Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa?

Vierailija
18.01.2023 |

Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa? Mitä kaikkea painoit villaisella ihastuneena?

Kommentit (1538)

Vierailija
1501/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitekyvyttömyys.

Laitoin nuoruuden piikkiin mutta mihinkään se ei ole kadonnut edelleenkään.

Kaikkeen kontaktiin vaati oman aloitteeni, nainen olen, ja väsähdin siihen joten ei ole ollut kontaktia.

Ei sitten.

Sen verran tyhmä on että ei kykenisi pyörittämään mitään pettämis hommaa perheen ohella.

Vierailija
1502/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin hbo:lta sarjaa jossa kerrottiin sekopäisistä puolisoista. Married to evil muistaakseni. Se sama toistuva kaava oli ihan uskomaton. Ensin tyyppi on kiva ja huomioonottava, mutta muutamassa kuukaudessa alkaa ilmetä mustasukkaisuutta ja kontrollointia. Sitten pamahdetaan paksuksi ja väkivalta astuu kuvioihin. Ehkä sosiaaliturva on amerikassa huonompi ja ei saisi uhria syyllistää, mutta ei h e lvetti jos on 30 vuotta yhdessä väkivaltaisen hullun kanssa niin siinä voi jo katsoa peiliin? Tai että tekee useampia lapsia hakkaavan ihmisen kanssa? Eikö lapsi ansaitse rakastavan isän, miksi lisääntyä jonkun kanssa jota pelkää? Tietenkin hyvä että tuollainen hullu piinaa elämänsä aikana vain yhtä ihmistä, eikä toistuvalla kaavalla useita.

Sarjan perusteella suurimmat hälytysmerkit pitäisi olla huonot välit perheen ja kaikkien exien kanssa. 

Mitä jos ei laitettaisi uhrin piikkiin tekijän pahuutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ilmassa kaksi merkkiä josta en välittänyt feminismi ja vihreiden kannattaminen. Koskaan en enää sitä virhettä tee että että tapailisin naista joka kannattaa noita tai edes toista. Se henkinen väkivalta ja taloudellinen hyväksikäyttö käyttö oli jotain niin hirveätä että en toivoisi niitä edes pahimmalle viholliselle

ja höpö , höpö

Joo siis vasemmistolaisuus, feminismi, vihervasemmistolaisuus, ovat selkeitä redFlagejä, ei jatkoon. Vasemmistolaisuus yhdistyy vapaamatkustamiseen, ja lähipiirin taloudelliseen hyväksikäyttöön.

Sairaita aatteita.

Höpö höpö. Olen ollet kiinnostunut juuri tuollaisista naisista elämäni eri vaiheissa, mutta kukaan heistä ei ole ollut rahoistani kiinnostunut. 

Olet tainnut saada pakit hehkeältä vihervasemmistolaiselta ummehtuneiden näkökantojesi takia. Aina on hyvä aika tuulettaa omia näkökantojaan ja avata itsensä maailmalle 😊

Vierailija
1504/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intuitio, että hänessä on jotain pahaa.. järkky alkoongelma paljastui myöhemmin. Työskentelee päihde ja mielenterveys alalla ja on oman kertomansa mukaan työssään guru ( salli mun nauraa) ! Kuitenkin potkuja satelee millon mistäkin työpaikasta.. jo heti alussa.. minun vaaleanpunaiset lasini istuivat tiukassa!

Vierailija
1505/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaiken minkä pitää mä päätän se mulle myös jää". Harava meistä on rautaa kappaleesta. Haravoin jää huomaamatta, että mulle myös jää niin moniongelmainen eukko, että jättäisin hänet ellen olisi harava.

Vierailija
1506/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rimmasi ekoilla treffeillä ja yritti suudella heti perään suulle.

Nasty 304

Mä tiedän kun sanat rimmaa mutta en ymmärrä mitä tässä asiayhteydessä tarkoittaa. 

Rimming

Vierailija
1507/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muut tehneet samaa huomiota, että tarve puhua exästä tai existä olisi jotenkin yhteydessä mustasukkaisuuteen? Mulla on kaksi kokemusta, jossa alusta alkaen on puhuttu exästä, ja kummatkin ovat olleet mustasukkaisia. Toisella näistä oli edelleen läheiset välit exään, mutta tuli hyvin helposti mustasukkaiseksi.

Mustasukkaisista eksistä toinen puhui eksästään ja toinen ei.

Eksästään puhuva haukkui eksäänsä, kertoi että se petti, vihaisena rikkoi tavaroita ja oli muutenkin väkivaltainen. Hän kuulemma vastusti väkivaltaa eikä sellaista ikinä tekisi. Oli kontrolloiva ja kyttäsi jokaista lähikaupassa käyntiäkin ja suuttui jos en minuuteissa vastannut hänen viestiinsä kun olin töissä.

Itse hän petti, sai raivokohtauksia, joissa hajotti kämppänsä huonekaluja, tauluja, peilejä ja lopulta sitten alkoi hakata minua. Eihän hän ikinä sellaista tekisi, h

Jouko Piho kertoo tavallaan elämäkerrallisessa kirjassaan "Outo tie" saamastaan kohtelusta miten naisellakin tuollaista mustasukkaisuutta voi ilmetä televisiossa nähtävän sekä lehdissä olevien kuvien suhteen. 

Vierailija
1508/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen äitiin kannattaa tutustua hyvin.

jos äiti oli yh, niin ei kannata odottaa mitään pysyvää loppuiän luotettavaa parisuhdetta.

Varmaan noinkin päin, mutta yksinhuoltajuus periytyy etenkin naiselta naiselle. Etenkin jos lisäksi menojalka on vipattanut vielä kaksikymppisenä, voit olla varma ettei pysy loppuelämää suhteessa, eikä kannata luottaa. Jotta opitut mallit jää toistamatta, pitää olla todella vahva ja tietoinen valinta muuttaa kaikkia asiaan liittyviä käyttäytymismalleja, tarpeeksi aikaisessa vaiheessa.

Niin, koskaan tämä yh-äitiys ei tietenkään ole miehen vika. Eikä aina ole ollut kyseessä mikään menojalan vipattaminen. Ehkä lapsen isällä kyllä. 

Nämä kaikenlaiset ajatukset yh-äitiydestä istuu tiukassa. Itse olen itsellinen äiti ja olen maksanut lapsestani maltaita, naapureilla on varmaan ihan oma versionsa siitä miksi olen surkea yh.

Toisaalta ne ei mene ihan metsään siinä mielessä, että ex-mies oli väkivaltainen k-pää ja siten ehkä osasyy siihen, että sain lapseni itsellisenä. Itse annoin mennä alussa aivan liikaa läpi sormien: pelottavat puheet, tyhjästä suuttuminen, yritykset nolata minua, muiden naisten esineellistävä kuolaus yms. Johtuu ehkä siitä, että tunnettiin entuudestaan ja luulin, että osin pelleilee.

Vierailija
1509/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkien tappaminen 

Vierailija
1510/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloisen mustasukkainen (salakuunteli, vakoili kameroilla, tonki puhelimet, tietokoneet ja sometilit läpi).

Passiivisagressiivinen, vihasi kaikkia ja kaikkea.

Epäkypsä - ei kantanut minkäänlaista vastuuta kenenkään (edes lapsien) hyvinvoinnista. Vain hänen työnsä, sosiaaliset menonsa, syömisensä ja harrastuksensa olivat tärkeitä.

Käytös konfrontaatiossa oli kolmevuotiaan tasoa.

Mykkäkoulut.

Valehtelu.

Petostehtailu.

Ahneus.

Pohjattoman katkera ja kateellinen kaikille muille kaikesta.

Petturi (pettänyt kaikkia aikaisempiakin kumppaneitaan).

Äärimmäisen pihi ja saita, mutta mielellään loisi kaikkien muiden siivellä ystävistä sukulaisiin ja puolisoon.

Etsi tyttöystävää lähinnä vain uudeksi äidiksi, joka pesee pyykit, tekee ruuan, elättää ja siivoaa kyselemättä.

Jätti kertomatta sukupuolitaudeistaan ja tuomioistaan. Tulivat sitten selville yhteisten tuttavien kautta.

Varsinainen helmi.

Vierailija
1511/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai raivareita jos en tehnyt juuri niinkuin hän sanoi. Oli hyvin miellyttävä ja ihana kun tein juuri mitä käskettiin. Sitä draamaa on nyt tässä 27 vuotta katseltu. Vasta muutama vuosi sitten tajusin että olen yhdessä haavoittuvaisen narsistin kanssa.

Nyt haluaisin pois mutta se on hankalaa kun otan eron puheeksi niin sitten alkaa erilaiset hirveät uhkailut mitä hän tekee itselle ja lapsille. Lapset ovat kohta niin vanhoja että muuttavat pois, ehkä minäkin sitten uskallan.

mies46v

Vierailija
1512/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloisen mustasukkainen (salakuunteli, vakoili kameroilla, tonki puhelimet, tietokoneet ja sometilit läpi).

Passiivisagressiivinen, vihasi kaikkia ja kaikkea.

Epäkypsä - ei kantanut minkäänlaista vastuuta kenenkään (edes ainoan lapsensa) hyvinvoinnista. Vain hänen työnsä, sosiaaliset menonsa, syömisensä ja harrastuksensa olivat tärkeitä.

Käytös konfrontaatiossa oli kolmevuotiaan tasoa.

Mykkäkoulut.

Valehtelu.

Petostehtailu.

Ahneus.

Pohjattoman katkera ja kateellinen kaikille muille kaikesta.

Petturi (pettänyt kaikkia aikaisempiakin kumppaneitaan).

Äärimmäisen pihi ja saita, mutta mielellään loisi kaikkien muiden siivellä ystävistä sukulaisiin ja puolisoon.

Etsi tyttöystävää lähinnä vain uudeksi äidiksi, joka elättää.

Jätti kertomatta sukupuolitaudeistaan ja tuomioistaan. 

Sellanen ex.

Vierailija
1513/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.. naiset ovat innokkaita ja kokeilunhaluisia siihen asti, kun se mies on saatu sitoutettua.

Näin on käynyt minulle naisena monta kertaa, totta. Miksi? Siksi, että olen naiivina suhteen alussa kuvitellut että vaivannäköni annetaan myös takaisin päin jossain vaiheessa. Olen kokeillut vaikka mitä miesten toiveita, yrittänyt keksiä mistä he tykkäävät, jne jne. Lopulta olen AINA huomannut että mitä hittoa, tämähän on ihan yksipuolista! Minä teen ja kokeilen ja ehdotan mitä HE haluavat. He eivät ikinä kokeile, ehdota, eivätkä tee mitä MINÄ haluaisin. Siihen ne omatkin halut ja into sitten kuolee, kun aina vain päätyy miellyttämään toista eikä ikinä itse saa mitään....."

tämän myös oppinut kantapäänkautta. sitten kun huomauttaa asiasta et täs odotti edes jonkinlaista vastavuoroisuutta niin saat syyttelyä et haa! se olikin siis vaan kauppaa ja/tai et olenkin vaan näytellyt yhteistä kiinnostusta tai sitten mies levittelee käsiään et nyt ei jaksa kun on väsynyt tai "en ole niitä miehiä jotka osaa valita lahjan/hieroa/näytellä kiinnostunutta sun jutuista ja "et mulla on niin vähän oikeesti omaa aikaa muutenkin"

jep... et osaa ne miehetkin van "vetää vatsaa sisään" kunnes on nainen on 'sitoutettu'

Vierailija
1514/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sekin jos alkaa itseä esim. oksettaa, pyörryttää ja sydän hakkaa, kylmä hiki ja tulee levoton olo. Se ei yleensä ole mikään ihastuksen merkki, vaikka elokuvissa ja kirjoissa niin väitetään. Vaikkei tiedä miksi, niin toisessa voi silloin olla jotain pahasti vialla ja sitä pitää kuunnella. Itselle edellinen aiheutti tällaista jo viikon jälkeen. Ajattelin, että ei ***tana voi olla, että tämäkin on joku jännämies, että pakko olla vain että aiemmat kokemukset säikäyttää. Ja samaan aikaan tiesin kyllä tasan tarkkaan, että taas mennään, ei tämä ole normaalia.

Jonkin aikaa sitä kesti, kunnes mies ilmeisesti kyllästyi siihen, että kysyin koko ajan suoraan erilaisista manipulointi-, syyllistämis- ja gaslightingjutuista, että mitä hän tarkoittaa ja miksi näin, mistä tuollainen tuli mieleesi ja sanoin jos hän teki jotain mistä en yhtään pitänyt. Ei sitten oltukaan yhteensopivia, oli liikaa väärinkäsityksiä hänen mielestään, mielenterveysongelmat ei olleetkaan yhteensopivia, hän ei nähnyt meillä tulevaisuutta, koska kaikki nämä kuluttavat riidat vain pahenisivat. Mietin mitä olisin voinut tehdä toisin, olinko vääränlainen, mutta aika vähän, kun mies ei antanut minun lopettaa tapailua ennen kuin päätti itse, etten kelpaakaan. 

Uutta matoa koukkuun ja heti jos alkaa oksettaa lähden jatkossa menemään.

Vierailija
1515/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ei kiinnosta kumppania tai muuttui yksipuoleiseksi, samoin kommunikaatio. Itse huomasin nämä merkit vaimossa jo aiemmin, ja aloinkin valmistella eroa, koska hän ei halunnut apua, kasvaa suhteen mukana jne. Ero tuli sitten hänelle muka aivan yllätyksenä, koska on ollut niin mukavaa ja suhteessa "paljon muutakin".

Varmaan hänen mielestään olikin, itse olin yksinäinen joa useamman vuoden ja suunta oli koko ajan kylmempään. Nyt aion nauttia elämästä ja kenties joskus vielä ryhsyn suhteeseen; tosin ainoastaan avoimeen sellaiseen! <3

Vierailija
1516/1538 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeily heti alussa. Ja miehen kaikki eksät olivat jollain lailla hulluja. 

Vierailija
1517/1538 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holtiton rahankäyttö, rahapelien pelaaminen, juominen ja narsistinen luonne.

Vierailija
1518/1538 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ainakin kun huomaa jo suhteen alussa että hei toi näköjään halveksii mua.

Kaikenlaisia jopa törkeitä huomautuksia saattaa tulla yllättäin, ulkonäöstä ja vaatteista ja töistä ja kodinhoidosta ym.

Vaikkei silläkään puolella edes olisi mitään erityistä korokkeelle nostamista, vaan ihan taviksena tallailevat elämää eteenpäin.

No tuosta esimerkkini suhteesta ei kyllä pitkää tullutkaan, kun päivittäin sai kuulla jotain ikävää henkilööni menevää. Ei siitä mitään olisi tullut kun oltiin jo 35+ eikä tuo mies ainakaan ollut valmis muuttumaan mitenkään.

Vierailija
1519/1538 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen alussa en oikeastaan sen syvällisemmin miettinyt sitä, kun mies halusi viettää kaiken liikenevän vapaa-ajan kanssani. Kyllähän sitä ihastuksen huumassa vaan järjestää aikaa toiselle mahdollisimman paljon ja ollaan niin kiinni siinä toisessa.

Mutta myöhemmin kävi ilmi, että hänellä ei yksinkertaisesti ollut muuta elämää. Ei harrastuksia, ei juurikaan sosiaalisia kuvioita (näki sukulaisiaan suunnilleen kerran vuodessa) yms. 

Syyllisti ja naukui siitä jos minä olin sopinut itselleni jotakin muuta menoa, kuten vanhempieni luona vierailua, ystävien kanssa kahvittelua tai harrastusta. "Mitä mä nyt sit teen sillä aikaa" "Kuinka kauan sä nyt sitten olet siellä" "Milloin me sitten nähdään" "Voinko tulla mukaan". 

On todella kuluttavaa olla jonkun elämän ainoa sisältö. En lähtisi siihen enää ikinä. Jatkossa kiinnitän erityistä huomiota siihen, että miehellä on oma elämä.

Vierailija
1520/1538 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän pitäisi varmasti olla itsestäänselvyys, mutta ei ollut aikoinaan mulle. Eli tapailukumppanini kävi aina viikonloppuisin baareissa. Hän usein naureskeli, että "raskaat työt vaatii raskaat huvit". 

Ajattelin vain, että vietti villiä sinkkuelämää ja mikäs siinä, mehän tavattiinkin baarissa. Mutta siinä missä minä olisin mielelläni rauhoittunut ja viettänyt ihan koti-iltojakin, niin hänellä ei menojalka hiljentynyt. Kävi ilmi, että hän on alkoholisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi