Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nykyään raskaana olevat naiset on niin sairaita?

Vierailija
15.01.2023 |

Ovat tosi raihnaisia ja huonokuntoisia. Eivät edes yhtä lasta jaksa hoitaa raskaana. Kun jäävät äitiyslomalle tuovat 1-2v lasta 7-10h yhä päivähoitoon joka päivä, vaikka vauva ei ole edes syntynyt vielä. Eivät kuulemma pysy mitenkään pienen taaperon perässä ja kaipaavat omaa rauhaa. Oliko ennen näin?

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kultaa muistot. Ennen sisarukset myös hoiti lapset ja kodin. Ette te vanhukset olleet yhtään parempia. Kaiken maailman nappeja napsitte ja niitä sai helposti.

Vierailija
42/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen myös lapset olivat pienempinä jo osaavia. Nykyään niitä lykitään rattaissa ja tutit ja vaipat on kun äiti on laiska opettaa kuivaksi.

Leluja satoja mutta läsnä ei osata olla eikä kasvattaa lainkaan.

Lumihiutaleet kasvattaa loskapalloja, yhteiskunta kiittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman! Moni ystävät on tehnyt lapset parin vuoden ikäerolla ja laittanut esikoisen päiväkotiin, että voivat olla rauhassa kotona vauvan kanssa. Olen siitä ollut syvästi järkyttynyt.. ymmärtäisin jos esikoinen olisi 5-6 että kävisi osapäivää tai eskaria, mutta eiii kun 2-3v 10h hoidossa, että voi itse vauvan kanssa nukkua ja kölliä. Sitten jatkuva valitus miten rankkaa kaikki on, eikä lapsiakaan saa nukkumaan iltaisin ilman miestä.

Itsellä ei käynyt mieleenkään laittaa esikoista päiväkotiin 😯 jäin mielelläni kaikkien lasten kanssa kotiin. Mutta tämä oli yli 10v sitten

Vierailija
44/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40, anteeksi mutta kotiäiti on äiti, joka on hoitaa lapsia kotona, ei äiti joka hoitaa kotia sillä välin kun lapset on hoidossa.

Vierailija
45/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ennen kakaroita hoiti puoli kylää ja ne jopa nakattii isovanhemmille. Mitä nämä mammat sillon teki kun moni olllut edes töissä.

Kyllä erittäin monilla isovanhemmat asuivat satojen kilometrien päässä, joten ei ihan helppo ollut nakata lapsia isovanhemmille.

Monet saivat lapsensa niin nuorina, että ne isovanhemmat olivat vielä työelämässä.

Minunkin lasten ainoa terve mummo oli 48 v, kun esikoiseni syntyi.

Samaa ikäluokkaa oli moni muu mummo.

Lisään vielä niistä raskausajan vaivoista. Niitä varmaan saattoi olla, mutta niitä pidettiin asiaan kuuluvina eikä tehty numeroa joka vihlaisusta.

Itse tein vielä yötyötä 3 viikkoa ennen toisen lapseni syntymää.

Moni äiti teki yötöitä, koska halusi hoitaa esikoisensa kotona.

Hyvä, että nykään on toisin, mutta ei se ole niitä aikaisempia lapsia pilannut.

Vierailija
46/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ne lapset vain ihan laiminlyötiin. Parhaat äidit tuuppasi leikkikehään tuntikausiksi. Yksin pihalle kolmevuotiaasta ylöspäin.

Ja jos ei viitsinyt tilasi kunnan kodinhoitajan apuun tai palkkasi pikkurahalla naapurin teinin hoitamaan.

Vierailija
47/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen yleistys. Ennen on ollut raihnaisia äitejä ja samoin nykyään.

Vierailija
48/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään laittaa omia lapsia hoitoon kun itse olen kotona. Lapsi tarvitsee läheisyyttä oman vanhemman kanssa, tunnetaitoja, olla läsnä jne. Kuka haluaa laittaa oman pienen lapsen ryhmään missä hänelle ei riitä aika, ei ehditä pitää sylissä, ei opeteta mitään tunne/vuorovaikutustaitoja.

Vierailija
49/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

48, nykyään se on valinta.

Vierailija
50/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ennen kakaroita hoiti puoli kylää ja ne jopa nakattii isovanhemmille. Mitä nämä mammat sillon teki kun moni olllut edes töissä.

Kyllä erittäin monilla isovanhemmat asuivat satojen kilometrien päässä, joten ei ihan helppo ollut nakata lapsia isovanhemmille.

Monet saivat lapsensa niin nuorina, että ne isovanhemmat olivat vielä työelämässä.

Minunkin lasten ainoa terve mummo oli 48 v, kun esikoiseni syntyi.

Samaa ikäluokkaa oli moni muu mummo.

Lisään vielä niistä raskausajan vaivoista. Niitä varmaan saattoi olla, mutta niitä pidettiin asiaan kuuluvina eikä tehty numeroa joka vihlaisusta.

Itse tein vielä yötyötä 3 viikkoa ennen toisen lapseni syntymää.

Moni äiti teki yötöitä, koska halusi hoitaa esikoisensa kotona.

Hyvä, että nykään on toisin, mutta ei se ole niitä aikaisempia lapsia pilannut.

"Moni äiti teki yötöitä, koska halusi hoitaa esikoisensa kotona."

Mitenhän tämä onnistui käytännössä? Lapset keskenään olkkarissa ja äiti koisaa makkarissa laput silmillä ja tupot korvissa? Vai nappia naamaan ja ruuhkavuodet pyörivät 2 h yöunilla, aineet pitivät hoikkanakin kätevästi...?

Vierailija
51/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman! Moni ystävät on tehnyt lapset parin vuoden ikäerolla ja laittanut esikoisen päiväkotiin, että voivat olla rauhassa kotona vauvan kanssa. Olen siitä ollut syvästi järkyttynyt.. ymmärtäisin jos esikoinen olisi 5-6 että kävisi osapäivää tai eskaria, mutta eiii kun 2-3v 10h hoidossa, että voi itse vauvan kanssa nukkua ja kölliä. Sitten jatkuva valitus miten rankkaa kaikki on, eikä lapsiakaan saa nukkumaan iltaisin ilman miestä.

Itsellä ei käynyt mieleenkään laittaa esikoista päiväkotiin 😯 jäin mielelläni kaikkien lasten kanssa kotiin. Mutta tämä oli yli 10v sitten

Se mies on ihan yhtä paljon niiden lasten vanhempi kuin äitikin. Miksi ei saisi odottaa että hoitaa osuutensa?

Vierailija
52/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oltiin henkisesti hiukan vahvempia ja reippaampia. Nyky-yhteiskunta antaa luvan siihen että oma lapsi voidaan dumppaa vaan hoitoon kun itse pitää päästä shoppaa ja nukkumaan. Miksi niitä lapsia pitää hankkia jos niitä ei jakseta hoitaa ? Hoitopaikat heidän ketkä käy töissä.

Jokainen vanhustyössä toimiva hoitaja tietää, että näitä vanhojen hyvien aikojen äitejä vaivaavat fistelit ja vaikeat laskeumat, joita ei aikanaan ole hoidettu. Mutta kärsimyshän kuului naisen elämään tuolloin, kurjaa, että nykynaiset eivät anna enää syyttä kurittaa kehoaan.

Vierailija
53/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutko nyt huviksesi yleisesti naisia kun et osannut mitään tiettyä tapausta aloituksessa kertoa?

Yksi hyvä asia on se että nykyään hyväksytään se että raskaus aiheuttaa haittoja eikä vain ajatella että se naisen pitää kestää kaikki kun kerta raskaana on.

Vierailija
54/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mahdollistetaan äideille.

Vierailija
55/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen ne lapset vain ihan laiminlyötiin. Parhaat äidit tuuppasi leikkikehään tuntikausiksi. Yksin pihalle kolmevuotiaasta ylöspäin.

Ja jos ei viitsinyt tilasi kunnan kodinhoitajan apuun tai palkkasi pikkurahalla naapurin teinin hoitamaan.

Jep. Lapset ihan oikeasti sidottiin kiinni esim. huonekaluihin, että saatiin navettatyöt tehtyä. Oma äitini kertoi olleensa pinnasängyssä vankina, sängyn päälle oli nostettu raskas puulevy ettei lapsi päässyt karkaamaan. Äiti kärsii edelleen hirveästä ahtaanpaikankammosta ja sai magneettikuviin mennessä paniikkikohtauksen. Vanhat hyvät ajat!!

Vierailija
56/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään laittaa omia lapsia hoitoon kun itse olen kotona. Lapsi tarvitsee läheisyyttä oman vanhemman kanssa, tunnetaitoja, olla läsnä jne. Kuka haluaa laittaa oman pienen lapsen ryhmään missä hänelle ei riitä aika, ei ehditä pitää sylissä, ei opeteta mitään tunne/vuorovaikutustaitoja.

No ennenhän ei olisi tullut mieleenkään opettaa lapsille mitään tunnetaitoja. Kielteiset tunteet täytyi pitää sisällään, siksihän kukaan ei raskausvaivoista, väsymyksestä tai kivusta valittanut.

Vierailija
57/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen yötyötä ja hoidan lapset kotona. Ei todellakaan laita lapsiani minnekään päiväkotiin jossa heillä on oikeasti aika kamalat oltavat. Kotona ollaan läsnä heille.

Ajoittain raskasta mutta silti jaksan kun tiedän että ei tämä vaihe montaa vuotta kestä.

Raskausaikana oli paljon kaikkea mutta kuuluu asiaan, ei raskaus ole sairaus vaan ohimenevä tila kehossa, olisi aika outoa jos ei missään tuntuisi.

Vierailija
58/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

57, höpö höpö. Omat iso vanhemmat ja iso-isovanhemmat oli mitä avoimempia ja iloisia ihmiä, kyllä ihan kaikesta puhuttiin.

Sitä he aina sanoivat että nykyään on äideillä helppoa kun on pyykkikoneet ja tiskikoneet, ennen ei jäänyt aikaa murehtia pikkujuttuja, nyt niiden pikkujuttujen takia erotaan.

Vierailija
59/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään naiset ovat vanhoja saadessaan lapsia. Ennen lapset saatiin nuorempana ja jaksoi paremmin.

Vierailija
60/182 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on luvallista olla henkisesti täysin heikko, ei mitään edes yritetä itse enää. Ehkä on lapset vaan parempi jättää tekemättä. Ei alle 3v hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan