Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heitättekö roskiin lautaselle jäävän ylimääräisen ruuan kotona?

Vierailija
14.01.2023 |

Kun olen täynnä, en saa syötyä enää mitään. Ruoka alkaa ällöttämään, olen kylläinen. Heitän lopun ruuan roskiin, esim tänään osan leivästä ja juustosta, kun söin tarpeeksi keittoa ja leipää jo. Toisesta leivästä jäi 1/3 jäljelle ja yksi pieni juustosiivu. Olenko ainoa?

Kommentit (183)

Vierailija
181/183 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme pientä lasta, joille ruoka maistuu vaihtelevasti.

Teemme silleen, että äiti ja lapset syövät ensin ja isä toimittaa jätemyllyn virkaa ja syö ne mitä lapsilta jää.

Toimii!

Vierailija
182/183 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena jo kotona opetettiin, että sen minkä lautaselleni itse otan, sen syön.

Entä jos annoskokoa ei pysty itse päättämään?

Jos jättää ravintolassa saadusta pöytään tarjoillusta valmiista annoksesta osan syömättä, se on ihan OK eikä edes etiketin vastaista. Annokset on usein suunniteltu reilunkokoisiksi. Ei se ruuan pleittaaja tiedä, meneekö annos 50-kiloiselle naiselle vai yli 80-kiloiselle raavaalle miehelle.

Minä pyydän mukaan ruoat ravintolasta. Näin käy esim. intialaisessa tai kiinalaisessa ravintolassa. Ei jaksa syödä kaikkea, mutta loput annetaan kotiin vietäväksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/183 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena jo kotona opetettiin, että sen minkä lautaselleni itse otan, sen syön.

Entä jos annoskokoa ei pysty itse päättämään?

Jos jättää ravintolassa saadusta pöytään tarjoillusta valmiista annoksesta osan syömättä, se on ihan OK eikä edes etiketin vastaista. Annokset on usein suunniteltu reilunkokoisiksi. Ei se ruuan pleittaaja tiedä, meneekö annos 50-kiloiselle naiselle vai yli 80-kiloiselle raavaalle miehelle.

Minä pyydän mukaan ruoat ravintolasta. Näin käy esim. intialaisessa tai kiinalaisessa ravintolassa. Ei jaksa syödä kaikkea, mutta loput annetaan kotiin vietäväksi. 

Samon pizzeriasta otetaan loput kotiin eikä todellakaan jätetä sinne ravintolaan pois heitettäväksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän