Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko epäkohteliasta kysyä kassaa kahville?

Vierailija
15.01.2023 |

Kun ehkä kerran kymmeneen vuoteen joku edes vähän värähdyttää, ei usein tee mieli tutustua. Nyt tekisi. Kysymyksessä on kassa, kaiketi opiskelija. Hänellä on persoonallinen ulkonäkö, satumainen, jonka en usko vetoavan kaikkiin. Lisäksi hän on hyvin pitkä, minua, keskimittaista miestä, pidempi.

Hän osaa myös teititellä oikein ("oletteko saanut" eikä "oletteko saaneet") ja hänen käytöksestään syntyy ylipäänsä jostain syystä sivistynyt vaikutelma.

Yli vuoden päivät olen kassalla viikonloppuisin tyttöä nähnyt. Heti ensinäkemästä on kutkuttanut kummallisesti ja minusta tuntuu (saattaa tietenkin olla ihan harhaa), että tytöstäkin on. Kuittia ojentaessa katseet kohtaavat tarpeettoman pitkään ja esimerkiksi tänään ostoksia hihnan päässä pakatessani katse alas käännettynä näin sivusilmällä, kuinka hän vilkaisi minua, vaikka kassalla oli jo uusi asiakas.

Nämä tuntemukset saattavat olla tietysti vain toiveiden luomaa harhaa.

Harmittaa, että tyttö sattuu olemaan kassa, koska tapaan ani harvoin tunteita herättäviä naisia, eikä asiakaspalvelijoita kai ole sopivaa kysyä kahville. Jos kuitenkin yrittäisi, onko siihen mitään järkevää tapaa? Vai annanko vain olla?

Kommentit (321)

Vierailija
81/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ikä ja kassan ikä?

Tämä.

Parikymppisiä kassatyttöjä ahdistaa oikeasti, kun keski-ikäiset äijät vonkaavat ja pahimmillaan ahdistelevat.

Miksei oman ikäistä voi yrittääkin, mutta usko kerralla, jos ei lämpene.

Oma, lähes viisikymppinen puolisoni on ihan ilahtunut satunnaisista iskuyrityksistä...

Vierailija
82/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kauppa myöhään auki? Mene joskus sinne ennen sulkemisaikaa tai aikaisin kun on hiljaista ja koeta osua kassalle niin ettei siellä ole muita? Voisit siinä maksamisen yhteydessä heittää jotain läppää ja katsoa saatko vastakaikua. Ehkä tuossakin tilanteessa on vaikea arvioida mikä on vihreä valo ja mikä normaalia aspan kohteliaisuutta.

Joo pikkasen karmivaa toi just ennen sulkemisaikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M49 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ikä ja kassan ikä?

Tämä.

Parikymppisiä kassatyttöjä ahdistaa oikeasti, kun keski-ikäiset äijät vonkaavat ja pahimmillaan ahdistelevat.

Elän suuren ikäeron suhteessa. Ja nimenomaan minä olin aloitteellinen. Mies pisti kauan  vastaan, koska oli sitä mieltä, ettei juttu voi toimia ikäeromme vuoksi, mutta hyvin on jo yli 10 vuotta toiminut.

Eihän ikäero ole mikään peruste olla lähestymättä. Huono käytös on. Aivan turha vetää keinotekoisia rajoja esimerkiksi ikään tai vaikka siihen, että toinen kulkee pyörätuolilla. Raja kulkee käytöksessä. Jos osaa käyttäytyä kohteliaasti ja ymmärtää puhetta, voi lähestyä ketä tahtoo.

84/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läväytä kassalle kaupan isoin kurkku ja liukkaria. Kehaiset siinä, että housuissa olisi samanlainen patukka tarkolla, lähteekö neiti iltaa istumaan kotiini.

Muuten hyvä, mutta siihen viereen tupsahtaa kuitenkin joku helvétíñ kukkahattutäti.

𝐓𝐲𝐲𝐩𝐩𝐢 ❤💅

Vierailija
85/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kauppa myöhään auki? Mene joskus sinne ennen sulkemisaikaa tai aikaisin kun on hiljaista ja koeta osua kassalle niin ettei siellä ole muita? Voisit siinä maksamisen yhteydessä heittää jotain läppää ja katsoa saatko vastakaikua. Ehkä tuossakin tilanteessa on vaikea arvioida mikä on vihreä valo ja mikä normaalia aspan kohteliaisuutta.

Joo pikkasen karmivaa toi just ennen sulkemisaikaa...

Vaimoni sai yhden tuollaisen seurailijan.

Istui parkkipaikalla autossa suökemisajan jälkeen jne.

Sille tyypille piti käydä suomentamassa, että jättää rauhaan tai voi tulla pipi.

Vierailija
86/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vaikka vähän tunnustellen kysäistä, että voikohan asiakas kysyä kassaa kahville? Onkohan se sopivaa jotain silleen imarteleva ja vähän ympäripyöreitä.

Jos kerran on kiva ihminen, niin ei vaivaannuta teitä kumpaakaan.

Kun sitten voit seuraavalla kerralla jututtaa aiheesta lisää. Ei tarvi jättää asiaa vaan voi hyvässä hengessä asioida ja silleen. Jossain vaiheessa tulla sitten akuutiksi.

Voi olla silleen leppoisasti.

Vierailija
87/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapou on vähän tökerö, jos ei olekaan kiinnostunut. Enempi saat irti kun olet läsnä omana ittenäs.

Tai mä sain kerran lapun j se tuntu tökeröltä. Olisko mun pitänyt viedä lappu? Olisi.

Vierailija
88/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sumppi vaan pihisemään.

Vierailija
89/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska tietää, että missä ihmiset sitten tapaavat toisiaan, kun salilla ei saa puhu, kaupan kassoille ei saa puhua, kirjastossa ei saa puhua, tinder on pilalla ja baaritkin ovat vain varatuille sioille. Oletteko te kaikki tahtomattomia ikisinkkuja (naisten vastine inceleille?), vai mistä oikein kiikastaa? Minä olen ainakin aina puhunut avoimesti ja kaikkialla jokaiselle, se on toiminut kaverien, tuttavien, työkontaktien ja naisten saamisessa todella hyvin, joten en aijo muuttaa jatkossakaan toimivaa reseptiä.

Vastasit omaan kysymykseesi. Totesit, että kaikkialla saa puhua ja se toimii. Näinhän se juurikin on. Pitää vain valita kohderyhmä oikein. Älä ala joillekin teinipissiksille lässyttämään jos olet itse jo setämies. En tiedä miksi miehille on niin vaikea tajuta tämä asia? Ne hokee kuinka "mies paranee vanhetessaan kuin viini". Eikä tajua että mies paranee vanhetessaan PARISUHTEESSA ja sekään ei koske kaikkia. Ulkonäön kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Jos kyseessä olisi miesten ulkonäkö, niin johan kaikki parikymppiset juoksis tuolla vanhojen ukkojen perässä rönttöset märkänä, mutta totuus on että hiljaista on. 

Vierailija
90/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut ketjua ja kello on paljon, joten kysyn suoraan:

Oletko siis jutteluväleissä hänen kanssaan? Kun asioit hänen kassallaan, vaihdatko hänen kanssaan muutaman replan mistä milloinkin? Huumoria? Hymyjä? Rento, tuttavallinen fiilis?

Jos ei, niin älä hyvä ihminen ala mitään lappuja jaella tai töksäyttää kutsua kahville! Aloita siitä, että pääsette ihan normaaliin jutteluyhteyteen. Miksi yksikään ihminen lähtisi kahville miehen kanssa, joka ei edes siinä kohtaamistilanteessa kykene normaaliin vuorovaikutukseen?

Vierailija
91/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkö takia kassat ovat niin yrmeitä, kun pelkäävät että saavat muuten treffikutsuja?

Sen takia, että ystävällinen käytös ymmärretään setämiesten puolella kiinnostuksen merkkinä.

Ja kun treffikutsun tekee joku kassaa 30-60v vanhempi äijä, se ei sitten usko, että ei kiinnosta, ellei sano suoraan, että ammu itseäsi päähän.

Parempi olla siis yrmeä alusta asti.

Vierailija
92/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen tarvita mitään "ennen sulkemisaikaa". Sillä aikaa kun kassa vie ostokset sen lukijan läpi, ehtii ihan mihin aikaan tahansa vaihtaa muutaman sanan ja sillä tavalla päästä jutteluväleihin.

Vierailija
93/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, kassatytöillä on kosijoita jonoksi asti. Odota, että se kassatyttö kysyy sinua kahville, JOS se siis on myös sinusta kiinnostunut.

Vierailija
94/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on vartijat.

Valitettavasti ei ole.

Maalaiskylän marketissa vartija tulee soitosta paikalle n. tunnin kuluessa.

Ja mojova lasku työnantajalle.

Eli vartijaa ei saa soittaa perseestä puristelijan tai juoksukaljamiehen takia.

Vierailija
95/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska tietää, että missä ihmiset sitten tapaavat toisiaan, kun salilla ei saa puhu, kaupan kassoille ei saa puhua, kirjastossa ei saa puhua, tinder on pilalla ja baaritkin ovat vain varatuille sioille. Oletteko te kaikki tahtomattomia ikisinkkuja (naisten vastine inceleille?), vai mistä oikein kiikastaa? Minä olen ainakin aina puhunut avoimesti ja kaikkialla jokaiselle, se on toiminut kaverien, tuttavien, työkontaktien ja naisten saamisessa todella hyvin, joten en aijo muuttaa jatkossakaan toimivaa reseptiä.

Nimenomaan tuo: olet puhunut avoimesti ja kaikenlaisten ihmisten kanssa. Osaat puhua, sinulla on normaalit vuorovaikutustaidot. Mutta näillä, jotka kysyvät "saako tehdä aloitteita salilla/kaupankassalla" ei ole. He kulkevat yksin tuppisuisina ja kulmien alta vilkuillen kunnes yhtäkkiä kakaisevat, että "Lähdetkö treffeille".

Ei se toimi. Ensin pitäisi oppia puhumaan normaalisti kaikenlaisten ihmisten kanssa. Jutella sen kiinnostavan kassankin kanssa ihan ostoksia tehdessä niitä-näitä.

Vierailija
96/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M49 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ikä ja kassan ikä?

Tämä.

Elän suuren ikäeron suhteessa. Ja nimenomaan minä olin aloitteellinen. Mies pisti kauan  vastaan, koska oli sitä mieltä, ettei juttu voi toimia ikäeromme vuoksi, mutta hyvin on jo yli 10 vuotta toiminut.

Eihän ikäero ole mikään peruste olla lähestymättä. Huono käytös on. Aivan turha vetää keinotekoisia rajoja esimerkiksi ikään tai vaikka siihen, että toinen kulkee pyörätuolilla. Raja kulkee käytöksessä. Jos osaa käyttäytyä kohteliaasti ja ymmärtää puhetta, voi lähestyä ketä tahtoo.

Mutta pitää myös ymmärtää ettei kaikki ajattele samoin kuin just sä!

Vierailija
97/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läväytä kassalle kaupan isoin kurkku ja liukkaria. Kehaiset siinä, että housuissa olisi samanlainen patukka tarkolla, lähteekö neiti iltaa istumaan kotiini.

Muuten hyvä, mutta siihen viereen tupsahtaa kuitenkin joku helvétíñ kukkahattutäti.

Tässä on nyt vissiin elävinä kaksi tämmöstä ihme creeperiä joiden käytöstä porukat ihmettelee huuli pyöreinä.

Vierailija
98/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, tiedättekö yhtään naista, joka asiakaspalvelutehtävissä työskennellessään olisi tavannut seurustelukumppanin?

Olin kahvilassa töissä kun yksi asiakkaani kertoi, että oli aikoinaan kohdannut vaimonsa, kun tämä oli ollut kahvilan kassalla.

Kyseessä siis vanhempi pariskunta, arvioisin että olivat noin seitsemänkymppisiä.

Ja mitä tulee aloituksen kysymykseen, ei ole epäkohteliasta, jos osaat kysyä asiallisesti ja hyväksyt sen todennäköisen kieltävän vastauksen. Kuulostaa siltä että oman kiinnostuksesi takia ylitulkitset naisen tavallista käyttäytymistä. Ja vielä se, että vaikka hän ei olisi yleisen kauneusihanteen mukainen, olethan sinäkin hänessä jotain kiinnostavaa nähnyt. Erittäin todennäköisesti moni muukin siis on.

Vierailija
99/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta. Lue mitä taksikuskit, portsarit, baarimikot ja muut saavat sietää naisten taholta, ja mieti haluaisitko itse kokea saman.

Vierailija
100/321 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, tiedättekö yhtään naista, joka asiakaspalvelutehtävissä työskennellessään olisi tavannut seurustelukumppanin?

Olin kahvilassa töissä kun yksi asiakkaani kertoi, että oli aikoinaan kohdannut vaimonsa, kun tämä oli ollut kahvilan kassalla.

Kyseessä siis vanhempi pariskunta, arvioisin että olivat noin seitsemänkymppisiä.

Ja mitä tulee aloituksen kysymykseen, ei ole epäkohteliasta, jos osaat kysyä asiallisesti ja hyväksyt sen todennäköisen kieltävän vastauksen. Kuulostaa siltä että oman kiinnostuksesi takia ylitulkitset naisen tavallista käyttäytymistä. Ja vielä se, että vaikka hän ei olisi yleisen kauneusihanteen mukainen, olethan sinäkin hänessä jotain kiinnostavaa nähnyt. Erittäin todennäköisesti moni muukin siis on.

Joku näkee "Almassa" jotain kiinnostavaa. Erittäin todennäköisesi MONI muu ei näe. Joku, kyllä, MONI... ei todellakaan.