Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja lapset vaativat että lakanat silitettäisiin

Vierailija
15.01.2023 |

Minulle se taas on yksi ja sama koska usein ovat jo ryppyiset ensimmäisen yön jäljiltä. Mies ja lapset (teinit) kuitenkin vaativat niitä silitettyjä lakanoita mutta se tarkoittaa kyllä sitä että tämäkin kotityö tulee minun tehtäväkseni. Mitä teen?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silittäminenhän vie kallista sähköäkin!

Vierailija
22/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä petataan sänky heti kun lakanat pesty ja kuivat , ovat sileät kun kuivaa kuivausrummussa tai narulla suorana jos ripustaa oitis kun pyykkikone valmis ja ravistelee vähän . Ovat sileämmät kuin mankelin jäljiltä .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähän realismia - kuka ostaa monen sadan euron mankelin miellyttääkseen miestä ja lapsia? Ei ole pelkästään äidin vastuulla tämä.

Epäilen että käytetyn mankelin saa aika halvalla.

Vierailija
24/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähän realismia - kuka ostaa monen sadan euron mankelin miellyttääkseen miestä ja lapsia? Ei ole pelkästään äidin vastuulla tämä.

Voihan mieskin ostaa mankelin ja pitää kastetilaisuuden sille.

Vierailija
25/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan sit silittää ne lakanat, jos kerran semmosta vaatii. Asia ratkaistu

Vierailija
26/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse vaadin mankeloidut lakanat, on niin ihana pujahtaa puhtaiden ja sileiden lakanoiden väliin.

Siksi ostin kuumamankelin, tavallisella ei saa niin sileitä.

Vierailija
27/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat voi viedä pesulaan, tulee mankeloituna takaisin.

Vierailija
28/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se mankelikaan niitä lakanoita itsekseen mankeloi. Jos mankelia harkitaan, niin ovatko mies ja lapset valmiit mankeloimaan lakanat. Ei sitä tyhjänpantiksi kannata hankkia.

Vierailija
29/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä mankelin ostamaan vinkkaavia. Oletteko koskaan edes mankeloineet? Ei ne lakanat sieltä mankelistakaan itsestään tule täydellisinä. Se on oikeastaan ihan huolellisuutta vaativaa puuhaa. Kyllä lakana on melkein silitysraudalla helpompi silittää jokseenkin hyväksi, kuin mankeloida. Jos ei tule mankelilla hyvä, siitä tulee karsea.

Näin 25 vuoden mankelointikokemuksen perusteella kommentoituna tähän aivottomaan aloitukseen. Toisaalta on kiva kyllä, että kerrankin keskustellaan mankeloinnista. Niin kiitos vaan sitten kuitenkin.

Vierailija
30/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit silitysraudan ja -laudan ja ilmoitat perheelle, että olkaapa hyvät ja silittäkää.

Meillä minä olen se, joka pidän sileistä lakanoista. Olen hankkinut mankelin ja mankeloin itse omat lakanani. Käytetyn mankelin saa alle satasella, mutta pitäisi aina varmistaa, että se on ehjä ja toimiva. Mankelointi ei ole nykyään muotia eikä pienten asuntojen sisustukseen mankeli sovi, joten se myydään pois.

Vierailija
31/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä mankelin ostamaan vinkkaavia. Oletteko koskaan edes mankeloineet? Ei ne lakanat sieltä mankelistakaan itsestään tule täydellisinä. Se on oikeastaan ihan huolellisuutta vaativaa puuhaa. Kyllä lakana on melkein silitysraudalla helpompi silittää jokseenkin hyväksi, kuin mankeloida. Jos ei tule mankelilla hyvä, siitä tulee karsea.

Näin 25 vuoden mankelointikokemuksen perusteella kommentoituna tähän aivottomaan aloitukseen. Toisaalta on kiva kyllä, että kerrankin keskustellaan mankeloinnista. Niin kiitos vaan sitten kuitenkin.

Olen. Mankelointi ehdottomasti nopeampaa ja helpompaa kuin silittäminen. Vaativin vaihe on vaatia mies tai lapsi vetämään lakanoita suoraksi ja taittelemaan ne niin, että mankelointi onnistuu. Ja kyllä, minä olen meillä se, joka pidän niistä.

Vierailija
32/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei tämä ole provo, niin ota orja nyt viimeistään järki käteen ja lopeta perheesi passaaminen.

Vierailija
33/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi noin turhaa työtä kuin lakanan silittäminen jollen todella siitä nauttisi. Mies kuvitteli että minä silitän kuten äitinsä. En aloittanut silittämään eikä se tärkeä asia ollutkaan enää tärkeä kun sen eteen olisi itse pitänyt tehdä jotain. Niin että aina voi vaatia itseltään tai palkata jonkun siihen mitä ei itse viitsi tehdä.

Lakanan silitys vie kauemmin kuin tuloksesta ehtii nauttia.

Vierailija
34/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie pesulaan, mies maksaa laskun.

Vierailija
35/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankit silitysraudan ja -laudan ja ilmoitat perheelle, että olkaapa hyvät ja silittäkää.

Meillä minä olen se, joka pidän sileistä lakanoista. Olen hankkinut mankelin ja mankeloin itse omat lakanani. Käytetyn mankelin saa alle satasella, mutta pitäisi aina varmistaa, että se on ehjä ja toimiva. Mankelointi ei ole nykyään muotia eikä pienten asuntojen sisustukseen mankeli sovi, joten se myydään pois.

Ei ole kyse sisustukseen sopimisesta vaan siitä, että mankelille ei ole tilaa.

Vierailija
36/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie pesulaan, mies maksaa laskun.

Mies voi ihan itse viedä sinne perheen lakanat ja hakea ne mankeloituina pois.

37/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako miehesi ja teinisi käyttää älypuhelinta? Jos osaavat, kerro heille, että silitysraudan käyttäminen on paljon helpompaa kuin puhelimen käyttäminen. Voit vaikka näyttää yhden kerran. Ja sitten jokainen silittää omat lakanansa itse, jos haluaa silitetyt lakanat. 

Vierailija
38/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä nykyään perheitä jossa äiti tekee kaikki kotityöt. Mies ja teinit silittäköön itse lakanansa tai mies vieköön pesulaan.

Vierailija
39/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä eläessäni silittänyt lakanoita.

En ole minäkään. Pesun jälkeen kuivaimeen valinnalla "Silityskuiva". Sitten viikkaan tiiviisti ja yön yli roikkumaan kaapinoven päälle. Tulee riittävän sileää.

Vierailija
40/55 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka haluaa silitetyt lakanat silittää ihan itse