The last of us tv-sarja OHVISIAL
Joko olette katsoneet? Ainakin pilotti seurasi hyvin uskollisesti pelin juonta ja oli mielestäni ihan katsottava.
Kommentit (586)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on koko sarja katsottu. Me tykättiin (minä ja teinit). Minä tykkäsin siitä, että sarja oli "realistinen", kaikki ei mene putkeen, mutta kaikki ei myöskään epäonnistu. Ne huonot vitsit (niistä vitsikirjoista) on hauskoja sekä englanniksi, että ne suomennetut versiot - tai siis ne on tosi huonoja. Myös ne suomalaiset ;-)
Itse pidin eniten siitä Frank&Bill- jaksosta. Kunnon prepper- ja survival- toimintaa (ah miten ihana ja TOIMIVA aita), ja jotenkin sen pohjavire oli kuitenkin loppujen lopuksi lohdullinen ja rakastava. Mä oon lälly.
Onhan tuossa nyt ollut kaikki kliseet kannibaaleista verikostoon. Käsittääkseni sarja on paljon siistimpi kuin peli - olen ilmeisesti perheessämme ainoa, joka ei ole lainkaan peliä pelannut. Zombi-jutut ei ole mun lempigenreni, mutta tästä siis tykkäsin.
Kommuunissa asuvat ovat kirjaimellisesti kommunisteja - jotenkin just noi tollaiset vuorosanat teki tosta niin realistisen, voisin hyvin kuvitella joutuvani itse samanlaiseen sanailuun esimerkiksi veljeni kanssa.
Sitä mä en ymmärrä, että moni on tulkinnut Pedro Pascalin ranskalaiseksi? Latinohan tuo on. Bella Ramsay on hyvä, uskottava teiniksi, eikä mikään pissiskään, ja hänen vuorosanansa ovat kyllä ihan uskottavia. (ja Ellien äitiä esittävä, pelin Ellie, muistuttaa Ramseytä riittävästi ollakseen uskottavasti tämän äiti, katsokaa ja pohtikaa siltä kantilta). Meillä teinit jaksaa koko ajan muistuttaa, että "Joel on vanhempi kuin äiti, joten ei se voi jaksaakaan koko ajan, vanha ukkeli jo". Ja se, että menehtyneitä surraan vielä myöhemminkin, on ihan virkistävä poikkeus, tai siis ei virkistävä, mutta taas realistinen poikkeus. Jopa maailmanlopussa ihmisillä on tunteita.
Tottakai minun mielestäni olisi parempi, jos enemmän porukkaa säilyisi hengissä jaksosta toiseen, mutta se ei vissiin ollut pelin henki?
Tuossa tosiaan jää aika vähän porukkaa henkiin matkan varrelle. Mutta noinhan siinä käy päähenkilöiden kuvakulmasta katsoen: taakse jäänyttä elämää ei enää näy.
Ellien äiti ei muistuta Ramseytä vain riittävästi, vaan on häkellyttävän samannäköinen. Jolleivät ole sukua tosielämässäkin, olen äimän käki.
Äidin näyttelijä Ashley Johnson on amerikkalainen ja Ellie näyttelijä Bella Ramsey britti.
Juu, tarkistin sukupuut, kun jäi vaivaamaan. :)
Tässä hyvä uusi Pedro Pascal haastattelu:
Vierailija kirjoitti:
Tässä hyvä uusi Pedro Pascal haastattelu:
Tämä on hyvä. Haluaisin osata tehdä tuollaisia ääniä.
Näissä puhuva pää -haastatteluissa on erikoinen ominaisuus: näyttelijä on roolihahmossaan luonteva, mutta omana itsenään näyttää siltä kuin näyttelisi kömpelösti. Tai tässä tapauksessa kai Joel on hurmaava köriläs, mutta Pedro ei.
Bella Ramsey lukee faniteorioita: (spoilereita)
Vierailija kirjoitti:
Bella Ramsey lukee faniteorioita: (spoilereita)
Bella on hurmaava. :)
HBO Maxin making of dokumentti on ihan hyvö mutta liian lyhyt. Se myös poukkoilee sen takia nopeasti asiasta toiseen. Hyvä kunbt tulevassa 4K/Blu-Ray julkaisussa tulee olemaan paljon lisää extraa. Steelbook versiossa on myös Cdonissa hieno kansin
Youtubessa ja käsittääkseni Spotifyssa on virallinen podcast jokaisesta jaksosta.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäisen pelin näyttelijät tekivät piilorooleja sarjassa.
Joelin näyttelijä esitti kannibaali-Davidin ykkösmiestä.
Ellien näyttelijä esitti Ellien äitiä, eli tavallaan Ellie synnytti itsensä.
Tommyn näyttelijä esitti Kansas Cityssä diktaattori-Kathleenin ykkösmiestä.
Marlenen näyttelijä on sama kuin pelissäkin, uusii siis roolinsa eri mediassa.
Lopun leikkaussalikohtauksessa pelin kakkososan keskeistä hahmoa(no spoilers) näytellyt henkilö on yksi hoitajista.
Pelin Ellien näyttelijä oli todella vakuuttava pienessä roolissaan. Toivon että saa tämän jälkeen isompia rooleja. Troy Bakerista pidin myös kasijaksossa.
Sarjan kaksi viimeistä jaksoa väsähtivät täysin.
Sarjan tekijät sanoivat yhdessä tapahtumassa äskettäin että kakkoskauden tuotanto ei ole kaukana. Se on kuukausien ei vuosien päässä.
Vierailija kirjoitti:
Sarjan tekijät sanoivat yhdessä tapahtumassa äskettäin että kakkoskauden tuotanto ei ole kaukana. Se on kuukausien ei vuosien päässä.
Hyvä ei tarvitse odottaa liian kauan. Mietin että mitenköhän nyt oleva käsikirjoittajien lakko vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ei tarvitse odottaa liian kauan. Mietin että mitenköhän nyt oleva käsikirjoittajien lakko vaikuttaa.
Toivon että saavat lakkoon ratkaisun nopeasti. Silloin 2008 taisi kestää yli 100 päivää. Eri studioiden sarjat viivästyivät.
MTV Movie & TV Awards-gaalassa tuli kolme palkintoa muun muassa paras sarja:
4K/Blu-Ray ja DVD julkaisu taitaa tulla heinäkuussa.
Toivottavasti 2. kauden kuvaukset ei osu taas päällekäin Mandalorian-kuvausten kanssa. Viime kerralla kävi näin ja sen vuoksi Pedron rooli pieneni Mandalorianissa ja uusin kausi jäi laadultaan ja käsikirjoitukseltaan todella suureksi pettymykseksi. Jos nyt taas näitä sarjoja kuvataan samaan aikaan, niin voihan vee... Mandalorian menee täysin pilalle.
Sarja sai 24 Emmy ehdokkuutta:
https://deadline.com/2023/07/2023-emmy-nominations-list-1235434253/
Paras draamasarja sekä päätähdet Pedro Pascal ja Bella Ramsey rooleistaan. Myös Nick Offerman ja Murray Bartlett sivurooleistaan. Sekä monia muita. Ansaitusti. Toivottavasti myös voittaa joitain.
Voi harmi. Tekijät ovat ilmoittaneet toivovansa, että toinen kausi saadaan esitykseen joskus vuoden 2025 aikana. :(
Sarja on voittanut paljon palkintoja. Viimeksi eilen: https://www.youtube.com/watch?v=dx655fIwWwQ
Kakkoskautta ollaan kuvaamassa.
Äidin näyttelijä Ashley Johnson on amerikkalainen ja Ellie näyttelijä Bella Ramsey britti.