Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 40+ naisen on todella vaikea löytää omanikäistä koulutettua, urheilullista, hyvässä työssä olevaa miestä parisuhteeseen?

Vierailija
18.01.2023 |

Mutta jo 55+ ikäisistä löytyy vireitä ja nuorekkaita paljon helpommin

Kommentit (1037)

Vierailija
241/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 40+ miehiä todellakaan kiinnosta omanikäiset naiset. Jotkut niihin tyytyvät, kun eivät saa nuorempaa eivätkä halua olla yksin.

En koe, että minulla 46v miehellä olisi paljoa yhteistä jonkun 10-15 nuoremman naisen kanssa. Hän luultavimmin haluaa lapsia ja ne on minulla lähestymässä jo täysi.ikäisyyttä, joten mitään kiinnostusta ei ole palata lapsiasiassa alkuun. Deittisivuilla ja sovelluksissa pidän hakuikkunana oma ikä +-4 vuotta.

Perusongelma on ihmisten kohtaamisessa. Arjessa olen lähinnä töissä ja harrastuksissa. Ei tuolla tule sellaisia kohtaamisia, mistä kovin helpolla mitään syntyisi. Olen kokeillut deittisivuja ja -sovelluksia, mutta niissä kuvio on liian parisuhdekeskeinen eli kumpikin arvioi toista koko ajan pohjalta "onko tässä suuri rakkaus vai ei?". Kun vielä uuden kontaktin saaminen on erittäin helppoa, niin ellei heti syty voikin vaihtuu toiseen mahdollisuuteen.

Minä taas halusin ehdottomasti kokea miltä lapsen kasvattaminen tuntuu vanhemmalla iällä. Uskon, että se on lasten kannaltakin hyvä juttu, koska voin olla paljon enemmän läsnä. Minulla on entuudestaankin lapsia, mutta ei heihin ole syntynyt sellaista kiintymystä, koska entinen vaimo pilasi niin paljon asioita.

Ihminen kyllä luo kiintymyksen lapsiinsa ihan itse. Jos sinua eivät aiemmasta liitosta olevat lapset kiinnosta, se ei ole ex-vaimosi syy.

Vierailija
242/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen logiikalla naisen pitäisi hyväksyä vanha mies, mutta mies saa puolestaan haaveilla selkeästi nuoremmasta kumppanista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen logiikalla naisen pitäisi hyväksyä vanha mies, mutta mies saa haaveilla nuoremmasta kumppanista?

Vierailija
244/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koulutettu, urheilullinen, hyvässä työssä oleva 40+ mies saa helposti paljon paremman ja kauniimman 30+ naisen parisuhteeseen.  Miksi minun pitäisi tyytyä rupsahtaneeseen nelikymppiseen naiseen?

Rumastipa täällä puhutaan naisista! Uskon kyllä.myös niin, että +40-vuotiaan naisen on helpompi löytää parisuhteeseen itseään vanhempi mies. Biologiset tosiasiat ohjaavat kuitenkin parinvalintaa, vaikka muitakin ohjaavia tekijöitä on. Tosin, mitä hedelmälliseen ikään tulee, naisten väliset erot ovat valtavia. Kannattaa muistaa, ettå myös miehillä on nykyään paljon hedelmällisyysongelmia.

Eikö muuten kukaan mies halua enää vanheta kumppaninsa kanssa tasa-arvoisessa parisuhteessa? Ei siis vaikkapa niin, että nuorempi vaimo toimii omaishoitajana.

Minä olen puoliksi tarkoituksella valinnut reilusti nuoremman vaimon. Olen siis turvannut sen, etten vanhuksena jää yksin vaikka läheisiä ja lapsia on, kuten Suomessa yleensä tahtoo käydä. Vaimoni ei ymmärrä vieläkään sitä, että täällä vanhukset kärrätään laitoksiin, eikä heitä käy lapset ja puolisot välttämättä edes katsomassa. Oma äitini toimi veljensä omaishoitajana tämän kuolemaan saakka ja pidän sitä erittäin arvokkaana työnä. Taatusti sai parempaa huolenpitoa laitoshoitoon verrattuna.

Pidätkö itse itseäsi itsekkäänä?

En. Miksi pitäisin?

Kysyin vaan. Olet turvannut vanhuutesi mutta vaimosta viis.

Vaimon turvana olen minä niin kauan kuin elän tai mistä sitä tietää, vaikka vaimo kuolisi ennen minua. Meidän suvussa on kuitenkin miehillä tapana elää yli 90-vuotiaiksi eikä yksikään ole maannut viimeisiä vuosiaan laitoksissa. Taloudellisesti hän tulee pärjäämään hyvin ja lapset luonnollisesti pitävät hänestä huolta kun vanhuus alkaa painaa päälle.

Entäs nuo teidän suvun naiset? Kuolivatko nuorina vai joutuivatko laitoksiin?

Vierailija
245/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä miehenä vastaus on perin yksinkertainen. Onko nainen kohdannut itsensä, eli katsonut sinne kuuluisaan peiliin, vai yrittääkö hän epätoivoisesti olla ikinuori. Jos nainen kieltäytyy ymmärtämästä sitä faktaa, että hänellä pitää olla miehelle muuta tarjottavaa kuin nuoruus, se on vähän huono juttu sitten. Osa naisista elää edelleen nelikymppisenä siellä prinsessalinnassa ja nyt se todellisuus alkaa lyödä vasten kasvoja. Nelikymppisellä on jo sen verran elämänkokemusta, että odotan matkalta tarttuneen mukaan viisautta ja laajempaa näkökulmaa elämään yleensä ja etenkin tietoutta kuka itse on.

Vierailija
246/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakohtainen kokemukseni on, että tuossa ikäluokassa "hyviä" naisia on todella harvassa.

Jos ulkonäkö ja pää on kunnossa, niin vähintään lapset, ystävät, lemmikit ja/tai ura vie kaiken tarjolla olevan ajan.

Siinä sitten yrität rakentaa suhdetta, kun yhteistä aikaa on muutama tunti viikossa ja silloinkin ollaan ihan liian väsyneitä tai järjestellään (vähintään ajatustasolla) jotain seuraavan viikon ohjelmaa.

Nuoremmassa ikäluokassa on paljon kriteerit täyttäviä naisia, joiden elämä ei ole niin täynnä ja tukossa etteikö sinne mahtuisi mukaan.

Eikö siis neli-viiskymppiset miehet elä täyttä elämää sinkkuina? Odottelevat vain kalenteri tyhjänä, että nainen tulisi täyttämään sen? Outoa.

Taisi osua?

Itse ainakin elän täyttä elämää ja nautin. Silti kaikki päiväni ei ole aivan tukossa kuukausiksi eteenpäin.

Ja koska olen valmis panostamaan myös suhteeseen, löytyy aikaa myös mahdolliselle kumppanille.

Osua? Pidän ihan hyvänä, että on paljon tekemistä ja menoa. Elämä on lyhyt ja maailma täynnä mielenkiintoisia juttuja ja ihmisiä. Lapset on tehty tuossa elämänvaiheessa jos niitä on halunnut, joten ei se aina hirveästi haittaa vaikka parisuhdetta ei olisikaan, tai olisi kevyempiä sellaisia. Mutta kukin tavallaan.

Niin, eihän sitä kaikkea voi saada samaan aikaan. Jos elää jo sitä "täyttä elämää" sinkkuna, kalenteri tukossa niin ei silloin tarvitse parisuhteesta haaveilla.

Sen olen huomannut useasti, että ei ole realistista käsitystä siitä mitä suoritetaan ja mitä halutaan. Nämä asiat ei kohtaa.

Vierailija
247/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppisenä miehenä vastaus on perin yksinkertainen. Onko nainen kohdannut itsensä, eli katsonut sinne kuuluisaan peiliin, vai yrittääkö hän epätoivoisesti olla ikinuori. Jos nainen kieltäytyy ymmärtämästä sitä faktaa, että hänellä pitää olla miehelle muuta tarjottavaa kuin nuoruus, se on vähän huono juttu sitten. Osa naisista elää edelleen nelikymppisenä siellä prinsessalinnassa ja nyt se todellisuus alkaa lyödä vasten kasvoja. Nelikymppisellä on jo sen verran elämänkokemusta, että odotan matkalta tarttuneen mukaan viisautta ja laajempaa näkökulmaa elämään yleensä ja etenkin tietoutta kuka itse on.

Tämähän johtuu siitä, että miehet ovat kautta historian kertoneet naisille, ettei näillä ole miehille muuta tarjottavaa kuin nuoruus. Se näkyy tässäkin ketjussa, miehet puhuvat omanikäisistään naisista hirvittävän rumasti ja ilkeästi.

Vierailija
248/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v ei ole vanha millään mittarilla. Typeriä kommentteja täällä. Ei parikymppisetkään aina löydä heti mieleistään suhdetta. Lisäksi suurempi osuus ihmisistä parisuhteissa kuin 20v sitten.

Vierailija
249/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen logiikalla naisen pitäisi hyväksyä vanha mies, mutta mies saa haaveilla nuoremmasta kumppanista?

Ei tarvitse. Ihan kaikkien logiikalla: jos et saavuta sitä mitä tavoittelet, tavoitteesi on liian korkealla.

Sinä olet selvästi vähän nuorempi, joten nämä asiat valkenee myöhemmin. Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: maailma toimii vain niin, mutta yksittäisten yksilöiden valinnat voivat olla ihan jotain muuta. Vastakysymyksenä: miksi miehen tulisi valita nainen joka on vähemmän viehättävä? Eikö silloin on loogista että naisella on jotain muutakin tarjottavaa, esim älyllistä kapasiteettia ja parempaa ymmärrystä miehistä?

Vierailija
250/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nainen kehittänyt itseään ja pysynyt hyvässä kunnossa iästä huolimatta. On tietysti selvää, että mitä paremmalta näyttää ja miltå kuulostaa eli mitä korvien välistä löytyy ratkaisee aika paljon omasta markkina-arvosta.

Jos siitä huolimatta on ilman kumppania, voi vetää henkeä ja elää tyytyväisenä omaa elämäänsä eikä ajatella oman onnen olevan kiinni kaksilahkeisista.

Vierailija
251/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän johtuu siitä, että miehet ovat kautta historian kertoneet naisille, ettei näillä ole miehille muuta tarjottavaa kuin nuoruus. Se näkyy tässäkin ketjussa, miehet puhuvat omanikäisistään naisista hirvittävän rumasti ja ilkeästi.

Oletko koskaan miettinyt että entä jos miehistä asia näyttäytyy sillä tavalla?

Vierailija
252/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40v ei ole vanha millään mittarilla. Typeriä kommentteja täällä. Ei parikymppisetkään aina löydä heti mieleistään suhdetta. Lisäksi suurempi osuus ihmisistä parisuhteissa kuin 20v sitten.

No kyllä se ikä näkyy. Se vaikuttaa miehillä ja jos et sitä ymmärrä tai hyväksy, ole yksin. Miehet viehättyvät ulkonäöllisistä asioista, niin se on.

Vierailija
253/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis että naisella ei ole muuta tarjottavaa kuin nuoruus? Epäilemättä näin on miesten mielestä asia, tässäkin ketjussa miehet sen ovat monta kertaa kertoneet. Siksi onkin erikoista syyttää naisia jostain viisauden puutteesta, koska mitä väliä sellaisella on jos ainoa asia mitä haetaan on kuitenkin nuoruus?

Vierailija
254/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä näitä 20v nainen 40v miehen kanssa -juttuja, liekö urbaanilegenda. Omissa piireissäni syntyvät pariskunnat ovat aika lailla saman ikäisiä ja toisella kierroksella olevat (n. 40v) pariutuvat samanikäisten kanssa. Edustan, ja tutut piirini edustavat, ylempää koulutettua keskiluokkaa etupäässä. 

Itse olen nainen 42v, kaksi avioliittoa takana, nyt iloisesti sinkku koska mielestäni se vaikeus on juurikin parisuhteen toimivuudessa näillä kilometreillä - ei niinkään miehen löytymisessä. Itsenäinen ihminen joka on elänyt omien tarpeidensa mukaan x vuotta ei lähde enää kompromisseihin jos ei tarvitse esim. rahasyistä jakaa asumiskuluja. Perheenperustamisvaiheessa voidaankin antaa anteeksi melkein mitä vaan kun biologinen kello tikittää.

Vierailija
255/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koulutettu, urheilullinen, hyvässä työssä oleva 40+ mies saa helposti paljon paremman ja kauniimman 30+ naisen parisuhteeseen.  Miksi minun pitäisi tyytyä rupsahtaneeseen nelikymppiseen naiseen?

Rumastipa täällä puhutaan naisista! Uskon kyllä.myös niin, että +40-vuotiaan naisen on helpompi löytää parisuhteeseen itseään vanhempi mies. Biologiset tosiasiat ohjaavat kuitenkin parinvalintaa, vaikka muitakin ohjaavia tekijöitä on. Tosin, mitä hedelmälliseen ikään tulee, naisten väliset erot ovat valtavia. Kannattaa muistaa, ettå myös miehillä on nykyään paljon hedelmällisyysongelmia.

Eikö muuten kukaan mies halua enää vanheta kumppaninsa kanssa tasa-arvoisessa parisuhteessa? Ei siis vaikkapa niin, että nuorempi vaimo toimii omaishoitajana.

Minä olen puoliksi tarkoituksella valinnut reilusti nuoremman vaimon. Olen siis turvannut sen, etten vanhuksena jää yksin vaikka läheisiä ja lapsia on, kuten Suomessa yleensä tahtoo käydä. Vaimoni ei ymmärrä vieläkään sitä, että täällä vanhukset kärrätään laitoksiin, eikä heitä käy lapset ja puolisot välttämättä edes katsomassa. Oma äitini toimi veljensä omaishoitajana tämän kuolemaan saakka ja pidän sitä erittäin arvokkaana työnä. Taatusti sai parempaa huolenpitoa laitoshoitoon verrattuna.

Et siis pysty yhtään luottamaan siihen, että saisit luotua omiin lapsiisi sellaisen suhteen, että he eivät jätä sinua vanhuksena yksin?

Vierailija
256/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis että naisella ei ole muuta tarjottavaa kuin nuoruus? Epäilemättä näin on miesten mielestä asia, tässäkin ketjussa miehet sen ovat monta kertaa kertoneet. Siksi onkin erikoista syyttää naisia jostain viisauden puutteesta, koska mitä väliä sellaisella on jos ainoa asia mitä haetaan on kuitenkin nuoruus?

Tässähän on oiva esimerkki mitä tuolla tarkoitetaan. Viestisi on perin sekava. Lue viimeinen lause uudestaan ja sisäistä se. Sitten mieti, PITÄISIKÖ naisilla olla muutakin tarjottavaa kun miehet kerran kritisoivat sitä ettei ole. Äläkä käsitä väärin, on paljon viisaita ja fiksuja naisia, mutta he eivät ole näitä sinkkuja jotka eivät löydä miestä.

Vierailija
257/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nainen kehittänyt itseään ja pysynyt hyvässä kunnossa iästä huolimatta. On tietysti selvää, että mitä paremmalta näyttää ja miltå kuulostaa eli mitä korvien välistä löytyy ratkaisee aika paljon omasta markkina-arvosta.

Jos siitä huolimatta on ilman kumppania, voi vetää henkeä ja elää tyytyväisenä omaa elämäänsä eikä ajatella oman onnen olevan kiinni kaksilahkeisista.

Tässä on todella iso viisaus. Moni ulkoistaa onnellisuutensa sille miehelle. Todella iso syy miksi suhteet eivät kestä, koska ei oteta vastuuta itsestä. Yksi ihminen voi tehdä sinut onnelliseksi, se olet sinä itse.

Vierailija
258/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on ymmärtänyt tämän voimaantumisen väärin. Se ei ole sitä että räksytetään miehille, vaan sitä että ottaa vastuun omasta elämästä, omista tunteista, henkisestä kehityksestä ja taloudellisesta puolesta. Sellainen on seksikäs nainen iästä riippumatta. Jos mietitään henkistä kehitystä, kysy itseltäsi: syytteletkö muita omista ongelmistasi? Moni syyttää sinkkuudestaan koko miessukupuolta ja välttää näin kohtaamasta itseään.

Vierailija
259/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on oiva esimerkki mitä tuolla tarkoitetaan. Viestisi on perin sekava. Lue viimeinen lause uudestaan ja sisäistä se. Sitten mieti, PITÄISIKÖ naisilla olla muutakin tarjottavaa kun miehet kerran kritisoivat sitä ettei ole. Äläkä käsitä väärin, on paljon viisaita ja fiksuja naisia, mutta he eivät ole näitä sinkkuja jotka eivät löydä miestä.

Eli et ymmärtänyt mitä tarkoitettiin. Eipä yllätä.

Vierailija
260/1037 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotiaat miehet ovat mielummin nuorempien naisten kanssa, näin ainakin omassa kaveripiirissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi