Sukupuoli ei ole hakemusasia !
Sukupuoli perustuu biologiaan. Kyseessä ei ole hakemusasia, jonka voisi hakemuksella muuttaa.
Hakemuksella ei voi myöskään järkkäillä pituutta lisää tai karistaa ikävuosia tai kiloja.
Kommentit (2856)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on aivan sama, mitä sukupuolta joku kokee olevansa. Jos sukupuolen vaihtaminen tekee jonkun onnelliseksi, niin senkun vaihtaa sitten, ei kuulu minulle, eikä vaivaa minua mitenkään.
Selostakaa minulle, miksi tämä asia vaivaa teitä niin paljon? Mitä väliä, vaikka joku vaihtaisi sukupuolta vaikka joka viikko?
Tässä ollaankin asian ytimessä.
Itseäni ei vapaus vaihtaa sukupuolta häiritse myöskään. Luulen että sellaisella, jota asia häiritsee, on valtava tarve pakottaa kaikki muut ihmiset toteuttamaan omaa henkilökohtaista näkemystään maailmasta.
Juuri näin.
Jotkut haluavat määrätä omien mieltymystensä / uskomustensa mukaan toisten elämästä. Siitä tässä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sukupuolta tarvii ylipäätään rekisteröidä? Yhtä turha rekisteritieto kun uskonto.
Miten tasa-arvon toteutumista tarkastellaan ilman sukupuolitietoa? Miten muuten tiedetään, että nainen saa vähemmän palkkaa kuin mies, tai että pojat pärjäävät huonommin koulussa, tai että transnaisilla on suhteessa kuusi kertaa enemmän seksirikostuomioita kuin cissumiehillä?
Tasa-arvo alkaa siitä että lopetetaan lokerointi.
Yhteiskunnassa ei tarvita mihinkään tietoa siitä onko joku nainen, mies vai muu.
Miksi sitten ajatte itsemäärittelyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ilmiselvää että jokainen on oman sukupuolisuutensa kokemusasiantuntija. Siksi siis on yhtä selvää että kokemuksen muuttuessa täytyy voida vaihtaa sen uuden kokemuksen mukaiseksi ihan ilmoitusluontoisesti. Ei mitään anomuksia tällaiseen asiaan.
Miksi meillä on naisille ja miehille eri pukkarit, urheilut ja esim työpaikoilla sukupuolikiintiöt, jos sukupuoli on vain "kokemusasia"?
Mihin perustuu nuo erittelyt, jos nainen ja mies on ihan sama asia
Tuo onkin typerää. Ei tarvitsi olla erikseen sosiaalitiloja miehille ja naisille. Kuinka monella on kotona erikseen vessat ja pesutilat miehille ja naisille?
Kotona asuu sun oma perhe.
Työpaikalla voi olla, että vaihtaisit siviilivaatteet työasuun samassa pukkarissa vieraiden ihmisten kanssa. Heittäisikö Pirjo paitansa pois yhtä rennosti Pertin kuin Jaanan ollessa vieressä? Jos ei, niin onko Pirjo kauhean estynyt konservatiivi, jonka pitäisi ymmärtää irtisanoutua? Tai jos työ on sellaista, että täytyy käydä suihkussa. Pitääkö senkin olla kaikille ok, että Pertti suihkuttelee Pirjon kanssa yhtä aikaa?
Onko suihkutilan pakko olla sellainen että kaikki näkee toisensa? Nicoa voi ahdistaa että Rauno katselee häntä suhkussa. Ei tämä oikeasti ole mikään sukupuolijuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ilmiselvää että jokainen on oman sukupuolisuutensa kokemusasiantuntija. Siksi siis on yhtä selvää että kokemuksen muuttuessa täytyy voida vaihtaa sen uuden kokemuksen mukaiseksi ihan ilmoitusluontoisesti. Ei mitään anomuksia tällaiseen asiaan.
Miksi meillä on naisille ja miehille eri pukkarit, urheilut ja esim työpaikoilla sukupuolikiintiöt, jos sukupuoli on vain "kokemusasia"?
Tuo onkin typerää. Ei tarvitsi olla erikseen sosiaalitiloja miehille ja naisille. Kuinka monella on kotona erikseen vessat ja pesutilat miehille ja naisille?
Niinpä! Täysin sama asia istua töissä siinä kolmen neliön kokoisessa pukuhuoneessa, sen 20 senttiä leveän metallikaapin edessä, hitsari Penan kanssa, kuin kotona saunoa oman miehensä kanssa. Ei mitään eroa! Olipa hyvä, kun kerroit (taas tuon kuluneen ja ääliömäisen vertauksen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on aivan sama, mitä sukupuolta joku kokee olevansa. Jos sukupuolen vaihtaminen tekee jonkun onnelliseksi, niin senkun vaihtaa sitten, ei kuulu minulle, eikä vaivaa minua mitenkään.
Selostakaa minulle, miksi tämä asia vaivaa teitä niin paljon? Mitä väliä, vaikka joku vaihtaisi sukupuolta vaikka joka viikko?
Kannattaa lukea ketju ihan alusta asti. Ja omia aivojakin saa käyttää.
En jaksa lukea ketjua läpi, ja omia aivojankin käytän koko ajan.
En ymmärrä, miten se teidän p*rsettä kutittaa, jos joku haluaa vaihtaa sukupuolta.
Miksi meidän perseenkutitukset kutittaa sun persettä?
Koska te takapajuiset konservatiiviuskikset yritätte estää muita tekemästä omalle ruumiilleen / identiteetilleen jotain, joka edesauttaisi heidän hyvinvointiaan.
Pitäkää huolta omista asioistanne. Ajatelkaa ihmisiä ihmisinä, ei minkään sukupuolijaottelun kautta.
Transeilla on jo nyt oikeus transhoitoihin, juridisen sukupuolen vaihtoon ja sen mukaisten tilojen käyttöön. Mitä heiltä siis puuttuu?
Hyväksyntä. Heidät pitäis hyväksyä ihmisinä ehdoitta, mikä on vaikeaa uskovaisille ja konservatiiviperzukoille.
Ihmisiä ei voi pakottaa hyväksymään toisiaan lailla. Sitä paitsi tässä laissa ei ole kyse siitä, että transihmiset pitää hyväksyä ihmisinä ehdoitta, vaan kyse on siitä, että mies pitää hyväksyä naisena ehdoitta (ja nainen miehenä). Tälle vaatimukselle ei esitetä mitään muuta perustelua, kuin tunne. Eli minusta tuntuu, että olen mies, sinun pitää siis ehdoitta hyväksyä se ja kohdella ja puhutella minua miehenä (vaikka näytänkin naiselta). Jos sinä et hyväksy ehdoitta minun miehuuttani, sinä rikot lakia ja saat siitä rangaistuksen. eri
Kyllä, nimenomaan näin, että sinut tulee hyväksyä ehdoitta, tunsit sinä sitten olevasi mikä tahansa.
Mistään laeista tässä ei ole kysymys, vaan myötätunnosta.
Anteeksi? Yli 70 sivua on keskusteltu uudesta translaista ja sen vaikutuksista naisten ja lasten (ja koko yhteiskunnan) elämään. Jos haluat puhua myötätunnosta jotain ihmisryhmää kohtaan, aloita oma ketju.
Kultipupunen, translaissa on kyse transihmisten oikeuksista. Ja myötatunnosta.
Rauhaa! :D
Se ei ole translaki, jos sitä ei ole rajattu transeille. Logiikka hoi!
-eri
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilö voi vaihtaa sukupuolensa niin miksi ei voi henkilö myös vaihtaa ikäänsä tai vaikka valkoinen henkilö päättää olevansa tummaihoinen?
Oletko oikeasti noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sukupuolta tarvii ylipäätään rekisteröidä? Yhtä turha rekisteritieto kun uskonto.
Miten tasa-arvon toteutumista tarkastellaan ilman sukupuolitietoa? Miten muuten tiedetään, että nainen saa vähemmän palkkaa kuin mies, tai että pojat pärjäävät huonommin koulussa, tai että transnaisilla on suhteessa kuusi kertaa enemmän seksirikostuomioita kuin cissumiehillä?
Tasa-arvo alkaa siitä että lopetetaan lokerointi.
Yhteiskunnassa ei tarvita mihinkään tietoa siitä onko joku nainen, mies vai muu.
Miksi sitten ajatte itsemäärittelyä?
Koska sillä ei ole mitään väliä. Voit määritellä sukupuolesi vaikka ahveneksi, mitään virallista leimaa siihen ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin saadaan homot pois miesten puolelta? Kukaa ei pysty vastaamaan tähän. Ootte tekopyhiä.
Naisten ja lasten suojelemisessa ei ole mitään tekopyhää. Homot ovat miehiä, eivätkä siten lähtökohtaisesti fyysinen uhka toiselle miehelle.
Älä suotta tuhlaa suojelunhaluasi meihin, jotka emme sitä sinulta halua. Jos sen vaivan näkee, että sukupuolensa korjaa päästäkseen naisten saunaan, niin tervetuloa katsomaan. Hyllyvää makkaraa ja ryppyistä helttaa piisaa. Mennään yhdessä ylälauteelle jutustelemaan.
Tätä minäkin ajattelin, että kuka mies oikeasti muuttaisi vuodeksi (tai pidemmäksi aikaa) virallista sukupuoltaan valheellisesti vain siksi että pääsisi tirkistelemään naisten pukuhuoneeseen uimahallissa?
Miksi? Mitä hyötyä tai iloa sille miehelle siitä olisi?
Maailmassa on monenlaista pervoa. Pari hiiren klikkausta kerran vuodessa on yksi kullinluikaus papiksi, opettajaksi, poliisiksi tai partio-ohjaajaksi kouluttautumisen rinnalla. Juridisen sukupuolitiedon vaihtaminen ei kuitenkaan muuta hänen sosiaalista todellisuuttaan, eli hän voi jatkaa perusheteromiehen elämäänsä naisen henkkareilla. Toki mahdollinen vaimo elää tietämättään lesbosuhteessa hänen kanssaan.
Ja on sinne pukuhuoneeseen saapastellessaan täysin julkisesti valmis tulemaan identifioiduksi naiseksi. Koska naisenahan häntä silloin tulee kaikkien pitää.
Ainakin itse valitsisin toisen tavan, jos olisin sairas pervo.
Sitähän et voi tietää mitä sairaan pervon päässä liikkuu koska et ole sairas pervo.
Jospa tuo tapa on hänen mielestään ihan käypä ja passeli.
Minusta taas tilanne ei muutu mitenkään uuden lain myötä. Jos joku käyttäytyy naisten pukuhuoneessa epäasiallisesti tai jopa rikollisesti, niin hänethän poistetaan sieltä ja saa porttikiellon ja saa tarvittaessa tuomion.
Lapset ovat harvoin uimahallissa yksin vaan aina vanhemman ihmisen valvonnassa ihan hallien sääntöjen mukaan. Eiköhän se vanhempi osaa sielläkin huolehtia lapsestaan kuten muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten määrittelet sukupuolen?
XY = mies, XX= nainen. Vieläkin joillekin epäselvää !
Entäs XXY?
Kromosomihäiriöinen mies.
Monesti kromosomihäiriöisille määritellään jompikumpi sukupuoli. Eivät hekään vaihtele sukupuoltaan mielensä mukaan.
Ja taas unohtui se, että sukupuoli on myös kokemus. Sinä TIEDÄT olevasi jotain ja tiedät ettet koe olevasi jotakin muuta. Joten sukupuolen määrittäminen kromosomihäiriöisille on vielä ongelmallisempaa kuin se, että se määritellään biologiaan perustuen vastasyntyneelle.
Ei vastasyntyneelläkän sukupuolen määrittämisen perustu "biologiaan". Se perustuu vaan siihen näyttävätkö lapsen ulkoiset sukuelimet lääkärin mielestä enemmän tytöltä tai pojalta. Ei vastasyntyneille tehdä kromosomitestejä, tutkita hormoneja, eikä kuvauteta sisäisiä sukupuolielimiä. Eikä se vauva ole vielä tietoinen omasta sukupuoli-identiteetistään eikä pysty sitä ilmaisemaan.
Onko tajuttomalla tai kuolleella ihmisellä sukupuoli, jos sukupuoli on ainoastaan ihmisen tietoisuudessa?
Kaikista kauheinta on minusta tuo etunimet ja niistä kalskahtava feminiini ja maskuliini löyhkä! Otetaan vaan auton rekkarit nimien tilalle, ei edes tarvita uutta virastoa. Trafi hoitelee niin liikenteeseenotot, nimiasiat kuin neutraaliusvaatimukset ja päällekarkaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos henkilö voi vaihtaa sukupuolensa niin miksi ei voi henkilö myös vaihtaa ikäänsä tai vaikka valkoinen henkilö päättää olevansa tummaihoinen?
Et vastannut kysymykseen. Jos sukupuolen voi vaihtaa, eikä sukupuoli ole kietoutunut enää biologiaan, niin voihan ikäkin olla kokemus ja näin olla kietoutumatta biologiaan. Ehkä ikäkin on vain vanha käsitys?
Sama ihonvärin kanssa. Ihonvärin kun voi muuttaa ja joku kokee olevansa enemmän tummaihoinen kuin vaaleaihoinen.
Ihan sama logiikka kuin tällä uuden ajan sukupuoliasialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ollaankin asian ytimessä.
Itseäni ei vapaus vaihtaa sukupuolta häiritse myöskään. Luulen että sellaisella, jota asia häiritsee, on valtava tarve pakottaa kaikki muut ihmiset toteuttamaan omaa henkilökohtaista näkemystään maailmasta.
Mutta tämä lakihan pakoittaisi suuren enemmistön toteuttamaan pienen marginaalisen ryhmän näkemystä maailmasta. eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo mielestäsi vastaus kysymykseen?
Selitäpä, millä lailla on eri asia, että sukupuoli on ilmoitusasia kuin että vaikkapa ikä on ilmoitusasia? Kumpikin perustuu yksilön kokemukseen, vaikka biologisesti se ei olekaan totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotona asuu sun oma perhe.
Työpaikalla voi olla, että vaihtaisit siviilivaatteet työasuun samassa pukkarissa vieraiden ihmisten kanssa. Heittäisikö Pirjo paitansa pois yhtä rennosti Pertin kuin Jaanan ollessa vieressä? Jos ei, niin onko Pirjo kauhean estynyt konservatiivi, jonka pitäisi ymmärtää irtisanoutua? Tai jos työ on sellaista, että täytyy käydä suihkussa. Pitääkö senkin olla kaikille ok, että Pertti suihkuttelee Pirjon kanssa yhtä aikaa?
Onko suihkutilan pakko olla sellainen että kaikki näkee toisensa? Nicoa voi ahdistaa että Rauno katselee häntä suhkussa. Ei tämä oikeasti ole mikään sukupuolijuttu.
Puhut taas aidan seipäästä. Meillä on nyt ne tilat, jotka on. Asiaa ei ratkaise se, että sanot yksityiskoppeja tarvittavan. Se ei tapahdu hetkessä eikä ilmaiseksi. Suurin osa ei silti halua alastonta mieskehoista viereiseen koppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea ketju ihan alusta asti. Ja omia aivojakin saa käyttää.
En jaksa lukea ketjua läpi, ja omia aivojankin käytän koko ajan.
En ymmärrä, miten se teidän p*rsettä kutittaa, jos joku haluaa vaihtaa sukupuolta.
Miksi meidän perseenkutitukset kutittaa sun persettä?
Koska te takapajuiset konservatiiviuskikset yritätte estää muita tekemästä omalle ruumiilleen / identiteetilleen jotain, joka edesauttaisi heidän hyvinvointiaan.
Pitäkää huolta omista asioistanne. Ajatelkaa ihmisiä ihmisinä, ei minkään sukupuolijaottelun kautta.
Transeilla on jo nyt oikeus transhoitoihin, juridisen sukupuolen vaihtoon ja sen mukaisten tilojen käyttöön. Mitä heiltä siis puuttuu?
Hyväksyntä. Heidät pitäis hyväksyä ihmisinä ehdoitta, mikä on vaikeaa uskovaisille ja konservatiiviperzukoille.
Ihmisiä ei voi pakottaa hyväksymään toisiaan lailla. Sitä paitsi tässä laissa ei ole kyse siitä, että transihmiset pitää hyväksyä ihmisinä ehdoitta, vaan kyse on siitä, että mies pitää hyväksyä naisena ehdoitta (ja nainen miehenä). Tälle vaatimukselle ei esitetä mitään muuta perustelua, kuin tunne. Eli minusta tuntuu, että olen mies, sinun pitää siis ehdoitta hyväksyä se ja kohdella ja puhutella minua miehenä (vaikka näytänkin naiselta). Jos sinä et hyväksy ehdoitta minun miehuuttani, sinä rikot lakia ja saat siitä rangaistuksen. eri
Kyllä, nimenomaan näin, että sinut tulee hyväksyä ehdoitta, tunsit sinä sitten olevasi mikä tahansa.
Mistään laeista tässä ei ole kysymys, vaan myötätunnosta.
Anteeksi? Yli 70 sivua on keskusteltu uudesta translaista ja sen vaikutuksista naisten ja lasten (ja koko yhteiskunnan) elämään. Jos haluat puhua myötätunnosta jotain ihmisryhmää kohtaan, aloita oma ketju.
Kultipupunen, translaissa on kyse transihmisten oikeuksista. Ja myötatunnosta.
Rauhaa! :D
Vi tun pupunen, mitkä oikeudet transihmisiltä puuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin saadaan homot pois miesten puolelta? Kukaa ei pysty vastaamaan tähän. Ootte tekopyhiä.
Naisten ja lasten suojelemisessa ei ole mitään tekopyhää. Homot ovat miehiä, eivätkä siten lähtökohtaisesti fyysinen uhka toiselle miehelle.
Älä suotta tuhlaa suojelunhaluasi meihin, jotka emme sitä sinulta halua. Jos sen vaivan näkee, että sukupuolensa korjaa päästäkseen naisten saunaan, niin tervetuloa katsomaan. Hyllyvää makkaraa ja ryppyistä helttaa piisaa. Mennään yhdessä ylälauteelle jutustelemaan.
Tätä minäkin ajattelin, että kuka mies oikeasti muuttaisi vuodeksi (tai pidemmäksi aikaa) virallista sukupuoltaan valheellisesti vain siksi että pääsisi tirkistelemään naisten pukuhuoneeseen uimahallissa?
Maailmassa on monenlaista pervoa. Pari hiiren klikkausta kerran vuodessa on yksi kullinluikaus papiksi, opettajaksi, poliisiksi tai partio-ohjaajaksi kouluttautumisen rinnalla. Juridisen sukupuolitiedon vaihtaminen ei kuitenkaan muuta hänen sosiaalista todellisuuttaan, eli hän voi jatkaa perusheteromiehen elämäänsä naisen henkkareilla. Toki mahdollinen vaimo elää tietämättään lesbosuhteessa hänen kanssaan.
Ja on sinne pukuhuoneeseen saapastellessaan täysin julkisesti valmis tulemaan identifioiduksi naiseksi. Koska naisenahan häntä silloin tulee kaikkien pitää.
Sitähän et voi tietää mitä sairaan pervon päässä liikkuu koska et ole sairas pervo.
Jospa tuo tapa on hänen mielestään ihan käypä ja passeli.Minusta taas tilanne ei muutu mitenkään uuden lain myötä. Jos joku käyttäytyy naisten pukuhuoneessa epäasiallisesti tai jopa rikollisesti, niin hänethän poistetaan sieltä ja saa porttikiellon ja saa tarvittaessa tuomion.
Lapset ovat harvoin uimahallissa yksin vaan aina vanhemman ihmisen valvonnassa ihan hallien sääntöjen mukaan. Eiköhän se vanhempi osaa sielläkin huolehtia lapsestaan kuten muuallakin.
Pitäisikö siis pedofiilitkin vain päästää lasten kanssa työskentelemään tarhoihin? Kyllähän jos he käyttäytyvät epäasiallisesti niin heidät poistetaan ja saavat porttikiellon ja tarvittaessa tuomion.
Tottakai se tarkoittaa, että varmasti tulee paljon uusia uhreja, mutta niillä uhreillahan ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin mieheltäni mielipidettä ja hän oli sitä mieltä, että minun pukukoppiini ei peniksillä ole asiaa. Ei saakeli voi tuosta olla mustasukkainen! :DD
Minulle on naisena aivan sama, jos pukukopissa jollain on penis. Mitä väliä? Voin kyllä näyttää pukukopissa p*settä, jos joku näkee sen vaivan, että vaihtaa sukupuolta nähdäkseen alastomia naisia.
Mikä teitä vaivaa, konservatiivit?
Eli vain sun mielipiteellä on väliä?
Kukaan biologinen nainen ei saa sanoa mitään, ainostaan vaan transnaiset ja transnaisten ladypeniksiä imevät saavat?
No voi kultipupunen, kun olen itsekin biologinen nainen ja myös identiteetiltäni nainen.
MUTTA minua ei vaivaa ollenkaan, jos joku toinen kokee vieraaksi biologisen sukupuolensa. Se ei ole minun asiani, minun kokemuksellani tai maailmankuvallani ei ole mitään merkitystä hänelle: hän saa tehdä mitä haluaa. Eikä se vaivaa minua ollenkaan.
Arvasin! Tämä joka ketjun sitkeä sössöttäjä, joka aloittaa aina kirjoituksensa ylemmyyttä osoittavilla idioottimaisilla sanoilla, kuten: "muruseni, kultaseni, kultapupuseni jne" on siis transaktivisti. No, johan se noiden aloitusten perusteella tuli selväksi, että huumorintajua, tyylitajua, eikä älyä vain kertakaikkiaan ole. Oikeasti, nuo aloituksesi eivät naurata yhtään ketään, herättävät vain myötähäpeää. eri.
No voi sinua pikkuista, en ole mikään transaktivisti, vaan ihan tavallinen humanisti suoraan kotisohvalta.
:)
Konservatiiviuskovaisperzukat kuvittelevat, että on jokin transaktivistilauma, jota vastaan heidän täytyy sotia.
Todellisuudessa, ihan tavalliset tolkun ihmiset ovat sitä mieltä, että jokaisen täytyy voida hyväksytysti olla juuri sellainen kuin kokee olevansa.
Siihen ei ole muilla sanomista.
Puhut koko ajan eri asioista. Ketään ei voi lailla pakottaa hyväksymään ketään toista. Jokainen itse päättää, kenet hyväksyy, jos hyväksyy. Mutta tässä sorvataan nyt lakia, jolla velvoitettaisiin muut väkisin "hyväksymään", esimerkiksi sietämään miehiä pukuhuoneissaan. Se on aika ennenkuulumatonta. Sinun puheissasi on myös vakava ristiriita. Hyväksyt kyllä avosylin ja toitotat sitä myös, koska saat siitä hyvepisteitä, transnaiset pukuhuoneeseesi, mutta et kuitenkaan hyväksy lain kritisoijia. Miksi et? Eikö humanismisi riitäkään ihan jokaiselle? Ja miksi muuten olet mennyt mukaan tuohon, että jokainen, joka lakia kritisoi on nat si, uskovainen, konservatiivi ja perussuomalaisten äänestäjä? Eikö oma mielikuvituksesi riitä käsittämään, miten erilaisista taustoista lakia voi kritisoida?
Voi kultipupunen, en vain suvaitse suvaitsemattomia. :)
Vaikka loppupeleissä, ihmisenä arvostan sinuakin. En vaan tykkää mielipiteistäsi, johin olet ahdasmielisyyksissäsi päätynyt.
Toivoisin, että muuttaisit mieltäsi. Maailmasta tulisi parempi paikka, jos olisi vähemmän suvaitsemattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa tuo tapa on hänen mielestään ihan käypä ja passeli.Minusta taas tilanne ei muutu mitenkään uuden lain myötä. Jos joku käyttäytyy naisten pukuhuoneessa epäasiallisesti tai jopa rikollisesti, niin hänethän poistetaan sieltä ja saa porttikiellon ja saa tarvittaessa tuomion.
Pelkkä mieskehoisen läsnäolo on häiritsevä ilman erityisen epäasiallista käytöstäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin päinvastoin = trans. Mullahan on valinnanvapaus. Tänään tyhmä, huomenna älykäs. Se riippuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen. Jos sukupuolen voi vaihtaa, eikä sukupuoli ole kietoutunut enää biologiaan, niin voihan ikäkin olla kokemus ja näin olla kietoutumatta biologiaan. Ehkä ikäkin on vain vanha käsitys?
Sama ihonvärin kanssa. Ihonvärin kun voi muuttaa ja joku kokee olevansa enemmän tummaihoinen kuin vaaleaihoinen.
Ihan sama logiikka kuin tällä uuden ajan sukupuoliasialla.
Jos tietoisuus kertoo henkilön olevan transrodullinen tai translajillinen, niin sittenhän se on niin?
-eri
Sanoit, että kaikki (huom KAIKKI) pitäisi hyväksyä ehdoitta.
Minä annoin sinulle esimerkin siitä, minkälaiset ihmiset sinun mielestäsi pitäisi hyväksyä ehdoitta.
Muuten nuo passiivi-aggressiiviset kommentit antavat sinusta todella lapsellisen kuvan. Vähän hävettää puolestasi. Tai itseasiassa aika paljon. Aikuiseen tuollaiset lapselliset kommentit ja käyttäytymiset eivät oikein enää tehoa.