Sukupuoli ei ole hakemusasia !
Sukupuoli perustuu biologiaan. Kyseessä ei ole hakemusasia, jonka voisi hakemuksella muuttaa.
Hakemuksella ei voi myöskään järkkäillä pituutta lisää tai karistaa ikävuosia tai kiloja.
Kommentit (2856)
Vierailija kirjoitti:
Koskahan tämä hullutus loppuu. Miten vuonna 2023 voi tiede jäädä näin paljon ideologian alle.
Sukupuolia on kaksi. Piste. Asia määräytyy kromosomien mukaan, eikä siinä ole kahta sanaa. On olemassa erilaisia häiriöitä, jotka hämärtävät sukupuoleen liitettäviä ulkoisia tekijöitä, kuten vaikkapa häiriö, joka estää soluja ottamasta vastaan testosteroinia jne. Useimmat näistä häiriöistä vaatii erilaisia lääkinnällisiä toimenpiteitä. Osa (kuten tuo testosteroinin vastaanotohäiriö) vaikuttaa seksuaaliseen suuntautumiseen. Ja sitten on olemassa näitä, joilla ei ole varsinaiseti mitään diagnosoitua lääketieteellistä häiriötä, mutta jotka kokevat olevansa väärää sukupuolta.
Silti asia on mustavalkoinen: jokaisella ihmisellä on joko kromosomit XX, tai XY (tai harvinaisessa häiriössä XYY) ja ilman yhtään Y-kromosomia on nainen ja jos sattuu (aiakin se yksi) X kromosomi olemaan, niin on mies.
Identiteetit voi sitten pitää ihan omana asianaan. Joku voi tuntea olevansa koira, jolla on intohimoja kissoja kohtaan ja toinen voi kokea olevansa yhdettätoista sukupuolta, mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan.
Siitä huolimatta, jokainen on tieteellisesti ja biologisesti joko mies, tai nainen, eikä lainsäädäntöä pidä alkaa tekemään identiteetin pohjalta. Se on täysin loputon suo, koska tosiaan näitä identiteettejä voi olla ja onkin ihan yhtä monta kuin on ihmisiä. jopa enemmän, kun jollain on vielä jakautunut persoonallisuus.
Nämä identiteettihäiriöt ovat traagisia sinänsä ja niissä pitää pyrkiä auttamaan mahdollisimman paljon, mutta edelleenkään lainsäädännössä ei voi mennä siihen, että jokaine voi määritellä itse ominaisuuden, joka on todellisuudessa yksiselitteinen biologinen asia.
Jokainen voi itseään määritellä, mutta ei ympäristöä. Ei ympäristö ja muut ihmiset muutu lain säätämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan se ja sama jos joku vaihtaa sukupuolensa hakemuksella, ei kiinnosta eikä vaikuta mun elämään mitenkään. Mä olen mies ja tulen sellaisena pysymäänkin vaikka tuo laki menisi läpi. En ymmärrä mikä haloo tässä nyt on
Sua ei varmaan paljoo haittaa, jos teiän pukkariin tulee Rauli, ent. Raisa. Ei paljoo hetkauta varmastikaan. Minua naisena kyllä kiinnostaa, kun uimassakin aktiivisesti olen käynyt. En halua jatkossakaan nähdä kenenkään kullia naisten suihkutiloissa.
Älä tuijota sitä kullia. Eiväthän miehetkään saa naisia tuijottaa.
Ne kullit ei sinne kuulu. Siks on miesten sekä naistenpuoli erikseen.
Aivan. Ja jokainen saa valita kummalle puolelle menee. Yksinkertaista.
Kuka tahansa pääsee väärinkäyttämään tota systeemiä ja tän annetaan vaan tapahtua. Saa kaikki saalistajat lisää mahdollisuuksia tässä.
Eikö se ole seksuaalista häirintää jos alaston mies näyttäytyy ilman lupaa naisten tai tyttöjen edessä? Nythän se on sallittua jos on muuttanut sukupuolimerkinnän. Miksi näista ei puhuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan se ja sama jos joku vaihtaa sukupuolensa hakemuksella, ei kiinnosta eikä vaikuta mun elämään mitenkään. Mä olen mies ja tulen sellaisena pysymäänkin vaikka tuo laki menisi läpi. En ymmärrä mikä haloo tässä nyt on
Sua ei varmaan paljoo haittaa, jos teiän pukkariin tulee Rauli, ent. Raisa. Ei paljoo hetkauta varmastikaan. Minua naisena kyllä kiinnostaa, kun uimassakin aktiivisesti olen käynyt. En halua jatkossakaan nähdä kenenkään kullia naisten suihkutiloissa.
Uudistus takaa sen, että nyt pääsee hyppimään mielivaltaisesti kummalle puolelle tahansa. Ei tuommoinen tila enää turvallinen ole.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin uudistusta äänesti vaan tuo woke porukka ja muutama petturifeministi. Tällainen uudistus polkee naisten kaikki oikeudet pohjamutiin.
Eduskunnan ylivoimainen enemmistö äänestää kyllä. Kansa on siis puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersukupuolisetkin ovat naisia tai miehiä, jilla on sukupuolenkehityksessä ollut 'häiriö'. XXY-kromosominen henkilö on mies. Englanissa käytetäänki intersukupuolisuudesta lyhennettä DSD eli disorders in sexual development. Tyypillisiä intersukupuolisuuden muotoja ovat klinefelter oireyhtymä miehillä ja turnerin syndrooma naisilla.
Intersukupuoliset ovat jotain muuta kun normaali naiseksi tai mieheksi kehittyminen eli kyseessä on välimuoto. Ongelma voi kumpaan sukupuoleen haluaa identifioitua vai haluaako olla sitten intersukupuolinen. Lasta ei pitäisi liikaa ohjailla tämän suhteen mutta koulunkäynti voi olla haastavaa kun yleensä lapsi haluaa kuulua johonkin ryhmään sen sijaan että jäisi yksin.
Transsukupuolisuus on henkilön itsensä ajattelumalli että hän on väärässä sukupuolessa eli sukuelimissä ei ole mitään vikaa. Miten ja missä vaiheessa transsukupuolisuus alkaa ilmetä on itselle vähän hämärää. Luulisi että suurin osa lasten ajattelusta ja toiminnasta on opittua vanhemmilta ja ympäristöltä. Sukupuolihormonit alkavat vaikuttaa elimistöön jossain vaiheessa ja ajattelu muuttuu. Transsukupuolisseksi itsensä tuntevia on koko ajan enemmän joten kysymys kuuluu miksi. Onko kyse internet ajasta vai somettamisesta tai muusta.
Sehän on jo melkein transepidemia nuorten tyttöjen kohdalla.
Lähde?
Useissa maissa transklinikoille hakeutuvien tyttöjen määrä on lisääntynyt sadoilla, jopa tuhansilla prosenteilla. Littman on tehnyt tutkimuksen ROGD-nuorista. ROGD viittaa vasta murrosiässä alkaneeseen sosiaalisesti leviävään sukupuoliristiriitaan. Tilastollisesti ei ole mahdollista, että samassa koululuokassa tai kaveripiirissä olisi useita transeja. Aito transius on äärimmäisen harvinainen ilmiö.
Lähde?
Osannet käyttää Googlea ja interwebiä?
Olen pahoillani. Luulin, että ymmärrät keskusteluetiketin, mutta halusitkn vain öyhöttää.
"Osaatko perustella, miksi et halua mua samoihin tiloihin tyttäresi kanssa?"
"Ootko kysellyt naisilta, kuinka paljon he tiirailevat toistensa haarovälejä?"Transhullu on palstan historian pahin öyhöttäjä. Siinä on kovalla työllä päästy pitkälle.
Miksi nimittelet Nasu-Susannaa?
Vierailija kirjoitti:
Joo Tanskassa siis nykyään raportoidaan esimerkiksi seksuaalinen hyväksikäyttö ihan vain hyväksikäyttönä ilman, että keskitetään miten suuri prosentti näistä on naisia ja miten suuri prosentti on miehiä (sama tekijöissä).
Eli yritetäänkö nyt jotenkin pyrkiä tilanteeseen, jossa ei enää nähdä miten naiset ovat tuossakin suurin uhriryhmä ja naiset ovat suurimmassa riskissä joutua uhriksi?
Tätähän te feministit olette halunneet: tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Äänet sataa PS laariin tämänkin vuoksi. Julkiset intiimitilat eivät ole enää turvallisia naisille ja tytöille.
Eivät sada. Suurin osa suomalaisista on joko tämän lain takana tai asia ei ole heille mitenkään tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sua varmasti haittaa, kun et ole samanlaisessa uhka-asemassa kuin naiset on.
Olen nainen, enkä ymmärrä tätä ihmeellistä valitusta. Mikä tämä jatkuva ja hirveä uhka-asema on? Ihan kuin olisin ja oltaisiin jotain avuttomuuden huipentumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa naisten oikeudet ilmoituksella olevansa nainen. Pukukopit, naisten/tyttöjen kuntosalit ja harrasteryhmät, pukukopit, suihkut, vessat.
On ollut turvallista seskuaalirikoksen uhrina käyttää naisille tarkoitettuja tiloja. En käsitä, miten maailma on mennyt näin sekaisin. Saavutetut naisten oikeudet poljettiin maan tasalle. Ei ole enää erikseen naisten oikeuksia, koska mieskin voi olla nainen. Päättäjät ovat raukkamaista eivät uskalla enää edes puhua saati pitää naisten puolia.
Hesarissapa julkaistiin juuri mielipidekirjoitus. Jotkut ovat hereillä. Nettisivuila löytyy paljon lisätietoa, lausunnot valiokunnille itsemäärittelyn ongelmiin liittyen jne.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009332917.html?share=b4cd0e85ea04aa…
"Itseilmoitusmenettely avaa mahdollisuuden muuttaa juridista sukupuolta kaikille täysi-ikäisille suomalaisille, jolloin laki ei koske enää vain pientä vähemmistöryhmää. Väärinkäytösten riski on ilmeinen. Naisten rintama ry on ollut yhteydessä sosiaali- ja terveysministeriöön jo vuonna 2021 näihin puutteisiin liittyen ja huomauttanut niistä myös lakivaliokunnalle ja sosiaali- ja terveysvaliokunnalle laadituissa lausunnoissa."
Hyvä!!! Toivottavasti vähän kansa heräilisi. Kansanedustajista en enää tiedä. Ainakin vihervasemmistolla on hyvin selkeä tavoite, aikovat runnoa lain läpi vaikka mikä ois. Kuvitella, että itsekin näitä naisten oikeuksien vähättelijöitä olen äänestänyt. Tulevissa vaaleissa eivät kyllä enää mun ääntä saa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudistus takaa sen, että nyt pääsee hyppimään mielivaltaisesti kummalle puolelle tahansa. Ei tuommoinen tila enää turvallinen ole.
Lupa mennä jonnekin puolelle ei ole lupa häiritä tai tuijotella. Eiväthän homot ja lesbotkaan ole saaneet rellestää miten vain pukuhuoneissa vaikka ovatkin samassa tilassa sen sukupuolen kanssa johon tuntevat vetoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan kissana mennä baariin, voinko vaatia hiekkalaatikkoa nurkkaan että pääsee kuselle?
Kissana et pääse baariin, koska ravintolatiloissa eläimet on kielletty, poislukien viralliset avustajakoirat.
Silti baareissa on usein eläimellistä menoa.
Mitenkä urheilu, esim. kuulakisaan menee entinen Matti Meijuna? Reilua vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne voin naisena valittaa, kun en halua olla peniksen kanssa samoissa tiloissa?
Onneksi tästä sentään saa uuden lain myötä helposti seksuaalirikoksen, siellähän on miehisten elinten esittely melko kivasti kriminalisoitu.
Eihän toki sillä eihän kyseessä ole enää miehinen elin kun sitä esittelee nainen.
Jos näätte sit Tauno Tuonon kulli kovana naisten suihkussa samalla kun avitat 7-vuotiaan tyttösi uimaan, niin tämä on sitten uusi normaali nyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten määrittelet sukupuolen?
XY = mies, XX= nainen. Vieläkin joillekin epäselvää !
Myös muita komboja on, esim lapsettomuustutkimuksissa voi löytyä. Ei luonto ole niin binäärinen kuin fantasioissasi kuvittelet. Suosittelen perehtymistä biologiaan, esim. Nature-lehti julkaissut aiheesta kattavan artikkelin. JOS välttämättä haluat tulkita sukupuolta jonkin selkeästi havaittavan asian perusteella, tarkastele sukusolujen kokoa. Eipä sillä, sekään ei tee autuaaksi, kas, kun eiväthän kaikki ihmiset tuota sukusoluja lainkaan! Ja sukupuoli se heilläkin on.
Henkisesti tasapainoista ihmistä, joka on sukupuolestaan ja seksuaalisuudestaan varma, ei mitenkään voi näin kovasti harmittaa vähemmistöjen ihmisoikeudet. Toivottavasti jonain päivänä voit paremmin eikä elämäsi ole näin kurjaa ja kiukuttavaa.
Kromosomipoikkeavuudet ovat suht harvinaisia ja kyse on kehityshäiriöstä. Pitääkö yhteiskunnan rakenteet suunnitella tämän pienen murto-osavähemmistön mukaan, joista näistäkin ylivoimainen enemmistö identifioituu siihen sukupuoleen, mitä fenotyypiltään edustaa?
Intersukupuolisuus ei liity transeihin mitenkään, vaikka transit rakastavatkin intersukupuolisten kärsimyksillä ratsastamista ja käyttävät heitä ihmiskilpenä. Transeilla on ihan toimivat oman sukupuolensa kehot.
Vanginvartijat ovat lausunnossaan huolissaan siitä, että seksuaalirikolliset voivat ilmoittaa sukupuolekseen naisen ja päätyä naisvankiloihin uusimaan rikoksiaan, kuten ulkomaillakin on vastaavan lainsäädännön käynyt.
Ihan vapaalla jalalla olevat "jännittävät miehet" voivat tehdä samoin, ja hakeutua sitten oleskelemaan naisten pukeutumistiloihin nautintomielessä. Naiset näistä älyttömistä laeista eniten tulevat kärsimään.
Miehet voi nyt hakeutua naisten nyrkkeilysarjaan ja viedä pystit kaikkien silmien eestä! Siinä sitten selität omalle lapselles, että kova harjoittelukaan ei takaa voittoa, kun vastassa on fyysisiltä ominaisuuksiltaan isompi vastus. Melko epäreilu asetelma.
Hesarissapa julkaistiin juuri mielipidekirjoitus. Jotkut ovat hereillä. Nettisivuila löytyy paljon lisätietoa, lausunnot valiokunnille itsemäärittelyn ongelmiin liittyen jne.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009332917.html?share=b4cd0e85ea04aa…
"Itseilmoitusmenettely avaa mahdollisuuden muuttaa juridista sukupuolta kaikille täysi-ikäisille suomalaisille, jolloin laki ei koske enää vain pientä vähemmistöryhmää. Väärinkäytösten riski on ilmeinen. Naisten rintama ry on ollut yhteydessä sosiaali- ja terveysministeriöön jo vuonna 2021 näihin puutteisiin liittyen ja huomauttanut niistä myös lakivaliokunnalle ja sosiaali- ja terveysvaliokunnalle laadituissa lausunnoissa."