Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko epäkohteliasta kysyä kassaa kahville?

Vierailija
15.01.2023 |

Kun ehkä kerran kymmeneen vuoteen joku edes vähän värähdyttää, ei usein tee mieli tutustua. Nyt tekisi. Kysymyksessä on kassa, kaiketi opiskelija. Hänellä on persoonallinen ulkonäkö, satumainen, jonka en usko vetoavan kaikkiin. Lisäksi hän on hyvin pitkä, minua, keskimittaista miestä, pidempi.

Hän osaa myös teititellä oikein ("oletteko saanut" eikä "oletteko saaneet") ja hänen käytöksestään syntyy ylipäänsä jostain syystä sivistynyt vaikutelma.

Yli vuoden päivät olen kassalla viikonloppuisin tyttöä nähnyt. Heti ensinäkemästä on kutkuttanut kummallisesti ja minusta tuntuu (saattaa tietenkin olla ihan harhaa), että tytöstäkin on. Kuittia ojentaessa katseet kohtaavat tarpeettoman pitkään ja esimerkiksi tänään ostoksia hihnan päässä pakatessani katse alas käännettynä näin sivusilmällä, kuinka hän vilkaisi minua, vaikka kassalla oli jo uusi asiakas.

Nämä tuntemukset saattavat olla tietysti vain toiveiden luomaa harhaa.

Harmittaa, että tyttö sattuu olemaan kassa, koska tapaan ani harvoin tunteita herättäviä naisia, eikä asiakaspalvelijoita kai ole sopivaa kysyä kahville. Jos kuitenkin yrittäisi, onko siihen mitään järkevää tapaa? Vai annanko vain olla?

Kommentit (321)

Vierailija
61/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauska tietää, että missä ihmiset sitten tapaavat toisiaan, kun salilla ei saa puhu, kaupan kassoille ei saa puhua, kirjastossa ei saa puhua, tinder on pilalla ja baaritkin ovat vain varatuille sioille. Oletteko te kaikki tahtomattomia ikisinkkuja (naisten vastine inceleille?), vai mistä oikein kiikastaa? Minä olen ainakin aina puhunut avoimesti ja kaikkialla jokaiselle, se on toiminut kaverien, tuttavien, työkontaktien ja naisten saamisessa todella hyvin, joten en aijo muuttaa jatkossakaan toimivaa reseptiä.

Vierailija
62/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska tietää, että missä ihmiset sitten tapaavat toisiaan, kun salilla ei saa puhu, kaupan kassoille ei saa puhua, kirjastossa ei saa puhua, tinder on pilalla ja baaritkin ovat vain varatuille sioille. Oletteko te kaikki tahtomattomia ikisinkkuja (naisten vastine inceleille?), vai mistä oikein kiikastaa? Minä olen ainakin aina puhunut avoimesti ja kaikkialla jokaiselle, se on toiminut kaverien, tuttavien, työkontaktien ja naisten saamisessa todella hyvin, joten en aijo muuttaa jatkossakaan toimivaa reseptiä.

Kaupan kassa on vähän erikoistapaus, koska se trafiikki on niin kuin yllä olevasta esimerkistä näkyy pahimnillaan jatkuvaa eikä kivaa niitten naisten mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se neuvoo kahvihyllyn paikan.

Vierailija
64/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pyysi sinnikkäästi ja pitkään eräs mies treffeille, ja monesti asiallisesti sanoin ei ja että mua ei valitettavasti kiinnosta/että koen tuon jatkuvan kyselyn ahdistavana kun mies oli kuitenkin jotain 60 ja itse lukiossa silloin eli 18v, mutta välittikö hän siitä tai kunnioittiko hän minun ei sanaa? No ei todellakaan. Hän kävi aina mun vuoroilla kaupassa, ja työkaveri sanoi että se kävi katsomassa usein kun en ollut töissä ja lähti huomattuaan etten ollut vuorossa silloin. Mua alkoi ahdistamaan töihin meno, mutta menin. Sitten tuli se tilanne että hyllyttäessäni, hän tuli takaa päin ja puristeli minua. Silloin tuli pomo paikalle ja kerroin tilanteen ja tämä mies sai kauppaamme porttikiellon. Eipä se auttanut kun hän oli urkkinut enirosta tietoni ja tulloin onneksi asuin kotona, mutta hän istui autossaan kadulla, katsellen taloomme. Siinä vaiheessa oli pakko kerhoa vanhemmille asiasta ja isäni raivostui, käyden jututtamassa tätä miestä joka oli lähtenyt karkuun autollaan. Poliisi ei tehnyt mitään ja tuo kyttääminen jatkui tuosta, kunnes yhtäkkiä loppui. Sain kuulla että tuo mies olisi r*iskannut jonkun ja joutunut vankilaan ym.

Mutta, omasta mielestäni koen että voi kysyä asiallisesti mahdollisista treffeistä, mutta jos myyjä sanoo ei, on se hyväksyttävä.

Vierailija
65/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkö takia kassat ovat niin yrmeitä, kun pelkäävät että saavat muuten treffikutsuja?

Vierailija
66/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pyysi sinnikkäästi ja pitkään eräs mies treffeille, ja monesti asiallisesti sanoin ei ja että mua ei valitettavasti kiinnosta/että koen tuon jatkuvan kyselyn ahdistavana kun mies oli kuitenkin jotain 60 ja itse lukiossa silloin eli 18v, mutta välittikö hän siitä tai kunnioittiko hän minun ei sanaa? No ei todellakaan. Hän kävi aina mun vuoroilla kaupassa, ja työkaveri sanoi että se kävi katsomassa usein kun en ollut töissä ja lähti huomattuaan etten ollut vuorossa silloin. Mua alkoi ahdistamaan töihin meno, mutta menin. Sitten tuli se tilanne että hyllyttäessäni, hän tuli takaa päin ja puristeli minua. Silloin tuli pomo paikalle ja kerroin tilanteen ja tämä mies sai kauppaamme porttikiellon. Eipä se auttanut kun hän oli urkkinut enirosta tietoni ja tulloin onneksi asuin kotona, mutta hän istui autossaan kadulla, katsellen taloomme. Siinä vaiheessa oli pakko kerhoa vanhemmille asiasta ja isäni raivostui, käyden jututtamassa tätä miestä joka oli lähtenyt karkuun autollaan. Poliisi ei tehnyt mitään ja tuo kyttääminen jatkui tuosta, kunnes yhtäkkiä loppui. Sain kuulla että tuo mies olisi r*iskannut jonkun ja joutunut vankilaan ym.

Mutta, omasta mielestäni koen että voi kysyä asiallisesti mahdollisista treffeistä, mutta jos myyjä sanoo ei, on se hyväksyttävä.

Näihin tapauksiin on turha vedota, koska niissä kysymys on ihan vain huonosta käytöksestä, tyhmyydestä ja junttiudesta. Fiksu mies ymmärtää, että naisen ei on ei, eikä sitä tarvitse varmistaa uudestaan ja uudestaan.

Minua kuitenkin harmittaa, että ihmisten kohtaamisesta yleensä ottaen on tullut epäsopivaa. On hankalaa, kun kaikki tilanteet seuran kysymiseen rupeavat olemaan kiellettyjä. Minä kun en käytä alkoholiakaan, niin eivät nuo baariympäristöt niin kiinnosta. Niissä on selvinpäin tylsää.

Vierailija
67/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurasin kerran juurikin tällaista tilannetta. Tuon ikäisen oloinen ja erittäin vaivautuneena näköinen nuori tyttö ja noin kuuskymppinen mies. Oli ilta ja hiljaista kaupassa, papparainen onnistui hoveroimaan aivan liian lähellä kassaneitiä vaikka oli linjasto välissä. Mietin että eikö tuo mies todella huomaa miten torjuva ja ahdistunut on kassatytön olemus.

Vierailija
68/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma toimii niin, että fiksut miehet, jotka aistivat ja arvaavat ihastuksen oikein, eivät kysy edes kohteliaasti. Vastaavasti taas törpöt miehet kysyvät rohkeasti mutta epäkohteliaasti.

Seurauksena on, että fiksut miehet eivät löydä seuraa eivätkä naiset fiksuja miehiä.

Kyllähän se nykykulttuurin ihmisvieraudesta kertoo, että tapaaminen tapahtuu usein anonyymisti netissä tai vaihtoehtoisesti alkoholin vaikutuksen alaisena (usein baarissa). Nykyään kuulemma ei saa lähestyä enää työ-  tai opiskelupaikallaan. Vähiin jäävät vaihtoehdot.

No tavallaan tässä on sulla se totuus, että ne törpöimmät miehet ovat yleensä kaikkein rohkeimpia, röyhkeämpiä ja suorasukaisempia. Ja ne saa lopulta kaikki naiset varautuneiksi. Ainakin ne halutut naiset, nehän näitä jatkuvia lähestymisiä saavat. Ja se valitettavasti saa meidät epäilemään niitä kivojakin miehiä. Mä tiedän että se on tosi epäreilua. Ja mä tiedän ettei se ole "kaikkien miesten syy". Mutta naisena vaan valitettavasti elämä on tällaista. Tavallaan pitäis tulla se "ritari joka pelastaa". 

Minä henkilökohtaisesti olen AINA ymmärtänyt sen, ettei miesten ole helppoa saada naista, se on ihan luonnon laki. Mutta vastaavasti vaadin mieheltä ymmärrystä sen suhteen, ettei ole naisenakaan helppoa olla miesten maailmassa, jatkuvasti miesten kiväärien tähtäimessä hyvässä tai pahassa mielessä.

En ikinä huolisi miestä jonka mielestä naiset elävät jotain "easymode" elämää, että: joo sun elämä on niin saatanan helppoa vaan kun sulla on toi pillu, haistvttuhoora, haluutvainalffamiehenjollapaljonrahaa jne. 

Miehen pitää ymärtää naista ja naisena elämistä, sen verran kuin se kaikella kohtuudella on edes mahdollista. Jos mies pesee kätensä koko asiasta, ottaa sen perinteisen äijätyylin ettei naisia oo ees  mahdollista ymmärtää ja vain mies on looginen, nainen ei. Miehen ymmärtäminen on yksi paperi ja naisen ymmärtäminen taivaisiin nouseva kirjapino, niin nää on niin kuultu jo, kiitos.

Vierailija
69/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanha olet?

Vierailija
70/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vanha olet?

36. Arvaan että tyttö on lähellä kolmea kymppiä.

Vierailija
71/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassa kutsuu vartijat. Tiedät, miten siinä silloin käy.

Joo. Henki pois.

Vierailija
72/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuorena upea, ja miestä ärsytti kun mulla oli kyylääjiä joka paikassa, kaupan mieskassa, kirjaston miestyöntekijät, lähikuntosalin omistaja ym.

Eli kassasi kiinnostaa muitakin. Hän on pannut sinut merkille ja katsoo mitä puuhaat. Hän opiskelee varmaan, ehkä lääkiksessä tai oikiksessa.

Mä tekisin, jos oisin mies, niin silleen, että menisin myöhään, kun jonoa ei ole ja kassalla kysyisin että saako kaunista neitiä pyytää ulos.

Enkä kahville veisi vaan syömään ja kävelyttäisin kotiin.

Mutta hän lienee varattu ja olet liian lyhyt.

Vierailija
73/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä henkilökohtaisesti olen AINA ymmärtänyt sen, ettei miesten ole helppoa saada naista, se on ihan luonnon laki.

Omalla kohdallani koen suuremmaksi ongelmaksi, etten kiinnostu kuin harvoista. Mitenkä sitä löytäisi kumppanin, kun hyvin hyvin harva herättää motivaation edes yrittää. Yksikseenkin pärjäilen, ja mitä pidempään olen yksin, sitä korkeammalle rima nousee. Kohta ei kelpaa enää kukaan.

Vierailija
74/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhainen mt-ongelmainen eläkeikäinen sukulaiseni ehdottelee kassoille / puhuu ällöttåvästi heille ja vaivautuneet hymyt tulkitsee että tyttö tykkää kun kehutaan. Aivan karseaa eikä mene jakeluun että on häirintää.

Jos olisin ap yrittäisin jotain ihan neutraalia jutella kassalle ensin. Jotkut vilkuilut ei kyllä kerro yhtään mitään.

Vierailija
75/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kassasi kiinnostaa muitakin.

En usko, että hän kuuluu tavoiteltuimpiin. Hänen ulkonäkönsä on niin omalaatuinen. Minusta se on kiehtova, mutta ei vastaa yleistä kauneusihannetta.

Vierailija
76/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sinä kysyä keneltä tahansa mitä ikinä haluat. Sinähän vastaat itse käytöksestäsi.

Vierailija
77/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, tiedättekö yhtään naista, joka asiakaspalvelutehtävissä työskennellessään olisi tavannut seurustelukumppanin?

No minä itse. Ex-mieheni oli asiakkaani ja vaihdettiin katseita puolin ja toisin useamman kuukauden ajan. Lopullinen kohtaaminen tapahtui sitten kylläkin yöelämässä.

Vierailija
78/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän kysyy että oletteko saanut?

Vanhat sedät tietty saa harvemmin.

Vierailija
79/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näihin tapauksiin on turha vedota, koska niissä kysymys on ihan vain huonosta käytöksestä, tyhmyydestä ja junttiudesta. Fiksu mies ymmärtää, että naisen ei on ei, eikä sitä tarvitse varmistaa uudestaan ja uudestaan.

Minua kuitenkin harmittaa, että ihmisten kohtaamisesta yleensä ottaen on tullut epäsopivaa. On hankalaa, kun kaikki tilanteet seuran kysymiseen rupeavat olemaan kiellettyjä. Minä kun en käytä alkoholiakaan, niin eivät nuo baariympäristöt niin kiinnosta. Niissä on selvinpäin tylsää.

Kyllä minä ymmärrän teitä miehiä tässä asiassa enemmän kuin uskotkaan. On todella ikävää, että nämä häiriköt saa meidät naiset jo teineinä epäröimään kaikkia miehiä. Mutta kai sinäkin ymmärrät miksi niin on käynyt? Ja että lailla puututaan näihin häiriköihin niin se toivottavasti vähän rauhoittaa tilannetta?

Ei se sitä tarkoita ettetkö sinä voisi jollekin saman ikäluokkasi kassaneitoselle jättää vaikka paperilla treffipyynnön. Itse asiassa oman kokemukseni mukaan en kertaakaan saanut sellaista kuin joiltakin setämiehiltä ja mä olin 17-21v ollessani kassalla töissä. Yksikään mun ikäinen jäbä ei tehnyt mitään aloitteita mun suuntaan. Ne tulivat kaikki selvästi vanhemmilta miehiltä.

Vierailija
80/321 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kauppa myöhään auki? Mene joskus sinne ennen sulkemisaikaa tai aikaisin kun on hiljaista ja koeta osua kassalle niin ettei siellä ole muita? Voisit siinä maksamisen yhteydessä heittää jotain läppää ja katsoa saatko vastakaikua. Ehkä tuossakin tilanteessa on vaikea arvioida mikä on vihreä valo ja mikä normaalia aspan kohteliaisuutta.