Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukupuoli ei ole hakemusasia !

Vierailija
18.01.2023 |

https://yle.fi/a/74-20013367

Sukupuoli perustuu biologiaan. Kyseessä ei ole hakemusasia, jonka voisi hakemuksella muuttaa.

Hakemuksella ei voi myöskään järkkäillä pituutta lisää tai karistaa ikävuosia tai kiloja.

Kommentit (2856)

Vierailija
1481/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama, mitä sukupuolta joku kokee olevansa. Jos sukupuolen vaihtaminen tekee jonkun onnelliseksi, niin senkun vaihtaa sitten, ei kuulu minulle, eikä vaivaa minua mitenkään.

Selostakaa minulle, miksi tämä asia vaivaa teitä niin paljon? Mitä väliä, vaikka joku vaihtaisi sukupuolta vaikka joka viikko?

Kannattaa lukea ketju ihan alusta asti. Ja omia aivojakin saa käyttää.

En jaksa lukea ketjua läpi, ja omia aivojankin käytän koko ajan.

En ymmärrä, miten se teidän p*rsettä kutittaa, jos joku haluaa vaihtaa sukupuolta.

Miksi meidän perseenkutitukset kutittaa sun persettä?

Koska te takapajuiset konservatiiviuskikset yritätte estää muita tekemästä omalle ruumiilleen / identiteetilleen jotain, joka edesauttaisi heidän hyvinvointiaan.

Pitäkää huolta omista asioistanne. Ajatelkaa ihmisiä ihmisinä, ei minkään sukupuolijaottelun kautta.

Transeilla on jo nyt oikeus transhoitoihin, juridisen sukupuolen vaihtoon ja sen mukaisten tilojen käyttöön. Mitä heiltä siis puuttuu?

Hyväksyntä. Heidät pitäis hyväksyä ihmisinä ehdoitta, mikä on vaikeaa uskovaisille ja konservatiiviperzukoille.

Ihmisiä ei voi pakottaa hyväksymään toisiaan lailla. Sitä paitsi tässä laissa ei ole kyse siitä, että transihmiset pitää hyväksyä ihmisinä ehdoitta, vaan kyse on siitä, että mies pitää hyväksyä naisena ehdoitta (ja nainen miehenä). Tälle vaatimukselle ei esitetä mitään muuta perustelua, kuin tunne. Eli minusta tuntuu, että olen mies, sinun pitää siis ehdoitta hyväksyä se ja kohdella ja puhutella minua miehenä (vaikka näytänkin naiselta). Jos sinä et hyväksy ehdoitta minun miehuuttani, sinä rikot lakia ja saat siitä rangaistuksen. eri

Näin juuri.

On aivan älytöntä, että jotain pelkkään tunteeseen perustuvaa voidaan kirjata lakiin. Eikö laille pitäisi aina olla järkiperusteet?

Vierailija
1482/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisena ja miehenä oleminen on vain "kokemus" jostakin olemisesta, se silloin tarkoittaa ettei nainen ja mies ole ainoita sukupuolia mitä on.

Täten minä voin päättää tässä ja nyt, että minun sukupuoleni on Jabba. Koska Jabba on henkilö joka tuntee olevansa Jabba biologisesta sukupuolesta riippumatta.

Mielestäni on syrjintää, ettei minulle kaltaiselleni henkilölle ole wc-tiloja, pukuhuoneita, omaa urheilu palkkia saatikka sukupuolelleni ei ole sukupuolikiintiöitä työpaikoilla.

Miksi te transaktivistit ette vaadi meille Jabboille oikeuksia? Oletteko Jabbafoobikkoja?

No alapa vaatia. Jos riittävän moni on samaa mieltä, niin oikeus toteutuu sinunkin kohdallasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jabbana minun olemukseeni kuuluu, että tarvitsen kalliit kosmeettiset hoidot jotta voin olla onnellinen omassa sukupuolessani. Yhteiskunnan tulisi siis maksaa nämä leikkaukset ja hoidot, koska muuten minä kärsin. Miksi yhteiskunta on täynnä jabbafoobikkoja, jotka eivät anna minulle minun ihmisoikeuksia?

Miksi transaktivistit polkevat minun ihmisoikeuksia jabbana? Miksi olette jabbafoobikkoja?

Vierailija
1484/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten määrittelet sukupuolen?

XY = mies, XX= nainen. Vieläkin joillekin epäselvää !

Entäs XXY?

Kromosomihäiriöinen mies.

Monesti kromosomihäiriöisille määritellään jompikumpi sukupuoli. Eivät hekään vaihtele sukupuoltaan mielensä mukaan.

Ja taas unohtui se, että sukupuoli on myös kokemus. Sinä TIEDÄT olevasi jotain ja tiedät ettet koe olevasi jotakin muuta. Joten sukupuolen määrittäminen kromosomihäiriöisille on vielä ongelmallisempaa kuin se, että se määritellään biologiaan perustuen vastasyntyneelle. 

Intersukupuolisuuden tilat ovat sukupuolittuneita. Klinefelteriä esiintyy vain miehillä. Ei se ole mitään salatiedettä. Sukupuolen toteamisessa ei tarvita synnärillä meediota, taikavarpuja, kristallejä eikä kielillä puhumista. Parin promillen epäselvyydet ratkeavat ihan labratestillä. Transit tuntuvat olevan kovin kiinnostuneita intersukupuolisten asioista. Miksiköhän?

Jos sinulta poistetaan sukupuolielimet, vaikuttaako se siihen kuka olet? Ja koska vastaat ei, todistit jälleen että sukupuoli on myös kokemus, joka on riippumaton biologiasta. 

Onko sinun logiikallasi steriloitu nainen nainen? Tai syövän vuoksi rintansa, kohtunsa tai munasarjansa menettänyt vielä nainen? Mietipä vielä.

Oletko koskaan kuullut tai lukenut esimerkiksi rintojen poistosta toipuvan kertovan että hän kokee olevansa vähemmän nainen? teiltä "sukupuoli on fakta" henkilöiltä loppuvat argumentit kesken kun ette pysty enää todistamaan ettei sukupuoleen liittyisi tunteita ja kokemusta. 

Tunteet eivät muuta kehon biologiaa ja historiaa. Vaikka sun penis leikattaisiin irti tai menettäisit sen teidän suosimassa friikkionnettomuudessa, niin olet silti mies vielä haudassakin.

Jos tunteilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, miksi sukupuolta tarvitsee edes määritellä? Miksi et voi luopua omasta sukupuolestasi ja olla ihminen? 

Koska sukupuoleen vaikuttavat hormonit ja hormonit vaikuttavat ihmisten käyttäytymiseen ja olemukseen. Tällä tavoin voidaan tutkia sukupuolien eroavaisuuksia käyttäytymisessä ja pyrkiä ymmärtämään miksi esimerkiksi miehet ovat huomattavasti väkivaltaisempia kuin naiset. 

Myös naiset ja miehet ovat biologisesti huomattavasti erilaisia ja se pitää yhteiskunnassa ottaa huomioon.

Se, että sinä luulet olevasi vaikka koira ei ole mitään merkitystä, koska vaikka kuinka haluat olevasi koira niin et sinä koira ole.

Eli mies joka ei koskaan ole väkivaltainen ja vankilassa vartijoita hakkaava nainen eivät todellisuudessa ole mies tai nainen koska he eivät käyttäydy sukupuoltensa erojen ja hormonien mukaisesti? Huomaatko miten vaikeaa kaiken kiistäminen on, kun yrittää nojata omaan uskomuksiinsa biologiasta eikä siihen, mikä on tutkittua tietoa? 

Esitätkö typerää vai oletko oikeasti noin tyhmä? 

Kannattaa ehkä mennä tutustumaan tilastoihin ja todennäköisyyksiin. Se, että miehellä on suurempi todennäköisyys olla fyysisesti väkivaltaisempi ei tarkoita sitä, että kaikki miehet on.

Vastaatko nyt siihen kysymykseen. Mitä on olla mies ja mitä on olla nainen?

Kokemus sukupuolesta on aivoista peräisin oleva identifioituminen johonkin tiettyyn ryhmään. Kyse ei ole vain miehistä ja naisista, vaan yksilöllisestä kokemuksesta. Siksi kyseessä ei voi olla pelkkä biologia. 

Miehenä oleminen on kokemus siitä että on mies, sukupuolielimistä riippumatta. 

Naisena oleminen on kokemus siitä että on nainen, sukupuolielimistä riippumatta. 

Onko sun älykkyysosamäärä joku 50 vai esitätkö vain tyhmää?

Nuo eivät ole määritelmiä. MITÄ on olla mies ja MITÄ on olla nainen?

Jakkarina oleminen on kokemus siitä, että on jakkari sukupuolielimistä riippumatta. Selitätkö mulle mistä tiedät olevasi Jakkari?

Eikö kuulosta hemmetin tyhmältä.

Selitä nyt mitä on olla mies ja mitä on olla nainen. 

Tiedät asioita, koska ihmisillä on tietoisuus. Riiteleminen sitä missä se syntyy ei kuulu tähän keskusteluun. Jos sinulle ei riitä se, että sukupuoli on tietoisuuteen perustuva kokemus, selitätkö vastavuoroisesti minulle mitä on olla ihminen? 

Vastaa ensiksi siihen kymykseen niin vastaan sitten itse. Te transaktivistit kun aina yritätte viedä keskustelun tuosta "mitä on olla nainen ja mitä on olla mies" pois.

Määrittele mitä on olla mies ja mitä on olla nainen. Ei pitäisi olla noin vaikeaa. 

edelleenkin kyse on tietoisuuden synnyttämästä kokemuksesta olla jotakin. 

Edelleenkään tuo ei ole vastaus kysymykseen.

Eli nyt miljoonan kerran. Mitä on olla nainen ja mitä on olla mies?

Kysymyksiä, joihin transit eivät osaa tai halua vastata:

- mikä on sukupuoli

- mikä on trans

- mikä on mies ja mikä nainen

- mitkä ihmisoikeudet puuttuvat Suomen transeilta

- miksi ei-transien pitää saada vaihtaa juridinen sukupuolitieto

- miksi aikuistransit rääkyvät pakkosterilisaatiota, mutta lapset on ok blokkeroida

Vastauksia? Mihin muihin kysymyksiin transit eivät halua tai osaa vastata?

Vierailija
1485/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sukupuolta tarvii ylipäätään rekisteröidä? Yhtä turha rekisteritieto kun uskonto.

Vierailija
1486/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naisena ja miehenä oleminen on vain "kokemus" jostakin olemisesta, se silloin tarkoittaa ettei nainen ja mies ole ainoita sukupuolia mitä on.

Täten minä voin päättää tässä ja nyt, että minun sukupuoleni on Jabba. Koska Jabba on henkilö joka tuntee olevansa Jabba biologisesta sukupuolesta riippumatta.

Mielestäni on syrjintää, ettei minulle kaltaiselleni henkilölle ole wc-tiloja, pukuhuoneita, omaa urheilu palkkia saatikka sukupuolelleni ei ole sukupuolikiintiöitä työpaikoilla.

Miksi te transaktivistit ette vaadi meille Jabboille oikeuksia? Oletteko Jabbafoobikkoja?

No alapa vaatia. Jos riittävän moni on samaa mieltä, niin oikeus toteutuu sinunkin kohdallasi.

Eli olet jabbafoobikko. Miksi haluat estää minulta ihmisoikeuteni?

Vierailija
1487/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama, mitä sukupuolta joku kokee olevansa. Jos sukupuolen vaihtaminen tekee jonkun onnelliseksi, niin senkun vaihtaa sitten, ei kuulu minulle, eikä vaivaa minua mitenkään.

Selostakaa minulle, miksi tämä asia vaivaa teitä niin paljon? Mitä väliä, vaikka joku vaihtaisi sukupuolta vaikka joka viikko?

En ymmärrä, miten se teidän p*rsettä kutittaa, jos joku haluaa vaihtaa sukupuolta.

Koska te takapajuiset konservatiiviuskikset yritätte estää muita tekemästä omalle ruumiilleen / identiteetilleen jotain, joka edesauttaisi heidän hyvinvointiaan.

Pitäkää huolta omista asioistanne. Ajatelkaa ihmisiä ihmisinä, ei minkään sukupuolijaottelun kautta.

Transeilla on jo nyt oikeus transhoitoihin, juridisen sukupuolen vaihtoon ja sen mukaisten tilojen käyttöön. Mitä heiltä siis puuttuu?

Hyväksyntä. Heidät pitäis hyväksyä ihmisinä ehdoitta, mikä on vaikeaa uskovaisille ja konservatiiviperzukoille.

Ihmisiä ei voi pakottaa hyväksymään toisiaan lailla. Sitä paitsi tässä laissa ei ole kyse siitä, että transihmiset pitää hyväksyä ihmisinä ehdoitta, vaan kyse on siitä, että mies pitää hyväksyä naisena ehdoitta (ja nainen miehenä). Tälle vaatimukselle ei esitetä mitään muuta perustelua, kuin tunne. Eli minusta tuntuu, että olen mies, sinun pitää siis ehdoitta hyväksyä se ja kohdella ja puhutella minua miehenä (vaikka näytänkin naiselta). Jos sinä et hyväksy ehdoitta minun miehuuttani, sinä rikot lakia ja saat siitä rangaistuksen. eri

Kyllä, nimenomaan näin, että sinut tulee hyväksyä ehdoitta, tunsit sinä sitten olevasi mikä tahansa.

Mistään laeista tässä ei ole kysymys, vaan myötätunnosta.

Vierailija
1488/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös vihreät ajaneet puberteettiblokkereita jopa alle 10-vuotiaille? Monet tahot ainakin ajavat, ja muutenkin haluavat opettaa jopa alakoululaisille lapsille seksistä ja transsukupuolisuudesta.

Mikäli esiteini-ikäisille annettaisiin lupa blokkereihin omalla päätöksellä, tämä tarkoittaisi että lapsi saisi päättää keholleen tehtävistä pysyvistä muutoksista. Tarkoittaako tämä myös että lapsi päättää tatuoinneistaan, lävistyksistään, entä suostumus seksiin?

Blokkerit aiheuttavat mm. sukupuolielinten jäämistä lapsen taholle, ne eivät ikinä kypsy (esim tapaus Jazz Jennings jonka mikropenistä ei voitu käyttää srs-leikkauksessa, eikä ole ainoa tapaus). Kenen etu olisi tuottaa maailmaan laillisia aikuisia joilla on lapsen vehkeet ja henkinen kehitys jämähtänyt teiniasteelle? Saati yrittää puskea lapsille oikeutta päättää kehostaan?

Kyllä tässä vähän pe/dot alkaa haiskahtaa taustavaikuttajina, tai siis anteeksi "mapit" eli poliittisesti korrektimpi termi minor attracted person.

Voi olla monenlaista sekopäisyyttä taustavaikuttajissa. Itse ajattele että yksi kiihottavuus liittyy jo pelkkään medikaalisen valtaan, siis mielenkiintoon potentiaalista mitä voi muutella ja kokeilla. Mutta kun eettisyys on asia, jota emme voi unohtaa 2020-luvullakaan, vaikka kuinka syyhyttäisi kokeilla kaikenlaista uutta ja ihmeellistä teknologisen kehityksen mahdollistamana. Näistä asioista ei erityisemmin keskustella päivälehdissä. Eikö kiinnosta vai mistä johtuu? Siitäkö, että uskotellaan kaikilla olevan puhtaat jauhot pussissa ja ylevät tarkoitusperät vain ja ainoastaan ihmisten elämänlaadun parantamiseksi?

Ysärillä hypetettiin onnenpillereitä (masennuslääkebuumi) jonain taikasauvana mielialaongelmiin. Muitakin esimerkkejä löytyy lääketeollisuuden puolelta, nyt on kekattu että mitäs jos kokeiltaisiin miten hormoneilla leikkiminen ja kirurgiset "hoidot" toimivat elämisen ongelmiin. Tiedeusko on kummallinen asia. Lobotomia vähän kauempaa myös esimerkki, miten kuviteltiin parannettavan ihmisiä, jotka kärsivät jostain henkisen puolen ongelmasta. Ja taas mennään. Nythän tämä on tietysti ihan eri asia, eikö vaan!

Niissä maissa joissa vakuutusyhtiöt kustantaa kaikki hoidot juuri transhoidot ovat jättimäinen bisnes koska heistä tehdään elinikäisiä potilaita. On pakko syödä hormoneita loppuelämä jos on munat/munasarjat poistettu ja komplikaatiot usein jatkuvat jopa vuosikymmeniä. Eräänkin 20v naisen transhoidot komplikaatioineen tulivat kaikkinensa maksamaan lähes 500 000 dollaria josta hän itse maksoi vaan muutaman tonnin. Nämä jumalaa leikkivät kirurgit vaan nauravat matkalla pankkiin.

Meillähän tämä menee veronmaksajien piikkiin, myös katujien korjaushoidot. Ihan kuin terveydenhuolto ei olisi jo tarpeeksi pahassa kriisissä. Estrogeenistakin on paikoitellen ollut pulaa kun miehet syövät sitä uskoen muuttuvansa oikeiksi tytöiksi ja vaihdevuosioireiset naiset saavat vaan kärsiä.

Biologiset miehetkään eivät taida helpolla saada testosteronia toisin kuin itsensä miehiksi mieltävät biologiset naiset. Ei ole kokemusta, koska olen naisena syntynyt mutta sen sijaan ihmettelyjä olen saanut lukea ja kuulla.

Vierailija
1489/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää ketjut on aina yhtä hauskoja. Aloitus on aina samanlainen, "Mies on mies ja sillä on pippeli, nainen on nainen ja sillä on pimppi. KUKAAN EI VOI MUUTA VÄITTÄÄ!!!!!!"

Sitten alkaa helvetillinen jankkaaminen sivutolkulla puolesta ja vastaan. Noin 1000 viestiä myöhemmin kukaan ei ole pisaraakaan viisaampi, kukaan ei ole muuttanut näkemystään, eikä edes järkevää keskustelua ole syntynyt. 

Mitä järkevää keskustelua?

Transaktivistit väittävät sukupuolen olevan jotain muuta kuin geenit, sukusolut ja sukuelimet, mutta eivät missään vaiheessa kerro, että mitä nämä sitten ovat. Joku epämääräinen viittaus johonkin sekavaan Naturen artikkeliin (joka ei vahvistanut yhtään mitään) ja muuten pelkkiä heittelyjä ilman todisteita ja loput jotain sukupuolitunnetta. Miten tästä saa mitään keskustelua, kun aktivisteilla ei ole mitään perusteita? Heidän argumentointinsa perustuu "ihmisoikeuksien" vaatimiselle ja vastapuolen vaientamiselle haukkumalla heitä transfoobisiksi.

Esittäkää niitä perusteluita, niin sitten keskustellaan. Ja vähän naurettavaa valittaa keskustelun puuttumisesta, kun joka kerta nämä viestiketjut aktivistien toimesta poistatetaan.

Aloitetaan siitä että sukupuoli on identiteetti, kokemus. Tuo kokemus syntyy yksilön aivoissa, eli on siis yksilöllinen. Tämän vuoksi yhteiskunta ei voi päättää puolesta, sitä kutsutaan yksilönvapaudeksi. Transsukupuolisuus on myös lääkärin toimesta diagnosoitavissa, se on siis myös lääketieteellisesti vahvistettu fakta. 

Jos se on identiteetti, niin mitä tarkoittaa olla nainen ja mikä mies? Mikä se tuntemus on jolla tietää olevansa nainen tai mies?

Ja kuka on päättänyt, että sukupuoli on identiteetti? Transaktivistit? Entäpä vuosituhannet takaisinpäin (ja muut maat) jotka yhä luokittelevat sukupuolen genitaalin mukaan?

Tuntemus sukupuolesta on identifioituminen jompaan kumpaan. Sukupuoli on synnynnäinen kokemus, siksi transsukupuoliset tuovatkin kokemustaan väärästä sukupuolesta ilmi jo heti kun oppivat puhumaan. 

Sukupuolen identiteetti taas perustuu psykologiaan, eli yllätys, aivoista lähtöisin olevaan kokemukseen siitä, mitä on. Myös psykologia on tiede, joten myös sukupuoli-identiteetti on tieteellinen fakta. 

Vuosituhat takaisin päin tiede toimi sen hetkisten uskomusten mukaan. Tiede kehittyy ja muuttuu, jolloin myös tieto päivittyy. Maat jotka luokittelevat sukupuolen biologian mukaan keskittyvät yleensä enemmän uskontoon kuin tieteisiin. 

Tiede on yhdenlaista, kulttuuriin sidottua uskontoa, ei mikään absoluuttisesti todellisuuden määrittävä asia. Se ei ole luonnollista, vaan humanistista, ihmisestä lähtöisin ja ihmisen rajoissa, kuten esimerkiksi sosiologia ja kirjallisuus. Suosittelen tutustumaan tieteismiä, eli scientismia tutkiviin kirjoihin.

Millä perusteella yhteiskunnan tulisi siis toimia, jos se ei ole tiede eikä uskonto? Biologia ei voi olla vastaus, koska sekin on tieteenlaji. Eli millä ratkaistaan trans-laki? 

Ihmislajilla on silti vain kaksi lisääntymisroolia ja siten vain kaksi sukupuolta. Se ei muutu miksikään kielileikeillä.

Lääketiede on kuitenkin sitä mieltä että sukupuolen voi korjata. Joten? 

Ei lääketiede ole sitä mieltä. Mitä höpiset? Tuota "korjaaminen" -sanaa käytetään vain transaktivistien vaatimuksesta, koska heille tulee siitä parempi mieli. Aikaisemmasta sanasta, vaihtaminen, tuli ilmeisesti paha mieli (?). Lääketiede antaa transhoitoja. Näiden tarkoitus ja päämäärä on vähentää sukupuolidysforiaa ja ahdistuksen tunnetta. Luulitko oikeasti, että kun sukupuolidysforinen käy lääkärillä, hän muuttuu vastakkaisen sukupuolen edustajaksi? Edes transihmiset itse eivät luule. Pitäisikö sinun mennä takaisin biologian tunnille?

Eri

Nyt sinä kompastuit omaan nokkeluuteesi. Käytti sitten mitä tahansa sanaa asiasta, lääketieteellisesti sukupuolidysforia on asia jonka voi hoitaa/korjata/vaihtaa. Joten millä logiikalla sukupuoli ei olisi päätettävissä tai ilmoitettavissa? 

Taisitpa kompastua nyt kyllä itse. Sukupuolidysforia ja sukupuoli ovat eri asioita. Toista voidaan lievittää (tosin tutkimusten mukaan huonosti tai ei ollenkaan) ja toinen on vaihtumaton biologinen fakta.

Vierailija
1490/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, nimenomaan näin, että sinut tulee hyväksyä ehdoitta, tunsit sinä sitten olevasi mikä tahansa.

Mistään laeista tässä ei ole kysymys, vaan myötätunnosta.

Pedofiilit, jotka kuvittelevat olevansa 5-vuotiaita pitäisi päästää siis sun käsityksen mukaan päiväkoteihin leikkimään lasten kanssa?

Kun kaikki pitää hyväksyä ehdoitta.

Vierailija
1491/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko lisää niin voin alkaa edistää oikeuksiasi? Aloitettaisiinko sellaisista asioista jotka auttavat ihmisiä ymmärtämään kuka sinä olet ja miten eroat meistä muista omassa ainutlaatuisuudessasi. Tarvitsetko jotakin erityistä tukea tai huomiota johon yhteiskunnan tulisi ensimmäisenä kiinnittää huomiota? Olen pahoillani että koet tulevasi syrjityksi, tehdään yhdessä töitä asian muuttamiseksi. 

Vierailija
1492/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs XXY?

Monesti kromosomihäiriöisille määritellään jompikumpi sukupuoli. Eivät hekään vaihtele sukupuoltaan mielensä mukaan.

Ja taas unohtui se, että sukupuoli on myös kokemus. Sinä TIEDÄT olevasi jotain ja tiedät ettet koe olevasi jotakin muuta. Joten sukupuolen määrittäminen kromosomihäiriöisille on vielä ongelmallisempaa kuin se, että se määritellään biologiaan perustuen vastasyntyneelle. 

Intersukupuolisuuden tilat ovat sukupuolittuneita. Klinefelteriä esiintyy vain miehillä. Ei se ole mitään salatiedettä. Sukupuolen toteamisessa ei tarvita synnärillä meediota, taikavarpuja, kristallejä eikä kielillä puhumista. Parin promillen epäselvyydet ratkeavat ihan labratestillä. Transit tuntuvat olevan kovin kiinnostuneita intersukupuolisten asioista. Miksiköhän?

Jos sinulta poistetaan sukupuolielimet, vaikuttaako se siihen kuka olet? Ja koska vastaat ei, todistit jälleen että sukupuoli on myös kokemus, joka on riippumaton biologiasta. 

Kyllä, se vaikuttaa suuresti juuri siksi, koska sukupuolielimet ovat osa meitä ja meidän minuutta, ne auttavat säätelemään hormoneja kuten moni muukin elin, ja siten vaikuttavat siihen, kuinka ympäristömme ja ihan kaiken koemme. Sukupuolisuus liittyy kehoon, koska se olemme kehomme eikä todellakaan riippumaton biologisesta todellisuudesta. Niitä ei voi erottaa, ne ovat kietoutuneet toisiinsa. Missä purkissa olet nähnyt myytävän kokemusta? Kokemus koostuu monista asioista, keho on niistä yksi.

Ethän sinä tai kukaan muu meistä tiedä biologista sukupuoltasi satavarmasti. Harva ihminen on käynyt sukupuolikromosomejaan ja hormonitasojan testauttamassa tai ultrassa jossa katsotaan kaikki lantionalueen elimet. Ihan hyvin moni mieheksi määritetty syntymässä voikin olla kromosomeiltaan XY tms., mutta asia ei tule koskaan ilmi välttämättä. Niitäkin tapauksia on jossa ihan "tavallisena miehenä" aikuiseksi eläneeltä löytyi vatsavaivojen ultran yhteydessä yllättäen munasarjat. Klinefelterin sydroomatapauksistakin 75% elää tietämättä poikkeavuudestaan (kromosomi XXY).

Jo nyt havaittuja sukupuolipoikkeavuuksia on vähintään 1.7% väestöstä, joka tarkoittaa 136 miljoonaa ihmistä siis 136 000 000. Jos siis oikeasti kaikki pelkkään biologiseen sukupuoleen liittyvät ominaisuudet tutkittaisiin kaikilta ihmisiltä automaattisesti, niin poikkeavien määritelmien määrä saattaisi tuplaantua tai triplaantua. Lisäksi tiede kehittyy koko ajan ja löytää yhä pienempiä ja tarkempia ominaisuuksia, joten sekin tullee lisäämään moninaisuutta.

Ihmisten keksimät kulttuuriset termit nainen ja mies ovat vain pyrkimys yksinkertaistaa kaikkea monimutkaisuutta ja moninaisuutta. Mekin puhumme esim. kuusta tarkoittaen Telluksen eli maapallon kuuta, vaikka pelkästään meidän aurinkokunnassamme on 200 eri kuuta.

Monille maailma on pelottava paikka ja siksi halutaan sitoutua hyvin mustavalkoisiin ja yksinkertaisiin "totuuksiin". Tämä ei kuitenkaan vastaa tieteellistä käsitystä lainkaan.

Vierailija
1493/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs XXY?

Onko sinun logiikallasi steriloitu nainen nainen? Tai syövän vuoksi rintansa, kohtunsa tai munasarjansa menettänyt vielä nainen? Mietipä vielä.

Oletko koskaan kuullut tai lukenut esimerkiksi rintojen poistosta toipuvan kertovan että hän kokee olevansa vähemmän nainen? teiltä "sukupuoli on fakta" henkilöiltä loppuvat argumentit kesken kun ette pysty enää todistamaan ettei sukupuoleen liittyisi tunteita ja kokemusta. 

Tunteet eivät muuta kehon biologiaa ja historiaa. Vaikka sun penis leikattaisiin irti tai menettäisit sen teidän suosimassa friikkionnettomuudessa, niin olet silti mies vielä haudassakin.

Jos tunteilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, miksi sukupuolta tarvitsee edes määritellä? Miksi et voi luopua omasta sukupuolestasi ja olla ihminen? 

Koska sukupuoleen vaikuttavat hormonit ja hormonit vaikuttavat ihmisten käyttäytymiseen ja olemukseen. Tällä tavoin voidaan tutkia sukupuolien eroavaisuuksia käyttäytymisessä ja pyrkiä ymmärtämään miksi esimerkiksi miehet ovat huomattavasti väkivaltaisempia kuin naiset. 

Myös naiset ja miehet ovat biologisesti huomattavasti erilaisia ja se pitää yhteiskunnassa ottaa huomioon.

Se, että sinä luulet olevasi vaikka koira ei ole mitään merkitystä, koska vaikka kuinka haluat olevasi koira niin et sinä koira ole.

Eli mies joka ei koskaan ole väkivaltainen ja vankilassa vartijoita hakkaava nainen eivät todellisuudessa ole mies tai nainen koska he eivät käyttäydy sukupuoltensa erojen ja hormonien mukaisesti? Huomaatko miten vaikeaa kaiken kiistäminen on, kun yrittää nojata omaan uskomuksiinsa biologiasta eikä siihen, mikä on tutkittua tietoa? 

Kannattaa ehkä mennä tutustumaan tilastoihin ja todennäköisyyksiin. Se, että miehellä on suurempi todennäköisyys olla fyysisesti väkivaltaisempi ei tarkoita sitä, että kaikki miehet on.

Kokemus sukupuolesta on aivoista peräisin oleva identifioituminen johonkin tiettyyn ryhmään. Kyse ei ole vain miehistä ja naisista, vaan yksilöllisestä kokemuksesta. Siksi kyseessä ei voi olla pelkkä biologia. 

Naisena oleminen on kokemus siitä että on nainen, sukupuolielimistä riippumatta. 

Jakkarina oleminen on kokemus siitä, että on jakkari sukupuolielimistä riippumatta. Selitätkö mulle mistä tiedät olevasi Jakkari?

Tiedät asioita, koska ihmisillä on tietoisuus. Riiteleminen sitä missä se syntyy ei kuulu tähän keskusteluun. Jos sinulle ei riitä se, että sukupuoli on tietoisuuteen perustuva kokemus, selitätkö vastavuoroisesti minulle mitä on olla ihminen? 

Vastaa ensiksi siihen kymykseen niin vastaan sitten itse. Te transaktivistit kun aina yritätte viedä keskustelun tuosta "mitä on olla nainen ja mitä on olla mies" pois.

Määrittele mitä on olla mies ja mitä on olla nainen. Ei pitäisi olla noin vaikeaa. 

tietoisuuden synnyttämä kokemus olla jotakin. 

Kuulostaa jonkinlaiselta sukupuolisieluopilta. Tietoisuus voi olla vääristynyt monestakin syystä, kuten aivovamman, liian vähäisen tai vääristyneen tiedon tai mielisairauden takia. Kaikki eivät myöskään jaa samaa tietoisuutta. Ei siis kannata lyödä kaikkea tietoisuuskortille.

Vierailija
1494/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää ketjut on aina yhtä hauskoja. Aloitus on aina samanlainen, "Mies on mies ja sillä on pippeli, nainen on nainen ja sillä on pimppi. KUKAAN EI VOI MUUTA VÄITTÄÄ!!!!!!"

Sitten alkaa helvetillinen jankkaaminen sivutolkulla puolesta ja vastaan. Noin 1000 viestiä myöhemmin kukaan ei ole pisaraakaan viisaampi, kukaan ei ole muuttanut näkemystään, eikä edes järkevää keskustelua ole syntynyt. 

Mitä järkevää keskustelua?

Transaktivistit väittävät sukupuolen olevan jotain muuta kuin geenit, sukusolut ja sukuelimet, mutta eivät missään vaiheessa kerro, että mitä nämä sitten ovat. Joku epämääräinen viittaus johonkin sekavaan Naturen artikkeliin (joka ei vahvistanut yhtään mitään) ja muuten pelkkiä heittelyjä ilman todisteita ja loput jotain sukupuolitunnetta. Miten tästä saa mitään keskustelua, kun aktivisteilla ei ole mitään perusteita? Heidän argumentointinsa perustuu "ihmisoikeuksien" vaatimiselle ja vastapuolen vaientamiselle haukkumalla heitä transfoobisiksi.

Esittäkää niitä perusteluita, niin sitten keskustellaan. Ja vähän naurettavaa valittaa keskustelun puuttumisesta, kun joka kerta nämä viestiketjut aktivistien toimesta poistatetaan.

Aloitetaan siitä että sukupuoli on identiteetti, kokemus. Tuo kokemus syntyy yksilön aivoissa, eli on siis yksilöllinen. Tämän vuoksi yhteiskunta ei voi päättää puolesta, sitä kutsutaan yksilönvapaudeksi. Transsukupuolisuus on myös lääkärin toimesta diagnosoitavissa, se on siis myös lääketieteellisesti vahvistettu fakta. 

Jos se on identiteetti, niin mitä tarkoittaa olla nainen ja mikä mies? Mikä se tuntemus on jolla tietää olevansa nainen tai mies?

Ja kuka on päättänyt, että sukupuoli on identiteetti? Transaktivistit? Entäpä vuosituhannet takaisinpäin (ja muut maat) jotka yhä luokittelevat sukupuolen genitaalin mukaan?

Tuntemus sukupuolesta on identifioituminen jompaan kumpaan. Sukupuoli on synnynnäinen kokemus, siksi transsukupuoliset tuovatkin kokemustaan väärästä sukupuolesta ilmi jo heti kun oppivat puhumaan. 

Sukupuolen identiteetti taas perustuu psykologiaan, eli yllätys, aivoista lähtöisin olevaan kokemukseen siitä, mitä on. Myös psykologia on tiede, joten myös sukupuoli-identiteetti on tieteellinen fakta. 

Vuosituhat takaisin päin tiede toimi sen hetkisten uskomusten mukaan. Tiede kehittyy ja muuttuu, jolloin myös tieto päivittyy. Maat jotka luokittelevat sukupuolen biologian mukaan keskittyvät yleensä enemmän uskontoon kuin tieteisiin. 

Tiede on yhdenlaista, kulttuuriin sidottua uskontoa, ei mikään absoluuttisesti todellisuuden määrittävä asia. Se ei ole luonnollista, vaan humanistista, ihmisestä lähtöisin ja ihmisen rajoissa, kuten esimerkiksi sosiologia ja kirjallisuus. Suosittelen tutustumaan tieteismiä, eli scientismia tutkiviin kirjoihin.

Millä perusteella yhteiskunnan tulisi siis toimia, jos se ei ole tiede eikä uskonto? Biologia ei voi olla vastaus, koska sekin on tieteenlaji. Eli millä ratkaistaan trans-laki? 

Ihmislajilla on silti vain kaksi lisääntymisroolia ja siten vain kaksi sukupuolta. Se ei muutu miksikään kielileikeillä.

Lääketiede on kuitenkin sitä mieltä että sukupuolen voi korjata. Joten? 

Ei lääketiede ole sitä mieltä. Mitä höpiset? Tuota "korjaaminen" -sanaa käytetään vain transaktivistien vaatimuksesta, koska heille tulee siitä parempi mieli. Aikaisemmasta sanasta, vaihtaminen, tuli ilmeisesti paha mieli (?). Lääketiede antaa transhoitoja. Näiden tarkoitus ja päämäärä on vähentää sukupuolidysforiaa ja ahdistuksen tunnetta. Luulitko oikeasti, että kun sukupuolidysforinen käy lääkärillä, hän muuttuu vastakkaisen sukupuolen edustajaksi? Edes transihmiset itse eivät luule. Pitäisikö sinun mennä takaisin biologian tunnille?

Eri

Nyt sinä kompastuit omaan nokkeluuteesi. Käytti sitten mitä tahansa sanaa asiasta, lääketieteellisesti sukupuolidysforia on asia jonka voi hoitaa/korjata/vaihtaa. Joten millä logiikalla sukupuoli ei olisi päätettävissä tai ilmoitettavissa? 

Taisitpa kompastua nyt kyllä itse. Sukupuolidysforia ja sukupuoli ovat eri asioita. Toista voidaan lievittää (tosin tutkimusten mukaan huonosti tai ei ollenkaan) ja toinen on vaihtumaton biologinen fakta.

No ainakin se voidaan fyysisesti muuttaa joten en nyt oikein vakuuttunut tästä. 

Vierailija
1495/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs XXY?

Tietoisuus voi tuottaa myös vääristyneitä kokemuksia. Hyvä yritys kuitenkin.

Vierailija
1496/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs XXY?

Kuulostaa jonkinlaiselta sukupuolisieluopilta. Tietoisuus voi olla vääristynyt monestakin syystä, kuten aivovamman, liian vähäisen tai vääristyneen tiedon tai mielisairauden takia. Kaikki eivät myöskään jaa samaa tietoisuutta. Ei siis kannata lyödä kaikkea tietoisuuskortille.

Biologiakortti toimii vähintään yhtä huonosti, mutta kiitos vinkistä! 

Vierailija
1497/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko lisää niin voin alkaa edistää oikeuksiasi? Aloitettaisiinko sellaisista asioista jotka auttavat ihmisiä ymmärtämään kuka sinä olet ja miten eroat meistä muista omassa ainutlaatuisuudessasi. Tarvitsetko jotakin erityistä tukea tai huomiota johon yhteiskunnan tulisi ensimmäisenä kiinnittää huomiota? Olen pahoillani että koet tulevasi syrjityksi, tehdään yhdessä töitä asian muuttamiseksi. 

Kyllä. Haluan itselleni omat tilat kuten naisetkin ja miehet ovat saaneet. Olen jabba ja koen olevani jabaksi, samalla tavalla kuin naiset ja miehet kokevat olevansa naisia ja miehiä. Tarvitsen rahallista tukea jotta pääsen kosmeettisiin hoitoihin voidakseni näyttää oman määritelmäni mukaiselta jabalta. 

Miksi yhteiskunta on täynnä jabbafoobikkoja jotka eivät suostu maksamaan näitä hoitoja?

Vierailija
1498/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs XXY?

Kyllä, se vaikuttaa suuresti juuri siksi, koska sukupuolielimet ovat osa meitä ja meidän minuutta, ne auttavat säätelemään hormoneja kuten moni muukin elin, ja siten vaikuttavat siihen, kuinka ympäristömme ja ihan kaiken koemme. Sukupuolisuus liittyy kehoon, koska se olemme kehomme eikä todellakaan riippumaton biologisesta todellisuudesta. Niitä ei voi erottaa, ne ovat kietoutuneet toisiinsa. Missä purkissa olet nähnyt myytävän kokemusta? Kokemus koostuu monista asioista, keho on niistä yksi.

Ethän sinä tai kukaan muu meistä tiedä biologista sukupuoltasi satavarmasti. Harva ihminen on käynyt sukupuolikromosomejaan ja hormonitasojan testauttamassa tai ultrassa jossa katsotaan kaikki lantionalueen elimet. Ihan hyvin moni mieheksi määritetty syntymässä voikin olla kromosomeiltaan XY tms., mutta asia ei tule koskaan ilmi välttämättä. Niitäkin tapauksia on jossa ihan "tavallisena miehenä" aikuiseksi eläneeltä löytyi vatsavaivojen ultran yhteydessä yllättäen munasarjat. Klinefelterin sydroomatapauksistakin 75% elää tietämättä poikkeavuudestaan (kromosomi XXY).

Jo nyt havaittuja sukupuolipoikkeavuuksia on vähintään 1.7% väestöstä, joka tarkoittaa 136 miljoonaa ihmistä siis 136 000 000. Jos siis oikeasti kaikki pelkkään biologiseen sukupuoleen liittyvät ominaisuudet tutkittaisiin kaikilta ihmisiltä automaattisesti, niin poikkeavien määritelmien määrä saattaisi tuplaantua tai triplaantua. Lisäksi tiede kehittyy koko ajan ja löytää yhä pienempiä ja tarkempia ominaisuuksia, joten sekin tullee lisäämään moninaisuutta.

Ihmisten keksimät kulttuuriset termit nainen ja mies ovat vain pyrkimys yksinkertaistaa kaikkea monimutkaisuutta ja moninaisuutta. Mekin puhumme esim. kuusta tarkoittaen Telluksen eli maapallon kuuta, vaikka pelkästään meidän aurinkokunnassamme on 200 eri kuuta.

Monille maailma on pelottava paikka ja siksi halutaan sitoutua hyvin mustavalkoisiin ja yksinkertaisiin "totuuksiin". Tämä ei kuitenkaan vastaa tieteellistä käsitystä lainkaan.

Skitsofreenikkoja on maailmalla noin 24 miljoonaa. Pitäisikö meidän alkaa kaikki elämään heidän harhoissa mukana? Jos skitsofreenikko tahtoo leikata kätensä irti, miksi kirurgi ei leikkaa sitä irti?

Vierailija
1499/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin mieheltäni mielipidettä ja hän oli sitä mieltä, että minun pukukoppiini ei peniksillä ole asiaa. Ei saakeli voi tuosta olla mustasukkainen! :DD

Minulle on naisena aivan sama, jos pukukopissa jollain on penis. Mitä väliä? Voin kyllä näyttää pukukopissa p*settä, jos joku näkee sen vaivan, että vaihtaa sukupuolta nähdäkseen alastomia naisia.

Mikä teitä vaivaa, konservatiivit?

Eli vain sun mielipiteellä on väliä? 

Kukaan biologinen nainen ei saa sanoa mitään, ainostaan vaan transnaiset ja transnaisten ladypeniksiä imevät saavat?

No voi kultipupunen, kun olen itsekin biologinen nainen ja myös identiteetiltäni nainen. 

MUTTA minua ei vaivaa ollenkaan, jos joku toinen kokee vieraaksi biologisen sukupuolensa. Se ei ole minun asiani, minun kokemuksellani tai maailmankuvallani ei ole mitään merkitystä hänelle: hän saa tehdä mitä haluaa. Eikä se vaivaa minua ollenkaan.

Arvasin! Tämä joka ketjun sitkeä sössöttäjä, joka aloittaa aina kirjoituksensa ylemmyyttä osoittavilla idioottimaisilla sanoilla, kuten: "muruseni, kultaseni, kultapupuseni jne" on siis transaktivisti. No, johan se noiden aloitusten perusteella tuli selväksi, että huumorintajua, tyylitajua, eikä älyä vain kertakaikkiaan ole. Oikeasti, nuo aloituksesi eivät naurata yhtään ketään, herättävät vain myötähäpeää. eri.

No voi sinua pikkuista, en ole mikään transaktivisti, vaan ihan tavallinen humanisti suoraan kotisohvalta.

:) 

Konservatiiviuskovaisperzukat kuvittelevat, että on jokin transaktivistilauma, jota vastaan heidän täytyy sotia.

Todellisuudessa, ihan tavalliset tolkun ihmiset ovat sitä mieltä, että jokaisen täytyy voida hyväksytysti olla juuri sellainen kuin kokee olevansa.

Siihen ei ole muilla sanomista.

Humanistin kannattaisi hioa argumentointitaitojaan. Nyt turautit vain useita argumenttivirheitä ilmoille.

- eri

Vierailija
1500/2856 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs XXY?

Kysymyksiä, joihin transit eivät osaa tai halua vastata:

- mikä on sukupuoli

- mikä on trans

- mikä on mies ja mikä nainen

- mitkä ihmisoikeudet puuttuvat Suomen transeilta

- miksi ei-transien pitää saada vaihtaa juridinen sukupuolitieto

- miksi aikuistransit rääkyvät pakkosterilisaatiota, mutta lapset on ok blokkeroida

Vastauksia? Mihin muihin kysymyksiin transit eivät halua tai osaa vastata?

Totuus on kuitenkin se, ettei mitään lakeja jotka puoltavat pelkästään "tuntemuksiin ja tunteisiin" pitäisi koskaan säätää. Koska tämän jälkeen lakeja ei voi enää ylläpitää tai noudattaa, koska tällöin lain määrää jokainen henkilö itse subjektiivisesti, ei objektiivisesti niin, että sitä voidaan kohdentaa tasapuolisesti jokaiseen henkilöön.

Tätä yrittävät nyt transaktivistit ja vasemmisto muuttaa, eli tehdä maailman jossa lait on tunneasioita ja niitä noudetaan riippuen kuka on päätöksentekijänä.

Eikös tälläistä käytäntöä harjoittaneet n a t s i t?