Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

The last of us tv-sarja OHVISIAL

Vierailija
18.01.2023 |

Joko olette katsoneet? Ainakin pilotti seurasi hyvin uskollisesti pelin juonta ja oli mielestäni ihan katsottava.

Kommentit (586)

Vierailija
261/586 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettymyksiä ovat järjestään nämä nykyään suuresti hehkutetut sarjat - ehkä se on tämä ikä, on nähnyt niin paljon kaikennäköistä ja parempilaatuisempaa tarinaa. Niin oli tämäkin sarja pettymys, vaikka dystopioista pidän ja sen pohtimisesta, millaiseksi maailma muuttuisi, jos... 

Lisäksi toinen päähenkilö, Ellie, on tehty niin ärsyttäväksi teinipölvästiksi, että koko ajan vain toivoo, että se saisi niin pataansa tai joku sen päästäisi päiviltä. Vaikka tietää, että niin ei tule käymään. Kai siitä on yritetty tehdä sellaista 'rakastettavaa riiviötä'. Noh, itse en pidä teineistä, enkä kiittämättömistä p'ikkunilkeistä,  ja hirveän vaikea on uskoa, että tuollaisen teinirimpsan takia riehuttaisiin ja  vouhkattaisiin. Kyllä ihmiset potkaisisivat moisen mäkeen ensi tilassa. Joku tuolla sanoi sitä Kansasin karismatonta naisjohtajaa epäuskottavaksi hahmoksi, mutta niin on Elliekin. 

Mutta sinänsä virkistävää, että tällaisesta klassisesta Messias-hahmosta (hahmo, jolla on pelastus ihmiskunnalle tavalla tai toisella) on tehty näin epäsympaattinen ja ärsyttävä. Ehkä se on jopa tämän sarjan ainoa hyvä asia?

Ps Chernobyl oli loistava ja Rain Dogs on hauska. 

Vierailija
262/586 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettymyksiä ovat järjestään nämä nykyään suuresti hehkutetut sarjat - ehkä se on tämä ikä, on nähnyt niin paljon kaikennäköistä ja parempilaatuisempaa tarinaa. Niin oli tämäkin sarja pettymys, vaikka dystopioista pidän ja sen pohtimisesta, millaiseksi maailma muuttuisi, jos... 

Lisäksi toinen päähenkilö, Ellie, on tehty niin ärsyttäväksi teinipölvästiksi, että koko ajan vain toivoo, että se saisi niin pataansa tai joku sen päästäisi päiviltä. Vaikka tietää, että niin ei tule käymään. Kai siitä on yritetty tehdä sellaista 'rakastettavaa riiviötä'. Noh, itse en pidä teineistä, enkä kiittämättömistä p'ikkunilkeistä,  ja hirveän vaikea on uskoa, että tuollaisen teinirimpsan takia riehuttaisiin ja  vouhkattaisiin. Kyllä ihmiset potkaisisivat moisen mäkeen ensi tilassa. Joku tuolla sanoi sitä Kansasin karismatonta naisjohtajaa epäuskottavaksi hahmoksi, mutta niin on Elliekin. 

Mutta sinänsä virkistävää, että tällaisesta klassisesta Messias-hahmosta (hahmo, jolla on pelastus ihmiskunnalle tavalla tai toisella) on tehty näin epäsympaattinen ja ärsyttävä. Ehkä se on jopa tämän sarjan ainoa hyvä asia?

Kokonaisuuksien hahmottaminen ei taida olla sinun vahvuutesi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/586 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelin PC versio julkaistaan huomenna.

Vierailija
264/586 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Making of-dokumentti mikä tuli eilen HBO Maxiin on ihan hyvä mutta aika lyhyt.

Vierailija
265/586 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellien on tarkoitus olla hahmona sisukas, tosin TV-sarjassa se vedettiin aika äärimmilleen ja tanssittiin jo ärsyttävyyden rajoilla. Minusta se kuitenkin pysyi raameissa ja toki kehityskaareen kuuluu, että Joel ja Ellie ovat aluksi tukkanuottasilla mutta ajan kuluessa lähentyvät toisiaan.

Vierailija
266/586 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Making of-dokumentti mikä tuli eilen HBO Maxiin on ihan hyvä mutta aika lyhyt.

Harmi, että sarjassa sienten tartuttamia ihmisiä näkee vain hämärissä paikoissa. Dokumentissa, normaalivalaistuksessa, ne ovat paljon etovampia. Hyiyäk.

Onko muuten "bloater" suomennettuna tosiaan "punkero"?

Tulihan se pakollinen kumbayakin sieltä lopulta noin 27 minuutin kohdalla.

Vierailija
267/586 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mieli pelata peli uudestaan sarjan innoittamana. Tekisi kyllä mieli pelata tuo pelin uusi versio mutta ei ole PS5:sta tai PC:tä.

Vierailija
268/586 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PC version julkaisutraileri:

Vierailija
269/586 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli katsottua sarja uudestaan kun se on niin hyvä. Seiskajakso tuntui nyt paljon paremmalta. Hyvä versio pelin Left Behind dlc:stä.

Vierailija
270/586 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoskauden kuvaukset saattavat alkaa jo tänä vuonna. Uutiset sanoivat että tämä on katsotuin HBO Max sarja Euroopassa ja latinalaisessa Amerikassa. USA:ssa myös monet jaksot päivittivät House of Dragonin katsojamäärissä.

Vierailija
271/586 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisen pelin näyttelijät tekivät piilorooleja sarjassa.

Joelin näyttelijä esitti kannibaali-Davidin ykkösmiestä.

Ellien näyttelijä esitti Ellien äitiä, eli tavallaan Ellie synnytti itsensä.

Tommyn näyttelijä esitti Kansas Cityssä diktaattori-Kathleenin ykkösmiestä.

Marlenen näyttelijä on sama kuin pelissäkin, uusii siis roolinsa eri mediassa.

Lopun leikkaussalikohtauksessa pelin kakkososan keskeistä hahmoa(no spoilers) näytellyt henkilö on yksi hoitajista.

Vierailija
272/586 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut Spotifysta kuunneltua sarjan hyvää soundtrackia. Siinä on 66 kappaletta.

Vierailija
273/586 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin sarjasta kovasti. Peliä en ole pelannut, mutta tiesin juonen summittaisesti. En ole kovin lujahermoinen, joten aina kun näytettiin uutta hahmoa, piti käytellä Googlea ja katsoa etukäteen miten hän heittää henkensä, ettei järkytys siitä olisi liian suuri.

Hyvät näyttelijät, jännä juoni, hieno toteutus. Erityinen plussa siitä, että nais(tyttö)pääosa ei ollut mikään bambikaunotar, vaan uskottava teinilikka postapokalyptisessä, meikittömässä maailmassa.

N40

Vierailija
274/586 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bella Ramsey on kyllä hyvä tässä. Tekivät paljon hyviä roolivalintoja.

Vierailija
275/586 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee mieli pelata peli uudestaan sarjan innoittamana. Tekisi kyllä mieli pelata tuo pelin uusi versio mutta ei ole PS5:sta tai PC:tä.

Ei kellään ole pleikka 5 varaa. Ylihinnoiteltu. Kohta siitäkin tulee uusi versio.

Vierailija
276/586 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas hyvä esimerkki miten jotkut on niin tyhmiä että tämäkin sarja kaikessa propagandistisuudessaan menee täydestä eikä edes ole sen suositun pelin mukainen kuin muodollisesti. Naurettavaa tuubaa sinänsä mielenkiintoisesta aiheesta. Tosi surkeat näyttelijät se ramsay on täydellisen lahjaton ja se koukkunokkainen ranskis ukkeli. Mistä ne repii näitä näyttelijöitä. Huvittavaa seurata lähinnä surkeaa näyttelemistä tai propagandaa. Kuten siinä yhdessä jaksossa. "kyllä, me olemme kommunisteja" Lol

Vierailija
277/586 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas hyvä esimerkki miten jotkut on niin tyhmiä että tämäkin sarja kaikessa propagandistisuudessaan menee täydestä eikä edes ole sen suositun pelin mukainen kuin muodollisesti. Naurettavaa tuubaa sinänsä mielenkiintoisesta aiheesta. Tosi surkeat näyttelijät se ramsay on täydellisen lahjaton ja se koukkunokkainen ranskis ukkeli. Mistä ne repii näitä näyttelijöitä. Huvittavaa seurata lähinnä surkeaa näyttelemistä tai propagandaa. Kuten siinä yhdessä jaksossa. "kyllä, me olemme kommunisteja" Lol

Pedro Pascal on Chilestä mutta kasvanut USA:ssa. Mielestäni hän loistava Joelina ja Ramsey Ellienä. Ja mitä ihmeen propagandaa? Se että käsikirjoittajat kirjoittavat jotain mistä et tykkää ei ole sitä. Sinulla on aika outo käsitys sanasta. Jos tarkoitat niitä niin sanottua "woke" juttuja mistä kuulee välillä valitusta niin niitä ei ole keksitty sarjaa varten. Ne ovat jo siinä 10 vuotta sitten julkaistussa pelissä ja tämä vaan laajentaa hahmoja.

Vierailija
278/586 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki olisi siinä, että sarja ja peli olisivat toistensa kopioita? Jos samaa haluat, kahlaa se peli toisen kerran. Ja kolmannen.

Minä muuten otin tuon "this is a commune, so we are communists" sanaleikkinä. Häkellyttävän moni - ja joka ikinen amerikkalainen - näkyy ottaneen sen kirjaimellisesti.

Vierailija
279/586 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on koko sarja katsottu. Me tykättiin (minä ja teinit). Minä tykkäsin siitä, että sarja oli "realistinen", kaikki ei mene putkeen, mutta kaikki ei myöskään epäonnistu. Ne huonot vitsit (niistä vitsikirjoista) on hauskoja sekä englanniksi, että ne suomennetut versiot - tai siis ne on tosi huonoja. Myös ne suomalaiset ;-)

Itse pidin eniten siitä Frank&Bill- jaksosta. Kunnon prepper- ja survival- toimintaa (ah miten ihana ja TOIMIVA aita), ja jotenkin sen pohjavire oli kuitenkin loppujen lopuksi lohdullinen ja rakastava. Mä oon lälly.

Onhan tuossa nyt ollut kaikki kliseet kannibaaleista verikostoon. Käsittääkseni sarja on paljon siistimpi kuin peli - olen ilmeisesti perheessämme ainoa, joka ei ole lainkaan peliä pelannut. Zombi-jutut ei ole mun lempigenreni, mutta tästä siis tykkäsin.

Kommuunissa asuvat ovat kirjaimellisesti kommunisteja - jotenkin just noi tollaiset vuorosanat teki tosta niin realistisen, voisin hyvin kuvitella joutuvani itse samanlaiseen sanailuun esimerkiksi veljeni kanssa.

Sitä mä en ymmärrä, että moni on tulkinnut Pedro Pascalin ranskalaiseksi? Latinohan tuo on. Bella Ramsay on hyvä, uskottava teiniksi, eikä mikään pissiskään, ja hänen vuorosanansa ovat kyllä ihan uskottavia. (ja Ellien äitiä esittävä, pelin Ellie, muistuttaa Ramseytä riittävästi ollakseen uskottavasti tämän äiti, katsokaa ja pohtikaa siltä kantilta). Meillä teinit jaksaa koko ajan muistuttaa, että "Joel on vanhempi kuin äiti, joten ei se voi jaksaakaan koko ajan, vanha ukkeli jo". Ja se, että menehtyneitä surraan vielä myöhemminkin, on ihan virkistävä poikkeus, tai siis ei virkistävä, mutta taas realistinen poikkeus. Jopa maailmanlopussa ihmisillä on tunteita.

Tottakai minun mielestäni olisi parempi, jos enemmän porukkaa säilyisi hengissä jaksosta toiseen, mutta se ei vissiin ollut pelin henki?

Vierailija
280/586 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on koko sarja katsottu. Me tykättiin (minä ja teinit). Minä tykkäsin siitä, että sarja oli "realistinen", kaikki ei mene putkeen, mutta kaikki ei myöskään epäonnistu. Ne huonot vitsit (niistä vitsikirjoista) on hauskoja sekä englanniksi, että ne suomennetut versiot - tai siis ne on tosi huonoja. Myös ne suomalaiset ;-)

Itse pidin eniten siitä Frank&Bill- jaksosta. Kunnon prepper- ja survival- toimintaa (ah miten ihana ja TOIMIVA aita), ja jotenkin sen pohjavire oli kuitenkin loppujen lopuksi lohdullinen ja rakastava. Mä oon lälly.

Onhan tuossa nyt ollut kaikki kliseet kannibaaleista verikostoon. Käsittääkseni sarja on paljon siistimpi kuin peli - olen ilmeisesti perheessämme ainoa, joka ei ole lainkaan peliä pelannut. Zombi-jutut ei ole mun lempigenreni, mutta tästä siis tykkäsin.

Kommuunissa asuvat ovat kirjaimellisesti kommunisteja - jotenkin just noi tollaiset vuorosanat teki tosta niin realistisen, voisin hyvin kuvitella joutuvani itse samanlaiseen sanailuun esimerkiksi veljeni kanssa.

Sitä mä en ymmärrä, että moni on tulkinnut Pedro Pascalin ranskalaiseksi? Latinohan tuo on. Bella Ramsay on hyvä, uskottava teiniksi, eikä mikään pissiskään, ja hänen vuorosanansa ovat kyllä ihan uskottavia. (ja Ellien äitiä esittävä, pelin Ellie, muistuttaa Ramseytä riittävästi ollakseen uskottavasti tämän äiti, katsokaa ja pohtikaa siltä kantilta). Meillä teinit jaksaa koko ajan muistuttaa, että "Joel on vanhempi kuin äiti, joten ei se voi jaksaakaan koko ajan, vanha ukkeli jo". Ja se, että menehtyneitä surraan vielä myöhemminkin, on ihan virkistävä poikkeus, tai siis ei virkistävä, mutta taas realistinen poikkeus. Jopa maailmanlopussa ihmisillä on tunteita.

Tottakai minun mielestäni olisi parempi, jos enemmän porukkaa säilyisi hengissä jaksosta toiseen, mutta se ei vissiin ollut pelin henki?

Tuossa tosiaan jää aika vähän porukkaa henkiin matkan varrelle. Mutta noinhan siinä käy päähenkilöiden kuvakulmasta katsoen: taakse jäänyttä elämää ei enää näy.

Ellien äiti ei muistuta Ramseytä vain riittävästi, vaan on häkellyttävän samannäköinen. Jolleivät ole sukua tosielämässäkin, olen äimän käki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän