Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuoli ei ole hakemusasia !

Vierailija
18.01.2023 |

https://yle.fi/a/74-20013367

Sukupuoli perustuu biologiaan. Kyseessä ei ole hakemusasia, jonka voisi hakemuksella muuttaa.

Hakemuksella ei voi myöskään järkkäillä pituutta lisää tai karistaa ikävuosia tai kiloja.

Kommentit (2856)

Vierailija
2301/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha sanonta "ei naista saa lyödä" menettää merkityksensä , koska eihän sitä enää voi millään tietää mikä on...

Nykyversio kuuluukin "ketään ei saa lyödä".

Nykyversiossa lesbo ansaitsee saada pesäpallomailasta, koska ei halua transnaisen penistä sisälleen.

Onnistuuhan  se masturbointi varmaan silläkin, mutta suosittelisin kuitenkin ensin hiukan  muotoilemaan mailan toista, paksumpaa, päätä (vaikka puukkoa ja hiomapaperia siihen käyttäen) hiukan enemmän fallosta muistuttavaksi niin että siihen saa sitten kätevästi  sujautettua kondomin (tikkujen siitä saamisen estämiseksi)

Tietenkin on myös syytä käyttää sen päälle vesiliukoista liukuvoidetta.

Kätevä käyttäjä voi muuten muovailla mailan toisesta päästä myös ohuemman anustapin, mutta edelleen: kondomia olisi senkin päällä hyvä käyttää...

Pilkutin ja Pilkuttimen fantasiat.

Vierailija
2302/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja kyllä se transihminen on ihan viimeinen asia mitä pelkään.

Saa tulla kanssani vaikka saunaan, ei haittaa. Veikkaan että minua ujostuttaa vähemmän.

Nuorempana kesäleirillä oli mukava ja sosiaalinen henkilö jonka sukupuolta en muista vieläkään.

Olisi voinut olla lyhyine hiuksineen kumpi vaan.

Toivoin että tämäkin mukava ihminen on voinut elää ja rekisteröityä sellaisena ihmisenä kuin tuntee olevansa.

Eli kannataan uutta translakia. En näe tässä nyt ongelmaa.

Oletettavasti punavihreä intersektionaalinen tättähäärä. Osuiko oikeaan?

Ei osunut eikä uponnut. Olen teknillisestä korkeakoulusta valmistunut kokoomuslainen liberaali.

Jonka lähipiirissä sattuu olemaan homopari ja kaverin lapsi on transmies.

Eli asiaa on pohdittu monelta kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#2043 tässä vielä. Unohdin kysyä, että kun transnaiset pitää saada pidettyä miesten pukkarissa, niin pistetäänkö minut naisten puolelle? Karvainen, lihaksikas, miehekäs ruho varmasti saa kaikkien naisten ja tyttöjen olon turvallliseksi ja mukavaksi.

Nainen on nainen vaikka olisi kuinka karvainen ja lihaksikas. Millään kasvaneella klitoriksella tai ihorullalla ei ketään voi raiskata vs. peniksellä.

Transnaiset ovat miehiä joten he menevät miesten puolelle.

Uskaltaisin väittää, että seksuaalirikoksia voi tehdä peniksen olemassaolosta riippumatta.

Mutta yli 90% seksuaalirikosten tekijöistä on miehiä, ja transnaiset tutkitusti tekevät seksuaalirikoksia aivan yhtä suurella prosentilla kuin muutkin miehet.

Kyllä se kastrointi ehkä tilannetta vähän helpottaa kun seksuaaliset halut ja muut aggressiot loppuu mutta valtaosa näistä naisiksi identifioituvista miehistä pitää vehkeensä. Ja käyttää sitä ahkerasti.

Niinpä. Me harvat ihmiset, jotka vielä uskomme faktatietoon, tiedämme että sukupuolet eroavat toisistaan huomattavasti. Ja nyt en puhu poikkeuksista, kuten kromosomihäiriöisistä. Miehellä on naista suurempi seksuaalivietti. Miehellä on naista suurempi saalistusvietti. Mies on naista huomattavasti voimakkaampi. Mies on naista aggressiivisempi Pitääkö vielä jatkaa, jotta tollot ymmärtävät miksi miehet ovat useammin seksuaalirikollisia? Ja miksi miehet onnistuvat rikoksen loppuunsaattamisessa?

Muistuta minua, miten tämä liittyikään translakiin ?

Onko mielestäsi turvallisempaa että ihmiseltä joka haluaa vaihtaa sukupuolta viedään lisääntymiskyky ?

Miksei vanhentunutta lakia voi muuttaa ?

Olisiko väitetystä lisääntymiskyvyn viemisestä jotain tilastotietoa? Steriliteetti on itse valittujen transhoitojen väistämätön seuraus. Lisäksi transeilla on mahdollisuus tallettaa sukusolujaan. Paitsi blokkeroiduilla lapsilla, joiden hedelmällisyys menee muuntohormonien myötä.

Vierailija
2304/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vallitsee sellainen erikoinen harhaluulo, että olisi syntynyt (ollut pitkään jo olemassa) uusi ihmislajike; transihminen. On olemassa ihmisiä, ja he ovat joka naisia tai miehiä. Ja niihin kahteen ryhmään, jotka on olennaisia toimivan ja turvallisen yhteiskunnan kannalta, mahtuu sitten aaiiiiiivan kaikenlaisia ihmisiä. Mutta vain niitä, eli ihmisiä.

Jos joku edelleen luulee seksistisesti, että vaatteet määrittelevät kumpaan kategoriaan ihminen kuuluu (ja että hänen tahtonsa vaihdella näihin ryhmiin tyypillisesti yhdistettäviä vaatteita vaihtelee), toivotan hänet tervetulleeksi todellisuuteen, jota ei määritä kulttuurilliset asiat kuten vaatteet, vaan biologia.

Vierailija
2305/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä vaan ihmettelen miten monet tästä vetää herneet nenään? Laki tulee vaikuttamaan vain transihmisten elämään parantavasti. Kenenkään muun elämää laki ei tule muuttamaan mihinkään, tai he eivät edes huomaan lain voimassa oloa. 

Vierailija
2306/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tulla kanssani vaikka saunaan, ei haittaa. Veikkaan että minua ujostuttaa vähemmän.

Nuorempana kesäleirillä oli mukava ja sosiaalinen henkilö jonka sukupuolta en muista vieläkään.

Toivoin että tämäkin mukava ihminen on voinut elää ja rekisteröityä sellaisena ihmisenä kuin tuntee olevansa.

Ei osunut eikä uponnut. Olen teknillisestä korkeakoulusta valmistunut kokoomuslainen liberaali.

Varsinainen asiantuntija siis. Kannattaa pitää homot transkeskustelun ulkopuolella, kavereitasi tuskin kiinnostaa lipsutella eheyttävää miesvaginaa.

Vierailija
2307/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutta translakia kannattavia feministejä hävettää syvällä sydämissään ja yrittävät huutamalla painaa omantuntonsa äänen kuulumattomiin.

Aivan tietoisesti luovuttavat naisten oikeudet miehille. Miten voit katsoa itseäsi peiliin. Onko feminismi = sovinismi?

En oikein ymmärrä tätä. Heteronaiset luovuttavat koko ajan valtaa miehille mm. kutsumalla miestä perheen pääksi, sallimalla vain miesten moniavioisuuden ja puolustelemalla naisiin kohdistuvaa vä*ivaltaa. Enemmän olisin huolissani naisista jotka kannattavat sitä Greta Thunbergille autojaan esittelevää ukkoa kuin naisia jotka haluavat translain etenevän. :D

Ihan turha vedota naisten oikeuksiin, te ette ole paikalla kun per*ulauma on täällä ilkkumassa väkivallan naisuhreille ja lietsomassa lisäväkivaltaan. En tiedä yhtäkään transnaista joka yllyttäisi ha**aamaan naisia. Ja vaikka yllyttäisi, transnaiset ovat niin pieni vähemmistö että he eivät luo mitään uhkaa.

Todellinen uhka naiselle on suhde ja avioliitto miehen kanssa.

Sitä paitsi tehän aina kerrotte miten kaikki cis-miesten väkivalta naisia kohtaan on naisen oma vika? Eikö tuolla logiikalla ole naisen vika että hän provosoi transnaista?

Älä nyt oikeasti jaksa tätä samaa kitinää milloin sukunimestä ja milloin aborteista. Ketään naista ei kiristetä ottamaan miehen sukunimeä. Laki naisen oikeudesta valita miehensä tai pitää oma sukunimensä on ollut pitkään voimassa Suomessa. Tiedän eronneita naisiakin, jotka ovat ottaneet takaisin oman sukunimensä. Ei ole ollut miehen suku kiristämässä. Sinun puheet ovat joltain 1800-luvun länsimaista tai keskiajan tasolla olevista kehitysmaista.

Vierailija
2308/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kokoomuslainen liberaali" on nykyään ihan sama asia.

Vierailija
2309/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minä vaan ihmettelen miten monet tästä vetää herneet nenään? Laki tulee vaikuttamaan vain transihmisten elämään parantavasti. Kenenkään muun elämää laki ei tule muuttamaan mihinkään, tai he eivät edes huomaan lain voimassa oloa. 

Etkö äitinä huomaisi alastonta miestä lapsesi vierellä uimahallin suihkussa? nuoruudessa seksuaalista väkivaltaa kohdanneena alastonta miestä vierelläsi saunan lauteilla? Miettikäämme syvällisemmin, aidosti oikeasti suvaitsevaisemmin. Pystymme kyllä takaamaan turvallisen yhteiskunnan kaikille, jos oikein yritämme pysyä kiinni todellisuudessa.

Vierailija
2310/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aina otettava huomioon, että joku voi olla ujo tai estynyt yms.

Niin, nämä ovat aina näitä, että kenen estyneisyyksien mukaan milloinkin mennään. Suomessa enemmistö päättää ja hyvä niin.

Oma PTSD aiheutti sen, että pelkäsin kaikkia vieraita ihmisiä kuollakseni. Mutta en voinut muuta kuin siedättyä siihen, että ensimmäinen saattoi tulla vastaan jo rappukäytävässä. Oli opeteltava ymmärtämään, että vika oli minussa eikä niissä muissa ihmisissä, jotka halusivat vain tehdä omia askareitaan vahingoittamatta minua. En itsekään halunnut rajoittaa hyvää tarkoittavien, viattomisten ihmisten elämää omien kokemusteni takia. Niin tärkeäksi en itseäni tuntenut.

Olihan se mahdollisuus olemassa, että joku sitten olisikin ollut paha, mutta oman itseni takia siitä pelosta oli päästävä yli. 

Vierailija
2311/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että samat ihmiset, joiden mielestä peniskuvien lähettäminen on ahdistelua, haluavat penikset naisten tiloihin.

Ennen itsensäpaljastelua pidettiin ahdisteluna, mutta ilmeisesti nyt vika on niissä, jotka siitä ahdistuvat.

Jos lähetän toiselle naiselle kuvan genitaaleistani, on se vähän eri asia kuin se, että hoidamme omia asioitamme samassa tilassa alasti. Vai eikö sinusta?

Millä tavoin yllätyspenis naisten tiloissa eroaa pyytämättä lähetetystä peniskuvasta? Livetilanne on vielä pahempi ja jos siinä on vielä lisämausteena sosiaalinen paine osoittaa suvaitsevaisuutta, niin onpa kiva.

Vierailija
2312/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten ei-transsukupuolisten eli teidän mielestä cissukupuolisten pitää muuttaa sukupuolensa ilmoituksella? Mitä iloa se heille tuottaa, jos ei ole lääkärin näkemystä transsukupuolisuudesta.

Vierailija
2313/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä laki ei ole trans ihmisille. He saavat jo vaihtaa juridisen sukupuolensa. Tämä on pervopeteille ja muusuilijoille.

Vierailija
2314/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään toisen kokemus omasta sukupuolestaan, sukupuolettomuudestaan ei kosketa minua millään lailla. Miksi pitäisi?

Miettivätkö ihmiset oikeasti tälläisiä asioita? Miksi?

Olet kysynyt tämän ihan saman kysymyksen aiemmin. Ihan saman tekstin olet kirjoittanut.

Täällä on 90 sivua vastauksia.

Ei ole. Täällä toistellaan omia ennakkoluuloja kuin jotain mantraa. Hävetkää, jos osaatte!

Kieltämättä tulee mieleen siirtää mieluummin ennakkoluuloiset omiin tiloihinsa muiden ilmaa pilaamasta. Me muut voidaan minun puolestani olla vaikka unisex-tiloissa ketään syrjimättä tai kiusaamatta.

Tuo on hyvä idea. Te ja kaikki transit meette unisex vessoihin. Pidetään näin noin 10+ vuotta. Seurataan ja tilastoidaan miten turvallista unisex tilojen käyttö on.

Ruotsissa on ollut unisex vessoja vaikka kuinka kauan.

Ja Suomessa on saunottu alasti kaikki sukupuolet ja sukupolvet samassa saunassa yhdessä aikojen alusta asti.

Miten tästä nyt on tullut ongelma ?

Miten joku jaksaa vouhottaa muiden sukupuolesta.

Eikö ihmiselle riitä että tietää oman sukupuolensa ja seksuaalisen suuntautumisensa ?

Koska ihmisillä on yhä ollut valinnan vapaus.

He voivat mennä unisex tiloihin, he saavat mennä sekasaunaan tai olla menemättä. KETÄÄN EI OLE PAKOTETTU MENEMÄÄN UNISEX TILOIHIN.

Siinäpä sulle selitys. Uusi translaki pakottaa kaikki unisex tiloihin. 

Just kävin Helsingissä ravintolassa jossa oli unisex-vessa.

Ja ulkomailla erityisesti Ruotsissa olen törmännyt samaan.

Tämähän on tulossa uusiin rakennuksiin joka tapauksessa.

Mielestäni oikein toimiva ratkaisu. Naisten vessoihin on melkein aina pitemmät jonot.

Olen käynyt nuorempana siitä syystä ravintoloissa usein miesten vessassa.

Ihmettelen myös, eikö todella joku ole vielä niihin törmännyt. Meidän yliopistolla ovat toimineet moitteettomasti jo vuosia. Samoin niitä on lapseni yläkoulussa.

Noistahan on nimenomaan huonoja kokemuksia. Tytöt ei uskalla enää käydä koulupäivän aikana vessassa esim. Joissakin kouluissa on jouduttu muuttamaan vessat takaisin tyttö- / poikavessoiksi. Minun mielestä on vastenmielistä käydä unisex-vessoissa. Mutta puhutkin nyt sellaisista invavessoista, joissa käydään yksi kerrallaan, eikö niin? Ei sellaisista, jossa on monta koppia yhden yhteistilan ympärillä ja miehiä ja naisia sekaisin. Sellaiset on kamalia. Mut hei, kauheen kiva, että sua ei haittaa. Silloinhan laki on ihan hyvä, koska sulla ei ole ongelmia!

Joku koulujen vessojen koko on nyt tästä translaista täysin erillinen ongelma.

Suunnitellaan pieniä erillisiä vessoja joita voi käyttää kaikki sukupuolet. Hyvä ratkaisu, eikö ?

Kuinka nopeasti ja millä rahalla ajattelit tempaista nuo erillisvessat nykyisiin rakennuksiin? Tilanne on päällä jo nyt.

Vierailija
2315/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, nämä ovat aina näitä, että kenen estyneisyyksien mukaan milloinkin mennään. Suomessa enemmistö päättää ja hyvä niin.

Oma PTSD aiheutti sen, että pelkäsin kaikkia vieraita ihmisiä kuollakseni. Mutta en voinut muuta kuin siedättyä siihen, että ensimmäinen saattoi tulla vastaan jo rappukäytävässä. Oli opeteltava ymmärtämään, että vika oli minussa eikä niissä muissa ihmisissä, jotka halusivat vain tehdä omia askareitaan vahingoittamatta minua. En itsekään halunnut rajoittaa hyvää tarkoittavien, viattomisten ihmisten elämää omien kokemusteni takia. Niin tärkeäksi en itseäni tuntenut.

Olihan se mahdollisuus olemassa, että joku sitten olisikin ollut paha, mutta oman itseni takia siitä pelosta oli päästävä yli. 

Mikset sinun, viattoman ihmisen, kokemus ole yhtä arvokas, kuin muiden ihmisten?

En viittaa esimerkkitilanteeseesi, vaan alastomuutta sisältävien tilanteiden kriittiseen vakavuuteen.

Transideologia asettaa miesten pahan mielen naisten pelkoa ylemmäs tärkeysjärjestyksessä. Ei sillä että kaikki olis ped0ja, harmittomia harhaisia kenties on, mutta heille on oltava oma tilansa, ja yksikin ped0 on liikaa kun lapsia on mahdollisesti läsnä.

Vierailija
2316/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin eri asia kuin naisten ja tyttöjen intiimitilojen muuttaminen unisex-tiloiksi. Oikeasti traumoista kärsivät eivät arvosta satuilujasi.

Vierailija
2317/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö äitinä huomaisi alastonta miestä lapsesi vierellä uimahallin suihkussa? nuoruudessa seksuaalista väkivaltaa kohdanneena alastonta miestä vierelläsi saunan lauteilla? Miettikäämme syvällisemmin, aidosti oikeasti suvaitsevaisemmin. Pystymme kyllä takaamaan turvallisen yhteiskunnan kaikille, jos oikein yritämme pysyä kiinni todellisuudessa.

Etkö äitinä huomaa kuinka kuvittelet kauheuksia jokaisen kulman taakse ja peilistäkin näkyy paholaisia. Kuvailemaasi ongelmaa ei ole missään muussakaan maassa jossa on vastaava laki jo voimassa. Muutokset on aina pelottavia, vaikkei todellisuudessa mitään muutosta ei ole sinun elämään tulossa.

Vierailija
2318/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en ole käynyt niin kysyn, että onko miesten puolella usein jollain erektio? Ja onko se muille ihan ok? Jos näin on, alan ymmärtää huolen. Muussa tapauksessa kovin merkillistä hysteriaa.

Otat siis mielelläsi vastaan kuvia lerpuista peniksistä, sehän ei määritelmäsi mukaan ole ahdistavaa eikä häirintää?

Vierailija
2319/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö äitinä huomaa kuinka kuvittelet kauheuksia jokaisen kulman taakse ja peilistäkin näkyy paholaisia. Kuvailemaasi ongelmaa ei ole missään muussakaan maassa jossa on vastaava laki jo voimassa. Muutokset on aina pelottavia, vaikkei todellisuudessa mitään muutosta ei ole sinun elämään tulossa.

Olet onnekas, kun olet elänyt noin turvallisen elämän, etkä ole esimerkiksi insesmin uhri.

Kuvailemani tilanteet ovat todellisia tilanteita monen naisen kohdalla, ihan kaikkialla maailmassa missä on miehiä ja naisia. Ajatteletko pedofilian olevan satua? Tai seksuaalisen väkivallan? Ymmärrätkö, mitä sellainen ihmisille, tässä tapauksessa naisille tekee? Ja miksi meidän pitää taata peniksettömät tilat naisille? Harhainen mies kuuluu omaan tilaansa, ei naisten joukkoon.

Vierailija
2320/2856 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä laki ei ole trans ihmisille. He saavat jo vaihtaa juridisen sukupuolensa. Tämä on pervopeteille ja muusuilijoille.

Saavat vaihtaa 3-5v kestävän prosessin loppuvaiheessa. Kyllä tämä aika helvetisti transihmisten elämää parantaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi