Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukupuoli ei ole hakemusasia !

Vierailija
18.01.2023 |

https://yle.fi/a/74-20013367

Sukupuoli perustuu biologiaan. Kyseessä ei ole hakemusasia, jonka voisi hakemuksella muuttaa.

Hakemuksella ei voi myöskään järkkäillä pituutta lisää tai karistaa ikävuosia tai kiloja.

Kommentit (2856)

Vierailija
1501/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin mieheltäni mielipidettä ja hän oli sitä mieltä, että minun pukukoppiini ei peniksillä ole asiaa. Ei saakeli voi tuosta olla mustasukkainen! :DD

Minulle on naisena aivan sama, jos pukukopissa jollain on penis. Mitä väliä? Voin kyllä näyttää pukukopissa p*settä, jos joku näkee sen vaivan, että vaihtaa sukupuolta nähdäkseen alastomia naisia.

Mikä teitä vaivaa, konservatiivit?

Eli vain sun mielipiteellä on väliä? 

Kukaan biologinen nainen ei saa sanoa mitään, ainostaan vaan transnaiset ja transnaisten ladypeniksiä imevät saavat?

No voi kultipupunen, kun olen itsekin biologinen nainen ja myös identiteetiltäni nainen. 

MUTTA minua ei vaivaa ollenkaan, jos joku toinen kokee vieraaksi biologisen sukupuolensa. Se ei ole minun asiani, minun kokemuksellani tai maailmankuvallani ei ole mitään merkitystä hänelle: hän saa tehdä mitä haluaa. Eikä se vaivaa minua ollenkaan.

Arvasin! Tämä joka ketjun sitkeä sössöttäjä, joka aloittaa aina kirjoituksensa ylemmyyttä osoittavilla idioottimaisilla sanoilla, kuten: "muruseni, kultaseni, kultapupuseni jne" on siis transaktivisti. No, johan se noiden aloitusten perusteella tuli selväksi, että huumorintajua, tyylitajua, eikä älyä vain kertakaikkiaan ole. Oikeasti, nuo aloituksesi eivät naurata yhtään ketään, herättävät vain myötähäpeää. eri.

No voi sinua pikkuista, en ole mikään transaktivisti, vaan ihan tavallinen humanisti suoraan kotisohvalta.

:) 

Konservatiiviuskovaisperzukat kuvittelevat, että on jokin transaktivistilauma, jota vastaan heidän täytyy sotia.

Todellisuudessa, ihan tavalliset tolkun ihmiset ovat sitä mieltä, että jokaisen täytyy voida hyväksytysti olla juuri sellainen kuin kokee olevansa.

Siihen ei ole muilla sanomista.

Puhut koko ajan eri asioista. Ketään ei voi lailla pakottaa hyväksymään ketään toista. Jokainen itse päättää, kenet hyväksyy, jos hyväksyy. Mutta tässä sorvataan nyt lakia, jolla velvoitettaisiin muut väkisin "hyväksymään", esimerkiksi sietämään miehiä pukuhuoneissaan. Se on aika ennenkuulumatonta. Sinun puheissasi on myös vakava ristiriita. Hyväksyt kyllä avosylin ja toitotat sitä myös, koska saat siitä hyvepisteitä, transnaiset pukuhuoneeseesi, mutta et kuitenkaan hyväksy lain kritisoijia. Miksi et? Eikö humanismisi riitäkään ihan jokaiselle? Ja miksi muuten olet mennyt mukaan tuohon, että jokainen, joka lakia kritisoi on nat si, uskovainen, konservatiivi ja perussuomalaisten äänestäjä? Eikö oma mielikuvituksesi riitä käsittämään, miten erilaisista taustoista lakia voi kritisoida?

Vierailija
1502/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö voi vaihtaa sukupuolensa niin miksi ei voi henkilö myös vaihtaa ikäänsä tai vaikka valkoinen henkilö päättää olevansa tummaihoinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sukupuolta tarvii ylipäätään rekisteröidä? Yhtä turha rekisteritieto kun uskonto.

Miten tasa-arvon toteutumista tarkastellaan ilman sukupuolitietoa? Miten muuten tiedetään, että nainen saa vähemmän palkkaa kuin mies, tai että pojat pärjäävät huonommin koulussa, tai että transnaisilla on suhteessa kuusi kertaa enemmän seksirikostuomioita kuin cissumiehillä?

Vierailija
1504/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös vihreät ajaneet puberteettiblokkereita jopa alle 10-vuotiaille? Monet tahot ainakin ajavat, ja muutenkin haluavat opettaa jopa alakoululaisille lapsille seksistä ja transsukupuolisuudesta.

Mikäli esiteini-ikäisille annettaisiin lupa blokkereihin omalla päätöksellä, tämä tarkoittaisi että lapsi saisi päättää keholleen tehtävistä pysyvistä muutoksista. Tarkoittaako tämä myös että lapsi päättää tatuoinneistaan, lävistyksistään, entä suostumus seksiin?

Blokkerit aiheuttavat mm. sukupuolielinten jäämistä lapsen taholle, ne eivät ikinä kypsy (esim tapaus Jazz Jennings jonka mikropenistä ei voitu käyttää srs-leikkauksessa, eikä ole ainoa tapaus). Kenen etu olisi tuottaa maailmaan laillisia aikuisia joilla on lapsen vehkeet ja henkinen kehitys jämähtänyt teiniasteelle? Saati yrittää puskea lapsille oikeutta päättää kehostaan?

Kyllä tässä vähän pe/dot alkaa haiskahtaa taustavaikuttajina, tai siis anteeksi "mapit" eli poliittisesti korrektimpi termi minor attracted person.

Voi olla monenlaista sekopäisyyttä taustavaikuttajissa. Itse ajattele että yksi kiihottavuus liittyy jo pelkkään medikaalisen valtaan, siis mielenkiintoon potentiaalista mitä voi muutella ja kokeilla. Mutta kun eettisyys on asia, jota emme voi unohtaa 2020-luvullakaan, vaikka kuinka syyhyttäisi kokeilla kaikenlaista uutta ja ihmeellistä teknologisen kehityksen mahdollistamana. Näistä asioista ei erityisemmin keskustella päivälehdissä. Eikö kiinnosta vai mistä johtuu? Siitäkö, että uskotellaan kaikilla olevan puhtaat jauhot pussissa ja ylevät tarkoitusperät vain ja ainoastaan ihmisten elämänlaadun parantamiseksi?

Ysärillä hypetettiin onnenpillereitä (masennuslääkebuumi) jonain taikasauvana mielialaongelmiin. Muitakin esimerkkejä löytyy lääketeollisuuden puolelta, nyt on kekattu että mitäs jos kokeiltaisiin miten hormoneilla leikkiminen ja kirurgiset "hoidot" toimivat elämisen ongelmiin. Tiedeusko on kummallinen asia. Lobotomia vähän kauempaa myös esimerkki, miten kuviteltiin parannettavan ihmisiä, jotka kärsivät jostain henkisen puolen ongelmasta. Ja taas mennään. Nythän tämä on tietysti ihan eri asia, eikö vaan!

Niissä maissa joissa vakuutusyhtiöt kustantaa kaikki hoidot juuri transhoidot ovat jättimäinen bisnes koska heistä tehdään elinikäisiä potilaita. On pakko syödä hormoneita loppuelämä jos on munat/munasarjat poistettu ja komplikaatiot usein jatkuvat jopa vuosikymmeniä. Eräänkin 20v naisen transhoidot komplikaatioineen tulivat kaikkinensa maksamaan lähes 500 000 dollaria josta hän itse maksoi vaan muutaman tonnin. Nämä jumalaa leikkivät kirurgit vaan nauravat matkalla pankkiin.

Meillähän tämä menee veronmaksajien piikkiin, myös katujien korjaushoidot. Ihan kuin terveydenhuolto ei olisi jo tarpeeksi pahassa kriisissä. Estrogeenistakin on paikoitellen ollut pulaa kun miehet syövät sitä uskoen muuttuvansa oikeiksi tytöiksi ja vaihdevuosioireiset naiset saavat vaan kärsiä.

Biologiset miehetkään eivät taida helpolla saada testosteronia toisin kuin itsensä miehiksi mieltävät biologiset naiset. Ei ole kokemusta, koska olen naisena syntynyt mutta sen sijaan ihmettelyjä olen saanut lukea ja kuulla.

Ja nainen saa sterilaation huomattavasti alle kolmekymppisenä transmaskuliiniksi alkamalla.

Vierailija
1505/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ilmiselvää että jokainen on oman sukupuolisuutensa kokemusasiantuntija. Siksi siis on yhtä selvää että kokemuksen muuttuessa täytyy voida vaihtaa sen uuden kokemuksen mukaiseksi ihan ilmoitusluontoisesti. Ei mitään anomuksia tällaiseen asiaan.

Miksi meillä on naisille ja miehille eri pukkarit, urheilut ja esim työpaikoilla sukupuolikiintiöt, jos sukupuoli on vain "kokemusasia"?

Mihin perustuu nuo erittelyt, jos nainen ja mies on ihan sama asia 

Tuo onkin typerää. Ei tarvitsi olla erikseen sosiaalitiloja miehille ja naisille. Kuinka monella on kotona erikseen vessat ja pesutilat miehille ja naisille?

Vierailija
1506/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilö voi vaihtaa sukupuolensa niin miksi ei voi henkilö myös vaihtaa ikäänsä tai vaikka valkoinen henkilö päättää olevansa tummaihoinen?

Ihan vastaavia tunteeseen ja kokemukseen liittyviä asioita. Olen vaaleaihoinen, nelikymppinen nainen, mutta jos koen olevani 25-vuotias musta mies, miksi en saisi olla sellainen ja olettaa, että kaikki tunnustavat minut sellaiseksi, vaikka olen edelleen vaaleaihoinen, biologinen nainen, joka on syntynyt 70-luvulla.

Vierailija
1507/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naisena ja miehenä oleminen on vain "kokemus" jostakin olemisesta, se silloin tarkoittaa ettei nainen ja mies ole ainoita sukupuolia mitä on.

Täten minä voin päättää tässä ja nyt, että minun sukupuoleni on Jabba. Koska Jabba on henkilö joka tuntee olevansa Jabba biologisesta sukupuolesta riippumatta.

Mielestäni on syrjintää, ettei minulle kaltaiselleni henkilölle ole wc-tiloja, pukuhuoneita, omaa urheilu palkkia saatikka sukupuolelleni ei ole sukupuolikiintiöitä työpaikoilla.

Miksi te transaktivistit ette vaadi meille Jabboille oikeuksia? Oletteko Jabbafoobikkoja?

Kertoisitko lisää niin voin alkaa edistää oikeuksiasi? Aloitettaisiinko sellaisista asioista jotka auttavat ihmisiä ymmärtämään kuka sinä olet ja miten eroat meistä muista omassa ainutlaatuisuudessasi. Tarvitsetko jotakin erityistä tukea tai huomiota johon yhteiskunnan tulisi ensimmäisenä kiinnittää huomiota? Olen pahoillani että koet tulevasi syrjityksi, tehdään yhdessä töitä asian muuttamiseksi. 

Kyllä. Haluan itselleni omat tilat kuten naisetkin ja miehet ovat saaneet. Olen jabba ja koen olevani jabaksi, samalla tavalla kuin naiset ja miehet kokevat olevansa naisia ja miehiä. Tarvitsen rahallista tukea jotta pääsen kosmeettisiin hoitoihin voidakseni näyttää oman määritelmäni mukaiselta jabalta. 

Miksi yhteiskunta on täynnä jabbafoobikkoja jotka eivät suostu maksamaan näitä hoitoja?

Onko sinulla jo omaa yhteisöä johon kuulut, usein monen ääni kuuluu paremmin kuin vain yhden, ihmisillä on ruma tapa väheksyä sellaista. Ole rohkeasti oma itsesi ja löydät varmasti muita joilta saada tukea. On todennäköistä että teitäkin on jo paljon. Mitä nopeammin uskallat olla avoimesti oma itsesi muista välittämättä, sitä nopeammin yhteiskunnankin täytyy reagoida tarpeisiisi. Lupaan omalta osaltani pitää oikeuksiasi esillä. 

Vierailija
1508/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten määrittelet sukupuolen?

XY = mies, XX= nainen. Vieläkin joillekin epäselvää !

Entäs XXY?

Kromosomihäiriöinen mies.

Monesti kromosomihäiriöisille määritellään jompikumpi sukupuoli. Eivät hekään vaihtele sukupuoltaan mielensä mukaan.

Ja taas unohtui se, että sukupuoli on myös kokemus. Sinä TIEDÄT olevasi jotain ja tiedät ettet koe olevasi jotakin muuta. Joten sukupuolen määrittäminen kromosomihäiriöisille on vielä ongelmallisempaa kuin se, että se määritellään biologiaan perustuen vastasyntyneelle. 

Intersukupuolisuuden tilat ovat sukupuolittuneita. Klinefelteriä esiintyy vain miehillä. Ei se ole mitään salatiedettä. Sukupuolen toteamisessa ei tarvita synnärillä meediota, taikavarpuja, kristallejä eikä kielillä puhumista. Parin promillen epäselvyydet ratkeavat ihan labratestillä. Transit tuntuvat olevan kovin kiinnostuneita intersukupuolisten asioista. Miksiköhän?

Jos sinulta poistetaan sukupuolielimet, vaikuttaako se siihen kuka olet? Ja koska vastaat ei, todistit jälleen että sukupuoli on myös kokemus, joka on riippumaton biologiasta. 

Kyllä, se vaikuttaa suuresti juuri siksi, koska sukupuolielimet ovat osa meitä ja meidän minuutta, ne auttavat säätelemään hormoneja kuten moni muukin elin, ja siten vaikuttavat siihen, kuinka ympäristömme ja ihan kaiken koemme. Sukupuolisuus liittyy kehoon, koska se olemme kehomme eikä todellakaan riippumaton biologisesta todellisuudesta. Niitä ei voi erottaa, ne ovat kietoutuneet toisiinsa. Missä purkissa olet nähnyt myytävän kokemusta? Kokemus koostuu monista asioista, keho on niistä yksi.

Ethän sinä tai kukaan muu meistä tiedä biologista sukupuoltasi satavarmasti. Harva ihminen on käynyt sukupuolikromosomejaan ja hormonitasojan testauttamassa tai ultrassa jossa katsotaan kaikki lantionalueen elimet. Ihan hyvin moni mieheksi määritetty syntymässä voikin olla kromosomeiltaan XY tms., mutta asia ei tule koskaan ilmi välttämättä. Niitäkin tapauksia on jossa ihan "tavallisena miehenä" aikuiseksi eläneeltä löytyi vatsavaivojen ultran yhteydessä yllättäen munasarjat. Klinefelterin sydroomatapauksistakin 75% elää tietämättä poikkeavuudestaan (kromosomi XXY).

Jo nyt havaittuja sukupuolipoikkeavuuksia on vähintään 1.7% väestöstä, joka tarkoittaa 136 miljoonaa ihmistä siis 136 000 000. Jos siis oikeasti kaikki pelkkään biologiseen sukupuoleen liittyvät ominaisuudet tutkittaisiin kaikilta ihmisiltä automaattisesti, niin poikkeavien määritelmien määrä saattaisi tuplaantua tai triplaantua. Lisäksi tiede kehittyy koko ajan ja löytää yhä pienempiä ja tarkempia ominaisuuksia, joten sekin tullee lisäämään moninaisuutta.

Ihmisten keksimät kulttuuriset termit nainen ja mies ovat vain pyrkimys yksinkertaistaa kaikkea monimutkaisuutta ja moninaisuutta. Mekin puhumme esim. kuusta tarkoittaen Telluksen eli maapallon kuuta, vaikka pelkästään meidän aurinkokunnassamme on 200 eri kuuta.

Monille maailma on pelottava paikka ja siksi halutaan sitoutua hyvin mustavalkoisiin ja yksinkertaisiin "totuuksiin". Tämä ei kuitenkaan vastaa tieteellistä käsitystä lainkaan.

Älä puhu paskaa. Intersukupuolisia on vain 0,02 prosenttia väestöstä ja hekin ovat miehiä ja naisia. Intersukupuolisuus ei liity edelleenkään transeihin millään tavalla, koska transeilla on tavalliset oman sukupuolensa kehot.

-eri

Vierailija
1509/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ilmiselvää että jokainen on oman sukupuolisuutensa kokemusasiantuntija. Siksi siis on yhtä selvää että kokemuksen muuttuessa täytyy voida vaihtaa sen uuden kokemuksen mukaiseksi ihan ilmoitusluontoisesti. Ei mitään anomuksia tällaiseen asiaan.

Miksi meillä on naisille ja miehille eri pukkarit, urheilut ja esim työpaikoilla sukupuolikiintiöt, jos sukupuoli on vain "kokemusasia"?

Tuo onkin typerää. Ei tarvitsi olla erikseen sosiaalitiloja miehille ja naisille. Kuinka monella on kotona erikseen vessat ja pesutilat miehille ja naisille?

Kuinka monella lappaa tuntemattomat kotona käymässä vessassa ja pesutiloissa? Onko sulla kotisi ovi jatkuvasti auki jolloin sinne voi tulla ihan kuka tahansa milloin tahansa?

Vierailija
1510/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama, mitä sukupuolta joku kokee olevansa. Jos sukupuolen vaihtaminen tekee jonkun onnelliseksi, niin senkun vaihtaa sitten, ei kuulu minulle, eikä vaivaa minua mitenkään.

Selostakaa minulle, miksi tämä asia vaivaa teitä niin paljon? Mitä väliä, vaikka joku vaihtaisi sukupuolta vaikka joka viikko?

Kannattaa lukea ketju ihan alusta asti. Ja omia aivojakin saa käyttää.

En jaksa lukea ketjua läpi, ja omia aivojankin käytän koko ajan.

En ymmärrä, miten se teidän p*rsettä kutittaa, jos joku haluaa vaihtaa sukupuolta.

Miksi meidän perseenkutitukset kutittaa sun persettä?

Koska te takapajuiset konservatiiviuskikset yritätte estää muita tekemästä omalle ruumiilleen / identiteetilleen jotain, joka edesauttaisi heidän hyvinvointiaan.

Pitäkää huolta omista asioistanne. Ajatelkaa ihmisiä ihmisinä, ei minkään sukupuolijaottelun kautta.

Transeilla on jo nyt oikeus transhoitoihin, juridisen sukupuolen vaihtoon ja sen mukaisten tilojen käyttöön. Mitä heiltä siis puuttuu?

Hyväksyntä. Heidät pitäis hyväksyä ihmisinä ehdoitta, mikä on vaikeaa uskovaisille ja konservatiiviperzukoille.

Ihmisiä ei voi pakottaa hyväksymään toisiaan lailla. Sitä paitsi tässä laissa ei ole kyse siitä, että transihmiset pitää hyväksyä ihmisinä ehdoitta, vaan kyse on siitä, että mies pitää hyväksyä naisena ehdoitta (ja nainen miehenä). Tälle vaatimukselle ei esitetä mitään muuta perustelua, kuin tunne. Eli minusta tuntuu, että olen mies, sinun pitää siis ehdoitta hyväksyä se ja kohdella ja puhutella minua miehenä (vaikka näytänkin naiselta). Jos sinä et hyväksy ehdoitta minun miehuuttani, sinä rikot lakia ja saat siitä rangaistuksen. eri

Kyllä, nimenomaan näin, että sinut tulee hyväksyä ehdoitta, tunsit sinä sitten olevasi mikä tahansa.

Mistään laeista tässä ei ole kysymys, vaan myötätunnosta.

Anteeksi? Yli 70 sivua on keskusteltu uudesta translaista ja sen vaikutuksista naisten ja lasten (ja koko yhteiskunnan) elämään. Jos haluat puhua myötätunnosta jotain ihmisryhmää kohtaan, aloita oma ketju.

Vierailija
1511/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko osoitteesi että voimme tulla käyttämään kotisi tiloja vapaasti?

Eihän sillä pitäisi olla mitään väliä mitä sukupuolta olemme tai ikämme tai statuksemme sinun mukaasi.

Joten osoitetta tänne vain.

Vierailija
1512/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin mieheltäni mielipidettä ja hän oli sitä mieltä, että minun pukukoppiini ei peniksillä ole asiaa. Ei saakeli voi tuosta olla mustasukkainen! :DD

Minulle on naisena aivan sama, jos pukukopissa jollain on penis. Mitä väliä? Voin kyllä näyttää pukukopissa p*settä, jos joku näkee sen vaivan, että vaihtaa sukupuolta nähdäkseen alastomia naisia.

Kukaan biologinen nainen ei saa sanoa mitään, ainostaan vaan transnaiset ja transnaisten ladypeniksiä imevät saavat?

No voi kultipupunen, kun olen itsekin biologinen nainen ja myös identiteetiltäni nainen. 

MUTTA minua ei vaivaa ollenkaan, jos joku toinen kokee vieraaksi biologisen sukupuolensa. Se ei ole minun asiani, minun kokemuksellani tai maailmankuvallani ei ole mitään merkitystä hänelle: hän saa tehdä mitä haluaa. Eikä se vaivaa minua ollenkaan.

Voi kultapieni kun kirjoitat nimenomaan siitä, että vain sinun mielipiteelläsi on väliä. Jos olet perverssi jota ei haittaa että muut tuijottavat sinua pukkarissa ja salakuvaavat sinua niin okei, mutta sanotko, ettei muiden mielipiteellä ja turvallisuuden tunteella ole väliä?

Ei ketään täällä kiinnosta mitä nämä transit kotona tekevät. 

Miksi sinä kuvittelet, että joku salakuvaa sinua pukkarissa? Ja miten salakuvaaminen liittyy transihmisiin? Pikemminkin transnaiset haluavat tulla hyväksytyiksi naisina, ei minään salakuvaavina pervoina. 

Sinun asenteessasi on vikaa, kultipupunen.

Miksi sitten tarjoatte ei-transeille pervoille helpon pääsyn naiserityisiin tiloihin? Transnaisethan pääsevät jo nyt laillisesti naisten pukkareihin.

Vierailija
1513/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama, mitä sukupuolta joku kokee olevansa. Jos sukupuolen vaihtaminen tekee jonkun onnelliseksi, niin senkun vaihtaa sitten, ei kuulu minulle, eikä vaivaa minua mitenkään.

Selostakaa minulle, miksi tämä asia vaivaa teitä niin paljon? Mitä väliä, vaikka joku vaihtaisi sukupuolta vaikka joka viikko?

En ymmärrä, miten se teidän p*rsettä kutittaa, jos joku haluaa vaihtaa sukupuolta.

Koska te takapajuiset konservatiiviuskikset yritätte estää muita tekemästä omalle ruumiilleen / identiteetilleen jotain, joka edesauttaisi heidän hyvinvointiaan.

Pitäkää huolta omista asioistanne. Ajatelkaa ihmisiä ihmisinä, ei minkään sukupuolijaottelun kautta.

Transeilla on jo nyt oikeus transhoitoihin, juridisen sukupuolen vaihtoon ja sen mukaisten tilojen käyttöön. Mitä heiltä siis puuttuu?

Hyväksyntä. Heidät pitäis hyväksyä ihmisinä ehdoitta, mikä on vaikeaa uskovaisille ja konservatiiviperzukoille.

Ihmisiä ei voi pakottaa hyväksymään toisiaan lailla. Sitä paitsi tässä laissa ei ole kyse siitä, että transihmiset pitää hyväksyä ihmisinä ehdoitta, vaan kyse on siitä, että mies pitää hyväksyä naisena ehdoitta (ja nainen miehenä). Tälle vaatimukselle ei esitetä mitään muuta perustelua, kuin tunne. Eli minusta tuntuu, että olen mies, sinun pitää siis ehdoitta hyväksyä se ja kohdella ja puhutella minua miehenä (vaikka näytänkin naiselta). Jos sinä et hyväksy ehdoitta minun miehuuttani, sinä rikot lakia ja saat siitä rangaistuksen. eri

Kyllä, nimenomaan näin, että sinut tulee hyväksyä ehdoitta, tunsit sinä sitten olevasi mikä tahansa.

Pedofiilit, jotka kuvittelevat olevansa 5-vuotiaita pitäisi päästää siis sun käsityksen mukaan päiväkoteihin leikkimään lasten kanssa?

Kun kaikki pitää hyväksyä ehdoitta.

En itse asiassa sanonut mitään tuollaista, että pedofiilien pitäisi päästä päiväkoteihin leikkimään lasten kanssa.

Sinä sanoit.

Onko sinulla jotain tuollaisia toiveita?

Kukin saa tehdä itselleen mitä tahansa, mutta ei saa vahingoittaa muita. 

Kultipupunen. :)

Vierailija
1514/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona asuu sun oma perhe.

Työpaikalla voi olla, että vaihtaisit siviilivaatteet työasuun samassa pukkarissa vieraiden ihmisten kanssa. Heittäisikö Pirjo paitansa pois yhtä rennosti Pertin kuin Jaanan ollessa vieressä? Jos ei, niin onko Pirjo kauhean estynyt konservatiivi, jonka pitäisi ymmärtää irtisanoutua? Tai jos työ on sellaista, että täytyy käydä suihkussa. Pitääkö senkin olla kaikille ok, että Pertti suihkuttelee Pirjon kanssa yhtä aikaa?

Vierailija
1515/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää ketjut on aina yhtä hauskoja. Aloitus on aina samanlainen, "Mies on mies ja sillä on pippeli, nainen on nainen ja sillä on pimppi. KUKAAN EI VOI MUUTA VÄITTÄÄ!!!!!!"

Sitten alkaa helvetillinen jankkaaminen sivutolkulla puolesta ja vastaan. Noin 1000 viestiä myöhemmin kukaan ei ole pisaraakaan viisaampi, kukaan ei ole muuttanut näkemystään, eikä edes järkevää keskustelua ole syntynyt. 

Mitä järkevää keskustelua?

Transaktivistit väittävät sukupuolen olevan jotain muuta kuin geenit, sukusolut ja sukuelimet, mutta eivät missään vaiheessa kerro, että mitä nämä sitten ovat. Joku epämääräinen viittaus johonkin sekavaan Naturen artikkeliin (joka ei vahvistanut yhtään mitään) ja muuten pelkkiä heittelyjä ilman todisteita ja loput jotain sukupuolitunnetta. Miten tästä saa mitään keskustelua, kun aktivisteilla ei ole mitään perusteita? Heidän argumentointinsa perustuu "ihmisoikeuksien" vaatimiselle ja vastapuolen vaientamiselle haukkumalla heitä transfoobisiksi.

Esittäkää niitä perusteluita, niin sitten keskustellaan. Ja vähän naurettavaa valittaa keskustelun puuttumisesta, kun joka kerta nämä viestiketjut aktivistien toimesta poistatetaan.

Aloitetaan siitä että sukupuoli on identiteetti, kokemus. Tuo kokemus syntyy yksilön aivoissa, eli on siis yksilöllinen. Tämän vuoksi yhteiskunta ei voi päättää puolesta, sitä kutsutaan yksilönvapaudeksi. Transsukupuolisuus on myös lääkärin toimesta diagnosoitavissa, se on siis myös lääketieteellisesti vahvistettu fakta. 

Jos se on identiteetti, niin mitä tarkoittaa olla nainen ja mikä mies? Mikä se tuntemus on jolla tietää olevansa nainen tai mies?

Ja kuka on päättänyt, että sukupuoli on identiteetti? Transaktivistit? Entäpä vuosituhannet takaisinpäin (ja muut maat) jotka yhä luokittelevat sukupuolen genitaalin mukaan?

Tuntemus sukupuolesta on identifioituminen jompaan kumpaan. Sukupuoli on synnynnäinen kokemus, siksi transsukupuoliset tuovatkin kokemustaan väärästä sukupuolesta ilmi jo heti kun oppivat puhumaan. 

Sukupuolen identiteetti taas perustuu psykologiaan, eli yllätys, aivoista lähtöisin olevaan kokemukseen siitä, mitä on. Myös psykologia on tiede, joten myös sukupuoli-identiteetti on tieteellinen fakta. 

Vuosituhat takaisin päin tiede toimi sen hetkisten uskomusten mukaan. Tiede kehittyy ja muuttuu, jolloin myös tieto päivittyy. Maat jotka luokittelevat sukupuolen biologian mukaan keskittyvät yleensä enemmän uskontoon kuin tieteisiin. 

Tiede on yhdenlaista, kulttuuriin sidottua uskontoa, ei mikään absoluuttisesti todellisuuden määrittävä asia. Se ei ole luonnollista, vaan humanistista, ihmisestä lähtöisin ja ihmisen rajoissa, kuten esimerkiksi sosiologia ja kirjallisuus. Suosittelen tutustumaan tieteismiä, eli scientismia tutkiviin kirjoihin.

Millä perusteella yhteiskunnan tulisi siis toimia, jos se ei ole tiede eikä uskonto? Biologia ei voi olla vastaus, koska sekin on tieteenlaji. Eli millä ratkaistaan trans-laki? 

Ihmislajilla on silti vain kaksi lisääntymisroolia ja siten vain kaksi sukupuolta. Se ei muutu miksikään kielileikeillä.

Lääketiede on kuitenkin sitä mieltä että sukupuolen voi korjata. Joten? 

Ei lääketiede ole sitä mieltä. Mitä höpiset? Tuota "korjaaminen" -sanaa käytetään vain transaktivistien vaatimuksesta, koska heille tulee siitä parempi mieli. Aikaisemmasta sanasta, vaihtaminen, tuli ilmeisesti paha mieli (?). Lääketiede antaa transhoitoja. Näiden tarkoitus ja päämäärä on vähentää sukupuolidysforiaa ja ahdistuksen tunnetta. Luulitko oikeasti, että kun sukupuolidysforinen käy lääkärillä, hän muuttuu vastakkaisen sukupuolen edustajaksi? Edes transihmiset itse eivät luule. Pitäisikö sinun mennä takaisin biologian tunnille?

Eri

Nyt sinä kompastuit omaan nokkeluuteesi. Käytti sitten mitä tahansa sanaa asiasta, lääketieteellisesti sukupuolidysforia on asia jonka voi hoitaa/korjata/vaihtaa. Joten millä logiikalla sukupuoli ei olisi päätettävissä tai ilmoitettavissa? 

Taisitpa kompastua nyt kyllä itse. Sukupuolidysforia ja sukupuoli ovat eri asioita. Toista voidaan lievittää (tosin tutkimusten mukaan huonosti tai ei ollenkaan) ja toinen on vaihtumaton biologinen fakta.

No ainakin se voidaan fyysisesti muuttaa joten en nyt oikein vakuuttunut tästä. 

Mitä ihmettä?! Millä tavalla sukupuoli voidaan muuttaa? Oikeasti, taidat pilailla....

Vierailija
1516/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sukupuolta tarvii ylipäätään rekisteröidä? Yhtä turha rekisteritieto kun uskonto.

Miten tasa-arvon toteutumista tarkastellaan ilman sukupuolitietoa? Miten muuten tiedetään, että nainen saa vähemmän palkkaa kuin mies, tai että pojat pärjäävät huonommin koulussa, tai että transnaisilla on suhteessa kuusi kertaa enemmän seksirikostuomioita kuin cissumiehillä?

Tasa-arvo alkaa siitä että lopetetaan lokerointi.

Yhteiskunnassa ei tarvita mihinkään tietoa siitä onko joku nainen, mies vai muu.

Vierailija
1517/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ollaankin asian ytimessä.

Itseäni ei vapaus vaihtaa sukupuolta häiritse myöskään. Luulen että sellaisella, jota asia häiritsee, on valtava tarve pakottaa kaikki muut ihmiset toteuttamaan omaa henkilökohtaista näkemystään maailmasta.

Vierailija
1518/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi? Yli 70 sivua on keskusteltu uudesta translaista ja sen vaikutuksista naisten ja lasten (ja koko yhteiskunnan) elämään. Jos haluat puhua myötätunnosta jotain ihmisryhmää kohtaan, aloita oma ketju.

Kultipupunen, translaissa on kyse transihmisten oikeuksista. Ja myötatunnosta.

Rauhaa! :D

Vierailija
1519/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kultapieni kun kirjoitat nimenomaan siitä, että vain sinun mielipiteelläsi on väliä. Jos olet perverssi jota ei haittaa että muut tuijottavat sinua pukkarissa ja salakuvaavat sinua niin okei, mutta sanotko, ettei muiden mielipiteellä ja turvallisuuden tunteella ole väliä?

Ei ketään täällä kiinnosta mitä nämä transit kotona tekevät. 

Miksi sinä kuvittelet, että joku salakuvaa sinua pukkarissa? Ja miten salakuvaaminen liittyy transihmisiin? Pikemminkin transnaiset haluavat tulla hyväksytyiksi naisina, ei minään salakuvaavina pervoina. 

Sinun asenteessasi on vikaa, kultipupunen.

Miksi sitten tarjoatte ei-transeille pervoille helpon pääsyn naiserityisiin tiloihin? Transnaisethan pääsevät jo nyt laillisesti naisten pukkareihin.

Uusi laki helpottaa nimenomaan pervojen pääsyn naisten tiloihin. Ei tarvita kuin ilmoitus, että sukupuoli on muuttunut, niin saa vapaasti saapastella toisen sukupuolen pukuhuoneisiin. 

Vierailija
1520/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen kodin vessaa ja pesutilaa käyttävät vieraat ihmiset kadulta?