Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti saattaa ekaluokkalaisen vieläkin joka päivä kouluun ja takaisin

Vierailija
16.11.2006 |

ja vielä käsi kädessä! Koulua on ollut jo 3 kk eiköhän jo pitäisi osata mennä koulumatka jo yksin. Koulumatkaa 400 metriä suoraa tietä.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Nuorten ongelmat eivät johdu paapomisesta, vaan nimenomaan siitä,

että heitä on lapsena huomioitu liian vähän.

Vierailija
22/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko kenties kysäistä tästä asiasta ihan suoraan kyseiseltä äidiltä??!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haluaa nimenomaan kulkea ylpeänä käsi kädessä ja vielä oikein halaa heipat, kun jatkan koululta työmatkaani ;-)



Lapsi osaa siis ihan mainiosti kulkea kouluun itsekin, enkä ole kuullut kenenkään kiusaavan saattelusta!

Vierailija
24/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vierailija:


Nuorten ongelmat johtuvat hyvin suurelta osin tästä liiasta paapomisesta, sitten kun vihdoin saadaan se pienikin vapaus ollaan heti humalassa, riehumassa yms.

ap


"

Vierailija
25/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ongelma on se, että lapset halutaan itsenäistää liian aikaisin. On oiken kilpailu, mitä lapsi osaa missäkin iässä ja mitä aikasemmin, sen parempi. Tästä johtuu lasten ja nuorten turvattomuus, josta puolestaan on ikäviä seuraamuksia.



Miten jonkun mielestä voi olla PAHA asia että ekaluokkalainen (joka on pieni lapsi) viedään kouluun?

Vierailija
26/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia vaivaa sinua niin kovasti, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet joutuvat suoriutumaan nykyään liian pienenä liikaa yksin! me kävellään usein käsikädessä pojan kanssa joka on siis ekalla luokalla,silloin ei aina halua jos on kavereita näkemässä ja silloin jos mulla on pikkunen rattaissa ei ole oikein mahdollistakaan. kotona meillä myös poika joskus istuu mun SYLISSÄ, (taistelu sisaruksien kans sylipaikasta:)) tärkeintä mun mielestä mitä lapsilleen voi antaa on rakkaus ja turva. poika on hyvä koulussa ja osaa toimia yksin,mut mun mielestä saa vielä olla lapsi! älä keksity niin paljon siihen mitä muut tekee vaan elä omaa elämääsi. ei meidän koulussa ainakaa ketää ole kiusattu siitä et saatetaa kouluun, vaikka käsikädessä:)

Vierailija
28/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhemmin, ymmärrettäväähän se toki on, vihdoin päästy mamman helmasta vähän eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Nuorten ongelmat johtuvat hyvin suurelta osin tästä liiasta paapomisesta, sitten kun vihdoin saadaan se pienikin vapaus ollaan heti humalassa, riehumassa yms.

ap

Vierailija
30/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa pitää lastani kädestä, rakastan häntä!



Onko sinusta ap, noloa pitää lastasi kädestä? Pidätkö kädestä vain ihan pienenä, ettei heti juoksisi auton alle? Ja lopetat käsikkäin kulkemisen heti kun se vaan on mahdollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua autolla töihin ja takaisin kotiin. Ilmeisesti olen vielä lapsi?

Vierailija
32/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy olla???Korkeintaan sinun mielikuvituksessasi



Musta toi on upeeta, että äiti haluaa viedä lapsensa non kouluun.



Varmaan lapsi tuon matkan jo selviäisi, mutta heillä on tuollainen kiva tapa..varmaan tuo turvallisuudentuntua lapsen päivään.



Voi vitsi, mutta ihmiset näkee nykyään vaivaa varmaan ihan kaikesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paapomista kävellä parin sadan metrin matkaa! Ja edelleenkin olen sitä mieltä että ne lapset joita mammat paapoo, juopottelevat ym. kamalaa myöhemmin.



Nykyään moni lapsi ei saa edes olla ulkona yksin. Kyllä sitä voi itse kukin kuvitella millainen tunne on kun olet ollut vuosia " vankina" ja pääset lopulta edes jollain lailla vapauteen niin mitä sitten tapahtuu. Ei häkkilintukaan osaa heti lentää. Nämä lapset tulevat sitten isompana tekemään ties mitä pahuuksia kun eivät OSAA olla yksin ja kun mm. yksin ulkona olo on heille jo suuri ihme! Sitten käytetään tätä vapautta väärin!



ap

Vierailija
34/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin mennä tarkastaa, ettei nuo ekaluokkalaiset juopottele tuolla alakerrassa kun keskenään vapaana saavat leikkiä;)) Tuppaa joskus käsikädessä kävelemään tuo meidänkin ekaluokkalainen nimittäin; *tirsk*;))

Vierailija
36/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nimenomaan ne lapset jotka ovat saaneet pienenä olla vapaammin ovat isompina olleet järkevämpiä. Sitten taas paapotuilla lapsilla on ollut hirveä kiire kokeilla kaikkea uhkarohkeaa ja vaarallista.



ap

Vierailija
37/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten pahoinvoinnin on yleisesti huomattu olevan yhteydessä liian aikaiseen yksin jäämiseen, vaille jäämiseen ja itsenäisyyden odotukseen. Lapsen kuuluu olla lapsi, pitää vanhemmastaan kädestä kiinni, luottaa aikuisen turvaan ja läsnäoloon. Aikaisin itsenäistetyt lapset kokevät hyljätyksi tulemisen tunteita, pärjäämisen pakkoa yksin vaativassa maailmassa. Tässä asiassa nykyinen yhteiskunta on mennyt pahisti pieleen, lasten liian aikaisen itsenäistymisen vaatimuksessaa, seurauksia olemme saaneet lukea lööpeistä jo jonkin aikaa.



Ihana huomata tällä palstalla niin monen ajattelevan inhimillisen lämpimästi lapsistaan ja muista lapsista.

Vierailija
38/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauhea lässy. Pusittelee sitä lasta keikkien nähden, eikö se yhtään ajattele. Minä en tiedä KETÄÄN muuta äitiä, joka toimisi noin, saattaisi ekaluokkalaista kouluun jne. Täällä Porvoossa ainakaan. Meillä tuollainen hssötys ymmäretään lopettaa kun lapsi oppii kävelemään!

Vierailija
39/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
40/59 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät, ettei tämä lapsi osaa kävellä yksin??. Voi kuule, kyllä meidänkin tokaluokkalainen osaa kävellä yksin yläkertaan mutta silti haluaa joskus kävellä äidin kanssa käsi kädessä. Kyllä hän osaa tehdä aamupalan, mutta silti teen sen usein hänelle, hän osaa tehdä yksin vaikka mitä, mutta joskus on hauska olla yhdessä.



Herran jestas, kyllähän mäkin osaan nukkua yksin, mutta haluan silti mielummin nukkua miehen vieressä. Ja kauhistelepa sitä, että me kävellään miehen kanssa käsi kädessä! Eipä oo kukaan meitä kiusannut.



Sitten loppuun, lue jotain tutkimuksia ennen kun täällä kerrot aivan mielettömiä päätelmiä. Turvallinen lapsuus on koko loppuelämän a ja o. 7-vuotias on vielä hyvin pieni lapsi, kyllä hän osaa myös paljon mutta tarvitsee vielä kovasti vanhempiaan. Asuuko sinun lapsesi mahdollisesti jossain omissa yksiöissään ettei vain tule paapottua liikaa?