Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukupuoli ei ole hakemusasia !

Vierailija
18.01.2023 |

https://yle.fi/a/74-20013367

Sukupuoli perustuu biologiaan. Kyseessä ei ole hakemusasia, jonka voisi hakemuksella muuttaa.

Hakemuksella ei voi myöskään järkkäillä pituutta lisää tai karistaa ikävuosia tai kiloja.

Kommentit (2856)

Vierailija
2841/2856 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa oli varmaan muutama sananen Susie Greenista, joka oli aiemmin translasten asioita ajavan Mermaids-järjestön johtaja. Tämä on se äiti, joka vei poikansa 16-vuotiaana Thaimaahan kastroitavaksi ja elää nyt transnaisena. Samainen äiti naurahti jossakin videossa, kun hänen poikansa mikropeniksestä ei pystytty tekemään keinovaginaa.

Ei kuulosta terveeltä menolta, kun lapselle teetetään operaatio kysymättä lapselta mitään, ja lapsi on tuomittu aikuisuudessa kärsimään veritulppien, syöpäsairauksien, sydän- ja verisuonisairauksien, seksittömyyden, kognitiivisten ongelmien ja hedelmättömyyden täytteistä aikuisuutta. Näillä vanhemmilla on oikeasti Munchausen by proxy -oireyhtymä.

Pojalla tuskin oli tällaisia aikeita mielessä, vaan hän oli poika, joka tykkäsi ns. tyttöjen leluista ja mahdollisesti osoitti myöhemmin kiinnostusta samaa sukupuolta kohtaan. Iskän mieliksihän äiti vei pojan sinne Thaimaahan, koska olisihan se ollut "sairasta" katsella saman katon alla jotain "hinuria".

Olikohan tämä perhe vielä uskovainenkin? Transaktivismihan sopii monille fundamentalistiuskovaisille liberaalien lisäksi, motiivit vain tietysti erilaiset. Juurihan jossain jenkkilän uskovaisissa piireissäkin tätä pidetään uutena keinona eheyttää homoseksuaali heteroksi.

Vierailija
2842/2856 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa oli varmaan muutama sananen Susie Greenista, joka oli aiemmin translasten asioita ajavan Mermaids-järjestön johtaja. Tämä on se äiti, joka vei poikansa 16-vuotiaana Thaimaahan kastroitavaksi ja elää nyt transnaisena. Samainen äiti naurahti jossakin videossa, kun hänen poikansa mikropeniksestä ei pystytty tekemään keinovaginaa.

Ei kuulosta terveeltä menolta, kun lapselle teetetään operaatio kysymättä lapselta mitään, ja lapsi on tuomittu aikuisuudessa kärsimään veritulppien, syöpäsairauksien, sydän- ja verisuonisairauksien, seksittömyyden, kognitiivisten ongelmien ja hedelmättömyyden täytteistä aikuisuutta. Näillä vanhemmilla on oikeasti Munchausen by proxy -oireyhtymä.

Pojalla tuskin oli tällaisia aikeita mielessä, vaan hän oli poika, joka tykkäsi ns. tyttöjen leluista ja mahdollisesti osoitti myöhemmin kiinnostusta samaa sukupuolta kohtaan. Iskän mieliksihän äiti vei pojan sinne Thaimaahan, koska olisihan se ollut "sairasta" katsella saman katon alla jotain "hinuria".

Olikohan tämä perhe vielä uskovainenkin? Transaktivismihan sopii monille fundamentalistiuskovaisille liberaalien lisäksi, motiivit vain tietysti erilaiset. Juurihan jossain jenkkilän uskovaisissa piireissäkin tätä pidetään uutena keinona eheyttää homoseksuaali heteroksi.

Uskotko että (jo sentään) 16-vuotias ei olisi voinut, eikä millään  pystynyt kieltäytymään moisesta  ?

(siis siinä tapauksessa että ei kertakaikkiaan olisi sitä leikkausta itse halunnut)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2843/2856 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko että (jo sentään) 16-vuotias ei olisi voinut, eikä millään  pystynyt kieltäytymään moisesta  ?

(siis siinä tapauksessa että ei kertakaikkiaan olisi sitä leikkausta itse halunnut)

Eiköhän vanhemmat ole tuota aivopesseet, jos isäkin yrittänyt piestä hänestä homouden pois. Pahinta mitä voin kuvitella on henkinen pahoinpitely Munchausen by proxya potevilta vanhemmilta.

Vierailija
2844/2856 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nicola Sturgeonilta kysytään, ovatko kaikki transnaiset naisia. Vastaaminen tuottaa hieman ongelmia.

Vierailija
2845/2856 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on.

Vierailija
2846/2856 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on.

Valitettavasti.

Vierailija
2847/2856 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä sonta piti tuoda seksi alueelle? Moderointi on kyllä syvältä anaalista!

Vierailija
2848/2856 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä varmistetaan, että ei joku muu hae sukupuolenvaihdosta jollekin  kiusalla?

Vierailija
2849/2856 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää keskustelua helmikuiseen viikonloppuun.

Vierailija
2850/2856 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on korvien välissä ja sillä on monesti, mutta huom ei aina, samat siihen liittyvät fyysiset tunnusmerkit. 

Vierailija
2851/2856 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on identiteettiasia vain x ja y kertoo kaiken lisääntymisestä342

Vierailija
2852/2856 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomotteleeko munasi sinua paljonkin? Huutaako se housuista kuinka sinun tulee lähteä töihin tms?

Vierailija
2853/2856 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolilakia on perversseille pääsylippu naisten tiloihin. Emme pidä siitä.

Vierailija
2854/2856 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole se, jolta kysyit, mutta vastaan kuitenkin.

Itse olen sitä mieltä, että vankilatuomio riittää lakia rikkoneille naisille eikä heitä tarvitse altistaa seksuaalisen väkivallan uhriksi tuota aikaa.

Vierailija
2855/2856 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "tunne", mistä sukupuolesta puhuttaessa puhutaan, tuntuu tarkoittavan eri ihmisillä eri asiaa. Moni tuntuu ajattelevan, että sukupuolta vaihtavat tuntevan asian kuin lyhytkestoisissa mieliteoissa, että tänää tekee mieli karkkia, eilen ei tehnyt mieli. Ei se sitä ole.

Mistä minä naisena tiedän, että olen nainen? Koska olen aina TUNTENUT (=sukupuoli-identiteetti) olevani nainen, riippumatta kehoni ulkonäöstä. Se tunne ei tule siitä, että minulla on tissit ja vagina, jonka perusteella olisin tietoisesti valinnut (tämä lienee se, mistä moni virheellisesti puhuu sukupuoli-identiteettinä) olevani nainen, vaan se on "vain" tunne, että olen nainen. Olen syntynyt sen tunteen kanssa ja varmaan aivokemiat ja hormonit ohjaa sitä. Olen onnekas, että ulkomuodoltani näytän myös muiden silmissä naiselta. Jos jostain syystä olisin syntynyt miehekkäisiin ulkomuotoihin (se on biologinen fakta, että se on mahdollista) ja maailma kohtelisi minua miehenä, tuntisin oloni varmasti todella ahdistuneeksi. Miksi sitä ei siis saisi korjata ja ilmoittaa virallisesti, että anteeksi nyt vain, olen nainen huolimatta siitä, miltä näytän? En voi sille mitään, millaiseen kehoon ja tuntemuksiin olen syntynyt.

Millaista olisi olla normaalipainoinen, mutta kaikki kohtelisivat kuin ylipainosta? Kehottaisi laihduttamaan, kaupassa tarjottaisiin aina liian suuria vaatteita jne? Tai olla lyhyt, mutta kaikki kohtelisivat kuin pitkää (tai toisin päin). Pyydät apua saadaksesi tavaran hyllyltä, mutta kukaan ei auta, koska tokihan sinne yllät, vaikka et yllä. Sukupuolesta harmi kyllä ei aina näe ulospäin, mitä se toinen on. Mutta silti toiset jaksaa vängätä vastaan ja tehdä valintoja puolestasi, kysymättä.

Melkein toivon, että jokainen meistä joutuisi elämään vuoden niin, että kohdeltaisiin kuin vastakkaista sukupuolta kuin mitä kokee olevansa. Saattaisi avarakatseisuus lisääntyä.

Nainen, joka näyttää ja tuntee olevansa nainen.

Vierailija
2856/2856 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän identiteettejä riittää  sukupuolua ei