Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa?
Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa? Mitä kaikkea painoit villaisella ihastuneena?
Kommentit (1334)
Tunneköyhyyttä ja taipumusta päihteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Se, että hän muutti niin pian kotiini kun sai lähdöt pienestä, likaisesta kämpästään.
Silloin oltiin nuoria, parikymppisiä. Olin sinkkuäiti.
Seksi hänen kanssaan oli upeaa- ja nyt, 24 vuoden jälkeen, milloin olen ollut kuin äiti hänelle, en jaksa enää tuota mieslasta.
Heti kun yhteiset lapsemme tulevat täysi-ikään ja muuttavat, lähden pois.
Enää 3 vuotta ja olen vapaa.
N45
Tuskin lähdet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että hän muutti niin pian kotiini kun sai lähdöt pienestä, likaisesta kämpästään.
Silloin oltiin nuoria, parikymppisiä. Olin sinkkuäiti.
Seksi hänen kanssaan oli upeaa- ja nyt, 24 vuoden jälkeen, milloin olen ollut kuin äiti hänelle, en jaksa enää tuota mieslasta.
Heti kun yhteiset lapsemme tulevat täysi-ikään ja muuttavat, lähden pois.
Enää 3 vuotta ja olen vapaa.
N45Tuskin lähdet
Meinasin tulla kirjoittamaan samaa äitini on hyvä esimerkki monta vuotta tehnyt eroa narsisti psyko isästäni ja ei vieläkään eronnut! Yli 30 vuotta nauttinut nöyryytyksestä ja pahasta olosta!! Jos sanoo että nyt mä lähden suhteesta eikä lähde niin se johtuu pelosta ja siitä että tuntuu ettei ansaitse parempaa eikä osaa olla yksinkään.
Vierailija kirjoitti:
Pihi, vähän ystäviä ja huonot suhteet sukuun, ilmeettömyys, uhriutuminen.
Sehän se on ongelma, jos on vähän ystäviä. Ja jos niitä on paljon, niiden kanssa ei saa olla. Jos on vähän ystäviä, ei voi laittaa ehdolle, että ystävät tai minä, valitse.
Se että jokaisen viikonlopun viettoon liittyi alkoholi.
Olin nuori ja ymmärtämätön, olisihan tuo ollut selvä varoitusmerkki. 20 vuotta myöhemmin erosin miehestä jolla oli viinan vuoksi ongelmia selvitä töistään ja raha-asioistaan ja joka ei silti nähnyt asiassa ongelmaa.
Se että nauroi kun kerroin äitini pahoinpidelleen minua. Paljastui myöhemmin täysin tunnekylmäksi ihmiseksi, yhdessä lapsistamme mäen valitettavasti samoja piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Se mihin miehessä alunperin ihastuin, olikin lopulta yksi suurimmista syistä miksi erosimme. Mies ei ollut ns. pi**un perässä, ja tämä oli todella piristävä poikkeus vuosien sinkkuelämän ja kaikenmaailman vonkaajien jälkeen. Vuosien kuluessa opin, että kyseinen mies ei ylipäätään halua seksiä ja pikkuhiljaa läheisyyden puute ajoi meidät erilleen.
Sait sellaisen miehen, jonka halusit, mutta sekään ei riitä. Suurin osa miehistä kokee samaa, paitsi, että naiset ovat innokkaita ja kokeilunhaluisia siihen asti, kun se mies on saatu sitoutettua.
Puheet ja teot eivät kohdanneet, mm. pyysi suurieleisesti anteeksi kun loukkasi minua mutta ei muuttanut käytöstään, ei potänyt lupaksiaan. Eli kahta elämää, yhtä minun kanssaja toista muiden kanssa, en koskaan päässyt osaksi hänen varsinaista elämää ja hänen kaverit ja perhe eivät tienneet olemassa olostani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mihin miehessä alunperin ihastuin, olikin lopulta yksi suurimmista syistä miksi erosimme. Mies ei ollut ns. pi**un perässä, ja tämä oli todella piristävä poikkeus vuosien sinkkuelämän ja kaikenmaailman vonkaajien jälkeen. Vuosien kuluessa opin, että kyseinen mies ei ylipäätään halua seksiä ja pikkuhiljaa läheisyyden puute ajoi meidät erilleen.
Sait sellaisen miehen, jonka halusit, mutta sekään ei riitä. Suurin osa miehistä kokee samaa, paitsi, että naiset ovat innokkaita ja kokeilunhaluisia siihen asti, kun se mies on saatu sitoutettua.
Eihän hän saanut sellaista miestä jonka halusi. Mitä ihmettä höpiset? Miehet saa semmoisen naisen kuinka häntä kohtelevat, ehkäpä se naisen ei ole syy vaan seuraus siitä miten miehen käytös ja arvostus naista kohtaan on muuttunut kun on saatu nainen sitoutettua.
Mä olisin ainakin iloinen jos saisin sellaisen miehen joka ei tykkää/harrasta seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Sisäinen ääni varoitti, en kuunnellut sitä.
Tämä.
Ulkopuolistenkin havaittavissa olevia merkkejä:
todella itsekäs (esim raha-asiat, ajankäyttö). Esitti silti empaattista.
oli hiljaa, myötäili. Antoi näin paremman vaikutelman itsestään. Oikeasti, kyseessä oli, että kameleontti haki, miten pitää puhua ja olla, jotta tekisi minuun parhaiten vaikutuksen. Myöhemmin tuli ristiriitaa kauniiden sanojen ja tekojen välillä. (Ristiriita näkyi huonommin seurusteluvaiheessa, enkä ehkä osannut huomatakaan sitä.)
vastuuton. Kun jäi kiinni vastuuttomuudesta, alkoi syyttää omien tekojensa seurauksista toista (eli sumutti huomion omasta käytöksestään toisen käytökseen).
heittäytyi uhriksi, säälittäväksi
katseli toisia naisia
itsellään ei mitään rajoja minkään suhteen, esitti silti kunnollista.
Joo. Kultakimpaleen löysin. Olikin kissankultaa.
Vierailija kirjoitti:
rockmyballsfiremylight kirjoitti:
Miten voi muka joku ajautua tälläseen tilanteeseen?
Kysynpä vain, olisiko vaikka se kuuluisa virhearvio.
Miksi niin paljon näitä ns epäpareja on suomessa? eikö pistä miettimään, ja useasti se on nainen joka on ollut tälläisessä tilanteessa , toki miehiäkin mutta pienemmässä määrin.
Ja sit on niitä, jotka kiertää ns kaivoa ympäri kunnes uppoaa totaalisesti tietävät sen mutta eivät käännä suuntaa. MIKSI?. en ymmärrä.
otsikko on minusta vain se mikä kuvaa suomalaisten tyhmyyttä lajin jatkon kannalta.
Se, että suurempi osa uhreista on naisia ja tekijöistä miehiä, on tässä aika olennainen asia.
Ihan tavallisetkin ei-narsistimiehet on todella erilaisia suhteen alussa ja suhteen vakiinnuttua. Miehet ei ole aitoja eikä näytä todellista minäänsä, edes ne kunnolliset. Se on se ongelma.
Parisuhteissa on ongelmana, että mies haluaisi, että nainen pysyisi samanlaisena kuin suhteen alussa ja nainen haluaisi muuttaa miehen mieleisekseen. Kummankohan teeskentelevät ja eivät ole aitoja?
Vierailija kirjoitti:
ei osallistu arjen töihin (nainen), aina joku tekosyy. Kaikki jäänyt pikku hiljaa minun kontolleni. Ripustautuu, minuun ja äitiinsä, ei aikuistu. Työelämä ei oikein maistu, ottaa vanhemmiltaan rahallista avustusta, ei siis seiso omilla jaloillaan. Iän puolesta aikuinen, käytös kuin teinin. Onneksi ei ole vielä lapsia.
_vielä_ lapsia? Älä vaan ikinä tee lapsia tuollaisen kanssa. Jos haluat äidiksi, itsellinen äitiys on parempi vaihtoehto kuin lapsi huonoon parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäinen ääni varoitti, en kuunnellut sitä.
Tämä.
Ulkopuolistenkin havaittavissa olevia merkkejä:
todella itsekäs (esim raha-asiat, ajankäyttö). Esitti silti empaattista.
oli hiljaa, myötäili. Antoi näin paremman vaikutelman itsestään. Oikeasti, kyseessä oli, että kameleontti haki, miten pitää puhua ja olla, jotta tekisi minuun parhaiten vaikutuksen. Myöhemmin tuli ristiriitaa kauniiden sanojen ja tekojen välillä. (Ristiriita näkyi huonommin seurusteluvaiheessa, enkä ehkä osannut huomatakaan sitä.)
vastuuton. Kun jäi kiinni vastuuttomuudesta, alkoi syyttää omien tekojensa seurauksista toista (eli sumutti huomion omasta käytöksestään toisen käytökseen).
heittäytyi uhriksi, säälittäväksi
katseli toisia naisia
itsellään ei mitään rajoja minkään suhteen, esitti silti kunnollista.
Joo. Kultakimpaleen löysin. Olikin kissankultaa.
Räikein piirre unohtoi. Oli ihan perässä vedettävä. Täysin aloitekyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Just toi huumorintajuttomuus, sitten teki monesti niin et kutsui 8 km päähän yökylään sitten illan aikana "en mä nyt jaksa seuraa", sitten ihmettelin et hei mun piti jäädä yöksi, no en mä nyt jaksa,sit heitti mut kamoineen autolla lähimmälle bussipysäkille ja viimeinen bussi saattoi lähteä vasta about 1,5 päästä ja tää yks sankari vaan kurvas pois,siinäpä talvella 25-30 asteen pakkasessa kärvistelin ja itkien väsymyksestä ja koetin maanitella poikaystävää ottamaan nyt yöksi ei vastannut joko puhelimeen tai sitten laittoi viestiä et muka loukkaantui jostain asiasta ( en ollut illan aikana tietääkseni sanonut mitään loukkaavaa) kaikki asiat pyöri hänen ympärillään. Teki monesti tälläiset temput,olin kiltti nössö joka poti huonoa omaatuntoa turhaan:(
Eikä ollut yllätys 2 vuoden seurustelun jälkeen et jäi kiinni panosuhteista muihin naisiin,kävi strippi klubeilla...ehdotteli "avointa suhdetta" kun en suostunut veti mykkäkoulua monta päivää joskus viikkoja.
Onneksi pääsin eroon vaikka ehti tuhota itsetunnon täysin enkä ole uskaltanut seurustella sen jälkeen vaikka aikaa tästä jo 7 vuotta,ensimmäinen ja viimeinen suhde,nautin vapaudesta ja vapaasta olosta.
Tuo suhde kertoo enemmän sinusta kuin miehestä. Pääasia, että joku on, että voi kertoa tutuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän saanut sellaista miestä jonka halusi. Mitä ihmettä höpiset? Miehet saa semmoisen naisen kuinka häntä kohtelevat, ehkäpä se naisen ei ole syy vaan seuraus siitä miten miehen käytös ja arvostus naista kohtaan on muuttunut kun on saatu nainen sitoutettua.
Saihan hän miehen, joka ei ollut p**lun perässä, mutta ei ottanut huomioon, ettei mies todellakaan ollut p**lun perässä. Eli nainen haluaa muuttaa miehen ja mies haluaa naisen pysyvän sellaisena kuin tämä on seurusteluvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei osallistu arjen töihin (nainen), aina joku tekosyy. Kaikki jäänyt pikku hiljaa minun kontolleni. Ripustautuu, minuun ja äitiinsä, ei aikuistu. Työelämä ei oikein maistu, ottaa vanhemmiltaan rahallista avustusta, ei siis seiso omilla jaloillaan. Iän puolesta aikuinen, käytös kuin teinin. Onneksi ei ole vielä lapsia.
_vielä_ lapsia? Älä vaan ikinä tee lapsia tuollaisen kanssa. Jos haluat äidiksi, itsellinen äitiys on parempi vaihtoehto kuin lapsi huonoon parisuhteeseen.
Tämä oli ehkä kuitenkin miehen kirjoittama. Jos mies haluaa lapsia, niin saa tuollaisessa suhteessa olla sekä isänä että äitinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just toi huumorintajuttomuus, sitten teki monesti niin et kutsui 8 km päähän yökylään sitten illan aikana "en mä nyt jaksa seuraa", sitten ihmettelin et hei mun piti jäädä yöksi, no en mä nyt jaksa,sit heitti mut kamoineen autolla lähimmälle bussipysäkille ja viimeinen bussi saattoi lähteä vasta about 1,5 päästä ja tää yks sankari vaan kurvas pois,siinäpä talvella 25-30 asteen pakkasessa kärvistelin ja itkien väsymyksestä ja koetin maanitella poikaystävää ottamaan nyt yöksi ei vastannut joko puhelimeen tai sitten laittoi viestiä et muka loukkaantui jostain asiasta ( en ollut illan aikana tietääkseni sanonut mitään loukkaavaa) kaikki asiat pyöri hänen ympärillään. Teki monesti tälläiset temput,olin kiltti nössö joka poti huonoa omaatuntoa turhaan:(
Eikä ollut yllätys 2 vuoden seurustelun jälkeen et jäi kiinni panosuhteista muihin naisiin,kävi strippi klubeilla...ehdotteli "avointa suhdetta" kun en suostunut veti mykkäkoulua monta päivää joskus viikkoja.
Onneksi pääsin eroon vaikka ehti tuhota itsetunnon täysin enkä ole uskaltanut seurustella sen jälkeen vaikka aikaa tästä jo 7 vuotta,ensimmäinen ja viimeinen suhde,nautin vapaudesta ja vapaasta olosta.
Tuo suhde kertoo enemmän sinusta kuin miehestä. Pääasia, että joku on, että voi kertoa tutuille.
Uhri voi olla myös *omasta halusta*. Millainen on ihminen, joka sietää tuollaista useamman vuoden?
Hänen kehityksensä pysähtyi uhmaikään.
Alussa hurmaava koko ajan kehu maasta taivaisiin asti kaikista pienimmästäkin asiasta tai ulkonäöstä kehui vuolaasti suhteen edetessä kehut väheni kuvioon astui nälviminen ja ivailu joka eteni haukkumiseen ja solvauksiin lopulta kuvioon tuli myös tönäisyä,nipistelyä,tukistamista sitten heilui jo nyrkki ja potkut pääsin eroon kun vaihdoin paikkakuntaa ja numeroa,yritti jälkikäteen mustamaalata muille mua,mun kavereille ja sukulaisille onneksi isäni kävi kovistelemassa ja uhkailemassa niin nössöhakkaaja kuset housuissa jätti rauhaan.