Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa?

Vierailija
18.01.2023 |

Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa? Mitä kaikkea painoit villaisella ihastuneena?

Kommentit (1411)

Vierailija
321/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muutut naisen mieleiseksi, hän jättää koska jokin kipinä puuttuu.

Jos et muutu naisen mieleiseksi  jättää siltikin joten turha muuttua.

Tämä on maailman laki koskien miesoletettuja.

On olemassa myös se kultainen keskitie, jossa ihminen ei luovu omasta persoonastaan toisen tähden, mutta ei myöskään teeskentele, ettei toinen ole ihminenkään jonka toiveista ei siis tarvitse piitata lainkaan. Mutta jatka sinä vain ääripääelämääsi jos ei kerran normaali elämä mahdu käsityskykyysi. Kuluu se aika noinkin.

Naisten normaali elämä on hiuksenhienoa taiteilua miehelle, jossa pienikin ele tai sana voivat laukaista naisessa hysteerisen itkukohtauksen. Ja lähtökohtana kaikki on aina miehen vika. 

Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monta suhdetta sulla on ollut, ja onko sinulla ollut siis lähes kaikissa suhteissasi tällaista? Että sinusta tuntuu, että nainen irrationaaisesti alkaa vaan itkeä jostain ihan normaalista asiasta tai hänelle sanomastasi?

Jos näin todella on ollut, niin kyllähän se mitä todennäköisimmin kertoo juurikin siitä, että sulla on jotain ongelmia perustavanlaatuisesti ymmärtää, mikä on loukkaavaa ja mikä ei. Olet jostain syystä sokea omalle ikävälle käytöksellesi. Kannattaisiko mennä ehkäpä terapiaan selvittämään tätä kaavaa, jos oivaltaisit missä se ongema on ja ehkäpä siten suhteesi voisivat toimia tulevaisuudessa myös paremmin? Normaalia tuo ei joka tapauksessa ole, eikä tuollaista ole hyvässä suhteessa.

Jos taas olet nuori ja sinulla vähän kokemusta naisista ja on tyyliin yksi seurustelusuhde naisen kanssa, jonka kanssa on tällaista, niin on pieni mahdollisuus, että sillä naisella on jokin pehempi ongelma itsensä kanssa. Jos naista kohtelee normaalilla huomioivuudella, kuten läheisiä ihmisiä kohdellaan, niin silloin tuollainen ei ole tietenkään normaalia.

Siitä päätellen, kuinka yleistät tämän koskemaan samantien kaikkia naisia, niin todennäköisesti kyse on kuitenkin tuosta ensimmäisestä vaihtoehdosta. Että pitäisi tarkastella etupäässä niitä omia käytösmalleja nyt kuitenkin. Sen voin varmaksi kertoa, että normaalia kuvaamasi ei ole millään tavalla kuitenkaan, eikä kuvasta yleisiä käyttäytymismalleja.

Kuunteletko rauhassa, kun sinulle kerrotaan, mikä on esim. itkun syy? Ehkä kannattaisi, voi hyvinkin olla, että kuulet siinä totuuden. Ei kukaan huvikseen itke.

Eiköhän tuo ole palstan vakkari n ais pe l ko, nolla naista mutta kovin varma "tieto" siitä miten asiat ovat. On näes netistä lukenut. :D

Täällä kirjoittavista miehistä monesta saa heti huonon fiiliksen. Ja niitä fiiliksiä kannattaa uskoa, ja pistää peli heti poikki. 

Mulla ei ole huonoja exiä (kun olen uskonut omaa neuvoani).

Silti tapasin mm miehen, joka katselee muita naisia ekoilla treffeillä. Pojan (olin itsekin tyttö), joka huoritteli kun oli vasta tavattu pari kertaa, ilmeisesti ihan rutiininomaisesti ja itse huomaamatta mitä oli sanonut. Ei tavattu uudestaan, saati tehty mitään.

Sitten ne itarat, jotka oli itaria omille lapsilleenkin. Tyyliin isä käy ulkomailla, tuo itselleen "tuliaiseksi" 60 e viskipullon ja lapselle 1 e käärepaperin, siis ilman sisältöä. Ei tavattu kauan, tökkii ihmiset jotka ei välitä lapsistaan.

Vierailija
322/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun tutustuimme! Hyvän näköinen, kohtelias.

Vuosien varrella selvisi: ei käsitä sanaa : säästäminen

Ei ymmärrä että työllä hankitaan rahaa. Käy töissä mutta väkinäistä ja kunnianhimotonta.

Perusluonne laiska ja mukavuuden haluinen!

Näillä eväillä ei pitkälle pötkitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muutut naisen mieleiseksi, hän jättää koska jokin kipinä puuttuu.

Jos et muutu naisen mieleiseksi  jättää siltikin joten turha muuttua.

Tämä on maailman laki koskien miesoletettuja.

On olemassa myös se kultainen keskitie, jossa ihminen ei luovu omasta persoonastaan toisen tähden, mutta ei myöskään teeskentele, ettei toinen ole ihminenkään jonka toiveista ei siis tarvitse piitata lainkaan. Mutta jatka sinä vain ääripääelämääsi jos ei kerran normaali elämä mahdu käsityskykyysi. Kuluu se aika noinkin.

Naisten normaali elämä on hiuksenhienoa taiteilua miehelle, jossa pienikin ele tai sana voivat laukaista naisessa hysteerisen itkukohtauksen. Ja lähtökohtana kaikki on aina miehen vika. 

Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monta suhdetta sulla on ollut, ja onko sinulla ollut siis lähes kaikissa suhteissasi tällaista? Että sinusta tuntuu, että nainen irrationaaisesti alkaa vaan itkeä jostain ihan normaalista asiasta tai hänelle sanomastasi?

Jos näin todella on ollut, niin kyllähän se mitä todennäköisimmin kertoo juurikin siitä, että sulla on jotain ongelmia perustavanlaatuisesti ymmärtää, mikä on loukkaavaa ja mikä ei. Olet jostain syystä sokea omalle ikävälle käytöksellesi. Kannattaisiko mennä ehkäpä terapiaan selvittämään tätä kaavaa, jos oivaltaisit missä se ongema on ja ehkäpä siten suhteesi voisivat toimia tulevaisuudessa myös paremmin? Normaalia tuo ei joka tapauksessa ole, eikä tuollaista ole hyvässä suhteessa.

Jos taas olet nuori ja sinulla vähän kokemusta naisista ja on tyyliin yksi seurustelusuhde naisen kanssa, jonka kanssa on tällaista, niin on pieni mahdollisuus, että sillä naisella on jokin pehempi ongelma itsensä kanssa. Jos naista kohtelee normaalilla huomioivuudella, kuten läheisiä ihmisiä kohdellaan, niin silloin tuollainen ei ole tietenkään normaalia.

Siitä päätellen, kuinka yleistät tämän koskemaan samantien kaikkia naisia, niin todennäköisesti kyse on kuitenkin tuosta ensimmäisestä vaihtoehdosta. Että pitäisi tarkastella etupäässä niitä omia käytösmalleja nyt kuitenkin. Sen voin varmaksi kertoa, että normaalia kuvaamasi ei ole millään tavalla kuitenkaan, eikä kuvasta yleisiä käyttäytymismalleja.

Kuunteletko rauhassa, kun sinulle kerrotaan, mikä on esim. itkun syy? Ehkä kannattaisi, voi hyvinkin olla, että kuulet siinä totuuden. Ei kukaan huvikseen itke.

Itku on myös manipulointikeino. Kokevatko kirjoittajan naisystävät, etteivät tule kuulluksi muuten?

Vierailija
324/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies katseli aina muita naisia ollessamme ulkona. Jäi tuijottamaan. Ei koskaan kehunut minua, vaan vähätteli. Olin nuori, tyhmä, enkä osannut lukea varoitusmerkkejä.

Mä huomasin saman, oltiin joskus ravintolassa ja pöydän ohi käveli nainen, mies kääntyi katsomaan perään ja jäi tuijottamaan. Kerran mies kysyi muta pidänkö häntä hyvännäköisenä, vastasin kyllä ja kysyin pitikö mies minua hyvännäköisenä, mies vastasi ei. 😄 En halunnut nähdä enää tämän jälkeen.

Vierailija
325/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että toinen puhuu päälle

Vierailija
326/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne jossa minua on kehuttu selväjärkisyydestäni mutta perään sanottu kuitenkin että "yleensä kaikki naiseni ovat olleet ihan hulluja".

No, kolme vuotta eteenpäin enkä ollut selväjärkinen enää itsekään...

Enää en ota ketään kuka heti alkuun tavalla tai toisella asettaa itsensä muiden yläpuolelle ja jopa suoraan puheessaan luettelee niitä ominaisuuksia jotka hänestä tekee paremman kuin muut. Yököttää edes myöntää että itse ei nuorempana ole nähnyt näin yksinkertaista varoitusmerkkiä ennalta.

Vierailija
327/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini paritti meidät saatesanoilla "ujo ja kiltti, sillä ei oo koskaan ollut ketään niin osaa arvostaa ja pitää kuin kukkaa kämmenellä"

Tuo on se suurin vale, mitä voi sanoa. Liian usein näillä joilla ei ole koskaan ollut ketään, on niin vastenmielinen luonne ja käytös että ei ihmekään ettei ole ollut koskaan ketään.

Tapasin sellaisen miehen kerran. Miehen perhe ja lähipiiri niin hehkutti, että on niin kivaa kun tuolla miehellä on vihdoin joku. He tekivät kaikkensa tuodakseen positiivisia puolia esiin tästä miehestä mm. kehuivat jatkuvasti ja kertoilivat sankaritarinoita ja siloittelivat ja selittelivät sen huonoa käytöstä, kun sellaista alkoi ilmaantumaan ihan heidän silmiensä alla ja julkisilla paikoilla. Vetosivat vielä, että enhän jätä sitä, se kun on vaan välillä erikoinen persoona ja ei ole suhteissa ollut. Kyllä jätin. En ole parisuhdementori öykkärille, ei niitä voi parantaa ja pelastaa.

+1! Empatiakyvytön ja itsekäs ex-mies (hyvin narsistisilla ominaisuuksilla) kehui usein ääneen olevansa lämminsydäminen. Jos tuollaisia kummallisia itsensä kehumisia alkaa ilmetä niin jalat alle, omien kokemusten mukaan tyyppi on juuri päinvastainen.

Eikö se yksi rikollinen väittänyt olevansa "hyvä ihminen"?

Huh!

Vierailija
328/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin mainitseminen ensitapaamisella ja se hetki kun oivalsin että he pitävät yhteyttä päivittäin vaikka yhteydenpitoa yritettiinkin salailla. Tästä tilanteesta ainakin kaikki naiset juoskaa pois ja hyvin äkkiä, säilytätte henkenne.

Vierailija
329/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasimme seuranhakupalstalla, hän oli siellä varattuna, oman kertomuksensa mukaan etsimässä todisteita, että silloinen kumppani pettää. Varoitusmerkki #1.

Hänellä oli traaginen lapsuus (toinen vanhempi ja sisarus kuolleet onnettomuudessa). Hän kertoi siitä välittömästi, ensimmäisissä viesteissä. Elämä oli yhtä taistelua ja kärsimystä. Siksi hän toivoi muille aina pelkkää hyvää. Varoitusmerkki #2.

Olin ihailtava, aivan toisenlainen kuin kukaan muu aiemmin; kiltti, älykäs, hyvännäköinen tietysti, herkkä, kuten hänkin. Herkkyys oli meidän yhteinen juttu: muut ei ymmärrä, koska eivät ole yhtä herkkiä. Varoitusmerkki #3.

Luotettava olin myös -en tulisi häntä satuttamaan, olihan hän niin paljon jo kärsinyt. Sisaruskin viestitti, että ethän toista koskaan loukkaa kun hän on niin herkkä. Auttavainen olin myös, koska päätöksiä ei pysty tekemään itse, asioita ei pysty hoitamaan itse. Varoitusmerkki #4.

Välit totaalipoikki aina johonkin läheiseen, ystäviin, perheenjäseniin, koska muut vaan ovat narsisteja, hulluja, vaikeita ihmisiä. Onneksi kuitenkin olin minä, aina tukena ja turvana. Ainoa järkevä luotettava ihminen maailmassa. Ihminen, joka on aina saatavilla, joka vastaa päivässä kolmeenkymmeneen viestiin heti. Varoitusmerkki #5.

Voitte arvata miten kävi kun en ollutkaan jostain asiasta samaa mieltä, ensimmäisenä yhteenmuutosta,  myöhemmin perheen perustamisesta, lopulta halusin erota: 

olin yhtäkkiä narsisti, pilannut hänen elämänsä, ajoin hänet itsemurhaan, tyhmä luuseri, joka ei koskaan tule ketään muuta saamaan, julma hylkääjä, joka hylkää hänet, kenet kaikki aina vain hylkää.  Tuo kaava ajaa ihmisen hulluksi syyllisyydestä ja huonommuuden tunteesta ja pahinta ettei tuota kuviota edes ymmärrä ennen kuin ajan päästä kun on saanut tuohon päivittäiseen manipulointiin reilusti etäisyyttä.

Summaan, että jos mistään asiasta ei koskaan voida puhua suoraan, vaan kaikki on aina sellaista vihjailua, mutta silti tunnet selvästi mitä sinulta odotetaan ja tunnet, ettei odotusten pettäminen ole edes vaihtoehto tai "jotain kamalaa" tapahtuu -> olet emotionaalisen manipuloinnin uhri. Todennäköisesti some-tilisi ja viestisi ratsataan, asiakirjasi ja tavarasi pengotaan ja siksi tuntuu, että toinen osaa aina sanoa juuri oikeat sanat oikeaan aikaan. Miten se onkin niin intuitiivinen ja herkkä.

Vierailija
330/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut tismalleen saman edellisen kirjoittaneen kanssa.

Vierailija
331/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä uskomatonta et näin paljon karvaita kokemuksia kaikilla.

Taitaa olla järkevintä pysyä sinkkuna (lapset on jo hankittu).

Vierailija
332/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alussa mies alkoi jatkuvalla syötöllä laittelemaan viestiä ja soittamaan. Olisi tunkenut lääkäriinkin mukaan, tueksi. Sitten alkoivat puheet rakastamisesta ja sielunkumppanuudesta ja nämä puheet kolmansilla treffeillä. Tämän jälkeen alkoi exien solvaaminen, kaikki vika oli exissä. Exät olivat pettäviä narsisteja. Hän oli yrittänyt kaikkensa, mutta häntä ei arvostettu.

Mies halusi jo kuukauden kuluttua muuttaa yhteen. Seksiä piti saada ihan jatkuvasti. Jopa museokäynnillä olisi pitänyt saada museon vessassa. Jos joskus olin väsynyt pitkän työpäivän jälkeen, hän suuttui ja piti hereillä kun ei pystynyt nukkumaan ilman seksiä.

Mies paasasi uskollisuudesta ja perhearvoista. Sitten alkoi jatkuva mustasukkaisuus joka lähenteli jo täyttä vainoharhaisuutta. Alushousut olisi pitänyt tarkastaa, jos vaikka käyn jonkun mieskollegan kanssa naimassa. Aloitti kovan riidan jos minulla oli joskus jokin oma meno. Olisi halunnut, että luovun ystävistäni.

Kävi ilmi että säilytti entisen naimakaverin yhteystietoja kun taas itse olin estänyt tämmöiset tapaukset yhteisestä sopimuksesta. Kävi myös ilmi että on edelleen naimisissa mutta on asumuserossa. Tämän oli salannut minulta kokonaan.

Puhui outoja (jos et anna, otan väkisin, lukitsen sut huvikseni parvekkeelle), joista hänellä ei ollut muistikuvaa jälkeenpäin.

Mies on akateeminen ja omaa puhtoisen imagon. Hänestä saa oikein miellyttävän kuvan aluksi. Tapaamisten alussa esitti paljon kysymyksiä.

Vierailija
333/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut tismalleen saman edellisen kirjoittaneen kanssa.

Hiljainen narsisti toimii näin. Alussa love-bombing käänteisenä, passiivinen itseriittoisuus, huomionhakuisuus omiin puutteisiin ja kurjiin muistoihin vedoten, jatkuva syyllisen etsiminen ja syyllistetyksi heittäytyminen, toisen tunteiden latistaminen, hämmentäminen, vitkuttelu, toisen sivuuttaminen mielivaltaisesti milloin sattuu, yhtäkkinen vetäytyminen, kaikki nämä löytyy tuosta pitkästä viestistä. Suomalaisilla miehillä tuntuu olevan todella paljon tätä.

https://www.verywellmind.com/understanding-the-covert-narcissist-4584587

Vierailija
334/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten jaottelu hyviin  ja huoinoihin naisiin meikin määrän ja pukeutumisen perusteella. H sanan käyttö näistä naisista, joita piti huonoina. Itse meikkasin alusta asti aika vähän ja en mitään kirkkaita värejä edes käyttänyt. Silti suhteen edetessä sain kuulla siitä, että vietän liikaa aikaa peilin ääressä ja minuakin alettiin kutsua h haukkumanimellä.  Alussa jatkuva viestittely sydämillä koristelluissa viesteissä muuttui vihaiseksi vahtimiseski ja oli helvetti irti jos en vaikka 10min vastannut viestiin tai puheluihin. Oli siis alussakin ne viestit kontrollointia, mutta hän teki sen niin taitavasti, etten huomannut. Seuraavaksi naamioi stalkkaamisen huolehtimiseksi ja lopulta ihan suoraan kysyi, että mitä teen ja kenen kanssa ja missä. Loppuaikoina olikin jo sitten väkivaltaa jos vaikka kävin ystävän kanssa syömässä ja lasillisella. Se etten koko ajan katsonuyt viestejä oli hänestä merkki pettämisestä.

Vierailija
335/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni noin 20 vuoden takaa: Kannattaa heti lähteä menemään, jos

- toinen painostaa millään tavalla ja tuntuu ettei anna aikaa sinulle miettiä ja antaa muodostaa omaa kantaa

- jos tämä ottaa sinusta salaa kuvia kun olet alasti (käskin hänen kyllä heti tuhoamaan filmirullan)

- jos tämä käyttää aurinkolaseja ensinäkemisellä (kielii huonosta itsetunnosta)

- jos tämä kiirehtii kilhloihin tai naimisiin tai tekemään lapsia

- jos tämä sanoo että ei pidä ikäisistään naisista mutta vain nuoremmista (meillä oli yli 15 vuotta ikäeroa)

Kun lähdin viimein menemään, tämä soittaa tuon tuosta vielä muutaman kuukauden äidilleni ja yrittää hänen kauttaan maanitella minua takaisin. Onneksi se loppui viimein.

Vierailija
336/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset kehuivat ex-miestäni tauotta. Sitten kun meillä oli jo kaksi lasta ja kaikki säästöni laitettu menemään miehen sukulaiset kertoivat hänen mt-diagnoosistaan ja suurinpiirteen kaikki mitä hän minulle oli kertonut paljastui valheeksi. Ex-miehen isä oli erittäin kontrolloiva ja tungetteleva. Ex-mieheni isä meni naimisiin neljä kertaa 20 vuodessa ja jokainen avioliitto päättyi perheväkivallan vuoksi. Varoitusmerkki olisi pitänyt olla esimerkiksi kommentti: my niece tries to be sexy tai my ideal woman has just been born. Olin ex-miestä 19 vuotta nuorempi ja hänen mielestä liian vanha. Hän kutsui vastasyntynyttä naiseksi. Luulin, että se on vitsi, mutta se oli vakavaa. Perheväkivalta alkoi henkisenä ja eskaloitui fyysiseksi nopeasti. En osaa puolustautua, koska kotoa en saanut tukea. Lasteni mielestä isä tuhosi heidän elämänsä, joten ilmeisesti en osaa tunnistaa varoitusmerkkejä tai kykene parisuhteeseen.

Olisitko langennut hänen lemmenlurituksiinsa, jos ne samat jutut olisi sanonut joku tavallinen suomalainen mies suomeksi? Et! Mutta kun joku ulkomaalainen limanuljaska vähän lepertelee jotain, niin kaikki menee täydestä - se kun näet saa suomikantturan tuntemaan itsensä kansainvälisen tason kaunottareksi. Huutista!

Vierailija
337/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju paljastaa koruttomasti sen, kuinka onnettoman surkeat parinvalintataidot suomalaisilla naisilla on.

Vierailija
338/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni noin 20 vuoden takaa: Kannattaa heti lähteä menemään, jos

- toinen painostaa millään tavalla ja tuntuu ettei anna aikaa sinulle miettiä ja antaa muodostaa omaa kantaa

- jos tämä ottaa sinusta salaa kuvia kun olet alasti (käskin hänen kyllä heti tuhoamaan filmirullan)

- jos tämä käyttää aurinkolaseja ensinäkemisellä (kielii huonosta itsetunnosta)

- jos tämä kiirehtii kilhloihin tai naimisiin tai tekemään lapsia

- jos tämä sanoo että ei pidä ikäisistään naisista mutta vain nuoremmista (meillä oli yli 15 vuotta ikäeroa)

Kun lähdin viimein menemään, tämä soittaa tuon tuosta vielä muutaman kuukauden äidilleni ja yrittää hänen kauttaan maanitella minua takaisin. Onneksi se loppui viimein.

Tärkein unohtui: seksuaalinen ahdistelu nukkuessani. Sen olisi pitänyt olla viimeinen pisara.

Vierailija
339/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kaikki hälytysmerkit ja olin vielä täysin järjissäni alussa. Sitten lakkasin kuuntelemasta intuitotani ja annoin mahdollisuuden. Kannattiko? No ei helvetissä, en olisi koskaan uskonut millaiseksi elämäni voi hajota yhden ihmisen vuoksi. Pahinta on, että välitän hänestä yhä tai toisin sanoen, hän elää päässäni koko ajan. 

No tuttupiirisäni oli aikas paha tapaus. Samanlainen stoori. Tytär ja vaimo lopulta karkasivat ja muutivat pois. Turhan tiukka mies ja pikkasen kirkaaseenmeneä ja tämän poika meni lisäämään BENSIINIÄ muka syttymättömään grilliin helteisenä viikonloppuehtoona. Muovisesta bensapullosta jäi vain pohja grillin viereen. Kitui viikon sairaalassa. Mies romahti ,  mutta nainen ei. Asiassa on paljonkin muuta, mutta se ydin oli tässä. Kuoli alkoholiin. Arkku oli kevyt. 

Vierailija
340/1411 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on ollut aina alkoholiongelma mutta nyt keski-iässä olen vasta herännyt siihen parinkymmenen vuoden yhdessä olon jälkeen. Ahdistaa ja surettaa elää juopon kanssa mutta erotakaan en uskalla koska ei tukiverkkoja, sukulaisia, ystäviä tai lapsia, olen täysin yksin.