Heitättekö roskiin lautaselle jäävän ylimääräisen ruuan kotona?
Kun olen täynnä, en saa syötyä enää mitään. Ruoka alkaa ällöttämään, olen kylläinen. Heitän lopun ruuan roskiin, esim tänään osan leivästä ja juustosta, kun söin tarpeeksi keittoa ja leipää jo. Toisesta leivästä jäi 1/3 jäljelle ja yksi pieni juustosiivu. Olenko ainoa?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät tiedä paljonko tulevat syömään aterialla ja ottavat ruokaa summamutikassa lautaselle?
Tässä ap! Eli roskiin = mullakin biojäte.
Jos oon paahtanut leivän ja laittanut täytteet päälle, leipä ei säily hyvänä iltaan asti vaan siitä tulee kuiva korppu. Sen lisäksi 1/3 leivästä on aika vähän, että pitäisikö vähän leipää säästää iltaa varten 1/3 leipäpalasta on aika vähän.Paahda leipä vasta sitten kun sinulla on oikeasti nälkä. Kyllä silloin kokonaisen paahtoleipäsiivun jaksaa syödä täytteineen.
Mutta jos yksi leipä ei ole tehnyt minua kylläiseksi ja ajattelen ottaa toisen. Sitten en jaksakaan toista loppuun. T ap
Aterialla pitäisikin syödä itsensä vain 80% täyteen. Edistää painonhallintaa, kun ei aina vedä ähkyyn asti.
En vedä itseäni ähkyyn. Vaan kylläisen oloiseksi. Mutta en ole vielä kylläisen oloinen. Olen 161cm/51kg joten tekniikkani toimii. En aio muuttua.
Ruoka on kallistunut tosi paljon, mutta silti joillakin on vielä varaa heittää ruokaa roskiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät tiedä paljonko tulevat syömään aterialla ja ottavat ruokaa summamutikassa lautaselle?
Jos oon paahtanut leivän ja laittanut täytteet päälle, leipä ei säily hyvänä iltaan asti vaan siitä tulee kuiva korppu. Sen lisäksi 1/3 leivästä on aika vähän, että pitäisikö vähän leipää säästää iltaa varten 1/3 leipäpalasta on aika vähän.Paahda leipä vasta sitten kun sinulla on oikeasti nälkä. Kyllä silloin kokonaisen paahtoleipäsiivun jaksaa syödä täytteineen.
Mutta jos yksi leipä ei ole tehnyt minua kylläiseksi ja ajattelen ottaa toisen. Sitten en jaksakaan toista loppuun. T ap
Aterialla pitäisikin syödä itsensä vain 80% täyteen. Edistää painonhallintaa, kun ei aina vedä ähkyyn asti.
En vedä itseäni ähkyyn. Vaan kylläisen oloiseksi. Mutta en ole vielä kylläisen oloinen. Olen 161cm/51kg joten tekniikkani toimii. En aio muuttua.
Mikäpä siinä, jos tykkäät heittää rahaa roskiin. Kaikkein kalleintahan on roskiin heitetty ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on syömishäiriö, jos et osaa arvioida etukäteen, mikä määrä saa sinut kylläisen oloiseksi.
Miksi et ap suoraan heitä kolikoita ja seteleitä roskiin? Turhan vaivalloista muuttaa ne ruuaksi ennen roskiin heittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et säästä seuraavaan päivään?
Jos lautaselle jää jotain lihan jänteitä ja desi pastaa, en ala niitä säästelemään enkä väkisin nielemään.
Tekisin munakkaan seuraavana päivänä.
Pastasta ja lihan jänteistä? Onneksi en syö teillä.
Meillä ei syödä sellaista lihaa jossa on jänteitä. Ja muutenkin kalvot, näkyvät rasvat ym poistan jo ruuanlaittovaiheessa, ei ne kenenkään lautaselle päädy.
Vien ulos harakoille ja variksille, lähes kaikki kelpaa.
Kerran heitin grillimakkaroita ketulle.
Vierailija kirjoitti:
Joskus harvoin otan liikaa ja jätän loput syömättä. En jaksa paria ruokalusikkaa laittaa säästöönkään. Hienoa että te muut osaatte aina säännöstellä täydellisesti ettekä koskaan ota mitään liikaa. Itse en halua syödä väkisin kaikkea jos ei jaksa.
No on se nyt ihmeellistä ettei aikuinen ihminen jaksa sitä paria ruokalusikallista syödä vaan pitää roskiin laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ap suoraan heitä kolikoita ja seteleitä roskiin? Turhan vaivalloista muuttaa ne ruuaksi ennen roskiin heittoa.
Ja siinä menee vielä turhaan sähköäkin. Parempi heittää ne setelit roskiin siinä kaupan edessä vaan tai antaa jollekin laitapuolenkulkijalle, jos heitä hengaa siinä kaupan ympärillä.
Vastaus aloittajalle. Lienet ainoa. En ole ikinä jättänyt lautaselle mitään enkä muistaakseni ole nähnyt kenenkään muunkaan nähnyt jättävän. Jos näkisin, käskisin syömään lautasen tyhjäksi. Olen 59-vuotias.
Se, että meiltä menee ruokaa haaskoon, on niin harvinaista, että muistan hyvin edellisen kerran. Siitä on noin 20 vuotta, kun jostain syystä yksi maksalaatikko oli mennyt täysin homeeseen. Emme syöneet sitä homeista pintaa, vaan kaavimme se pois ja söimme vain alaosan.
Syön kaiken ja lastenkin jätökset. vaaka kiittää jo niin paljon, ettei näytä lukemaa lainkaan. Yli 160 kiloa siis.
Voi näitä kysymyksiä, kuka näitä keksii.......
Sekajätteisiin heitän tai vessanpöntöstä vedän alas.
Vierailija kirjoitti:
Syön kaiken ja lastenkin jätökset. vaaka kiittää jo niin paljon, ettei näytä lukemaa lainkaan. Yli 160 kiloa siis.
Aika moista kun jätöksetkin syöt :O
Vierailija kirjoitti:
Rotat kiittää!
Vierailija kirjoitti:
Ja rotat pistää bileet pystyyn viemäristössä. Ei ruoantähteitä saa vessanpönttöön laittaa.
Aika hyvin osaan jo arvioida, että kuinka paljon jaksan syödä. Joskus jos käy niin että en jaksakaan, niin heitän pois. Sitä tapahtuu niin harvoin, että ei ole mitään väliä taloudellisesti tai ympäristön kannalta. Toinen lapsi on vähän nirson sorttinen, sillä jää joskus yli ruokaa, vaikka se koettaa ottaakin vain pienen maisteluannoksen. Tai sitten se maistelee, ajattelee että mjoo, ihan ok ruokaa ja ottaa pienen annoksen, mutta vähän syötyään toteaakin, että ei sittenkään tykkää. Sekin menee biojätteeseen, koska jos sitä ruokaa on kaksi tai kolme ruokalusikallista, niin eipä ole iso menetys. Mä en pakota syömään, koska siitä ei tule kuin paha mieli ja entistä suurempi ällötys sitä ruokaa kohtaan.
Lautaselle jääneestä ruoasta heitän menemään vain kokonaiset pippurit, ruodot, luut ja tukirakenteet, esim. etanan kotilot ja simpukan ulko-osat. Muuten otan lautaselle sen, minkä arvelen syöväni. Otan ennemmin hiukan lisää, jos nälkä jatkuu. Kattilaan, pannuun tai vuokaan jääneen siirrän jääkaappiin tai pakkaseen, jotta sitä voi syödä kuka vain. Jos jostain kumman syystä lautaselle jää jotain, niin se on minun itse syötävä.