Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosta

Vierailija
17.01.2023 |

Täällä on erosta keskusteltu varmaan joka kantilta, mutta yhteen kysymykseen ei ole tullut vastausta.
Usein erinäisistä syistä kehotetaan esim. muuttamaan lasten kanssa pois.
Miten se käytännössä onnistuu, kun lasten osoitetta ei voi vaihtaa ilman toisen vanhemman suostumusta?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin lasten kanssa ja tein yksin muuttoilmoituksen. Uudesta osoitteesta meni tieto exälle ja siinä annettiin joku pari viikkoa aikaa vastustaa muuttoa halutessaan. Ei onneksi alkanut siitä vääntämään. En tiedä mitä tapahtuisi jos vastustaisi, kaiketi pitkät huoltajuusoikeudenkäynnit siitä kumpi on jatkossa lähivanhempi.

Vierailija
22/26 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin neuvoa lastenvalvojalta tai oikeusaputoimistosta. Kyllä muuttaminen varmasti onnistuu, mutta siinä on jotkut omat kiemuransa. Ei täältä varmaan saa yhtä hyvää vastausta, kuin asiantuntijalta.

Joo toki kysyisin.

Mutta miksi täällä sitten jatkuvasti esitetään tuo kommentti, ihan kuin sen voisi noin vain tehdä?

Ei ilmeisesti omakohtaista kokemusta, silti jaellaan ohjeita.

Tästäkin ketjusta näkee että aito kysymys ja neuvon tarve ei kiinnosta, mutta moni eroon liittyvä ketju kerää läjäpäin syyllistäjiä ja huonoja neuvoja.

Syyllistäjiä? Silloin ihmisessä on jotain vialla jos syyttää täällä tai muualla somessa muita syyllistäjiksi. Ei taida silloin itsellä olla puhtaat jauhot pussissa.

Et tiedä yhtään mistä on kyse.

Syyllistäjiä ovat nämä ketkä aina hokevat, miksi et lähde!

Siihen voi olla montakin syytä miksi ei voi tuosta vaan lähteä ja yleensä se syy on kaikkien osallisten turvallisuus.

Itse taidat olla näitä kenen takia halutaan lähteä mutta ei uskalleta.

Väkivaltaisesta suhteesta pitää lähteä heti samoin narsistisia piirteitä ilmentyessä toisella. Apua on eri paikoista saatavilla.

Niin mutta mihin lähdet käytännössä?

Esim. yritän hankkia vuokra-asuntoa minulle ja lapsille, mutta en voi virallisesti hakea siihen asumistukea kaikille koska en voi lasten osoitetta vaihtaa ominpäin.

Miksi tarvitsee asumistukea? Töistä saa palkkaa.

Tuhannet työssäkäyvät saavat asumistukea.

Jos haluat osallistua keskusteluun, koita miettiä vastausta kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin neuvoa lastenvalvojalta tai oikeusaputoimistosta. Kyllä muuttaminen varmasti onnistuu, mutta siinä on jotkut omat kiemuransa. Ei täältä varmaan saa yhtä hyvää vastausta, kuin asiantuntijalta.

Joo toki kysyisin.

Mutta miksi täällä sitten jatkuvasti esitetään tuo kommentti, ihan kuin sen voisi noin vain tehdä?

Tästäkin ketjusta näkee että aito kysymys ja neuvon tarve ei kiinnosta, mutta moni eroon liittyvä ketju kerää läjäpäin syyllistäjiä ja huonoja neuvoja.

Syyllistäjiä? Silloin ihmisessä on jotain vialla jos syyttää täällä tai muualla somessa muita syyllistäjiksi. Ei taida silloin itsellä olla puhtaat jauhot pussissa.

Siihen voi olla montakin syytä miksi ei voi tuosta vaan lähteä ja yleensä se syy on kaikkien osallisten turvallisuus.

Väkivaltaisesta suhteesta pitää lähteä heti samoin narsistisia piirteitä ilmentyessä toisella. Apua on eri paikoista saatavilla.

Esim. yritän hankkia vuokra-asuntoa minulle ja lapsille, mutta en voi virallisesti hakea siihen asumistukea kaikille koska en voi lasten osoitetta vaihtaa ominpäin.

Yhteiskunta tarvitsee enemmän aktiivisuuteen kannustavia tukimalleja. Onneksi vaaleissa voi vaikuttaa. Velalla ja tuilla elämisen aika on ohi.

Vierailija
24/26 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo toki kysyisin.

Yhteiskunta tarvitsee enemmän aktiivisuuteen kannustavia tukimalleja. Onneksi vaaleissa voi vaikuttaa. Velalla ja tuilla elämisen aika on ohi.

Mee ny lässyttämään jollekin ketä kiinnostaa.

Ei liity aloitukseen millään tavalla.

Vierailija
25/26 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun käsittääkseni helpompi on kyllä itse jäädä ja pistää ukko pihalle. Sen kai voi tehdä toisen puolestakin sen muuttoilmoituksen tai asunnottomaksi jättämisen jos sotun muistaa... Itse siis onnellisesti naimisissa, liikaa av:ta

Vierailija
26/26 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun käsittääkseni helpompi on kyllä itse jäädä ja pistää ukko pihalle. Sen kai voi tehdä toisen puolestakin sen muuttoilmoituksen tai asunnottomaksi jättämisen jos sotun muistaa... Itse siis onnellisesti naimisissa, liikaa av:ta

No jos haluaa laittomuksiin lähteä niin ehkä sitten.

Onhan tuokin jollain vahvistettava.

Joten en nyt lähtisi tuohonkaan, toki joku saattaa tehdä noin.