Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Viestintätoimisto Ellun Kanat ilmeisesti kaamea työpaikka, harjoittelijat valittavat kohtelusta

Vierailija
15.01.2023 |

HS:n jutusta:

TÄMÄ työpaikka ei sovi kaikille. Täällä ei ole työpareja, vaan taistelupareja.

Näin julistaa viestintätoimisto Ellun Kanat. Eikä yritys kutsu itseään viestintätoimistoksi, vaan muutostoimistoksi.

Neuvotteluhuoneen seinällä taistelijoita motivoidaan lainauksella Tuntemattomasta sotilaasta.

Ei tänne itkemään tultu, saatanallinen ralli päälle vaan.

SIIS ONKO TYÖSKENTELY VIESTINTÄTOIMISTOSSA SAMAA KUIN SODANKÄYNTI TOSIAAN?

Oikea kokoomuslainen unelma varmaan tuo paikka..

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000009255538.html

Kommentit (241)

Vierailija
161/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista on kokoomuslainen työelämä.

Ei, vaan vihervasemmistolainen unelma. Työnteko ilman palkkaa on tavoite. Eliitti lihoo, tavallinen kansa kärsii. Äänestäkää ihmeessä lisää tätä.

Anteeksi nyt, mutta naurattaa, vaikka oot selkeesti ihan tosissas, ressukka. Ihan uusi tyhmyyden level sulla.

Vasemmisto on oikeesti se, joka esim haluaisi että hoitoalalla on kunnollinen palkkaus. Tiedätkö miksi haluavar niin? No kun sullakin toi sekoilu etenee, niin saisit oikeesti apua ja hoivaa jaksavilta ja osaavilta työntekijöiltä.

Hölmöläinen.

Vasemmisto on hallituksessa. Miksei hoitoalalla ole siis kunnollista palkkausta nyt 4 vuoden jälkeen?

Miksi se oli muuten kokoomus joka edelliselläkin kerralla nosti hoitajien palkkaa eikä tää "vasemmisto" joka väittää olevansa hoitajien asialla? Vaikuttaa siltä ettei vasemmistolta irtoa hoitajille muuta kuin tyhjiä lupauksia ja kokoomuksen tehtäväksi jää korjata oikeat ongelmat. 

Öö just nostettu sairaanhoitajien palkat kolmosella alkaviksi, missä tynnyrissä sä olet elänyt koko viime vuoden?

Vierailija
162/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Piha tai Tujunen kommentoineet? En jaksa seurata heitä, mutta asia kiinnostaa, näitä puheitahan on liikkunut todellakin ennenkin.

Vaikenevat ja jatkavat business as usual?

Tää kiinnostaa enemmän kuin öyhöttäjien yritys tehdä tästäkin jonkinlainen vihreiden tai vasemmiston tai ylipäänsä älymystön syyllistämisketju. Jättääkää ne lapselliset eipäs-juupas-jutut omiin incel-ketjuihinne, kitoos.

Lisää tietoa ja kommenttia kauhukaksikko Tujusen ja Pihan juonista!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Piha tai Tujunen kommentoineet? En jaksa seurata heitä, mutta asia kiinnostaa, näitä puheitahan on liikkunut todellakin ennenkin.

Viestintätoimiston linja on olla kommentoimatta. Ok.

Vierailija
164/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa päättää, kumpi on vaatenmielusempi, Tujunen vai Piha.

Tujunen on niinku rehellisen avoinmesti hirveä, uhkaava jyrä. Piha on pelottavampi koska esittää muka mukavaa, silti itsekäs piinkova riistokapitalisti. Pisteet siitä, että tehnyt rahansa pelkällä itserakkaalla keskinkertaisella höpöhöpöllä alusta loppuun. Myynyt itsensä, miehensä, lapsensa ja isävainaansa, saanut tilalle tylsän tätiytensä. Ei ihme, että terapiassa käy. En vaihtaisi paikkoja.

Oon pari kertaa ollut yhteydessä Tujuseen työasioissa. Oli muuten hirveä ihminen. Onneksi meillä on sellainen epävirallinen "ei mulkkuja"-politiikka, joten kun kerroin meidän tj:lle miten keskustelut meni, tehtiin viisas valinta ja skipattiin tää firma. Olisivat todennkäköisesti ostaneet meiltä sellaisen palvelun, mutta päätettiin säästää oman firman ihmisten hermoja. Yhteistyö Tujusen kanssa olisi varmasti ollut niin hirveetä, ettei siihen ruvettu.

Miten se hirveys näkyi? Käyttäytyi huonosti?

No ei vaan oli vihreäpilkullinen ja säteili radioaktiivista myrkkyä.

No tietysti käyttäytyi huonosti, mitä muutakaan.

Kieltämättä sinänsä kiinnostaisi selkeät esimerkit. Luulen, että se sellainen tiuskaiseva, ylimielinen puhetyyli hänellä ihan jo riittää. On minusta tyly ja kylmä, leuhka. En onneksi lähemmin kyllä tunne. Ehkä on kiva omalle perheelleen, toivoa sopii.

Mutta miten nääkin muijat suhtautuis, kun joku kohtelis heidän lapsiaan kuten itse kohtelevat jonkun lapsia omassa firmassaan, psykopelaten ja riistäen. No tietty rikkaan perheen hemmoteltu tytär ei ota osumaa samalla tavalla kuin joku tuntemattomien vanhempien ehkä köyhä opiskelijalapsi.

Vierailija
165/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestintätoimiston linja on olla kommentoimatta. Ok.

Niinpä. Tämö juuri paljastaa sen kulttuurin. Kuinka paljon muistakin asioista on vaiettu? Veikkaan että rutkasti. Manipuloitu monen monta traineeta vaikenemaan.

Vierailija
166/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut ihmiset ylipäätään haluavat töihin kannustavaan ja positiiviseen firmaan, jossa on hyvä olla töissä. Työntekijät, joita kunnioitetaan ja arvostetaan tekevät myös yleensä työnsä paremmin. Tuo kuulostaa sellaiselta firmalta missä työntekijöiden vaihtuvuus on valtavan suuri ja työntekijät jatkuvasti burnoutin partaalla. Sairasta touhua.

Vierailija
167/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan niiden harjoittelijoiden omaisuutta näpistetty?

Vierailija
168/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juorunnälkäni janoaa traineiden kertomuksia!! En epäile tätä keissiä en kyllä laisinkaan.

Olen kuullut kurjia juttuja ihan palkatuikta työntekijöiltäkin tossa kiroilu-humpuuki-lafkassa. Mutta avautuneet juuri sillai, ettei uskalla oikein kertoa. Mietin miten on pelottava Tujonen ja uuvuttava Piha pelotelleet. Vähintään tiedostamattaan ovat pelotelleet.

En ikinä ole ymmärtänyt, mille Kirsin asema perustuu. Höpönlöpöä ja itsetyytyväisyyttä jo vuosikymmeniä, ei koskaan mitään pitkäjänteistä tutkimusta tai niinku asiallista, aikuista tuotosta. Oman hännän nostoa. No siinä hän on kieltämättä menestynyt. Vastenmielinen ihminen. Näin ajattelin jo nuorena.

Vierailija
169/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa että millaisia vaitiolosopimuksia ovat joutuneet nollapalkkaiset orja-traineet allekirjoittamaan. Veikkaan, että hyvin kattavia.

Onkohan sellainen ihan laillista. Onhan ihmisillä sananvapaus.

Vierailija
170/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tässä kuvottaa se, että samaan aikaan kuin Piha lässyttää työelämän parannuksista ja luovuudesta yms mukavista jutuista, hän ihan tietoisesti on pyörittänyt tollaista orjalaivaa, usuttanut ihmiset käytännössä toistensa kimppuun ja kerännyt itse rahaa sillä.

Että toi ihmisten suunnitelmallinen hyväksikäyttö on yksi asia. Ja asiakkaiden huijaaminen laskuttamalla rutkasti ilmaiseksi teetetystä ei-kokeneiden harjoittelijoiden kyhäämästä työstä. (Miten asiakkaat ei reagoi enemmän?)

Mutta sitten samalla täysi jeesustelu ja valehtelu julkisuudessa, juuri esim siellä Annassa. Vuosia siellä esiintynyt hyvänä esimiehenä yms, vaikka on ihan selkeä riistäjä, hyväksikäyttäjä tuon artikkelin perusteella.

Kai naistenlehdiltäkin jotain lähdekritiikkiä voisi olettaa. Joku Anna on suuri media. Kirsi Piha on vuosikausia esim heidän sivujaan käyttänyt sössötyksiinsä, joiden on ihan hyvin tiennyt olevan kaunisteltuja tai ihan valehdeltuja juttuja. Miten naistenlehdillä onkin oikeus kirjoittaa ihan mitä vain muka faktana?

Vierailija
171/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten musta tuntuu että nöyryys ei ole Tujusen ja Pihan vahvimpia osa-alueita firman pyörittämisessä.

Vierailija
172/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuoden tuollaisessa harjoittelussa. Käytännössä vedin yksin mm. konseptiuudistusta 🙃, minkä ei nyt missään nimessä pitäisi olla puoli-ilmaisen harjoittelijan tehtävä ja vielä ilman ohjausta! Tyhmä toki olen kun suostuin, mutta sen verran annan armoa itselleni, että olin kuitenkin parikymppinen, gradua viimeistelevä ja entisenä koulukiusattuna en osannut puolustaa itseäni. Lähdin kyllä aika pian toisenlaisiin töihin ja hyvä niin, tienaan ihan hyvin ja mulla on pysyvä työpaikka. Tuosta harjoittelusta on jo yli vuosikymmenen ja edelleen kummastellaan, miksi lähdin pois viestintäalalta. No just tän epäterveen kilpailun takia, enkä ole katunut.

Vierailija
173/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aina minä, eikä varmasti me"

Siis onko tää totta? Sanooko Tujunen oikeesti noin?

Video on epäselvä. Käytännössä kuka vain voisi ton tossa sanoa, toki kuulostaa Tujusen ääneltä, mutta ei tosta sata varma voi olla.

Kun juuri tuoltahan se heidän filosofiansa näyttää ja tuntuu!

Vierailija
174/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuoden tuollaisessa harjoittelussa. Käytännössä vedin yksin mm. konseptiuudistusta 🙃, minkä ei nyt missään nimessä pitäisi olla puoli-ilmaisen harjoittelijan tehtävä ja vielä ilman ohjausta! Tyhmä toki olen kun suostuin, mutta sen verran annan armoa itselleni, että olin kuitenkin parikymppinen, gradua viimeistelevä ja entisenä koulukiusattuna en osannut puolustaa itseäni. Lähdin kyllä aika pian toisenlaisiin töihin ja hyvä niin, tienaan ihan hyvin ja mulla on pysyvä työpaikka. Tuosta harjoittelusta on jo yli vuosikymmenen ja edelleen kummastellaan, miksi lähdin pois viestintäalalta. No just tän epäterveen kilpailun takia, enkä ole katunut.

Olitko siis tuossa firmassa?

Vierailija
175/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko siis tuossa firmassa?

En, mutta ihan samaa meno on muissakin viestintäalan firmoissa. Myös järjestöissä osataan viestijöiden hyväksikäyttö.

Vierailija
176/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoomuslaiset voivat sille, jos he ymmärtävät, miten firmoja pyöritetään? Pitäisikö heidän ihan periaatteesta hakeutua vain julkisen sektorin suojatyöpaikkoihin niin kuin vasemmistopoliitikot? Silloin jäisi valtiolta paljon verotuloja saamatta.

Vierailija
177/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi Piha on antanut julkisuudessa itsestään oikein söötin ja sympaattisen, ihanan ihmisen vaikutelman, mutta hän taitaa olla todellisuudessa kaikkea muuta.

Vierailija
178/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoomuslaiset voivat sille, jos he ymmärtävät, miten firmoja pyöritetään? Pitäisikö heidän ihan periaatteesta hakeutua vain julkisen sektorin suojatyöpaikkoihin niin kuin vasemmistopoliitikot? Silloin jäisi valtiolta paljon verotuloja saamatta.

Firmoja voi pyörittää voitokkaasti myös rehellisesti ja ihmisiä kunnioittaen. Tässä tapauksessa sekä työntekijöitö että asiakkaista on mielestäni kohdeltu väärin, aika räikeästikin.

Ei Kirsi tai Taru nälkään olisi kuollut tai kerjuulle joutunut, vaikka eivät olisikaan toimineen näin.

Vastauksesi on tyhmä ja ällöttävä.

Vierailija
179/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomukseen kuuluu myös ihan kunniallisia yrittäjiä, joille on tosiaan kunnia-asia myydä tasaista laatua ja kohdella työntekijöitään hyvin. Asetat koko Kokoomuksen väen huonoon valoon typeryydelläsi.

Vierailija
180/241 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän oli oikea Kokoomuksen märkä uni, kun työntekijöille ei tarvinnut maksaa juuri mitään.

Eikös nää oo intersektionaaleja?