. Oman ikäisen kanssa näyttää monilla iskevän jossain vaiheessa se tilanne, että koska ollaan totuttu "yhteisiin asioihin", niin sitten jonotetaan jossain Gigantin tiskillä, kun kumpikaan tottero ei osaa käyttää uutta älypuhelintaan. Omat kakaratkaan eivät pysty auttamaan, kun ovat jo pitkin maailmaa ja heitä ei muutenkaan kiinnosta.

Vierailija
231/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakohtainen kokemukseni on, että tuossa ikäluokassa "hyviä" naisia on todella harvassa.

Jos ulkonäkö ja pää on kunnossa, niin vähintään lapset, ystävät, lemmikit ja/tai ura vie kaiken tarjolla olevan ajan.

Siinä sitten yrität rakentaa suhdetta, kun yhteistä aikaa on muutama tunti viikossa ja silloinkin ollaan ihan liian väsyneitä tai järjestellään (vähintään ajatustasolla) jotain seuraavan viikon ohjelmaa.

Nuoremmassa ikäluokassa on paljon kriteerit täyttäviä naisia, joiden elämä ei ole niin täynnä ja tukossa etteikö sinne mahtuisi mukaan.

Eikö siis neli-viiskymppiset miehet elä täyttä elämää sinkkuina? Odottelevat vain kalenteri tyhjänä, että nainen tulisi täyttämään sen? Outoa.

Vierailija
232/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että omaiset pitävät huolta vanhuksista eivätkä jätä näitä laitoshoidon varaan on kaikki oikein ja hyvää, ja aion itsekin pitää läheisistäni huolta sitten kun he sitä tarvitsevat, mutta sinun kirjoittamanasi tällainen teksti herättää kysymyksiä. Ansaitsevatko tätä hyvää hoitoa vanhuudessaan myös naiset, vai vain miehet? Sinullahan on tapana puhua hirvittävän rumasti naisen ikääntymisestä, joten mihin sinusta saavat mennä naiset sitten kun he ovat vanhoja? Aiemmista puheistasi voisi kuvitella, että he saavat mielestäsi maata laitoksissa, ainakin jos ovat suomalaisia. Ajattelitko itse pitää huolta esimerkiksi äidistäsi, vai onko huolehtiminen vain naisten tehtävä?

Vierailija
233/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin +50-vuotias, niin tuollainen urheilua harrastava 40-vuotias nainen saisi luvan kelvata. Mutta koska en ole edes 40, vaan 37, niin katselen ensisijaisesti 26-35 vuotiaita.

Itse olen hyväpalkkaisessa ja vakaassa asiantuntijavirassa valtiolla.

M37

Vierailija
234/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö siis neli-viiskymppiset miehet elä täyttä elämää sinkkuina? Odottelevat vain kalenteri tyhjänä, että nainen tulisi täyttämään sen? Outoa.

Taisi osua?

Itse ainakin elän täyttä elämää ja nautin. Silti kaikki päiväni ei ole aivan tukossa kuukausiksi eteenpäin.

Ja koska olen valmis panostamaan myös suhteeseen, löytyy aikaa myös mahdolliselle kumppanille.

Vierailija
235/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli 50 miehet siis etsii nelikymppisiä, ja nelikymppiset miehet kolmekymppisiä. Näin se on pääteltävä aloituksesta.

Suunnilleen noin. Kyllä viiskymppisellekin kelpaa kolmekymppinen, mutta kuten tässä on naiset on todenneet niin setäosasto harvempaa houkuttelee. Poikkeuksiakin toki, etenkin jos miehen status ja varallisuus ovat kunnossa.

Noin höpisee nainen, joka ei oikeasti tiedä parisuhteista höykäisen pöläystä. Kannattaisi käydä utelemassa esim. jossain hevosharrastuspiirreissä, että onko se miten harvinaista, että nuori nainen on iskenyt paljon vanhemman miehen. Ihmetyttää muutenkin tuo mielikuva, mitä naiset itse viljelevät, että miehessä merkitsee vain status ja varallisuus.

Hevosharrastuspiireissä nämä suhteet voivat olla sellaisia, että aikuisella valmentajalla on suhde reilusti alaikäiseen valmennettavaan. Tuomioitakin on tullut. Tämäkö on sinusta jotenkin toivottava asia?

Vierailija
236/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vähän hölmö tapa suhtautua itseään nuorempiin ihmisiin yleensäkin. Oman ikäisen kanssa näyttää monilla iskevän jossain vaiheessa se tilanne, että koska ollaan totuttu "yhteisiin asioihin", niin sitten jonotetaan jossain Gigantin tiskillä, kun kumpikaan tottero ei osaa käyttää uutta älypuhelintaan. Omat kakaratkaan eivät pysty auttamaan, kun ovat jo pitkin maailmaa ja heitä ei muutenkaan kiinnosta.

Teinin mielipide, vaikka taisikin tulla viisikymppiseltä teiniltä.

Jos on nelikymppisenä jo niin tottero, ettei opi edes käyttämään älypuhelinta niin eipä siihen enää nuorempi kumppanikaan auta.

Vierailija
237/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho vasta kahdeksas viesti.

Mutta kyllä 40+ miehiä pääsääntöisesti kiinnostaa ihan omanikäiset.

Et selvästikään ole koskaan päässyt näkemään mitä tapahtuu, kun 40+ miehet lähtevät poikaporukalla reissuun esim. ulkomaille.

Olen eri ja tiedän tuon ihan hyvin, mutta tästä päästäänkin sitten siihen, että miksi yhdenkään naisen kannattaisi nuorenakaan sitoutua mieheen? Jos tulee viimeistään nelikymppisenä joko jätetyksi tai ainakin petetyksi ja muuttuu miehelle vastenmieliseksi iän takia, niin miksi naisen kannattaisi rikkoa itseään tuollaisessa suhteessa? Jos mies ei voi rakastaa toista aidosti, vaan suhde perustuu lähinnä nuoruuden seksuaaliseen vetovoimaan, niin MIKSI naisen kannattaisi olla parisuhteessa miehen kanssa?

Osa nuorista naisistahan on tämän jo tajunnutkin ja päättänyt ettei ikinä sekaannu miehiin. Mm. tämän palstan miesten ihannemaissa Aasiassa on tällaista todella tinkimätöntä feminismiä nykyään nuorten naisten keskuudessa. Esimerkiksi Etelä-Koreassa on nykyään monia nuoria naisia, jotka ovat päättäneet, etteivät ikinä ole miehen kanssa.

Vaikea ymmärtää tätä kommenttia. Kaikille lienee selvää, että suurin syy miksi ap:n kuvailemaa miestä on hankala löytää, on se että tuollaiset miehet ovat pääsääntöisesti jo parisuhteessa eivätkä ole kiinnostuneita vaihtamaan naista. Suurin osa ap:n kuvailemista miehistä kuuluu tähän kategoriaan.

Pieni osa on ikisinkkuja, joita ei pariutuminen ylipäätään kiinnosta.

Osa joutuu toiselle kierrokselle ja silloin mielenkiinto varmasti kohdistuu juuri kolmikymppisiin. Mutta ap:n kuvaileman miehen ei kyllä kauaa tarvitse sinkkuna vanhentua, ellei itse halua. Heitä on siis vapaana kullakin ajanhetkellä vain pieni osa miehistä.

Vierailija
238/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi osua?

Itse ainakin elän täyttä elämää ja nautin. Silti kaikki päiväni ei ole aivan tukossa kuukausiksi eteenpäin.

Ja koska olen valmis panostamaan myös suhteeseen, löytyy aikaa myös mahdolliselle kumppanille.

Osua? Pidän ihan hyvänä, että on paljon tekemistä ja menoa. Elämä on lyhyt ja maailma täynnä mielenkiintoisia juttuja ja ihmisiä. Lapset on tehty tuossa elämänvaiheessa jos niitä on halunnut, joten ei se aina hirveästi haittaa vaikka parisuhdetta ei olisikaan, tai olisi kevyempiä sellaisia. Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
239/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni 40+ nainen syrjii vanhempia miehiä parisuhdemielessä

Vierailija
240/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska 40-vuotias mies ajattelee, että 40-v nainen on jo mummo ja vanha ämmä

50-vuotias mies voi vielä hyväksyä 40 vuotiaankin, mutta mieluummin 25-35 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän